Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 1 maart 2014, 23:03   #821
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Indien uw zogenaamde "goede" partijen zich een beetje gedragen hadden en de mandatarissen van die partijen zich niet bezig gehouden hadden met ontspannende wandelingen in de Voerstreek,
Zo ontspannend waren die wandelingen niet hoor. De PS-privé militie Action Fouronnaise en haar gewapende radicale arm Groupe Hérisson stonden altijd paraat om een paar van ons Vlamingen om te leggen. Het is een wonder dat er toen geen doden gevallen zijn aan Vlaamse kant.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wikipedia
Leden en sympathisanten van de Action Fouronnaise en Groupe Hérisson tekenen doorheen de jaren voor heel wat incidenten.

Zo werd op 16 april 1977 Huub Broers, pas terug van huwelijksreis, toegetakeld, met schedelbarst, neus en oogkas gebroken en gedeeltelijk verlies van zicht met het linkeroog als gevolg. Een Waalse arts moest constateren dat Broers zes weken arbeidsongeschikt was.

Op 8 april 1979 werd bij nieuwe Vlaamse betogingen de inmiddels overleden en toen vijftigjarige Antwerpenaar Fons Madereel in mekaar geslagen met ijzeren staven. Beide benen waren gebroken op in totaal vijf plaatsen. De man bleef voor de rest van zijn leven invalide ingevolge de ondergane slagen en verwondingen.[2]

In de nacht van 23 op 24 september 1979 vuurde René Grosjean vanuit zijn café 20 schoten af op Vlaamse Voerenaars. Er vielen drie gewonden.[2]

Op 8 maart 1980 schoot forellenkweker Joseph Snoeck vanuit zijn raam op Vlaamse betogers. Hij had tijdens de wandeling van deze laatsten zijn vlag van Action Fouronnaise uit het raam gehangen, een vlag die de betogers probeerden te verwijderen. Daarop opende Snoeck met een karabijn het vuur en verwondde twee betogers.

Op 9 oktober 1981 probeerden vijf heethoofden van de Action Fouronnaise in Mheer bussen van Vlaamse wandelaars die via Nederland Voeren ingingen, aan te vallen. Ze werden door de Nederlandse politie ingesloten waarbij ook schoten vielen. Twee van de vijf werden via een snelrechtprocedure tot gevangenisstraffen veroordeeld in de rechtbank strafrecht van Maastricht.[2]

In mei 2001 lopen spanningen bij de verkoop van gemeente-eigendommen weeral op tot een hoogtepunt wanneer de Action Fouronnaise slogans als Fourons Wallons, La lutte continue en Non �* la vente kalken, herbiciden strooien op het plaatselijk voetbalveld en op de verkoopdag de verkoop beletten met agressieve betogingen. Het strenge politiereglement, nog uit de tijd van burgemeester Happart, kan de incidenten niet voorkomen. De tweede verkoopdag in juni 2001 leidt opnieuw tot incidenten waarbij onder meer Jean-Marie Happart één van de drie gewonden is in het treffen van Franstaligen en de federale politie. Minister Antoine Duquesne concludeert nadien dat de politie niets te verwijten viel.

Op 12 september 2010 valt cipier Robert Liebens, lid van de Action Fouronnaise, Vlaams Parlementsvoorzitter Jan Peumans aan in Visé naar verluidt omdat de Vlaming niets te zoeken had in Wallonië. De politicus hield aan het incident een inwendige bloeding aan de slaap en een scheve kaak over.
Maar ja, gewapend geweld door een of andere privé-militie is perfect aanvaardbaar voor de Echte Belgen. Maar democratische politieke actie van een Vlaams-nationalistische partij, nee, dat is absoluut onaanvaardbaar.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
zich niet op feestjes van het Sint-Maartensfonds hadden vertoond
Dat was nochtans een goede springplank naar een grote carrière bij de CD&V. Alleen bij Ø-VLD is men nog benauwd dat aan het licht gaat komen wie er op die feestjes stemmetjes voor zichzelf ging ronselen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
of niet naar optredens van Blood en Honour waren gegaan.
Tell me more, tell me more.... Waar is da feestjeuh?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
was het wellicht allemaal anders gelopen, denkt u ook niet ?
Natuurlijk niet. Dan had men gewoon een andere stok gezocht om de hond mee te slaan. Want de Vlaming is een hond en moet geslagen worden, zo simpel is dat voor de Echte Belgen.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 1 maart 2014, 23:09   #822
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Partijen die teren op de onwetendheid van de burgers bestaan ook.
Sommigen houden het al 180 jaar lang uit op die manier. Spijtig toch dat langzamerhand de schellen van de ogen vallen en mensen naar een redelijk alternatief uitkijken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
PS: U moet in rechtse en uiterst rechtse hoek kijken om ze te ontwaren.
PS, net zoals je zegt
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 2 maart 2014, 09:16   #823
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Van de NVA moet ge zelfs niet gaan stemmen, van de sossen moet het wel.
Dat is nieuw.
Is de N-Va tegen opkomstplicht?
Hebben ze toch één demokratisch trekje in hun programma opgenomen?

Citaat:
Wie heeft er schrik luilak stemmen te mislopen denkt ge?
Traditionele partijen hebben het meeste schrik.
Maar hou er rekening mee dat de N-Va traditioneler is dan menigeen denkt...
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 3 maart 2014, 10:15   #824
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
We zullen zien wat er klopt van je argumentatie, Staaf.
Een ding is zeker. De enig mogelijke coalitiepartner die een meerderheid voor staatshervorming had kunnen leveren is dikke bulshit. Dat moet immers een 2/3de meerderheid zijn.

Het Vlaams Belang ZOU wel eens de partner kunnen zijn die de N-VA op Vlaams niveau aan een meerderheid van zetels kan helpen. ZOU KUNNEN, zeg ik. En zoals ik al eerder schreef: onder druk van de omstandigheden wordt er wel vaker iets "met de dood in het hart" gedaan.
N-VA heeft zelf al meermaals laten verstaan niet met het VB samen te willen werken.
N-VA houdt het op 'confederalisme' en 'Vlaanderen in Europa'.
N-VA is ook niet zo vies van 'herstelregeringen' en soortgelijke.

Staaf heeft dus wel gelijk: wil je zeker zijn dat je stem voor een Vlaamse onafhankelijkheid is, stem dan best op VB, niet op N-VA. Elke VB-zetel in het parlement is immers met grote zekerheid een zetel minder voor het flauw gezwets dat naar een zevende staatshervorming van niemendal leidt.

Enfin, mij kan die rechtse Vlaamse staat van N-VA noch VB iets schelen, dus je doet maar, ik redeneer gewoon vanuit een eventueel consequent nationalistisch standpunt.
Bolleke Wol is offline  
Oud 3 maart 2014, 12:17   #825
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Enfin, mij kan die rechtse Vlaamse staat van N-VA noch VB iets schelen, dus je doet maar, ik redeneer gewoon vanuit een eventueel consequent nationalistisch standpunt.
De rechtse Vlaamse staat interesseert je niet. Goed, ik begrijp dat. Jouw partij is de PVDA waarin onvervalste stalinisten militeren. Misschien heb je ooit van de grootste massamoordenaar van de 20ste eeuw gehoord. Jouw nationalistisch standpunt zou door de stalinisten beloond worden met een zeer lange vacantie in Siberië. Maar gelukkig bestaat het stalinisme niet meer. Zeggen ze.
robert t is offline  
Oud 3 maart 2014, 12:21   #826
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Ik sprak nergens over de PvdA. Ooit door een PvdA'er verkracht geweest of zo? Kan je ook iets zeggen over mijn redenering?
Bolleke Wol is offline  
Oud 3 maart 2014, 14:34   #827
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Ik sprak nergens over de PvdA.
Alleen de communisten van de PVDA passen in je ideologie. Vandaar.
Citaat:
Ooit door een PvdA'er verkracht geweest of zo?
Stupide opmerking.
Citaat:
Kan je ook iets zeggen over mijn redenering?
Ja. Je droomt van een links Vlaanderen, gedomineerd door een democratisch soort communisme. Legitieme wens die bij een wens zal blijven. De middelen ontbreken, het volk eveneens en Vlaanderen wil er niet van weten. Je bent wel zeer sterk anti-belgisch, wat dan weer in je voordeel pleit. That's it.
robert t is offline  
Oud 3 maart 2014, 14:43   #828
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Je blijft maar zeiken over de PvdA.
Kan je ook iets zeggen over mijn stelling mbt VB en N-VA?
Of heb je om de een of andere reden een persoonlijke fixatie op mij? Dat zou ik heel verontrustend vinden...
Bolleke Wol is offline  
Oud 3 maart 2014, 14:58   #829
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Je blijft maar zeiken over de PvdA.
Kan je ook iets zeggen over mijn stelling mbt VB en N-VA?
Of heb je om de een of andere reden een persoonlijke fixatie op mij? Dat zou ik heel verontrustend vinden...
Ook Robert heeft het Disneysyndroom, je past niet in één van de twee vakjes, zie je.
Je mag hem dat echter niet kwalijk nemen.
Another Jack is offline  
Oud 3 maart 2014, 15:08   #830
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Je blijft maar zeiken over de PvdA.
Jij mag de PVDA vermelden, ik blijkbaar niet. Wat voor soort democraat ben je feitelijk?
Citaat:
Kan je ook iets zeggen over mijn stelling mbt VB en N-VA?
D�*�*r wil ik niks over kwijt. Algemeen gesproken is een mening omtrent een bepaalde partij of strekking nooit volledig objectief. Ik stel alleen vast dat je het VB prefereert i.v.m. de Vlaams-nationale strekkingen. Geen probleem.
Citaat:
Of heb je om de een of andere reden een persoonlijke fixatie op mij? Dat zou ik heel verontrustend vinden...
Waar haal je die onzin in hemelsnaam? Je insinueert dat ik niet vies ben van lichamelijk geweld. Een meningsverschil los je niet op met de vuisten, wel door discussie. Indien je het anders bedoelt zeg het me dan klaar en duidelijk. Ik stop dan onmiddellijk met reacties op jouw berichten.
robert t is offline  
Oud 3 maart 2014, 15:18   #831
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Jij mag de PVDA vermelden, ik blijkbaar niet. Wat voor soort democraat ben je feitelijk?
Waar heb ik hier over de pvda gesproken? Het ging om N-VA en VB.

Citaat:
D�*�*r wil ik niks over kwijt. Algemeen gesproken is een mening omtrent een bepaalde partij of strekking nooit volledig objectief. Ik stel alleen vast dat je het VB prefereert i.v.m. de Vlaams-nationale strekkingen. Geen probleem.
Ik stem noch VB noch N-VA voor alle duidelijkheid. Punt dat ik wou duidelijk maken is dat wie overtuigd is van de noodzaak van een Vlaamse onafhankelijke staat - een streefdoel als een ander - best op het VB stemt, die wat dat betreft tenminste duidelijk en consequent is.

Citaat:
Waar haal je die onzin in hemelsnaam? Je insinueert dat ik niet vies ben van lichamelijk geweld. Een meningsverschil los je niet op met de vuisten, wel door discussie. Indien je het anders bedoelt zeg het me dan klaar en duidelijk. Ik stop dan onmiddellijk met reacties op jouw berichten.
Wel het is mij niet duidelijk. Ik maak een vergelijk tussen het communautair programma van N-VA en VB en jij probeert mij op de een of andere manier onderuit te halen door mij aan te vallen op vermeende Stalinistische sympathieën, wat dat er ook mag mee te maken hebben, behalve dan een duidelijk geval van op de man spelen.
Bolleke Wol is offline  
Oud 3 maart 2014, 15:25   #832
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ook Robert heeft het Disneysyndroom, je past niet in één van de twee vakjes, zie je.
Je mag hem dat echter niet kwalijk nemen.
Ik ken veel syndromen maar het Disneysyndroom is er niet bij. Van een vriendin kreeg ik onlangs een Grumpy-beeldje cadeau. Ze vond dat dit goed bij mijn karakter past.

Maar je bedoelt wellicht iets anders. Rekening houdend met je je drukke bezigheden moet je echt niet de moeite doen het uit te leggen. Ik ben niet geïnteresseerd.
robert t is offline  
Oud 3 maart 2014, 15:42   #833
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Groot gelijk.
Je zou het toch niet gesnapt hebben.
Another Jack is offline  
Oud 3 maart 2014, 18:49   #834
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Ik ken veel syndromen maar het Disneysyndroom is er niet bij. Van een vriendin kreeg ik onlangs een Grumpy-beeldje cadeau. Ze vond dat dit goed bij mijn karakter past.
Foute keuze: Grumpy valt best mee.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 30 juni 2014, 20:22   #835
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.729
Standaard



Bovenstaand beeld is niet getrukeerd. Het is de grootse fractie van ons parlement die in plenaire wat zit te kaarten.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 30 juni 2014 om 20:22.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 30 juni 2014, 20:24   #836
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Ik ken veel syndromen maar het Disneysyndroom is er niet bij. Van een vriendin kreeg ik onlangs een Grumpy-beeldje cadeau. Ze vond dat dit goed bij mijn karakter past.

Maar je bedoelt wellicht iets anders. Rekening houdend met je je drukke bezigheden moet je echt niet de moeite doen het uit te leggen. Ik ben niet geïnteresseerd.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 30 juni 2014, 21:56   #837
Centrumrechts
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
proficiat ! je bent de eerste van een ongetwijfeld lange rij die zijn onwetendheid even komt demonstreren.
Hij heeft nochtans gelijk hoor.

Laatst gewijzigd door Centrumrechts : 30 juni 2014 om 21:57.
Centrumrechts is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be