Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Rechts
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Rechts Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond rechtse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 september 2004, 18:57   #21
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
In den tijd bestonden er waarschijnlijk geen echte multinationals, vandaar dat er niet echt veel rond te vinden is. Maar hoe zie je die concurrentie? Verschillende (autonome) bedrijven in Dietsland die mekander (kapot)concurreren, en/of toevoer uit andere landen? Wat met de beurs? Staatsbedrijven in Dietsland of eerder een geliberaliseerde markt voor bijvoorbeel elektriciteit of openbaar vervoer?

Sorry dat ik deze priemende vragen stel, maar ik probeer door te gaan in de discussie.
Het is helemaal verkeerd om het nationaalsolidarisme op te vatten als een eng economisch stelsel, want het is een politiek én maatschappelijk stelsel.

Het belangrijkste is niet de praktijk ervan, maar de hele geest van elitevorming; (autoritair) leiderschap met democratische legitimatie; vertegenwoordiging van de maatschappelijke geledingen die niet (of minder) steunt op partijen; ontzuiling in nationale geest; méér maatschappelijke discipline...

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 22 september 2004 om 18:57.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2004, 20:45   #22
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester
 
N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen.
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
Het is helemaal verkeerd om het nationaalsolidarisme op te vatten als een eng economisch stelsel, want het is een politiek én maatschappelijk stelsel.
Oh ja, volledig mee eens hoor, maar dat neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben in (onder andere) het economische aspect ervan. Alleen zo kan ik het nationaal-solidarisme duidelijk zien in zijn geheel.
__________________


N.J.S.V. Antwerpen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2004, 11:11   #23
Phrea|K
Parlementslid
 
Phrea|K's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2004
Locatie: West Flanders Ideology: Moderate Libertarianism
Berichten: 1.760
Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Oh ja, volledig mee eens hoor, maar dat neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben in (onder andere) het economische aspect ervan. Alleen zo kan ik het nationaal-solidarisme duidelijk zien in zijn geheel.
Ik vrees dat de nationaal-solidaristen geen duidelijke antwoorden hebben op vele economische (en andere) vragen die men zich kan stellen bij hun ideologie. 8)

Enerzijds durft men geen anti-kapitalistisch standpunt in te nemen, omdat ze ook weten dat niemand meer kan twijfelen aan de suprematie vd Vrije Markt, maar anderzijds is men ook geen voorstander van onbeperkte economische vrijheid. Vrije markt zolang dat het nationaal belang maar dient. De vraag is natuurlijk wat het nationaal belang is, wie dat mag bepalen en op basis van welke factoren?
__________________
The ultimate decision about what is accepted as right and wrong
will be made not by individual human wisdom
but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek)
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2004, 15:20   #24
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
De vraag is natuurlijk wat het nationaal belang is, wie dat mag bepalen en op basis van welke factoren?
De staat bepaalt het algemene belang. Dus: één staat voor het nationale belang, één staat voor het Europese belang. De staat is de scheidsrechter die boven de verschillende maatschappelijke geledingen en lobby's staat.

Een échte elite moet in nationale zin denken en handelen. De staat mag nooit in handen van één lobby vallen. Ik pleit daarom voor een gemengd regime met een democratische en een autoritaire component. ( 'Autoritair' in de betekenis van 'gezagsvol' ; een gezag dat moet afgedwongen én verdiend worden. )

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 23 september 2004 om 15:21.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 16:21   #25
MaXiMuS
Banneling
 
 
MaXiMuS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Locatie: Gent, soms toch
Berichten: 3.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667
Een mooie droom. Maar om dit te verwezenlijken, vrees ik dat we een revolutie nodig hebben. En opdat die revolutie slaagt, moeten we het moment afwachten van een zware internationale economische crisis, zodanig dat het volk bereid is om het materialistische juk af te werpen zonder protest en dat landen als de VS niet zomaar onze herwonnen vrijheid komen afnemen.

.
Keep on dreaming. Uw Revolutie komt er nooit. De tijd der revoluties is voorbij in West Europa.
MaXiMuS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 22:01   #26
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Pff, dat zeggen ze altijd maar als ge de geschiedenis analyseert is daar niets van aan.

Proletariërs aller landen verenigt u ! (en ja ik heb het verkeerde topic uitgekozen)
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 21:44   #27
MaXiMuS
Banneling
 
 
MaXiMuS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Locatie: Gent, soms toch
Berichten: 3.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Pff, dat zeggen ze altijd maar als ge de geschiedenis analyseert is daar niets van aan.

Proletariërs aller landen verenigt u ! (en ja ik heb het verkeerde topic uitgekozen)
Ik zie uw proletariërs al enkele Delhaize- winkels plunderen bij het volgende Lernhaut & Hauspie- geval... en na enkele uren afdruipen wanneer de polies het waterkannon inzet

moehaha! En dat denkt met zulks een fantastisch plan het systeem omver te gooien? Ik kom bijna niet meer bij van het lachen
MaXiMuS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be