Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 december 2013, 23:18   #121
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het is vooral handig voor drug speculanten en wit wassen van zwartgeld. Dan kan je natuurlijk een verlies permitteren van enkele tientallen procent als de shitcoint yo-yo doet.
Iemand moet jou dringend leren schrijven.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2013, 23:20   #122
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 23 november 2012
Berichten: 780
Standaard

Hoeveel Linden Dollars is zo een bitcoin waard?
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2013, 23:27   #123
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Iemand moet jou dringend leren schrijven.
Als je geen argumenten hebt dan ga je de speldokter spelen. Mijn eerste schrijftaal is frans (mijn vader was van Parijs) en heb mijn jeugd doorgebracht in een franstalig jesuieten college. Mijn tweede taal is engels en Nederlands is mijn derde taal. Niet zo slecht als als ik hier andere bijdragen lees.

Enfin flauw als ge mij gaat pakken om spelfouten in het nederlands.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2013, 23:32   #124
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
Hoeveel Linden Dollars is zo een bitcoin waard?
https://www.virwox.com/

Buy: 163328 L$ / BTC
Sell: 153348 L$ / BTC
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2013, 23:35   #125
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als je geen argumenten hebt dan ga je de speldokter spelen. Mijn eerste schrijftaal is frans (mijn vader was van Parijs) en heb mijn jeugd doorgebracht in een franstalig jesuieten college. Mijn tweede taal is engels en Nederlands is mijn derde taal. Niet zo slecht als als ik hier andere bijdragen lees.

Enfin flauw als ge mij gaat pakken om spelfouten in het nederlands.

Ik spreek zelfs Jean Marie Pfaff's Duits en met mijn Chinese vriendin die bij mij woont trek ik mijn plan in het Chinees. Soms wanhopig want hetzelfde woord met een andere tongval wil evengoed kloten, hond of nummer negen zeggen.

Kom dus niet zeveren over dt fouten of verkeerde zinsbouw.

Ik was nog Spaans vergeten dat toch beter is dan mijn afschuwelijk Duits.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 21 december 2013 om 23:38.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2013, 23:36   #126
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik spreek zelfs Jean Marie Pfaff's Duits en met mijn Chinese vriendin die bij mij woont trek ik mijn plan in het Chinees. Soms wanhopig want hetzelfde woord met een andere tongval wil evengoed kloten, hond of nummer negen zeggen.

Kom dus niet zeveren over dt fouten of verkeerde zinsbouw.
Ga gewoon eens na wanneer je een spatie moet gebruiken tussen woorden en wanneer niet. Daar zondig je echt constant tegen. Voor de rest geen opmerkingen.

En 'shitcoint' is nu niet echt een argument te noemen.

Laatst gewijzigd door Troubadour : 21 december 2013 om 23:37.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 00:32   #127
che20
Schepen
 
Geregistreerd: 6 december 2008
Berichten: 428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Bitcoin is een monetair middel. Waarom zou het een niet-monetair nut moeten hebben? (Kom nu niet met het regression theorem af.)
Nou, ik begon met:
Citaat:
Vooralsnog denk ik dat het nogal helpt voor iets om als geld gebruikt te worden om ook een gebruikswaarde te hebben (e.g. goud, zilver), dan wel afgeleid te zijn van iets dat dat heeft (papiergeld). Bij bitcoin mis ik dat, maar ik word graag van het tegendeel overtuigd.
Dat zou je idd als verwijzing naar de regression theorem kunnen zien.

Het bezwaar dat ik zie voor bitcoin om daadwerkelijk geld te worden is dat het geen niet-monetair, niet-speculatief nut heeft (of daarvan afgeleid is). Dat bezwaar kan verholpen worden door:
A- bitcoin heeft toch een niet-monetair, niet-speculatief nut.
B- een dergelijk nut is niet nodig om de status van geld te krijgen.

A lijkt niet het geval te zijn, dus dan blijft over B. Ik ben benieuwd wat daar de argumenten voor zijn.
__________________
groet,
che20
che20 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 00:54   #128
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door che20 Bekijk bericht
Nou, ik begon met:

Dat zou je idd als verwijzing naar de regression theorem kunnen zien.

Het bezwaar dat ik zie voor bitcoin om daadwerkelijk geld te worden is dat het geen niet-monetair, niet-speculatief nut heeft (of daarvan afgeleid is). Dat bezwaar kan verholpen worden door:
A- bitcoin heeft toch een niet-monetair, niet-speculatief nut.
B- een dergelijk nut is niet nodig om de status van geld te krijgen.

A lijkt niet het geval te zijn, dus dan blijft over B. Ik ben benieuwd wat daar de argumenten voor zijn.
Het regression theorem was een poging de historische origine van geld als concept te verklaren, niet om een algemeen criterium op te stellen waar iets aan moet voldoen voor het kan functioneren als geld. Dat wij een besef hebben van hoe geld werkt is voldoende. Een dergelijk voorgaand nut is niet nodig zolang de munt toelaat om aan betrouwbare economische calculatie te doen.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 03:01   #129
che20
Schepen
 
Geregistreerd: 6 december 2008
Berichten: 428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Het regression theorem was een poging de historische origine van geld als concept te verklaren, niet om een algemeen criterium op te stellen waar iets aan moet voldoen voor het kan functioneren als geld. Dat wij een besef hebben van hoe geld werkt is voldoende. Een dergelijk voorgaand nut is niet nodig zolang de munt toelaat om aan betrouwbare economische calculatie te doen.
Nochtans ken ik geen voorbeelden van geld dat geen voorgaand nut heeft. Maar misschien bestaan die wel.

De vraag is dan of bitcoin economische calculatie toelaat. Nu niet, want te volatiel. Misschien ooit? Op basis waarvan ga je ervanuit dat in de toekomst die volatiliteit verdwijnt?
__________________
groet,
che20
che20 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 07:36   #130
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
Hoeveel Linden Dollars is zo een bitcoin waard?


Gekheid overvalt de mensheid, voor een bitcoin moet je raadseltjes oplossen, voor de lindendollar volstaat het om in second life lang genoeg te dansen. En bij afwezigheid van een computer kan je in Syrië real time mensen aan flarden schieten, gebruik alleen geen gifgas, dat mag niet van de grote bazen.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 07:37   #131
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Dat wij een besef hebben van hoe geld werkt is voldoende. Een dergelijk voorgaand nut is niet nodig zolang de munt toelaat om aan betrouwbare economische calculatie te doen.
Wat bedoel je met 'betrouwbare economische calculatie' hier?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 08:01   #132
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door che20 Bekijk bericht
Nou, ik begon met:

Dat zou je idd als verwijzing naar de regression theorem kunnen zien.

Het bezwaar dat ik zie voor bitcoin om daadwerkelijk geld te worden is dat het geen niet-monetair, niet-speculatief nut heeft (of daarvan afgeleid is). Dat bezwaar kan verholpen worden door:
A- bitcoin heeft toch een niet-monetair, niet-speculatief nut.
B- een dergelijk nut is niet nodig om de status van geld te krijgen.

A lijkt niet het geval te zijn, dus dan blijft over B. Ik ben benieuwd wat daar de argumenten voor zijn.
Beste Che, misschien is het handig om een beetje in de toekomst te denken om de 'bitcoin' beter te kunnen plaatsen. Al is het nog niet voor morgen dan wel overmorgen maar stel je een wereld voor waarin alle betalingen volledig electronisch verlopen, in elk gehucht staat dan een betaalterminal. Hierbovenop komt het feit dat we ook mondiaal gaan denken met een aangepaste modus operandus (vereist een mentaliteitswijziging), je krijgt dan een totaal ander monetair beleid waardoor geld voor ons zal werken. Het speculatieve element van geld (of bitcoin) komt dan te vervallen omwille van letterlijk absurd, net zoals het dogma 'geld=schuld' doorbroken wordt. Het idee van de 'bitcoin' (ea) induceert een dergelijk transformatieproces, iets dat duidelijk nog niet begrepen wordt omwille van de speculatie die men er nu verkeerdelijk aan verbindt. Anders gezegd, hoe we het geld willen noemen is irrelevant, wel de wijze hoe we het gebruiken en dat heeft te maken met andere factoren die van louter psychische aard zijn, een kwestie van menselijke groei en bewustwording, een kwestie van ethiek.

Laatst gewijzigd door tandem : 22 december 2013 om 08:01.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 10:37   #133
Gambassi
Parlementsvoorzitter
 
Gambassi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2012
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.360
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
De goudkevers (ben en gambassi op kop) zagen de goudprijs ook stijgen tot 1.000.000 per ounce en daarna richting oneindig. Ondertussen is die rommel al gedaald met 1/3 en nu wordt er gespeculeerd op bitcoin. Benieuwd wanneer dit zandkasteel het begeeft.
Tsunami's komen zelden voor in het Westen.
Blankscheten lopen het strand op om vissen te plukken.
Spleetogen zitten dan al lang bovenop hun berg.

Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 12:02   #134
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi Bekijk bericht
Tsunami's komen zelden voor in het Westen.
Blankscheten lopen het strand op om vissen te plukken.
Spleetogen zitten dan al lang bovenop hun berg.

Ik begrijp nu pas met welke beroemdheden we hier te doen hebben, toch eens opgezocht waar jullie altijd reclame voor maken.

Citaat:
De hoofdpersoon van het verhaal, Gambassi, een zonderlinge en rare man met een neger als knecht (Savatage genaamd), geraakt schijnbaar waanzinnig nadat hij gebeten wordt door een kever die schijnbaar volledig van goud is. Hij schetst de kever aan de verteller van het verhaal op een stuk perkament dat hij op het strand had gevonden. Nadat deze het stuk perkament bij het vuur houdt verschijnt er een roodachtig doodshoofd op. Hierna trekt Gambassi zich meer en meer terug en gedurende een maand wordt zijn gedrag steeds vreemder waarna Savatage - die eerder slechts op visite was - de hulp van de verteller inroept. Gedrieën beklimmen ze een nabijgelegen heuvel en Gambassi laat Savatage in een boom klimmen waar hij een doodshoofd aantreft en vanwaaruit hij de goudkever aan een touw door een van de ogen van het doodshoofd naar beneden laat zakken. Na een mislukte poging vinden zij een door de piraat Captain Gispy begraven schat met gouden munten en juwelen. Het mysterie wordt opgelost wanneer Gambassi uitleg geeft over de met onzichtbare inkt verborgen cryptografische boodschap en hoe hij deze substitutieversleuteling gebroken heeft, door frequentieanalyse.

http://nl.wikipedia.org/wiki/De_goud-kever
En in het verlengde de cryptovaluta 'bitcoin', nieuw stripverhaaltje

Citaat:
Poe gebruikt bij de uitleg van de frequentieanalyse de reeks EAOIDH als meest voorkomende letters in de Engelse taal. Vandaag de dag is de reeks ETAOIN hiervoor meer gebruikelijk. Het volledige cryptogram luidt:

53‡‡�*305))6*;4826)4‡.)4‡);806*;48�*8
¶60))85;1‡(;:‡*8�*83(88)5*�*;46(;88*96
*?;8)*‡(;485);5*�*2:*‡(;4956*2(5*—4)8
¶8*;4069285)6�*8)4‡‡;1(‡9;48081;8:8‡
1;48�*85;4)485�*528806*81(‡9;48;(88;4
(‡?34;48)4‡;161;:188;‡?;


Laatst gewijzigd door tandem : 22 december 2013 om 12:05.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 12:37   #135
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door che20 Bekijk bericht
De vraag is dan of bitcoin economische calculatie toelaat. Nu niet, want te volatiel. Misschien ooit? Op basis waarvan ga je ervanuit dat in de toekomst die volatiliteit verdwijnt?
Die volatiliteit zal verdwijnen naarmate economische kennis terug aan de oppervlakte daagt, iets dat nu duidelijk nog een schaars goed betreft. Wanneer dat eenmaal duidelijker wordt, zal het economische herstel zich met rasse schreden kunnen doorzetten en dat vanuit een co-creatief samenwerkingsverband. De cryptoanalyse zal, net zoals de Bitcoin hiernaar wil verwijzen, niet onbelangrijk blijken maar dat vereist - in tegenstelling tot het speculatieve gedrag van sommigen - eerst de bereidheid om die 'sleutel' te vinden. En als we eenmaal die sleutel gevonden hebben dan worden alle bankrekeningen in overvloed gevuld, het enige dat nodig zal blijken is de aanpassing van de software. Het zal nooit meer hetzelfde zijn en we zullen achteraf niet willen geloven dat heel deze tragische absurditeit überhaupt mogelijk was. En er is nog beter nieuws, we hoeven niet te zoeken naar die sleutel, hij ligt al op de tafel.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 12:40   #136
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Voor tandem is lullen een hobby als een ander.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 12:45   #137
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Voor tandem is lullen een hobby als een ander.
Geen gelul natuurlijk, waar we hier over spreken gaat over het doorzien van The Money Illusion Syndrome, de cryptoanalyse is noodzakelijk om dat te doorbreken en dat is net wat anders dan opnieuw te hervallen in evolutionair achterhaalde denkpistes. Vertel ons anders eerst eens wat je nu bedoelde met 'betrouwbare economische calculatie'?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 12:48   #138
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door che20 Bekijk bericht
Nochtans ken ik geen voorbeelden van geld dat geen voorgaand nut heeft. Maar misschien bestaan die wel.

De vraag is dan of bitcoin economische calculatie toelaat. Nu niet, want te volatiel. Misschien ooit? Op basis waarvan ga je ervanuit dat in de toekomst die volatiliteit verdwijnt?
Volatiliteit verdwijnt met adoptie. Hoe meer een munt gebruikt wordt voor transactie van goederen en diensten, hoe minder ruimte er is om te speculeren. Een aanzienlijk deel van de wereld gebruikt munten die er veel erger aan toe zijn, bijvoorbeeld door hyperinflatie. Voor die mensen is het nu al voordeliger om Bitcoin te gebruiken, ondanks de prijsbewegingen. Hoe groot de volatiliteit nu ook lijkt, het neemt alleen maar af wanneer je 't op langere termijn bekijkt.

Laatst gewijzigd door Troubadour : 22 december 2013 om 12:58.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 13:02   #139
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Volatiliteit verdwijnt met adoptie. Hoe meer een munt gebruikt wordt voor transactie van goederen en diensten, hoe minder ruimte er is om te speculeren. Een aanzienlijk deel van de wereld gebruikt munten die er veel erger aan toe zijn, bijvoorbeeld door hyperinflatie. Voor die mensen is het nu al voordeliger om Bitcoin te gebruiken, ondanks de prijsbewegingen. Hoe groot de volatiliteit nu ook lijkt, het neemt alleen maar af wanneer je 't op langere termijn bekijkt.
Laat ons dat oprecht hopen dan, wordt de bitcoin vandaag al niet gebruikt om te speculeren? Is dat niet tegengesteld aan wat er mee beoogd wordt? Zijn we dan op weg voor een wereldmunt die de valutaoorlog uit het werelbeeld laat verdwijnen?

Laatst gewijzigd door tandem : 22 december 2013 om 13:03.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 15:43   #140
Gambassi
Parlementsvoorzitter
 
Gambassi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2012
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.360
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Bitcoin heeft alle eigenschappen van goud én is praktischer. Een groot deel van de Bitcoin-houders heeft of had goud (meer dan het gemiddeld bij de brede bevolking). Misschien toch maar eens nagaan waarom dat zo is?
Wat als het internet of de electriciteit uitvalt ?
Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be