Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Ik vind het tv-proces
onnodig 7 18,92%
interessant 20 54,05%
belachelijk 10 27,03%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 augustus 2002, 19:13   #1
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

In navolging van het barslechte tv-programma Judge Judy, wordt er nu opnieuw recht gesproken op onze kijkkast.
De vermoedelijke moordenaar van P. Fortuyn wordt berecht in Nederland. De Nederlandse omroep zal rechtstreeks het proces volgen. Natuurlijk konden de Belgen niet achterblijven en heeft nu ook de Vlaamse televisie een verzoek tot uitzendrecht ingediend. Immers, het monsterproces tegen 'verdachte' M. Doutroux staat voor de deur.

Maak heel simpel uw keuze tussen volgende mogelijkheden:
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2002, 19:20   #2
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

voor mij is dit zeker niet nodig, als ik eens tv kijk, dan is het de bedoeling dat ik mij ontspan, ne goeie ontspannende film is tegenwoordig moeilijk te vinden, en als ze al eens iets goed laten zien, dan is het niet bestemd voor iemand die om 5 uur 's morgends vertrekt....
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2002, 19:22   #3
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Denk je niet dat er een soort verbondenheid kan optreden tussen de mensen ivm met het proces. De aanloop naar het proces toe zal zeker op de voet gevolgd worden door de media en zal verspreid worden over alle mogelijke kanalen. Zo kan er een collectiviteitsgevoel gestimuleerd worden. Hopelijke slaat deze niet om in een massahysterie...
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2002, 19:29   #4
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

inderdaad, de media zal al over niets anders spreken, als ze er nu nog een gans tv - programma aan spenderen wordt het iets té veel van het goede.
niet dat de gebeurtenis mij niet interesseert, maar ik kijk wel naar 't nieuws, en dat is voor mij voldoende;
trouwens het exacte verhaal zal toch in de vergeetput belanden en zullen we nooit te horen krijgen.
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2002, 19:43   #5
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

het interessantste is maw al achter de rug en dat waren de onderzoeken hopelijk krijgen we nu nog wat resultaten van die onderzoeken onder ogen.
Alles wordt volgens mij herleid tot een show waarbij de kans bestaat dat het meer een soap wordt dan realiteit, of toch zo aanzien wordt.
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2002, 19:48   #6
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

idd; sensatie zal belangrijker zijn dan waardevolle info meegeven.
de kijkcijfers staan boven de inhoud!
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2002, 19:52   #7
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

zoals steeds. vroeger gebeurde dit enkel in komkommertijd. Een televisie of nieuwsjaar lijkt nu wel een lange aaneenschakeling van komkommertijden. Laat ons hopen dat er tijdens het proces ook nog op voldoende wijze nieuw nieuws vrijgegeven wordt. eigen nieuwsgaring worden meer en meer nodig.
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2002, 19:56   #8
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

trouwens het échte nieuws zullen we wel nooit te horen krijgen, ik denk moesten we van alles wat er zich afspeelt een correct verslag krijgen dat we nogal eens zouden verschieten!
belgië, land der doofpotten.........
maar ja, 't zal overal wel zo zijn zekers.......
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2002, 19:57   #9
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Bedoel je nu dat het totale proces niet in beeld komt? Moest dit zo zijn dan is het je reinste censuur en bijgevolg bedrieglijke informatie!!!
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2002, 20:01   #10
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Bedoel je nu dat het totale proces niet in beeld komt? Moest dit zo zijn dan is het je reinste censuur en bijgevolg bedrieglijke informatie!!!
nee, het was meer algemeen bedoelt, moesten we weten wat er hier allemaal gebeurt dat we nogal zouden verschieten.
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2002, 20:05   #11
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

ik heb het nogal moeilijk met die X-files-achtige verklaringen van samenzweringen, doofpotoperaties, buitenaards leven,...Euh, dat buitenaards leven hoort niet in de rij thuis.
Mensen zoeken spectaculair nieuws achter een doodsimpel feit. Men ziet wat men wil zien en men hoort wat men wil horen.
Dit is mijn mening en ik kan begrijpen dat u er meer achter zoekt. ik speel op veilig en onthou me verder van enig commentaar. Want moest het potje plots eens openen
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2002, 20:16   #12
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
ik heb het nogal moeilijk met die X-files-achtige verklaringen van samenzweringen, doofpotoperaties, buitenaards leven,...Euh, dat buitenaards leven hoort niet in de rij thuis.
Mensen zoeken spectaculair nieuws achter een doodsimpel feit. Men ziet wat men wil zien en men hoort wat men wil horen.
Dit is mijn mening en ik kan begrijpen dat u er meer achter zoekt. ik speel op veilig en onthou me verder van enig commentaar. Want moest het potje plots eens openen
x -files-achtige samenzweringen, buitenaards leven,... nu niet overdrijven hé, wat ik gewoon wil zeggen is dat er volgens mij bij de hele dutrouxzaak idd meerdere personen betrokken zijn, waar we nooit iets van zullen weten, en dat er bv op politiek gebied ook genoeg zaken gebeuren die het daglicht beter niet ziet, en af en toe komt er zo eens eentje boven water.
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2002, 20:28   #13
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Helemaal akkkoord maar ikheb het steeds overdreven gevonden om te spreken over België als land der doofpotten. Misschien wordt er dan toch beter onderzoek geleverd dat men er hier tenminste nu en dan eentje kan openen. Hetzelfde met de voedselcrisissen, België wordt met de vinger gewezen maar in ons eigen apelandje worden de strengste controles gevoerd! Misschien is dit naar analogie met de bekende discipline, doofpotopenen!

Gat in de markt: de doofpotopener!
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2002, 20:35   #14
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

tja, misschien verkeerde woordkeuze, nochtans vond ik het goed gevonden...
een gat in de markt, inderdaad, maar zie maar dat ze u uitvinding niet in de doofpot steken.........
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2002, 16:37   #15
ward
Burger
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: Hoevenen
Berichten: 138
Standaard

Het feit allen al, dat "men" een serieuze onderzoeker als De Baets, zomaar kan afzetten. Dat men het onderzoek nog eens over doet met andere mensen in een andere taal? Dat alle stukken nog eens vertaald worden en daardoor ongeloofwaardig worden? Ik heb mijn grootste bedenkingen bij het serieux van die X onderzoeken.
__________________
Verbeter de wereld, begin bij Uzelf.
ward is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2002, 16:52   #16
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Er zijn misschien fouten gemaakt maar ik blijf het herhalen: ik heb nog steeds een probleem met het uitvissen van zogezegde waarheden. Sommige visgronden hebben nu eenmaal geen vis zitten. Aanvaard het!
Niet achter elk 'raar' feit zit een samenzwering of een tussenkomst van 'hogere' hand. Mensen maken nu eenmaal fouten. Daarmee wil ik niet zeggen dat er nooit gesjoemeld wordt maar als je sommigen onder ons moet geloven dan is het één en al gesjoemel en loopt maar een kleine minderheid op het rechte pad.
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2002, 17:37   #17
Barki
Burger
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 135
Standaard

Ik zou het normaal vinden dat het proces Dutroux "in zijn geheel" zou uitgezonden worden.

Ik denk dat de bevolking daar recht op heeft door het feit dat ze destijds tijdens de verdwijning van de meisjes zodanig meegeleefd heeft zelfs ver buiten onze grenzen, alsof het één van hun eigen kinderen betrof, door bij deze met geen woorden te noemen lafhartige en schandalige praktijken toe te passen op onschuldige kinderen.

Wie er naar dit heel bezwarend proces niet wenst te kijken draait gewoon de knop op een ander programma.

Maar zo kan men eens zien hoe er hier in Belgie recht wordt gesproken.
__________________
Zeg niet altijd wat je weet, maar weet steeds wat je zegt !
Barki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2002, 20:23   #18
ward
Burger
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: Hoevenen
Berichten: 138
Standaard

Hebt ge het boek, DE X FILES over alles wat de Belgen niet mochten weten gelezen Pieterjan? Mischien dat ge dan meer in de complot theorie gelooft? De Baets heeft al verschillende processen die tegen hem zijn ingespannen gewonnen. Zijn vorige job heeft hij NIET terug gekregen.
__________________
Verbeter de wereld, begin bij Uzelf.
ward is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2002, 00:40   #19
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

De eerste uitzending van het proces heeft zo'n 440.000 kijkers gelokt. Geen bijzonder groot aantal zeker niet naar Nederlandse maatstaven.

Blijkbaar daalt zelfs voor een onderzoek als naar de moord van P. Foruyn de interesse zeer sterk. Het nieuwe is er nu eenmaal vanaf.
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2002, 19:57   #20
ward
Burger
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: Hoevenen
Berichten: 138
Standaard

Geen comentaar meer.
__________________
Verbeter de wereld, begin bij Uzelf.
ward is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be