Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 26 juli 2016, 13:59   #41
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
De rol van Westers interventionisme in het Midden-Oosten kan inderdaad niet overschat worden. IS kunnen we niet los zien van de door Bush en Blair begonnen oorlog in Irak.
Het is inderdaad om koud van te worden: destijds was men er in het westen van overtuigd dat Saddam Hoessein van de macht diende verdreven te worden. Hij was een bedreiging voor het westen, zo luidde de theorie.

En nog iets langer geleden de geniale zet van Reagan om de Russen in Afghanistan te ambeteren door de mujaheddin te steunen. Waar dan later de taliban en Al Qaeda zijn uit gegroeid.
dalibor is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:00   #42
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
De rol van Westers interventionisme in het Midden-Oosten kan inderdaad niet overschat worden. IS kunnen we niet los zien van de door Bush en Blair begonnen oorlog in Irak.
Buiten het feit dat ze ervoor al bestonden, maar och, dat vergeten we even zeker?
fallen_angel is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:00   #43
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Het zijn geen Irakezen die ons met bijlen en machetes komen verrijken.
Dat heb ik niet beweerd.

Het was trouwens wel een Afghaan die die bijl vasthield, nee? Ook daar zijn we oorlogje gaan spelen.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:03   #44
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het is inderdaad om koud van te worden: destijds was men er in het westen van overtuigd dat Saddam Hoessein van de macht diende verdreven te worden. Hij was een bedreiging voor het westen, zo luidde de theorie.

En nog iets langer geleden de geniale zet van Reagan om de Russen in Afghanistan te ambeteren door de mujaheddin te steunen. Waar dan later de taliban en Al Qaeda zijn uit gegroeid.
Reagan en zijn Afghaanse freedom fighters:

__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:04   #45
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Dat heb ik niet beweerd.

Het was trouwens wel een Afghaan die die bijl vasthield, nee? Ook daar zijn we oorlogje gaan spelen.
Dat was omdat de Taliban OBL onderdak boden.

Maar mochten ze de Taliban hun gang laten gaan dan? Zodat erfgoed zoals de Buddhas van Bamiyan nog wat verder kan vernietigd worden in naam van de profeet? Of nog wat verder vrouwen besnijden? Of stenigen omdat ze verkracht zijn? Of onthoofden omdat ze geen maagd zijn, omdat ze verkracht zijn?

Jaja, ze hadden het daar veel beter vroeger.
fallen_angel is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:05   #46
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Buiten het feit dat ze ervoor al bestonden, maar och, dat vergeten we even zeker?
Dat is het punt natuurlijk niet. Ik heb niet beweerd dat IS ontstaan is door Westerse interventie (die trouwens niet in 2001 en 2003 is begonnen, maar al decennia aan de gang was). Ik beweer dat het vacuüm dat na Saddam ontstaan is ervoor gezorgd heeft dat IS zo machtig is kunnen worden zoals het vandaag de dag is.

Zonder daarbij Saddam - die een dictatoriale gek was - te willen verdedigen uiteraard.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:06   #47
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Reagan en zijn Afghaanse freedom fighters:

Onafhankelijkheidsoorlogen die gekaapt worden door moslim extremisten. Waar hebben we dat nog gehoord?
fallen_angel is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:07   #48
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Dat heb ik niet beweerd.

Het was trouwens wel een Afghaan die die bijl vasthield, nee? Ook daar zijn we oorlogje gaan spelen.
Wij zijn daar gaan vechten, maar wij zijn de oorlog niet begonnen.

De oorlog met afghanistan begon op 9/11
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:07   #49
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Dat was omdat de Taliban OBL onderdak boden.

Maar mochten ze de Taliban hun gang laten gaan dan? Zodat erfgoed zoals de Buddhas van Bamiyan nog wat verder kan vernietigd worden in naam van de profeet? Of nog wat verder vrouwen besnijden? Of stenigen omdat ze verkracht zijn? Of onthoofden omdat ze geen maagd zijn, omdat ze verkracht zijn?

Jaja, ze hadden het daar veel beter vroeger.
Dat is het enige argument dat voor de interventie in Afghanistan wordt gebruikt: er moest IETS gedaan worden.

Dat heeft geen zin. Als ge geen concreet plan hebt hoe ge dat land weer op orde krijgt, dan heeft die militaire ingreep geen zin. Tenzij ge bereid zijt om dat land honderd jaar militair te besturen. Dan kan het misschien (!) werken. Heel misschien.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:10   #50
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Onafhankelijkheidsoorlogen die gekaapt worden door moslim extremisten. Waar hebben we dat nog gehoord?
Dat is inderdaad het straffe: dat het Westen niet leert uit haar fouten in het verleden. Van de Iraanse revolutie tot de Arabische in een Winter vervormde Lente en alles ertussen: iedere keer wordt elke opstand gekaapt door extremisten.

Stop dan ook om te proberen dat wespennest uit te kuisen. Dat kunt ge - als het Westen zijnde - niet.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:10   #51
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Dat is het punt natuurlijk niet. Ik heb niet beweerd dat IS ontstaan is door Westerse interventie (die trouwens niet in 2001 en 2003 is begonnen, maar al decennia aan de gang was). Ik beweer dat het vacuüm dat na Saddam ontstaan is ervoor gezorgd heeft dat IS zo machtig is kunnen worden zoals het vandaag de dag is.

Zonder daarbij Saddam - die een dictatoriale gek was - te willen verdedigen uiteraard.
Want voor de val van Saddam waren er geen problemen met moslims?
Help me eens men geheugen op te frissen, 9/11: in naam van de islam of niet?
Of willen we verder teruggaan naar 1998 en Kenya, niets te maken met Islam zeker? Wat heeft het westen daar mee te maken?
fallen_angel is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:12   #52
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Wij zijn daar gaan vechten, maar wij zijn de oorlog niet begonnen.

De oorlog met afghanistan begon op 9/11
Ja. Maar dat betekent nog niet dat die inval in Afghanistan een goed idee was.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:15   #53
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Wij zijn daar gaan vechten, maar wij zijn de oorlog niet begonnen.

De oorlog met afghanistan begon op 9/11
Je start te laat in de geschiedenis.

In 1980 was er in Afghanistan een seculiere regering, die in hun strijd tegen de moedjaheddin steun kreeg van de Sovjets.

De VS moest zo nodig die regering doen vallen en steunden ze de islamitische gewapende oppositie.

Dat keerde op 11/9/2001 inderdaad als een boemerang terug. Maar die boemerang was niet eens vertrokken als ze die mannen niet zelf hadden bewapend en getraind 20 jaar eerder.
dalibor is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:15   #54
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Want voor de val van Saddam waren er geen problemen met moslims?
Dat zeg ik niet, dus daar ga ik dan ook niet op in.

Citaat:
Help me eens men geheugen op te frissen, 9/11: in naam van de islam of niet?
Ja. Wedervraag: 9/11, niets met de oorlog in Irak te maken of wel?

Citaat:
Of willen we verder teruggaan naar 1998 en Kenya, niets te maken met Islam zeker? Wat heeft het westen daar mee te maken?
De Golfoorlog.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:15   #55
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Dat is inderdaad het straffe: dat het Westen niet leert uit haar fouten in het verleden. Van de Iraanse revolutie tot de Arabische in een Winter vervormde Lente en alles ertussen: iedere keer wordt elke opstand gekaapt door extremisten.

Stop dan ook om te proberen dat wespennest uit te kuisen. Dat kunt ge - als het Westen zijnde - niet.
Moest het wespennest zijn wespen daar houden, al goed en wel. Jammer genoeg is dat, historisch, niet het geval.

We zouden beter doen zoals Israel, bouw er een muur rond of laat het grenzen aan de zee, en af en toe eens invallen om de boel te kuisen.

Edit: nog beter, dump ze op een eiland, soennieten en sjiieten, allemaal samen, geen onderscheid.

Laatst gewijzigd door fallen_angel : 26 juli 2016 om 14:16.
fallen_angel is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:19   #56
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
De Golfoorlog.
So what Golfoorlog? Dat was onder VN commando tegen Saddam, met steun van SA en nog heel veel andere achterlijke moslimstaten. Wat had er dan moeten gebeuren? De slachting van Koeweit laten voortduren?
fallen_angel is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:19   #57
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Moest het wespennest zijn wespen daar houden, al goed en wel. Jammer genoeg is dat, historisch, niet het geval.

We zouden beter doen zoals Israel, bouw er een muur rond of laat het grenzen aan de zee, en af en toe eens invallen om de boel te kuisen.

Edit: nog beter, dump ze op een eiland, soennieten en sjiieten, allemaal samen, geen onderscheid.
Zolang ge u niet afvraagt waarom die wespen naar hier komen, kunt ge niets leren.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:20   #58
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
So what Golfoorlog? Dat was onder VN commando tegen Saddam, met steun van SA en nog heel veel andere achterlijke moslimstaten. Wat had er dan moeten gebeuren? De slachting van Koeweit laten voortduren?
Dat kan allemaal wel zijn, maar dat is de reden voor de aanslag van Al Qaeda in Kenia. U vroeg naar die reden.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:20   #59
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Zolang ge u niet afvraagt waarom die wespen naar hier komen, kunt ge niets leren.
Ik weet waarom, ik weet waarom dit al eeuwen duurt. Weet jij het?
fallen_angel is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:22   #60
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Ik weet waarom, ik weet waarom dit al eeuwen duurt. Weet jij het?
U denkt het te weten, dat is een groot verschil. Dit conflict tussen het Westen en de islamitische extremisten is helemaal nog geen eeuwen aan de gang.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be