Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 december 2017, 13:36   #6001
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Het doet me in ieder geval goed dat ik niet (of: heeeeeeeeel weinig) meebetaal aan jullie uitspattingen, of liever: protjes aka flying farts.
Ik vraag me af hoe minister Steven aan het parlement gaat uitleggen dat hij 20 miljard kompensatie afwijst.
"ik geloof er niet in" zal een beetje licht zijn als argument.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2017, 13:41   #6002
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik vraag me af hoe minister Steven aan het parlement gaat uitleggen dat hij 20 miljard kompensatie afwijst.
"ik geloof er niet in" zal een beetje licht zijn als argument.
Wasme dannu? Gij moet uw verkozen minister bijstaan. In gedachten EN daad!
Vlaamse Belg van de Schoof zijn kloten
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2017, 20:11   #6003
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.826
Standaard

Volgens het kanaal-Z nieuws van 27 december zouden "de Fransen" in gans dat straaljagerdossier ook de "snelle afhandeling" van het Dexia-dossier en de nucleaire rente die Engie zou betalen in de weegschaal leggen....

Als dat waar is,dan kunnen we hier eigenlijk spreken van ......chantage...want inderdaad,dat zijn twee zaken waarmee Belgie heel veel pijn kan gedaan worden zo de Franse regering dat wil....

Of misschien is het echt wel "Money for nothing ,Chicks for free"......Het Franse "aanbod"
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 27 december 2017 om 20:19.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2017, 21:41   #6004
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Volgens het kanaal-Z nieuws van 27 december zouden "de Fransen" in gans dat straaljagerdossier ook de "snelle afhandeling" van het Dexia-dossier en de nucleaire rente die Engie zou betalen in de weegschaal leggen....

Als dat waar is,dan kunnen we hier eigenlijk spreken van ......chantage...want inderdaad,dat zijn twee zaken waarmee Belgie heel veel pijn kan gedaan worden zo de Franse regering dat wil....

Of misschien is het echt wel "Money for nothing ,Chicks for free"......Het Franse "aanbod"

Chantage is totaal iets anders, mijnheer.

In België is “chantage” als dusdanig al lang uit het strafwetboek geschrapt, maar als u de juridische omschrijving ervan in uw buurlanden Nederland en Frankrijk leest zult u merken dat deze niets te maken heeft met hetgeen u wil doen geloven :

Nederland :
Artikel 318
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, door bedreiging met smaad, smaadschrift of openbaring van een geheim iemand dwingt hetzij tot de afgifte van enig goed dat geheel of ten dele aan deze of aan een derde toebehoort, hetzij tot het aangaan van een schuld of het teniet doen van een inschuld, hetzij tot het ter beschikking stellen van gegevens, wordt als schuldig aan afdreiging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.
…………...


Frankrijk :
Article 312-10 (Modifié par Ordonnance n°2000-916 du 19 septembre 2000 - art. 3 (V) JORF 22 septembre 2000 en vigueur le 1er janvier 2002)

Le chantage est le fait d'obtenir, en menaçant de révéler ou d'imputer des faits de nature ?* porter atteinte ?* l'honneur ou ?* la considération, soit une signature, un engagement ou une renonciation, soit la révélation d'un secret, soit la remise de fonds, de valeurs ou d'un bien quelconque.
Le chantage est puni de cinq ans d'emprisonnement et de 75 000 euros d'amende.


(Edit : kennelijk wil het forum geen a met accent grave aanvaarden, dus wil in de tekst ?* er zelf door vervangen)

Niettemin, als u meent gelijk te hebben :
Naam: Sue.jpg
Bekeken: 207
Grootte: 38,1 KB

Laatst gewijzigd door Gwylan : 27 december 2017 om 21:52.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 00:07   #6005
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Het Dexia-dossier hangt hoe dan ook als een molensteen om de hals van Belgique.

Citaat:

België kreeg opnieuw een Europese onvoldoende voor zijn begrotingshuiswerk. Maar wetende dat er nog altijd een 80 miljard euro zware Dexia-guillotine boven deze en de volgende regeringen hangt, focust de Europese Commissie wijselijk op de Belgische overheidsschuld.

Bij de controleurs van de Europese Centrale Bank (ECB) gaan nu al stemmen op om de banklicentie van Dexia in te trekken. Het voortdurende gemanoeuvreer van de Fransen, die zo’n 45 procent van die schuld voor hun rekening moeten nemen, maakt de zaak niet eenvoudiger. Vandaar de onrust van de Europese Commissie over de hoge Belgische schuld. Want ruim de helft van het bedrag om de Dexia-put te dempen, komt in geval van tegenslag hoe dan ook op het Belgische conto. Wat neerkomt op meer dan 40 miljard euro, of zo’n 10 procent van het bruto binnenlands product (bbp), boven op de al bestaande schuldenberg. Vergeleken met de ravage die de erfenis van Dexia alsnog kan aanrichten, zijn de verkiezingsbeloften van Groen, Open VLD en de PS van een ontstellende onnozelheid.
https://www.tijd.be/opinie/column/De...&ts=1514502105

Europa kan een tweede Griekenland missen als de pest. Haar poging tot zelfbehoud is begrijpelijk.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 01:42   #6006
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het Dexia-dossier hangt hoe dan ook als een molensteen om de hals van Belgique.



https://www.tijd.be/opinie/column/De...&ts=1514502105

Europa kan een tweede Griekenland missen als de pest. Haar poging tot zelfbehoud is begrijpelijk.
Ach, voor degenen die hier blind en onvoorwaardelijk in de pas van de USA lopen eerder dan voor inter-Europese samenwerking te kiezen riskeert België niets : als het er op aan komt zal de O zo betrouwbare vriend Trump de eventuele Belgische schulden wel betalen…….

Maar alle gekheid op een stokje : voelend dat hun zorgvuldig opgezet plannetje mis loopt zetten de jongens en meisjes van uw ministerie van defensie momenteel alle zeilen bij en worden derhalve allerlei geruchten rondgestrooid in een poging om Frankrijk en alles wat Frans is in diskrediet te brengen. Laat dat stinkend luchtje maar overwaaien…..en ten gepasten tijde zal niet uw ministerie van defensie maar uw volledige regeringsmeerderheid een beslissing nemen inzake het zeer ruim en uitgebreid Frans voorstel tot samenwerking.

En daarbij zal logischerwijs rekening gehouden worden met de ruimere staatsbelangen van België, onder andere wetend dat over zeer afzienbare tijd (zeg maar als minstens de politieke situatie in Duitsland wat opgeklaard is) in het kader van een vernieuwde inter-Europese samenwerking zal moeten gepraat worden over een mogelijke herschikking van één en ander, zoals bijvoorbeeld de zetel van diverse Europese instellingen…..
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 09:13   #6007
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Ik snap wat je bedoelt, Gwylan. Je hoeft je om mijn mening ter zake geen zorgen te maken. Ik wéét namelijk dat de minister van defensie een Vlaams-nationalist is, en dat de MR en haar "Vlaamse" zusterpartij niet alleen in de meerderheid zijn maar ook de lakens uitdelen. Het zit er dus dik in dat de regeringsmeerderheid de "juiste" beslissing neemt inzake het zeer ruim en uitgebreid Frans voorstel tot samenwerking.

Wetend hoe het er in de achterkamertjes van de politiek aan toe gaat zou het mij evenwel niet verwonderen dat de Dexia-guillotine een niet opvallende, maar toch belangrijke rol zal spelen om tot de gewenste samenwerking te komen.

Uit het ontbreken van reacties van mij in deze draad kan je afleiden dat ik niet bepaald wakker lig van de aankoop van nieuwe obussen, helicopters of vliegtuigen. Gewone burgers zoals ik hebben in dat soort zaken nog nooit een stem gehad. Je slaat de nagel op de kop als je zegt dat het "mijn"... volledige regeringsmeerderheid is die de beslissing ter zake zal nemen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 09:20   #6008
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Wat betreft de zetel van de diverse Europese instellingen. Je gelooft toch zélf niet dat het mij zou verdrieten mochten die zetels van Bruxelles naar Paris verhuizen?

Ik troost me liever met de ‘Pessimistengids’ van Bloomberg.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20171228_03271378
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 12:48   #6009
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat betreft de zetel van de diverse Europese instellingen. Je gelooft toch zélf niet dat het mij zou verdrieten mochten die zetels van Bruxelles naar Paris verhuizen?
.................
Ik weet dat het u niet zou verdrieten en u weet dat het mij niet zou verdrieten dat de zetel van diverse Europese instellingen uit Brussel zou verdwijnen. Maar dat laatste is een geheel persoonlijke visie : het is niet omdat ik iets tegen België zou hebben, maar eenvoudigweg omdat ik een hekel heb aan Brussel. Een verhuis naar Paris lijkt mij evenwel uitgesloten.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 13:23   #6010
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Ik begrijp je volkomen, Gwylan. Ook al heb ik van diplomatieke attitudes gaan kaas gegeten, ik "zie" wel als anderen ze vertonen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 13:37   #6011
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik begrijp je volkomen, Gwylan. Ook al heb ik van diplomatieke attitudes gaan kaas gegeten, ik "zie" wel als anderen ze vertonen.
Het beste idee voor de mensheid ware dat men u en mij zou laten beslissen over de wereld, mevrouw : in alle opzichten geheel verschillend en soms zelfs totaal tegengesteld van mening, maar toch even gevoelig voor logische evidenties. Ik kan slechts hopen dat dergelijke “toevalligheden” geen zeldzaamheid worden….

Dank voor het overige om hier met ruime regelmaat middels de sublieme manier waarop u met uw taal speelt een lach op mijn smoeltje te toveren. Ik zat daarnet nog te schateren met uw in een andere discussiedraad geposte stelling inzake “prutsventje Beke’s debiele bek” en dergelijke……..

Laatst gewijzigd door Gwylan : 29 december 2017 om 14:00.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 13:49   #6012
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Mijn welgemeende dank voor het compliment Gwylan, maar ik ben écht niet de geschikte persoon om over de wereld te beslissen. Ik gruw van hypocrisie, machtswellust en machtsmisbruik. Ik zou geen dag overleven in een wereld waar dit troef is.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 14:04   #6013
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Mijn welgemeende dank voor het compliment Gwylan, maar ik ben écht niet de geschikte persoon om over de wereld te beslissen. Ik gruw van hypocrisie, machtswellust en machtsmisbruik. Ik zou geen dag overleven in een wereld waar dit troef is.
De politiek, dus. Goede omschrijving !
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 14:18   #6014
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

De politiek, maar ook de kerk, de koningshuizen, vrouwe justitie....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 15:32   #6015
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Volgens het kanaal-Z nieuws van 27 december zouden "de Fransen" in gans dat straaljagerdossier ook de "snelle afhandeling" van het Dexia-dossier en de nucleaire rente die Engie zou betalen in de weegschaal leggen....

Als dat waar is,dan kunnen we hier eigenlijk spreken van ......chantage...want inderdaad,dat zijn twee zaken waarmee Belgie heel veel pijn kan gedaan worden zo de Franse regering dat wil....

Of misschien is het echt wel "Money for nothing ,Chicks for free"......Het Franse "aanbod"
Vind je dan niet dat het meer dan hoog nodig is dat eens de franse connecties in heel dat dexia-dossier worden blootgelegd???

Ik vergeet nooit dat enkele weken voor het failliet van Dexia op de radio, tijdens het nieuws, herhaaldelijk werd vermeld dat Dexia Frankrijk zijn rotte appels in de Dexia-Belgique mand gelegd zou hebben en men dat als een heel gunstige evolutie wou verkopen want Dexia Frankrijk zou daar een mooie maandelijkse prijs voor neertellen... Alleen was Dexia een paar maanden erna failliet en zat Dexia-Belgique (of moet ik zeggen Vlaanderen) bovenop zijn eigen rotte appels met die rotte appels uit Parijs opgescheept...
Wanneer gaat heel die beerput eens opengegooid worden... of mag dat niet van Europa???

Laatst gewijzigd door marie daenen : 29 december 2017 om 15:33.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 15:36   #6016
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ach, voor degenen die hier blind en onvoorwaardelijk in de pas van de USA lopen eerder dan voor inter-Europese samenwerking te kiezen riskeert België niets : als het er op aan komt zal de O zo betrouwbare vriend Trump de eventuele Belgische schulden wel betalen…….

Maar alle gekheid op een stokje : voelend dat hun zorgvuldig opgezet plannetje mis loopt zetten de jongens en meisjes van uw ministerie van defensie momenteel alle zeilen bij en worden derhalve allerlei geruchten rondgestrooid in een poging om Frankrijk en alles wat Frans is in diskrediet te brengen. Laat dat stinkend luchtje maar overwaaien…..en ten gepasten tijde zal niet uw ministerie van defensie maar uw volledige regeringsmeerderheid een beslissing nemen inzake het zeer ruim en uitgebreid Frans voorstel tot samenwerking.

En daarbij zal logischerwijs rekening gehouden worden met de ruimere staatsbelangen van België, onder andere wetend dat over zeer afzienbare tijd (zeg maar als minstens de politieke situatie in Duitsland wat opgeklaard is) in het kader van een vernieuwde inter-Europese samenwerking zal moeten gepraat worden over een mogelijke herschikking van één en ander, zoals bijvoorbeeld de zetel van diverse Europese instellingen…..
Stinkt voor mij ook naar chantage...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 16:25   #6017
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Die connecties zijn allang bekend, Marie.

Citaat:
1 april 2016
Fiscus wist van Panama-route Dexia, maar pakte ze niet aan

Al in juni 2009 kreeg de Bijzondere Belastinginspectie van Gent in een concreet dossier lucht van de “Panama-route” die Dexia via Luxemburg organiseerde. Ondanks pogingen van de Gentse BBI-directeur Karel Anthonissen om het hele mechanisme te laten onderzoeken door de BBI, gebeurde dat niet.

Veel meer

Afgelopen weekend raakte bekend dat Dexia Groep rijke klanten op grote schaal heeft geholpen aan schermvennootschapen in Panama en andere exotische belastingparadijzen. De klanten kregen de vennootschappen om bankrekeningen in Luxemburg, Zwitserland en Jersey verborgen te houden. Het systeem begon al in de jaren ‘90 en ging door tot aan de ontmanteling van de groep eind 2011.

Zo had de BBI al in juni 2009, nadat de Dexia-groep het jaar voordien met drie miljard euro belastinggeld was gered, al een concrete aanwijzing dat via Dexia BIL schermconstructies werden opgezet voor Belgische klanten om belastingen te ontlopen. De gewestelijke BBI-directeur van Gent, Karel Anthonissen, heeft destijds het mechanisme dat opdook in het Kestrel Overseas-dossier, wel aangekaart bij de top van de BBI en aan de bankentoezichthouder. Maar de BBI liet na de hele Panama-route bloot te leggen. De toenmalige bankentoezichthouder CBFA (nu vallen de banken onder het toezicht van de Nationale Bank) nam de informatie wel onder de loep, maar wat daarmee gebeurde, is nog onduidelijk.
https://www.mo.be/nieuws/fiscus-wist...te-ze-niet-aan

Wetend dat de Grootste Belgische staatsman ooit en redder des vaderlands, Jean-Luc Dehaene in de raad van Bestuur van Dexia zat.

Wetend dat Karel Anthonissen niet alleen de man was die de kat de bel aanbond inzake het Dexia-Dossier, maar ook de man die Karel De Gucht het vuur aan de schenen legde.

Wetend dat Anthonissen geschorst werd wegens (volgens zijn baas) het overschrijden van de grenzen van zijn spreekrecht als ambtenaar.

Wetend dat het enfant terrible van de Bijzondere Belastingsinspectie een keer te veel tegen de zere schenen van zijn (politieke) oversten schopte en dat grote baas Frank Philipsen Thonissen schorste als gewestelijke BBI-directeur.

Wetend dat het Ex. Hoog Comité van Toezicht wegens gelijkaardige feiten zelfs compleet werd opgedoekt.

Wetend dat het in Belgique ook bij justitie een gangbare praktijk is om mensen die 'te ver' willen gaan te vervangen door "betrouwbaarder" personeel. (Zie het Spaghettiarrest)

Wetend wat je blijkbaar nog niet wist volstaat bovenstaande info zeker om de link tussen één en ander te leggen?

De Fransen en jawel, ook de Nederlanders, kan je moeilijk verwijten dat ze slimmer zijn dan de Belgen. Uiteindelijk zat de crème de la crème van de Belgische politiek er niet alleen met zijn neus bovenop, ze waren/zijn er zelfs in betrokken

Of wie denk jij dat die "rijke mensen" zijn die met hun centen in belastingparadijzen zitten? Dat zijn dezelfden die de banken die hen bedienen redden met belastinggeld.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 08:42   #6018
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.826
Standaard g*dvrdeg*dvrd toemme

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180112_03294480


Even zag het ernaar uit dat mil.be zou "ontsnappen" aan de problemen met de "Caiman" helikopters waar andere klanten wel last van hadden,al was het maar omdat we tamelijk laat in de "lijn" zaten en redelijkerwijs mochten aannemen dat de miserie er grotendeels uit zou zijn...

Bovendien dienen deze helikopters nog steeds in "lichte" dienst (geen echte oorlogsomstandigheden ,en reddingsvluchten boven zee zouden toch geen probleem mogen zijn gezien de antieke Sikorsky's dat al een halve eeuw doen....)


Welja.....men moet nu ontdekken dat de radar niet goed geimplementeerd is,in ieder geval niet op de "grijze" versies....(de NFH)
Ik vraag mij af of dat het enige probleem is.Te vrezen is dat dit het VOORNAAMSTE probleem is van een uitgebreide lijst?

Maar goed,dit is waarom een nieuw toestel een lange inloopperiode krijgt,om dergelijke miserie er uit te vissen.Blijkbaar moeten Europese fabrikanten dat niet (meer) doen voor de levering (ook al te laat geweest overigens,die levering)

Het was dus zeer verstandig van mil.be om een paar jaar geleden een oude Britse Sikorsky te kopen als "depot" van wisselstukken.De kans is nu groot dat onze "ouwe rakkers met de dronkaardsneus" nog wat langer in dienst geprest zullen worden.....


Het betekent ook dat de alouettekes nog wat langer als "fregat-helikopter" zullen mogen dienen......als het nog lukt.
Want de Nederlandse NFH-90 lijken ook niet bijzonder operationeel te zijn.


Koopt nieuw Europees materiaal,dan helpen wij elkaar.......
verdomme nee!
Ons belastingsgeld voor amateuristische knoeiers.Alsof mil.be nog geen probs genoeg heeft.En zeggen dat in de VS de formidabele Seahawk,in steeds evoluerende versies,dag en nacht in dienst van bij de coast guard tot de Navy in alle capaciteiten van oorlogsvoering tot redding, gewoon van de produktielijn te koop is.
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 13 januari 2018 om 08:52.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 12:03   #6019
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180112_03294480
.........................
Koopt nieuw Europees materiaal,dan helpen wij elkaar.......
verdomme nee! .............
Hetgeen u stelt wordt door het artikel van uw link weerlegd : (ik citeer) “'De veiligheid op zee is gegarandeerd', benadrukt minister van Defensie Steven Vandeput (N-VA), ofwel met de Sea Kings ofwel door de Engelse of Franse collega's".

Overigens stelt uw minister verder in het artikel : (ik citeer) “……..ons land heeft toestellen aangekocht die nog niet af waren.”

Tja….
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2018, 20:22   #6020
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.826
Standaard

Op 14 februari aanstaande zullen,zoals voorzien, de "Final-offers" ingediend worden voor de Typhoon (BAE systems) en de F-35 (Lockheed)....Dit zal het dan zijn,dit zullen dan de bedragen en de begeleidende voorwaarden zijn waarover mil.be en het Ministerie van Defensie zullen beschikken om een eventuele keuze te helpen maken...Zo werkt in ieder geval het Belgische aankoopproces.Eerst moest een gedetailleerd offertevoorstel ingediend worden (niet invullen = niet deelnemen).Vervolgens,na een bestudering ,kon Belgie nog enkele bijkomende vragen stellen en kregen de deelnemers de kans om hun voorstel nog éénmaal aan te passen.

Momenteel,januari 2018,tekent Lockheed ook "Memorandums of understanding" met bedrijven uit de luchtvaartsector als voorbereiding op een EVENTUELE keuze voor hun product.BAE systems(in samenwerking met Airbus),die in Belgie een VEEL sterkere- en bewezen positie hebben,deed dat al eerder....



Wat ondergetekende nog zit te "verteren" is dat in het kanaal-Z nieuws van 23/01 ook een vertegenwoordiger van de Belgische industrie sprak over eventuele verdere aktiviteiten in het C-130 project..Dit is nochtans een type vliegtuig dat vanaf 2019 uitgefaseerd zou worden uit de Luchtcomponent..

Of missen we iets?
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 23 januari 2018 om 20:24.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be