Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 april 2018, 08:04   #581
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ja. Ik lees iets gelijkaardigs in De Tijd.
Conclusie: er is geen "samenzwering" van Vandeput en de legertop.

We mogen dus verwachten dat Crombez evenals de rode en groene sossenroeptoeters Azijnvat Van De Maele en Hysteria Calvo hun excuses aanbieden.
Ja en we wachten ook nog op het verslag dat Marc Dutroux bij Ronald Jansen besteld heeft ivm zijn vermeende misdaden.

/sarcasm
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 08:19   #582
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Het gaat voorlopig slechts om de conclusie van de interne audit, dus van uw krijgsmacht zelve. Had u verwacht dat die iets anders zou doen dan uw minister politiek buiten schot te houden ?
Men zou kunnen verwachten dat zij de krijgsmacht, waartoe ze tenslotte behoren, buiten schot houden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 08:22   #583
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Men zou kunnen verwachten dat zij de krijgsmacht, waartoe ze tenslotte behoren, buiten schot houden.
Dat doen ze inderdaad zoveel als mogelijk. Maar stellen dat er zelfs intern geen fouten zijn gemaakt zou een beetje al te lachwekkend zijn, ziet u.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 4 april 2018 om 08:23.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 08:24   #584
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ja. Ik lees iets gelijkaardigs in De Tijd.
Conclusie: er is geen "samenzwering" van Vandeput en de legertop.

We mogen dus verwachten dat Crombez evenals de rode en groene sossenroeptoeters Azijnvat Van De Maele en Hysteria Calvo hun excuses aanbieden.
Ik hoop oprecht dat deze reactie vanuit sarcasme geschreven is, en niet vanuit dogmatische dwaasheid ?

"wij hebben onszelf onderzocht, en geen fout gevonden... "
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 08:56   #585
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik hoop oprecht dat deze reactie vanuit sarcasme geschreven is, en niet vanuit dogmatische dwaasheid ?

"wij hebben onszelf onderzocht, en geen fout gevonden... "
Het is inderdaad sarcasme, t.a.v. de rode en groene sossen-kloothommels.
Die onnozelaars zijn "goe bezig"...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 13:48   #586
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik hoop oprecht dat deze reactie vanuit sarcasme geschreven is, en niet vanuit dogmatische dwaasheid ?

"wij hebben onszelf onderzocht, en geen fout gevonden... "
Interne audits zijn dus verwaarloosbaar? Waar ik werk zijn ze vaak zelfs strenger dan een externe audit.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 13:54   #587
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Interne audits zijn dus verwaarloosbaar? Waar ik werk zijn ze vaak zelfs strenger dan een externe audit.
Audits zijn meestal een lachertje en enkel goed voor de portemonee van de consultant.

Heb het al meegemaakt: externe consultant doet zijn werk, spreekt met iedereen en levert een voorlopig rapport af dat hij in beperkte kring voorsteld.
Helaas, het was iets te kritisch voor het management (het was nog een jonge gast). Het finaal rapport zag er helemaal anders uit

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 4 april 2018 om 13:54.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 15:07   #588
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Audits zijn meestal een lachertje en enkel goed voor de portemonee van de consultant.

Heb het al meegemaakt: externe consultant doet zijn werk, spreekt met iedereen en levert een voorlopig rapport af dat hij in beperkte kring voorsteld.
Helaas, het was iets te kritisch voor het management (het was nog een jonge gast). Het finaal rapport zag er helemaal anders uit
De firmas die dat doen die ik ken, vragen betaling up front om dit soort situaties te vermijden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 18:36   #589
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.990
Standaard

Bagger en schelden
Voor sommigen die de site hier gebruiken om hun stress op uit te werken, die rodel belangrijker vinden dan en onderzoek en vaststellingen afwachten om zich te kunnen baseren op de realiteit is het volgende meer dan waarschijnlijk bijzaak.
K’weet het ben wellicht en beetje autistisch aangelegd en wil de juiste aanpak en vooral steeds duidelijkheid.
Dus in dit geval hier:
>>>>>>> Vervanging F-16's: "Interne audit pleit minister Vandeput vrij" <<<<<<<

Dus daarom stel ik steeds : Er over reutelen en schelden naar elkaar brengt totaal niets op, integendeel al de politieke partijen leven er van. Schaf een anti-stressbal aan om in te knijpen het zal meer voldoening scheppen.....

Werd de wet overtreden………, dan moet het Parket, moet Justitie handelen. Via de rechtbank Moeten de graaiers, sjoemelaars, maffia met zwijgplicht leden van welke bende ook daad werkelijk gestraft worden als het bewezen werd.
Indien ze echt veroordeeld werden hen “bij wet” levenslang het vertegenwoordigen van het volk verbieden!

Alleen is dat het probleem in het sjoemel merk België waar justitie volgepland werd met leden van de verschillende clans!!! En waar géén degelijk justitie apparaat is, is er géén democratie waar de wet gevolgd word!

In dit land kan men 800.000 gezinnen bestelen/bedriegen zonder dat de graaiers vervolgd worden. Sterker nog de ganse bevolking/kinderen en kleinkinderen zou moeten bijleggen om die diefstal te verwerken om de oplichters uit het gevang te houden!!!
Terwijl duidelijk werd dat ze zelf, de sjoemelaars met geld massa’s gevlucht zijn naar Luxemburg en zonnig sjoemel eiland…..

Als de ene het doet doe de andere het ook, als de wet-kat van huis is spelen de muizen ……als justitie zen werk niet doe, de politieke maffia met zwijgplicht niet aangepakt word krijgt men inderdaad wittebrood criminaliteit tot Afrikaanse toestanden in het sjoemel merk België.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 4 april 2018 om 18:41.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2018, 09:11   #590
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
M.a.w. zijn er 2 mogelijkheden

1. Steven Vandeput liegt dat hij zwart ziet
2. Steven Vandeput is een hoogst incompetente spilzuchtige die het duurste defensiedossier van de afgelopen 3 decennia niet beheerst.
ZEUS, zelfs een OPPERGOD zou moeten weten dat iemand beschuldigen van leugenaar zonder de feiten te kennen die OPPERGOD zelf ongeloofwaardig maken .
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2018, 17:15   #591
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.859
Standaard

Bemerken we de bijna eindeloze lichtheid van de oppositie in deze...

We zijn nu een paar weken verder sedert dit "nieuws" een echte scoop werd,en inderdaad,de Minister leek kwetsbaar....

Wat is er ondertussen van over?
Welke nieuwe indringende zaken zouden al gelekt zijn?
Welke BETERE voorstellen hebben we al gezien van de oppositie?


NIKs,nada,null........

Binnen niet al te lange tijd (het zou eigenlijk ongeveer rond deze tijd moeten geweest zijn) wordt de "voorkeur" bekendgemaakt....

Ach,ik weet het,de "oppositoirkes" zitten al hun kuiten in te olien om daarvan dan weer van hun tak te maken...
En zegge en schrijve dat NIKS dan HENZELF de parlementsleden verhindert om,desnoods over de partijgrenzen heen,ook studies,berekeningen en voorstellen te doen.....over GELIJK welk "wettelijk" onderwerp.
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 5 april 2018 om 17:15.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2018, 09:06   #592
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Bemerken we de bijna eindeloze lichtheid van de oppositie in deze...

We zijn nu een paar weken verder sedert dit "nieuws" een echte scoop werd,en inderdaad,de Minister leek kwetsbaar....

Wat is er ondertussen van over?
Welke nieuwe indringende zaken zouden al gelekt zijn?
Welke BETERE voorstellen hebben we al gezien van de oppositie?


NIKs,nada,null........

Binnen niet al te lange tijd (het zou eigenlijk ongeveer rond deze tijd moeten geweest zijn) wordt de "voorkeur" bekendgemaakt....

Ach,ik weet het,de "oppositoirkes" zitten al hun kuiten in te olien om daarvan dan weer van hun tak te maken...
En zegge en schrijve dat NIKS dan HENZELF de parlementsleden verhindert om,desnoods over de partijgrenzen heen,ook studies,berekeningen en voorstellen te doen.....over GELIJK welk "wettelijk" onderwerp.
Ik weet niet welke Belgische lokale kranten u leest, maar ik heb vanop afstand geen enkele moeite om in de online versies ervan een oppositiestandpunt desbetreffend te vinden, zoals bijvoorbeeld dit van een voormalige defensieminister : http://www.standaard.be/cnt/dmf20180406_03449154

Maar hoe dan ook, de bal ligt nu niet in het kamp van de parlementaire oppositie, en zelfs nog niet in het kamp van uw parlement tout court. De discussie is derhalve nog helemaal niet begonnen, en de kaarten worden uiteraard nog niet op tafel gelegd. Nog even geduld, mijnheer.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2018, 09:11   #593
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.327
Standaard

Citaat:
Hij vindt het voorstel van het Franse Dassault om samen met ons land een soort Europees partnerschap op poten te zetten, ‘zeker interessanter dan een economische en commerciële operatie zoals de F-35 of de Eurofighter’, vindt de PS’er.
We gaan er toch geen communautair spelleke van maken
__________________
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2018, 11:03   #594
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik weet niet welke Belgische lokale kranten u leest, maar ik heb vanop afstand geen enkele moeite om in de online versies ervan een oppositiestandpunt desbetreffend te vinden, zoals bijvoorbeeld dit van een voormalige defensieminister : http://www.standaard.be/cnt/dmf20180406_03449154
Maakt allemaal niet uit. De echte inzet is nucleaire capaciteit en prestige. De legertop wilt absoluut in staat zijn om kernbommen te droppen - dat zou de generaal meer prestige bezorgen. En er is maar één vliegtuig waar een Amerikaanse kernbom mee afgevuurd kan/mag worden. Dat die nucleaire capaciteit de belastingbetaler miljarden extra kost, is gewoon bijkomstig. Dat de luchtmacht voor conventionele opdrachten misschien beter af zou zijn met een ander type ook.
En het parlement MAG daar zelfs niet over discussiëren, want officieel mag er zelfs niet toegegeven worden dat er kernbommen in Kleine Brogel liggen.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2018, 11:16   #595
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Bemerken we de bijna eindeloze lichtheid van de oppositie in deze...

We zijn nu een paar weken verder sedert dit "nieuws" een echte scoop werd,en inderdaad,de Minister leek kwetsbaar....

Wat is er ondertussen van over?
Welke nieuwe indringende zaken zouden al gelekt zijn?
Welke BETERE voorstellen hebben we al gezien van de oppositie?


NIKs,nada,null........

Binnen niet al te lange tijd (het zou eigenlijk ongeveer rond deze tijd moeten geweest zijn) wordt de "voorkeur" bekendgemaakt....

Ach,ik weet het,de "oppositoirkes" zitten al hun kuiten in te olien om daarvan dan weer van hun tak te maken...
En zegge en schrijve dat NIKS dan HENZELF de parlementsleden verhindert om,desnoods over de partijgrenzen heen,ook studies,berekeningen en voorstellen te doen.....over GELIJK welk "wettelijk" onderwerp.
Ik weet niet welke kranten jij leest, maar in De Morgen en De Standaard wordt daar regelmatig over geschreven.

En een onderbouwde opinie?

In DS van woensdag 28 maart heeft Verhofstadt er een opiniestuk over geschreven dat zeer goed de kern van de zaak samenvat. Dat we ons minder als de slaafjes van de USA militaire industrielobby moeten opstellen en Europees gaan denken.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180327_03433990
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2022, 14:47   #596
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik weet niet welke kranten jij leest, maar in De Morgen en De Standaard wordt daar regelmatig over geschreven.

En een onderbouwde opinie?

In DS van woensdag 28 maart heeft Verhofstadt er een opiniestuk over geschreven dat zeer goed de kern van de zaak samenvat. Dat we ons minder als de slaafjes van de USA militaire industrielobby moeten opstellen en Europees gaan denken.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180327_03433990
Die wil Europa supermachtig maken.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be