Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juli 2003, 22:30   #21
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann


Moet Vlaanderen ineens niet meer onafhankelijk?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2003, 22:35   #22
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Moet Vlaanderen ineens niet meer onafhankelijk?
Neen, wij moeten ons volk herenigen en niet verdelen.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2003, 22:36   #23
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Citaat:
Moet Vlaanderen ineens niet meer onafhankelijk?
Neen, wij moeten ons volk herenigen en niet verdelen.
Past een Unitair België in dat verhaal?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2003, 22:39   #24
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Citaat:
Moet Vlaanderen ineens niet meer onafhankelijk?
Neen, wij moeten ons volk herenigen en niet verdelen.
Past een Unitair België in dat verhaal?
Neen, verregaand federalisme voor alle provincies.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2003, 22:42   #25
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Citaat:
Moet Vlaanderen ineens niet meer onafhankelijk?
Neen, wij moeten ons volk herenigen en niet verdelen.
Past een Unitair België in dat verhaal?
Neen, verregaand federalisme voor alle 'provincies'.
Welke provincies?
De oude provincies, of de huidige Gewesten? (die "ons volk" op een kunstmatige wijze verdelen)
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2003, 22:57   #26
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Citaat:
Neen, verregaand federalisme voor alle 'provincies'.
Welke provincies?
De oude provincies, of de huidige Gewesten? (die "ons volk" op een kunstmatige wijze verdelen)
De oude provincies. De Gewesten zorgen inderdaad voor tweedracht omwille van de kunstmatige opdeling tussen Franstaligen en Nederlandstaligen.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2003, 23:07   #27
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Goed dan zijn we het op dat punt toch al eens 8)

De beste methode, ook voor HeelNederlanders, is volgens mij; EERST die kunstmatige tweedeling eindelijk een halt toeroepen. Volgens mij kan dit alleen in een Unitair België. Daarna kunnen we voorstellen voor meer samenwerking doen aan Luxemburg en Nederland.
Eerst moet het Belgische Volk als één Sterke Natie verenigd worden, om daarna eventueel aansluiting te zoeken bij anderen!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2003, 14:32   #28
Rudysfonduehuisje
Provinciaal Gedeputeerde
 
Rudysfonduehuisje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 937
Standaard

Eichdinges,

Ge hebt duidelijk geopolitiek inzicht, je hebt een zwak voor de 'oranje-blanje-bleu' vlag. Waarom gebruik je dan een naam van een Duitser en dweep je met een ideologie die niks dan onheil gebracht heeft voor de Nederlanden. Onverfranst, onverduitst!

PS: tip, probeer het tijdschrift Delta eens van de Werkgemeenschap De Lage Landen. Het enige deftige Heelnederlands tijdschrift, dat al meer dan 35 jaar onafgebroken verschijnt.
Rudysfonduehuisje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2003, 00:22   #29
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
LUNDI : LE FEU D'ARTIFICE, MARDI : LES ILLUMINATIONS, MERCREDI : LA REVOLUTION.

Aux armes! Aux armes, braves Néerlandais!
OK! Eerst België Unitair maken
Weeral? We komen daar net van, en dat werkte niet.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2003, 00:30   #30
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudysfonduehuisje
Eichdinges,

Ge hebt duidelijk geopolitiek inzicht, je hebt een zwak voor de 'oranje-blanje-bleu' vlag. Waarom gebruik je dan een naam van een Duitser en dweep je met een ideologie die niks dan onheil gebracht heeft voor de Nederlanden. Onverfranst, onverduitst!
Hehe, goed gezegd (en uiteraard ga ik er weer een artikel van Secessie tegenaan smijten http://www.secessie.nu/pdf/11-5.pdf)

En om effe dé smeerlap te spelen: maakt die Oostenrijkse Nederlandse vlag niet dat te veel de separatie van het Noorden en het Zuiden van de Nederlanden wordt benadrukt



Citaat:
PS: tip, probeer het tijdschrift Delta eens van de Werkgemeenschap De Lage Landen. Het enige deftige Heelnederlands tijdschrift, dat al meer dan 35 jaar onafgebroken verschijnt.
Tapt die Eggermont-kliek niet te veel uit het vaatje van Louis Gueuning en dus van het Verdinaso?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 10:19   #31
Rudysfonduehuisje
Provinciaal Gedeputeerde
 
Rudysfonduehuisje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudysfonduehuisje
Eichdinges,

Ge hebt duidelijk geopolitiek inzicht, je hebt een zwak voor de 'oranje-blanje-bleu' vlag. Waarom gebruik je dan een naam van een Duitser en dweep je met een ideologie die niks dan onheil gebracht heeft voor de Nederlanden. Onverfranst, onverduitst!
Hehe, goed gezegd (en uiteraard ga ik er weer een artikel van Secessie tegenaan smijten http://www.secessie.nu/pdf/11-5.pdf)

En om effe dé smeerlap te spelen: maakt die Oostenrijkse Nederlandse vlag niet dat te veel de separatie van het Noorden en het Zuiden van de Nederlanden wordt benadrukt

Het was louter mijn bedoeling om mijn Zuid-Nederlandse identiteit te benadrukken en mijn afkeer van de Franse revolutionairen te onderstrepen . En geef toe, het is en mooie vlag.



Citaat:
PS: tip, probeer het tijdschrift Delta eens van de Werkgemeenschap De Lage Landen. Het enige deftige Heelnederlands tijdschrift, dat al meer dan 35 jaar onafgebroken verschijnt.
Tapt die Eggermont-kliek niet te veel uit het vaatje van Louis Gueuning en dus van het Verdinaso?

Zowel Van Severen als Gueuning hebben zinnige dingen gezegd, los van het feit dat er ook minder 'interessante', tijdsgebonden kanten aan het Verdinaso zaten. Feit is dat vele oud-dinaso's die niet gecollaboreerd hebben heel hun leven doordrongen zijn gebleven van een zekere levenshouding, dat de figuur van Van Severen een blijvende indruk heeft nagelaten. Velen van hen hebben zich tijdens (in het verzet) en na de oorlog verdienstelijk ingezet voor onze gemeenschap (vb. Van Bilzen).
Rudysfonduehuisje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 11:34   #32
Georg
Provinciaal Statenlid
 
Georg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2003
Locatie: Absurdistan
Berichten: 707
Standaard

Eén ding snap ik toch niet :

Antwerpenaars klagen steen en been over de Hollandse bezetting elk weekend. Toeristen die Hollanders in het buitenland tegenkomen, hebben er geen goed woord voor over. De Hollandse keuken is een ramp (ZOETE fritsaus, hoe verzinnen ze het????), en voor hun huisvesting hoef je het ook al niet te doen. Hun economie zit zowaar nog dieper in het slop dan die van België (mét Wallonië)

EN DAN WILLEN ZE VLAANDEREN DAARBIJ AANSLUITEN??????

Ik zou graag nog in het buitenland kunnen komen zonder dat ze met kaas en rotte tomaten naar mijn hoofd smijten 8)
__________________
[size=4]Love all, trust a few. Do wrong to none.[/size]
Shakespeare
Georg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 12:23   #33
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
ZOETE fritsaus, hoe verzinnen ze het????
Inderdaad
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 14:42   #34
Rudysfonduehuisje
Provinciaal Gedeputeerde
 
Rudysfonduehuisje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
Eén ding snap ik toch niet :

Antwerpenaars klagen steen en been over de Hollandse bezetting elk weekend. Toeristen die Hollanders in het buitenland tegenkomen, hebben er geen goed woord voor over. De Hollandse keuken is een ramp (ZOETE fritsaus, hoe verzinnen ze het????), en voor hun huisvesting hoef je het ook al niet te doen. Hun economie zit zowaar nog dieper in het slop dan die van België (mét Wallonië)

EN DAN WILLEN ZE VLAANDEREN DAARBIJ AANSLUITEN??????

Ik zou graag nog in het buitenland kunnen komen zonder dat ze met kaas en rotte tomaten naar mijn hoofd smijten 8)
Vooreerst, voor mij gaat het niet om een aansluiting van Vlaanderen bij Nederland, maar een Benelux-federatie. Een echt federaal en dus niet centralistisch land, iedereen behoudt zijn eigenheid.

Ten tweede, u haalt hier wel enkele clichees boven die niet helemaal juist zijn en uitvergroot worden tot een karikatuur. Als je dergelijke vooroordelen over andere bevolkingsgroepen uitkraamt, overtreed je de racismewet. Niet alle Nederlanders misdragen zich op vakantie, zoals niet alle Marokkanen dieven zijn. Ik vraag mij af of u al veel in Nederland geweest bent, of u al veel contact met Nederlanders hebt gehad? Wat de economie betreft, studies hebben uitgewezen dat een Benelux-federatie een economische grootmacht zou zijn, lid van de G-7. Wat de Nederlandse huisvesting betreft, ja de huizen zijn kleiner, maar ze hebben daar een urbane planning die 50 jaar voorloopt op de onze. Geen lelijke lintbebouwing, maar open ruimte, geen lelijke Toscaanse villa's, ...
De Nederlandse justitie en het gevangeniswezen is modern en beschikt over voldoende middelen. Wij zitten nog in de middeleeuwen. Ondanks de mindere economische omstandigheden investeren zij veel meer geld dan ons in wetenschappelijk onderzoek, ook op economisch niet-rendabele domeinen (bv. geschiedenis). En zo kan ik nog meer voorbeelden geven.

Ten derde, persoonlijk vind ik zoete mayonaise lekker.

Ons zuidelijk, bourgondisch savoir-vivre en de noordelijke efficiëntie zouden elkaar dus perfect kunnen aanvullen. E Diversitate Unitas. Eenheid in verscheidenheid.
Rudysfonduehuisje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 15:09   #35
Georg
Provinciaal Statenlid
 
Georg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2003
Locatie: Absurdistan
Berichten: 707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudysfonduehuisje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
Eén ding snap ik toch niet :

Antwerpenaars klagen steen en been over de Hollandse bezetting elk weekend. Toeristen die Hollanders in het buitenland tegenkomen, hebben er geen goed woord voor over. De Hollandse keuken is een ramp (ZOETE fritsaus, hoe verzinnen ze het????), en voor hun huisvesting hoef je het ook al niet te doen. Hun economie zit zowaar nog dieper in het slop dan die van België (mét Wallonië)

EN DAN WILLEN ZE VLAANDEREN DAARBIJ AANSLUITEN??????

Ik zou graag nog in het buitenland kunnen komen zonder dat ze met kaas en rotte tomaten naar mijn hoofd smijten 8)
Vooreerst, voor mij gaat het niet om een aansluiting van Vlaanderen bij Nederland, maar een Benelux-federatie. Een echt federaal en dus niet centralistisch land, iedereen behoudt zijn eigenheid.
Euh ja dan zeker? Wat brengt het ons dan bij, die federatie?

Citaat:
Ten tweede, u haalt hier wel enkele clichees boven die niet helemaal juist zijn en uitvergroot worden tot een karikatuur. Als je dergelijke vooroordelen over andere bevolkingsgroepen uitkraamt, overtreed je de racismewet. Niet alle Nederlanders misdragen zich op vakantie, zoals niet alle Marokkanen dieven zijn.
Neeuuu, serieus? 't was niet duidelijk dat ik er een potje mee aan het zwanzen was?

Citaat:
Ik vraag mij af of u al veel in Nederland geweest bent, of u al veel contact met Nederlanders hebt gehad?
Er werken er hier euh... tel tel... 6. En ik werk samen met het RIVO, ook Hollanders. En ik passeer zo ongeveer elke week in Nederland, om te gaan "winkelen"
Citaat:
Wat de economie betreft, studies hebben uitgewezen dat een Benelux-federatie een economische grootmacht zou zijn, lid van de G-7.
Kom zeg, we willen van Wallonië scheiden omdat er teveel geld naartoe gaat omdat hun economie op z'n gat ligt, en dan gaan we samen met Nederland... waar die economie even hard op zijn gat ligt. Ik snap de logica er toch niet van.

Ik weet niet of U het beseft, maar de Europese Unie is gegroeid uit de BENELUX. De economische samenwerking bestaat dus al enkele tientallen jaren. Maar of we nu nog maar eens een extra federale regering moeten invoeren, durf ik STERK te betwijfelen.

Hoe reageren de mensen op het Nederlandse drugbeleid? Hoeveel gaan het zien zitten om 3 jaar op een wachtlijst te staan om een appartement te huren? Wie ziet het Nederlandse belastingstelsel zitten? Kom, er moet toch een reden zijn waarom de noordrand van Antwerpen VOL Nederlanders zit, die daar wonen.

Citaat:
Wat de Nederlandse huisvesting betreft, ja de huizen zijn kleiner, maar ze hebben daar een urbane planning die 50 jaar voorloopt op de onze. Geen lelijke lintbebouwing, maar open ruimte, geen lelijke Toscaanse villa's, ...
Groot gelijk. Daarom dat ze hun villa's hier komen zetten...
Citaat:
De Nederlandse justitie en het gevangeniswezen is modern en beschikt over voldoende middelen. Wij zitten nog in de middeleeuwen.
hm hm. Nederlanders denken daar precies iets anders over...
Citaat:
Ondanks de mindere economische omstandigheden investeren zij veel meer geld dan ons in wetenschappelijk onderzoek, ook op economisch niet-rendabele domeinen (bv. geschiedenis). En zo kan ik nog meer voorbeelden geven.
Ja. Da's een feit, hoewel daar ook verandering in dreigt te komen.
Citaat:
Ons zuidelijk, bourgondisch savoir-vivre en de noordelijke efficiëntie zouden elkaar dus perfect kunnen aanvullen. E Diversitate Unitas. Eenheid in verscheidenheid.
Dat doen ze nu al. Ik vraag mij af wat het nut is om nog maar eens een regering bij te creëren. 't is dat die politiekers nog niet genoeg postjes hebben om de staatskas uit te zuigen...

met vriendelijke groeten
__________________
[size=4]Love all, trust a few. Do wrong to none.[/size]
Shakespeare
Georg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be