Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 27 februari 2014, 14:14   #1241
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Want zelfs onze noorderburen zijn het met me eens:
selectief winkelen?
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 27 februari 2014, 14:24   #1242
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
selectief winkelen?
Ik zeg maar wat is.

En wat meer is, zelfs de christenen vallen me bij:
http://www.hanjud.com/amos/een-boer-...-komt-ten-val/
system is offline  
Oud 27 februari 2014, 14:56   #1243
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
Mag ik er u op wijzen dat Eventail Junior een uitgave in voor het vak Frans en dat zij fie dat geschreven hebben helemaal geen deskundigen op het gebied van Nederlands zijn? En ik kan het weten want ik heb er al mee samengewerkt.
Die drogreden die u nu uit wanhoop grijpt, zal u niet redden. Want de Nederlandse site, de christelijke site, enz, hebben maar bitter weinig met het vak Frans te maken. U begint zich stilaan belachtelijk te maken door fanatiek uw gelijk te willen halen.

Mijn advies: toch uw taal wat bijscholen zo lijkt het me.

Laatst gewijzigd door system : 27 februari 2014 om 15:10.
system is offline  
Oud 27 februari 2014, 15:18   #1244
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
Ha, het is al UW zegswijze??? Trouwens het is helemaal geen zegswijze wat u schreef, het is eelfs geen idioom: het is gewoon 'systems'. Nergens in een naslagwerk taalkunde zult u het terugvinden. Uw zoektocht op het net is bewonderenswaardig, maar heeft u geen enkel sluitend bewijs van uw gelijk opgeleverd.
U maakt uzelf - voor de misschien wel honderdste keer - ongelooflijk belachelijk. Op dit forum wordt overigens in het Nederlands en niet in het systems geredetwist.
Het is 'mijn' zegswijze in de zin dat ik die hier op het forum heb gebruikt. En door een knuppel hiervoor werd terechtgewezen. Maar 'mijn' zegswijze wordt blijkbaar ook gebruikt door vele andere mensen. Of andersom: ik gebruik maar een zegswijze die ook anderen gebruiken. Trouwens de uitdrukking: 'hoogmoed komt ten val', is algemeen bekend. Dat ziet u toch. Maar blijkbaar onbekend voor Pjotr en companen. En daarom: bijscholen maar!
system is offline  
Oud 27 februari 2014, 15:22   #1245
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Die drogreden die u nu uit wanhoop grijpt, zal u niet redden. Want de Nederlandse site, de christelijke site, enz, hebben maar bitter weinig met het vak Frans te maken. U begint zich stilaan belachtelijk te maken door fanatiek uw gelijk te willen halen.

Mijn advies: toch uw taal wat bijscholen zo lijkt het me.


Hoogmoed na de val is een grote bron van leedvermaak.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 27 februari 2014, 17:02   #1246
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
Wat is het nu, die zinssnede van u: een zegswijze, een uitdrukking, een spreekwoord, een gezegde, een spreuk ... of nog iets anders? U bewijst gewoon met de terminologie door elkaar te gebruiken dat u niets afweet van taalkunde en toch wilt u meespreken!?
Uw zinssnede kan zelfs niet onder een van die termen gecatalogeerd worden omdat ze niet algemeen aanvaard is. Dat u dat nu gebruikt of sinterklaas of Charel van Marie van Door van Hompes, maakt geen kl*ten daarbij uit.
Ge moet zo niet spartelen en u nu niet proberen ter verbergen achter de betekenis van termen. Het zal niet helpen. De uitdrukking of het gezegde 'hoogmoed komt ten val' bestaat trouwens al een hele poos. Moest ge ooit in Amsterdam komen, dan vindt ge daar zelfs de uitbeelding van.

http://www.amsterdamsegevelstenen.nl/Noordermarkt39.htm

"In het fronton van de, in de jaren ’30 herbouwde halsgevel is het alliantiewapen van de familie Oudermolen-Dekker. Christiaan van Oudermolen liet in 1727 het pand vernieuwen en ter gelegenheid daarvan het gefantaseerde familiewapen aanbrengen.Wat de relatie is tussen de bouwheer en de voorstelling op de gevelsteen is onduidelijk,misschien dat de moraal van de fabel van de vos en de krab: “hoogmoed komt ten val en opschepperij leidt nergens toe” hem wel aansprak.


En moest ge toevallig in de omgeving van Zaandam zijn in Nederland, zeker niet vergeten een bezoekje te brengen aan het stadje, want ook daar kwam de hoogmoed ten val. Tenminste , zo te lezen.

http://www.dichtbij.nl/zaanstreek/re...-zaanstad.aspx



Besluit.
"Hoogmoed komt ten val" is een volkomen correct en juist gezegde dat reeds zeer lang bestaat, en dat hoe dan ook door iedereen kan en mag gebezigd worden. Het gezegde heeft geen iota uitstaans met het spreekwoord waarover Knuppel het heeft.

En hiermee sluit ik deze zinloze discussie af. Discussie die in gang werd gezet door betweter Knuppel.

Laatst gewijzigd door system : 27 februari 2014 om 17:15.
system is offline  
Oud 27 februari 2014, 18:05   #1247
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
Wat uw Amsterdams 'bewijs' aangaat: er staat NERGENS dat die tekst op de gevelsteen staat zoals u achterbaks probeert te suggereren (zie tekst in het vetjes). Ook hier is er dus geen enkel taalkundig en zelfs geen historisch bewijs

Wat uw Zaandams 'bewijs' betreft is het nog 'gortiger' en 'compleet besodemieterd' ( om eens een Hollandse term te gebruiken ).
Zijn de heren Ton Brekelmans ( raadslid en fractievoorzitter ) en Harrie van der Laan ( Duoraadslid ) taaldeskundigen? Kan u een referentie naar hun studies en diploma's geven? Neen, wacht.... de verklaring en de oplossing van het mysterie-system ligt in de laatste regel van het schrijven van de twee heren: "Partij voor Ouderen en Veiligheid". Helemaal uw ding dus.

Stop er maar mee. U wordt met de seconde 'beklagenswaardiger'. Treffend is zelfs dat u die altijd over de Hollanders aangeeft in andere draden, nu uw heil tracht te vinden op Nederlandse sites. Tevergeefs echter: u slaagt er niet in uw keikoppigheid te onderbouwen.

U mag gerust nog verder uw namiddag, uw avond en zelfs de volgende dagen eraan verkl*ten om uw gelijk proberen te halen, het blijft tevergeefs. Voor mij heeft u ten eeuwigen dage bewezen dat taalkunde en bij uitbreiding de
Nederlandse taal niet uw ding is.
En stop gewoon met een gewoon zinnetje een spreekwoord, een zegswijze, een uitdrukking, een gezegde of een spreuk te noemen, zeker als geen van de vijf termen die lading dekt. Iedere taalkundige zal u eens smalend en met medelijden bekijken als u er bij hen mee afkomt. Maar u doet maar.
Voor mij heeft u als mens enorm aan aanzien verloren omdat u niet alleen wilt discussiëren over zaken waar u geen kaas van gegeten heeft, maar ook nog stijfkoppig aan uw 'gelijk' (sic) vasthoudt.

Nog één keertje dan.

U moet niet zo wild om u heen slaan. Dat bewijst alleen maar uw zwakheid. Ik heb nooit gezegd dat ik een spreuk gebruikte. Het tegendeel zelfs. Daar zit het misverstand. Ik gebruik gewoon een zin met enkele woorden en wel de volgende : 'hoogmoed-komt-ten val.' En iedereen die Nederlands kan lezen, begrijpt perfect wat dit wil zeggen.

Maar dan komt Knuppel aandraven die beweert dat men dat niet mag zeggen. Wat haar reactie nu met de inhoudelijke discussie te maken heeft, is me trouwens niet duidelijk. Natuurlijk mag men dat zeggen of schrijven. Dat is een perfect correcte zin. Men is toch niet verplicht het spreekwoord te gebruiken zeker? Dat blijkt ook uit de dagelijkse praktijk.

En u, u steunt dan blind die Knuppel nog. Waarschijnlijk omdat ze dezelfde politieke opvatting heeft als u. Maar dat impliceert wel niet dat ze altijd gelijk heeft. Verre van!

Zo, dat was het dan.

Laatst gewijzigd door system : 27 februari 2014 om 18:10.
system is offline  
Oud 27 februari 2014, 18:53   #1248
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
U mag gerust nog verder uw namiddag, uw avond en zelfs de volgende dagen eraan verkl*ten om uw gelijk proberen te halen, het blijft tevergeefs. Voor mij heeft u ten eeuwigen dage bewezen dat taalkunde en bij uitbreiding de
Nederlandse taal niet uw ding is.

En stop gewoon met een gewoon zinnetje een spreekwoord, een zegswijze, een uitdrukking, een gezegde of een spreuk te noemen, zeker als geen van de vijf termen die lading dekt. Iedere taalkundige zal u eens smalend en met medelijden bekijken als u er bij hen mee afkomt. Maar u doet maar.
Voor mij heeft u als mens enorm aan aanzien verloren omdat u niet alleen wilt discussiëren over zaken waar u geen kaas van gegeten heeft, maar ook nog stijfkoppig aan uw 'gelijk' (sic) vasthoudt.
Niets aan toe te voegen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 27 februari 2014, 19:07   #1249
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
Ik herhaal een van uw laatste tussenkomsten (en ik kan nog veel meer quoten als u wilt). Meer moet er niet meer gezegd worden. Nu probeert u zich eruit te lullen.
Niemand heeft het er over gehad dat uw zin geen Nederlandse zin was. Het ging hem erom dat u nu eens beweerde dat het een uitdrukking was, dan weer een spreekwoord om vervolgen er een gezegde van te maken en te eindigen met het een spreuk of een zegswijze te noemen. Iedereen kan dat hierboven nagaan. En... het is gewoon een Nederlandse zin die totaal niet onder de door uzelf constant aangehaalde terminologie past.
U dwingt me eigenlijk om ad rem te reageren. Maar ga dit niet doen. Ik ga u trakteren op een gedicht. Een zeer recent gedicht en ook een mooi gedicht. Een gedicht in hedendaags Nederlands. Zeker de titel.

hoogmoed komt ten val

hij houdt in zijn handen
de macht over leven en dood
als hersenspinsels staal
dat hij als vleugels beschouwt
reist in een glans van zilver
ver en naar grote hoogten
tot waar het kometen regent
elke vogel snel verbrandt

-stil als de adem van rozen
wandelen de sterren, zacht
als het slapen van vogels
of een verlegen makende zoen
legt zich regen op wimpers
van zwijgende oude bomen-


hoogmoed komt altijd ten val



Sunset, 07 01 2014.

Laatst gewijzigd door system : 27 februari 2014 om 19:08.
system is offline  
Oud 27 februari 2014, 19:23   #1250
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Prachtig System! Je hebt uiteindelijk iets gevonden waarmee je, adrem zoals altijd, je heilige gelijk denkt te hebben bewezen. Een weblog waar Jan, Pier en Klaas hun "dichtkunst" op kunnen slijten.
83 amateur-dichters hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt.

Er bestaan ook van dit soort weblogs waar iedereen zijn "verhalen" kwijt kan.
Een aanrader voor jou.
Zeker doen!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 27 februari 2014, 19:41   #1251
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Prachtig System! Je hebt uiteindelijk iets gevonden waarmee je, adrem zoals altijd, je heilige gelijk denkt te hebben bewezen. Een weblog waar Jan, Pier en Klaas hun "dichtkunst" op kunnen slijten.
83 amateur-dichters hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt.

Er bestaan ook van dit soort weblogs waar iedereen zijn "verhalen" kwijt kan.
Een aanrader voor jou.
Zeker doen!
Een zeer povere en triestige reactie van u. De reactie van een fanatica.

Maar om u op betere gedachten en misschien tot inkeer te brengen, leest ge dan maar beter de preek van de pastoor van Bleiswijk en Bergschenhoek . Ik geef u een uittreksel. Vooral de laatste paragraaf lijkt me voor u wel essentieel.

"Bescheidenheid is niet zo’n eenvoudige zaak. Van nature vinden we onszelf heel belangrijk, onze eigen gedachten de beste, onze daden vanzelfsprekend goed, ons werk uiterst belangrijk. Van nature. Marie von Ebner-Eschenbach schreef het gezegde: “Zelfs de meest bescheiden mens heeft een hoger dunk van zichzelf dan zijn beste vriend van hem heeft.” Daar is op zich ook niets verkeerds aan. Dat heb ik net zo goed als u. Ieder mens mag en moet een gezond zelfrespect hebben, een gevoel van eigenwaarde. Dat is ook noodzakelijk om je voor anderen in te kunnen zetten.

Iemand die zichzelf een nul vindt, een mislukt mens, een kluns, die niets kan en nergens goed voor is, zo iemand kan, denk ik, zichzelf ook niet aan anderen geven.

Maar juist als we een gezond zelfbewustzijn hebben, als we onze talenten ontdekt en ontwikkeld hebben en een rol van betekenis spelen in maatschappij of gezin, juist dan komt Jezus tot ons met zijn waarschuwing om bescheiden te blijven. Want hoogmoed komt ten val. Arrogantie stoot mensen af en wie hoog staat kan diep vallen. Denk maar aan Berlusconi."


Voor de hele preek: http://www.internetpastoor.nl/preek-...-en-bleiswijk/

Bestudeer die preek maar goed, probeer er iets van op te steken. Maar dat zal u wel lukken want AVV-VVK is u niet vreemd.

Tenslotte, ook voor u geldt mijn besluit: ik sluit deze onzinnige discussie af.

Laatst gewijzigd door system : 27 februari 2014 om 19:43.
system is offline  
Oud 27 februari 2014, 19:45   #1252
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Een zeer povere en triestige reactie van u. De reactie van een fanatica.

Maar om u op betere gedachten en misschien tot inkeer te brengen, leest ge dan maar beter de preek van de pastoor van Bleiswijk en Bergschenhoek . Ik geef u een uittreksel. Vooral de laatste paragraaf lijkt me voor u wel essentieel.

"Bescheidenheid is niet zo’n eenvoudige zaak. Van nature vinden we onszelf heel belangrijk, onze eigen gedachten de beste, onze daden vanzelfsprekend goed, ons werk uiterst belangrijk. Van nature. Marie von Ebner-Eschenbach schreef het gezegde: “Zelfs de meest bescheiden mens heeft een hoger dunk van zichzelf dan zijn beste vriend van hem heeft.” Daar is op zich ook niets verkeerds aan. Dat heb ik net zo goed als u. Ieder mens mag en moet een gezond zelfrespect hebben, een gevoel van eigenwaarde. Dat is ook noodzakelijk om je voor anderen in te kunnen zetten.

Iemand die zichzelf een nul vindt, een mislukt mens, een kluns, die niets kan en nergens goed voor is, zo iemand kan, denk ik, zichzelf ook niet aan anderen geven.

Maar juist als we een gezond zelfbewustzijn hebben, als we onze talenten ontdekt en ontwikkeld hebben en een rol van betekenis spelen in maatschappij of gezin, juist dan komt Jezus tot ons met zijn waarschuwing om bescheiden te blijven. Want hoogmoed komt ten val. Arrogantie stoot mensen af en wie hoog staat kan diep vallen. Denk maar aan Berlusconi."


Voor de hele preek: http://www.internetpastoor.nl/preek-...-en-bleiswijk/

Bestudeer die preek maar goed, probeer er iets van op te steken. Maar dat zal u wel lukken want AVV-VVK is u niet vreemd.

Tenslotte, ook voor u geldt mijn besluit: ik sluit deze onzinnige discussie af.
Zolang ze Cyriel Verschaeve niet beginnen te verheerlijken gaat het nog.
Henri1 is offline  
Oud 27 februari 2014, 19:46   #1253
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
Eigenlijk heeft iedereen het verkeerd begrepen: de zinssnede die centraal staat is niet 'hoogmoed komt ten val', maar 'system/het Oosten komt - nog maar eens - ten val'.
Een pak minder erg dan zichzelf in de voet schieten.
Henri1 is offline  
Oud 27 februari 2014, 20:11   #1254
hollande
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 februari 2010
Berichten: 2.114
Standaard



das is hier precies een kleuterklas, spreekwoord juist of niet het gaat hier over de hoer die van de open vld overloopt naar den nva en dus blijft het een hoer.
hollande is offline  
Oud 27 februari 2014, 23:24   #1255
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Maar om u op betere gedachten en misschien tot inkeer te brengen, leest ge dan maar beter de preek van de pastoor van Bleiswijk en Bergschenhoek .

Voor de hele preek: http://www.internetpastoor.nl/preek-...-en-bleiswijk/

Bestudeer die preek maar goed, probeer er iets van op te steken. Maar dat zal u wel lukken want AVV-VVK is u niet vreemd.


Je mag je preek houden, meester System.
En steek het AVV-VVK maar tegelijk waar de zon nooit schijnt.

Ik ben een kwart eeuw geleden al uit het doopregister geschrapt. Lang dus voor de kranten vol stonden met het door kardinaal Danneels toegedekte pedofilieschandaal van de bisschop van Brugge.

Je behoort toch niet tot dat illustere gezelschap van Roomse hypocrieten, System?

Het preken gaat je anders al fameus goed af, hoor!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 27 februari 2014, 23:31   #1256
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zolang ze Cyriel Verschaeve niet beginnen te verheerlijken gaat het nog.
Citaat:
Trollen

-Zij verstoren de discussie door niet-inhoudelijk te reageren.

-Zij schilderen hun tegenstander als dom en/of minderwaardig af, terwijl zij zélf niet in staat zijn om hun eigen stellingen te onderbouwen.

-Zij staven hun beweringen zelden of nooit met objectief verifieerbare bronnen.

-Zij hanteren oneigenlijke argumenten, die bij weerlegging niet verdedigd maar simpelweg vervangen worden door nieuwe oneigenlijke argumenten.

__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be