Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Archief Gearchiveerde fora.
Hier kun je discussies nalezen uit fora die niet meer actief zijn.

 
 
Discussietools
Oud 19 november 2002, 21:11   #1
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jonas De muynck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Schaarbeek
Berichten: 891
Standaard

Aangezien er op dit forum meer onzin verkocht wordt dan op een serieuze manier met elkaar in debat wordt gegaan, heb ik besloten om nog deze week grote kuis te houden.

Iedereen die is ingelogged, maar niets post, gooi ik van het forum omdat we aan "meelezers" niets hebben, en we bovendien niet weten wie of wat ze zijn.

Mensen van rechtse signatuur, mogen eveneens de koffers pakken, aangezien dit niet de ruimte is om met linkse mensen in debat te gaan.
Andere delen van dit forum zijn daar veeleer voor geschikt.

Zoek achter deze actie dus geen "culturele revolutie"...

Ik probeer dit forum gewoon wat in juiste banen te leiden, teneinde dit een plaats kan worden voor linkse mensen van alle signatuur (zelf ben ik een radicaal linkse flamingant) om in debat te gaan, events aan te kondigen, en interessante informatie uit te wisselen tout court.

Ik zou zeggen, spuw uw gal op mijn beslissing, het kan nu nog...
Jonas De muynck is offline  
Oud 19 november 2002, 22:00   #2
filippicus
Burger
 
filippicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2002
Berichten: 137
Standaard

Lovenswaardig. Er zijn fora genoeg om met rechtselingen te discussiëren. Iemand al gehoord van Politicsinfo?
filippicus is offline  
Oud 20 november 2002, 00:08   #3
merel
Gouverneur
 
merel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 september 2002
Berichten: 1.037
Standaard

Wa doe je dan met mensen zoals mij, die nog niet de behoefte gehad hebben op een post te reageren, maar wel overtuigd links zijn.
Ben ik dan binnenkort ook niet meer welkom? uppydog:
merel is offline  
Oud 20 november 2002, 09:17   #4
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jonas De muynck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Schaarbeek
Berichten: 891
Standaard

Toch wel merel, aangezien ik al posts van je gelezen heb op andere delen van het forum waar inderdaad een links gedachtegoed uit sprak. Met mensen die niets posten, bedoel ik veeleer letterlijk, dat ze echt nergens iets posten, en hier dus gewoon "meelezen"...

Ik kan mij niet inbeelden dat je als linkse, geen uitgesproken mening hebt over bepaalde onderwerpen die je met anderen zou willen delen?
Geen interessante activiteiten waar je soms aan deelneemt?
Lid van bepaalde organisaties die een event aankondigen?

Het is de bedoeling dat we dat soort zaken samenbrengen enz...

Als je geen reactie geeft op wat hier gezegd wordt, dan neem ik aan dat je ofwel met alles akkoord gaat, ofwel niet?

Maak je in elk geval geen zorgen, jij hoort zeker niet tot de mensen die ik van dit forum wens te verwijderen.
Jonas De muynck is offline  
Oud 20 november 2002, 10:10   #5
merel
Gouverneur
 
merel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 september 2002
Berichten: 1.037
Standaard

Oef, gelukkig maar.

En waarom niet reageren, 'k moet zeggen, soms vond ik het wel nodig. Maar dan was er al zo een vete ontstaan tussen "links-rechts" dat ik het onnodig vond. Misschien stom, maar das iets dat ik gewoon uit de weg probeer te gaan.

'k Wil wel iets aankondigen ook hoor, der is momenteel niet zoveel.
Of toch, kheb een idee
merel is offline  
Oud 20 november 2002, 19:53   #6
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jonas De muynck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Schaarbeek
Berichten: 891
Standaard

Citaat:
En waarom niet reageren, 'k moet zeggen, soms vond ik het wel nodig. Maar dan was er al zo een vete ontstaan tussen "links-rechts" dat ik het onnodig vond. Misschien stom, maar das iets dat ik gewoon uit de weg probeer te gaan.
Helemaal niet stom, je hebt groot gelijk! Dat is net de reden waarom ik de boel hier eens ga opkuisen....

Mensen die wat komen provoceren en kritiek geven op "linkse bewegingen" in het algemeen, horen hier niet thuis. We kunnen steeds de degens kruisen op andere delen van dit forum.

Ik heb al een aantal mensen verwijderd, morgen de rest...
Jonas De muynck is offline  
Oud 21 november 2002, 13:32   #7
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Zonder linksen én rechtsen kan je toch geen discussie over dergelijke themata voeren?
Op andere fora, waar b.v. maar één opinie overheerst, komt het niveau niet hoger, dan mekaar schouderklopjes uitdelen, en wentelen in het eigen grote gelijk, zonder dat er nog een kritische post te noteren valt.
Als dat niet steriel is.

Geen uitsluitingen noch censuur dus!
Supe®Staaf is offline  
Oud 21 november 2002, 14:08   #8
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jonas De muynck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Schaarbeek
Berichten: 891
Standaard

Toch niet ss, dit deel van het forum is ingericht voor linkse mensen om te kunnendebateren over linkse onderwerpen. Daaom bepaal ik als moderator wie ik hier bijvoorbeeld toelaat.

Aanvankelijk liet ik haast iedereen binnen die een beetje een degelijke motivatie schreef waarom hij hier wou komen.

Nu blijkt dit echter te verwateren in een links VS rechts forum en dat vind ik niet de bedoeling.

Linkse mensen onderling delen helemaal geen schouderklopjes uit, lees maar eens de verschillende threads. Het debat wordt echter onmogelijk wanneer er constant nietszeggende rechtse kritiek komt...
Jonas De muynck is offline  
Oud 21 november 2002, 15:09   #9
FMisplon
Provinciaal Gedeputeerde
 
FMisplon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Locatie: (kot) Leuven | (thuis) Koolskamp
Berichten: 896
Stuur een bericht via MSN naar FMisplon
Standaard

Effen aanstippen dat wat er hier of in "rechts" ook gebeurd niet noodzakelijk de bedoeling is van onze redactie.
Wij geven in "links" jonas de vrije hand en in rechts "amexx". Deze fora blijven een experiment, dus laten we hen wat doen. Jonas & amexx werken op een totaal verschillende manier... zo moet je bij Jonas effen zeggen van welke strekking je bent voor je toegelaten wordt, bij amexx is dit niet het geval. Jonas wil hier over exclusief "links" praten bij amexx zijn de discussies soms wat breder. Onze ploeg houdt alles nauwlettend in het oog en binnen enkele weken zullen we beslissen wat we nu verder zullen aanvangen met deze fora.
Uw suggesties zijn nog steeds welkom.
__________________
Met vriendelijke groet,
Frederik Misplon
[size=2]Oprichter & Algemeen coördinator Politics.be[/size]
[size=1]Gegarandeerd 100% vrijwilligerswerk, Gegarandeerd 100% onafhankelijk
[/size]
FMisplon is offline  
Oud 21 november 2002, 15:34   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.055
Standaard

Citaat:
Iedereen die is ingelogged, maar niets post, gooi ik van het forum omdat we aan "meelezers" niets hebben, en we bovendien niet weten wie of wat ze zijn.

Citaat:
Mensen van rechtse signatuur, mogen eveneens de koffers pakken, aangezien dit niet de ruimte is om met linkse mensen in debat te gaan.

Citaat:
Daarom bepaal ik als moderator wie ik hier bijvoorbeeld toelaat.

Citaat:
Ik zou zeggen, spuw uw gal op mijn beslissing, het kan nu nog...
Gelukkig...
Gooi me maar vlug buiten vermits ik hier enkel af en toe wat kom lezen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 21 november 2002, 19:47   #11
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jonas De muynck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Schaarbeek
Berichten: 891
Standaard

Citaat:
Effen aanstippen dat wat er hier of in "rechts" ook gebeurd niet noodzakelijk de bedoeling is van onze redactie.
Wij geven in "links" jonas de vrije hand en in rechts "amexx". Deze fora blijven een experiment, dus laten we hen wat doen. Jonas & amexx werken op een totaal verschillende manier... zo moet je bij Jonas effen zeggen van welke strekking je bent voor je toegelaten wordt, bij amexx is dit niet het geval. Jonas wil hier over exclusief "links" praten bij amexx zijn de discussies soms wat breder. Onze ploeg houdt alles nauwlettend in het oog en binnen enkele weken zullen we beslissen wat we nu verder zullen aanvangen met deze fora.
Uw suggesties zijn nog steeds welkom.
Zijn er misschien mensen hun beklag komen doen?
Ze kunnen dat altijd bij mij doen hoor, geen probleem.

Sommigen zullen denken dat ik hier als een stalinist de boel wil domineren, maar dat is absoluut niet zo. Ik zie gewoon niet in wat dit aparte forum voor zin heeft, indien het voor iedereen vrijelijk toegankelijk is. Dan is het gewoon een verlengde van de vele andere onderdelen van het forum, die veel beter geschikt zijn om de links-rechts tegenstelling te bediscussiëren.

Daarom geef ik (na enkele opmerkingen van gebruikers overigens) de voorkeur aan een forum, waar uitsluitend linkse mensen van zeer diverse pluimage met elkaar in debat kunnen gaan en events kunnen aankondigen of interessante literatuur kunnen uitwisselen.

Dit kan niet in een open sfeer gebeuren, wanneer hier een heel aantal mensen "gewoon meelezen" of constant een links VS rechts debat willen voeren.

Die kritiek bleek trouwens ook uit de reactie van merel die je hierboven kan lezen.

Wanneer gebruikers er een andere mening over hebben, dan kunnen ze die hier steeds kwijt uiteraard, en dan zal ik daar rekening mee houden.
Jonas De muynck is offline  
Oud 21 november 2002, 19:49   #12
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jonas De muynck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Schaarbeek
Berichten: 891
Standaard

Citaat:
Gelukkig...
Gooi me maar vlug buiten vermits ik hier enkel af en toe wat kom lezen.
Zie boven.
Jonas De muynck is offline  
Oud 21 november 2002, 20:01   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.055
Standaard

Citaat:
Dit kan niet in een open sfeer gebeuren, wanneer hier een heel aantal mensen "gewoon meelezen"
Dus gewone meelezers die hun bek niet eens opentrekken beletten jou al om in "een open sfeer te debateren"?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 21 november 2002, 20:50   #14
filippicus
Burger
 
filippicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2002
Berichten: 137
Standaard

Toch wel, Knuppel. Van die mensen weet je immers niet wat ze zitten te doen. Rechtse pottenkijkers bijvoorbeeld zijn vervelend, en die paranoïa is - geloof me (ik verwijs naar bijv. Patrick Coeman) - terecht.

Een forum waar je onder verdraagzame mensen een discussie kunt voeren is werkelijk een must. Op die manier kan 'links' zich in al haar variëteiten ontplooien, in plaats van als een geheel door enkele quasi-fascisten aangevallen te worden.
filippicus is offline  
Oud 21 november 2002, 21:17   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.055
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filippicus
Toch wel, Knuppel. Van die mensen weet je immers niet wat ze zitten te doen.
Ik snap het al. Er zitten namelijk al eens mensen te masturberen achter hun pc, en als je zoiets vermoed kan dat enorm storend werken natuurlijk.

Citaat:
Rechtse pottenkijkers bijvoorbeeld zijn vervelend, en die paranoïa is - geloof me (ik verwijs naar bijv. Patrick Coeman) - terecht.
Je zei toch:" paranoia"?

Citaat:
Een forum waar je onder verdraagzame mensen een discussie kunt voeren is werkelijk een must.
Als je al last hebt van mensen die hun bek niet eens opentrekken kan je je maar moeilijk bij de verdraagzamen rekenen.

Citaat:
Op die manier kan 'links' zich in al haar variëteiten ontplooien, in plaats van als een geheel door enkele quasi-fascisten aangevallen te worden.
Deze "quasi-fascist" viel pas aan toen zijn (eigenlijk haar) stilzwijgen al voldoende werd genoemd om van het forum te vliegen. Anders had hij (eigenlijk zij) nog altijd geen bek opengedaan maar was er wel een kansje geweest dat tenminste een deel van de les was aangekomen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 21 november 2002, 22:42   #16
filippicus
Burger
 
filippicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2002
Berichten: 137
Standaard

Ik heb het natuurlijk niet over jou als quasi-fascist, maar mensen als amexx; heynderickx, abramis brama, ...

Van mensen die niets zeggen kun je echter onmogelijk weten voor welke kant ze partij kiezen, en me dunkt dat het toch de bedoeling was om hier onder linkse zielen te discussiëren. Misschien moet het reglemet verduidelijkt worden: "een forum enkel voor mensen die onder elkaar over linkse themata willen discussiëren".

Nogmaals: ik vind dat een verademing. Ik gebruikte opzettelijk het woord paranoïa omdat dit vaak het idee is dat men dan krijgt. Maar je moet me niet geloven als ik zeg dat die mannen niet allemaal van het zuiverste allooi zijn.

De enige mogelijke kritiek is het feit dat we ook niet graag zouden hebben dat rechts bijvoorbeeld ongecontroleerd zou kunnen opereren (niet alleen op het forum). We weten ook graag wat daar gaande is. Het enige dat ik daartegen kan inbrengen is dat daar meer volk zit met kwade bedoelingen dan hier (de guderians, noordlanders, fritzen, lonsdales, pitbulls, ... van deze wereld), want hier zit er namelijk niet één. Dus controle: mij best, maar niet van de tegenpartij maar door wat neutrale mensen, zoals de webmasters hier. Vroeg of laat moet je op iemands gezond verstand rekenen, en als zij bijvoorbeeld zouden vinden dat we hier toch maar een gewelddadige staatsgreep aan het bekokstoven zijn en dat niet in hun kraam past, dat ze dan hun gang gaan.

Tot slot mag er al eens een klein hoekje van rechts gezaag gespaard blijven. Soms kom je gewoon knettergek van hun selectief gehoor en dergelijke, zeker als ze jou al hun gebreken verwijten. Ze weten dus goed waar hun zwakheden zitten (ze projecteren ze zelfs), maar ontkennen bij wijze van spreken dat de zon schijnt. Zonder zelf 'fascistisch' te zijn mag je toch vragen die dominantie niet te moeten ondergaan?

Als jij echt louter wil toezien, en je allerminst een loopjongen van rechts bent (maar die nick...), blijf dan desnoods. Vraag het eens aan Jonas. Dat is ook een mens en geen robot he (tenzij een met een vrij goede A.I.)

P.S. Is 'alles toelaten' verdraagzaam. Niet altijd. Je weet ook wel dat vrijheden hun grenzen hebben. Bijvoorbeeld waar privacy geschonden wordt. Verabsoluteer dus a.u.b. niet dat ene punt om me op die manier van onverdraagzaamheid te beschuldigen.

'Tot slot' stond er al enkele alinea's geleden, maar laat ik alsnog ter afronding dit eraan toevoegen: zoals je in real life eens samen gaat zitten palaveren met geestesgenoten, zo kun je dat ook op internet doen. In het echte leven zal het je ook storen als betweters zich voortdurend in het gesprek komen mengen. De discussie met hen zal je wel een andere keer voeren, eventueel elders. Hopelijk mag deze vergelijking enigzins verantwoorden waarom ik voorstander ben van een links onderonsje en het spijtig zou vinden mocht de rechtse epidemie zelf deze contreien besmetten (nb, op het voormalige forum van de LSP of zo'n partij zaten destijds meer rechtsen dan linksen; op het gastenboek van de BUB (zonder achter het belgicisme te staan) zaten meer Vlaamsgezinden dan mensen van hun strekking - vaak zelfs met als enige doel vooral 'aanwezig' te zijn - laat elk toch zijn eigen media een beetje gebruiken).
filippicus is offline  
Oud 22 november 2002, 12:13   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.055
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filippicus
Ik heb het natuurlijk niet over jou als quasi-fascist, maar mensen als amexx; heynderickx, abramis brama, ...
De enige van de drie door jou genoemden die ik hier al zag posten is Thomaske. Een dertienjarige notabene! Zeg hem dan gewoon dat kleine kindjes moeten zwijgen als grote mensen spreken als hij jullie hindert!

Citaat:
Van mensen die niets zeggen kun je echter onmogelijk weten voor welke kant ze partij kiezen, en me dunkt dat het toch de bedoeling was om hier onder linkse zielen te discussiëren. Misschien moet het reglemet verduidelijkt worden: "een forum enkel voor mensen die onder elkaar over linkse themata willen discussiëren".
Voor zover ik het kan zien hebben jullie hier helemaal geen hinder van Amexxen en Abramissen maar van het idee dat er mensen jullie discussies zouden kunnen volgen waarvan jullie niet kunnen controleren "voor wie ze partij kiezen".


Citaat:
Nogmaals: ik vind dat een verademing. Ik gebruikte opzettelijk het woord paranoïa omdat dit vaak het idee is dat men dan krijgt. Maar je moet me niet geloven als ik zeg dat die mannen niet allemaal van het zuiverste allooi zijn.
Die verademing lijkt me nogal opervlakkig als jullie je al zorgen maken over toegelaten (maar zwijgende!) meelezers waarvan niet (voldoende)geweten is voor wie ze partij kiezen.
Van wat allooi de door jou genoemden ook zijn, ze zitten hier niet en kunnen dus ook niet storen. Of bedoel je dat ik een storend element ben omdat ik mijn mond niet voldoende open doe om jullie naar de mond te praten?

Citaat:
De enige mogelijke kritiek is het feit dat we ook niet graag zouden hebben dat rechts bijvoorbeeld ongecontroleerd zou kunnen opereren (niet alleen op het forum). We weten ook graag wat daar gaande is. Het enige dat ik daartegen kan inbrengen is dat daar meer volk zit met kwade bedoelingen dan hier (de guderians, noordlanders, fritzen, lonsdales, pitbulls, ... van deze wereld), want hier zit er namelijk niet één.
Je zegt dus zelf dat er hier niet één zit. Rechts controleert dus jullie forum niet maar jullie zelf. Jullie weten wél graag wat elders gaande is...


Citaat:
mij best, maar niet van de tegenpartij maar door wat neutrale mensen, zoals de webmasters hier. Vroeg of laat moet je op iemands gezond verstand rekenen, en als zij bijvoorbeeld zouden vinden dat we hier toch maar een gewelddadige staatsgreep aan het bekokstoven zijn en dat niet in hun kraam past, dat ze dan hun gang gaan.
De "tegenpartij" heeft zijn eigen forumhoekje en zijn eigen webmaster, een rechtse voor het ene forum en een en een linkse voor het andere, dus geen van beiden écht "neutraal". Voor zover ik het kan beoordelen betraden ze elkaars territorium niet. Ik vind daarom wel dat je nogal overdrijft door over een staatsgreep te praten.


Citaat:
Tot slot mag er al eens een klein hoekje van rechts gezaag gespaard blijven. Soms kom je gewoon knettergek van hun selectief gehoor en dergelijke, zeker als ze jou al hun gebreken verwijten. Ze weten dus goed waar hun zwakheden zitten (ze projecteren ze zelfs), maar ontkennen bij wijze van spreken dat de zon schijnt. Zonder zelf 'fascistisch' te zijn mag je toch vragen die dominantie niet te moeten ondergaan?
Dit hoekje IS dus gespaard van rechts gezaag. Je stoort je dus blijkbaar aan het "gezaag" elders. Aan de dominantie die elders tentoon gespreid wordt dan hier. Projecteer jij misschien zelf niet een heel klein beetje je eigen zwakheid op "welbepaalde" anderen?


Citaat:
Als jij echt louter wil toezien, en je allerminst een loopjongen van rechts bent (maar die nick...), blijf dan desnoods. Vraag het eens aan Jonas. Dat is ook een mens en geen robot he (tenzij een met een vrij goede A.I.)
Jonas is een wetenschapper, ik niet. Mee discussiëren ligt mij dus niet. Het is mijn wereldje niet, maar af en toe eens lezen wat anderen allemaal weten ligt me al beter. Ik las altijd al graag maar ik moet toegeven dat ik van wetenschappelijke literatuur nogal gauw moe wordt. Mag het nog?

Wat mijn nick betreft, die koos ik om niet direct als vrouw herkend te worden. Dat er een verschil in behandeling bestaat heb ik voldoende ervaren vanaf het moment dat mijn sexe bekend werd.
Bedankt omdat jij er als vanzelfsprekend heel andere connotaties aan vast knoopte. Door mijn reactie op DIT onderwerp begrijp je misschien de tweede reden waarom ik voor deze nick koos...

Citaat:
P.S. Is 'alles toelaten' verdraagzaam. Niet altijd. Je weet ook wel dat vrijheden hun grenzen hebben. Bijvoorbeeld waar privacy geschonden wordt. Verabsoluteer dus a.u.b. niet dat ene punt om me op die manier van onverdraagzaamheid te beschuldigen.
'

Vrijheden hebben hun grenzen. Schendt echter mijn privacy niet door mij te doen spreken omdat jullie niet willen dat ik zwijg. Achter mijn eigen pc wil ik nog altijd mogen denken wat ik wil zolang ik er jullie niet mee lastigval.

Citaat:
Tot slot' stond er al enkele alinea's geleden, maar laat ik alsnog ter afronding dit eraan toevoegen: zoals je in real life eens samen gaat zitten palaveren met geestesgenoten, zo kun je dat ook op internet doen. In het echte leven zal het je ook storen als betweters zich voortdurend in het gesprek komen mengen. De discussie met hen zal je wel een andere keer voeren, eventueel elders.

Ik had het al eerder begrepen hoor! Hier wordt enkel met linksen gediscussiëerd. Deze storen er zich al rot aan dat ze irl met beterweters te doen krijgen die zich in hun gesprekken komen mengen. Voor hen is er trouwens op Politics.be een ander forum beschikbaar. Waar zit dus het probleem?


Citaat:
Hopelijk mag deze vergelijking enigzins verantwoorden waarom ik voorstander ben van een links onderonsje en het spijtig zou vinden mocht de rechtse epidemie zelf deze contreien besmetten (nb, op het voormalige forum van de LSP of zo'n partij zaten destijds meer rechtsen dan linksen; op het gastenboek van de BUB (zonder achter het belgicisme te staan) zaten meer Vlaamsgezinden dan mensen van hun strekking - vaak zelfs met als enige doel vooral 'aanwezig' te zijn - laat elk toch zijn eigen media een beetje gebruiken).
Voor zover ik het kan beoordelen gebruikte hier zowel links als rechts "zijn eigen media"op een aanvaardbare wijze. Niemand kwam de ander zijn onderonsje besmetten met deze of gene epidemie.
Mij zal je trouwens niet tegenkomen op de site van BUB noch op die van eender welke krant. Hier wordt mij echter verweten niet genoeg aanwezig te zijn. Blijkbaar worden er daar al een paar paranoia en onzeker van.

Ik beken dus schuld. Ik ben een vrij mens, niet links noch rechts maar eerder een naar onafhankelijkheid neigende anarchist. Schrap me dus gerust want ik krijg gewoon kippevel als ik lees: "Van mensen die niets zeggen kun je onmogelijk weten voor welke kant ze partij kiezen". Bij controlefreaks voel ik me nu eenmaal niet op mijn gemak.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 22 november 2002, 15:38   #18
filippicus
Burger
 
filippicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2002
Berichten: 137
Standaard

Laat ik je eens op de letter nemen, als dat de manier is waarop je graag de zaken uitpraat. Voor alle duidelijkheid vind ik dat je motivatie om toe te zien ruimschoots volstaat. Zulke dingen moet je geval per geval bekijken he. Om trouwens meer over links te weten zijn er nog veel andere bronnen dan onze onderlinge discussies. Elke strekking heeft zo wel zijn site of zijn literatuurlijst. Keuze te over. Maar goed, we nemen een start:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filippicus
Ik heb het natuurlijk niet over jou als quasi-fascist, maar mensen als amexx; heynderickx, abramis brama, ...
De enige van de drie door jou genoemden die ik hier al zag posten is Thomaske. Een dertienjarige notabene! Zeg hem dan gewoon dat kleine kindjes moeten zwijgen als grote mensen spreken als hij jullie hindert!
Dan heb je niet goed opgelet. Ze zaten hier alledrie, en een zit er nog. Ik weet heel goed dat zij hier niet thuishoren en met hen discussieer ik liever elders. Ik ken die Thomas niet, maar het principe is logisch: uit respect voor elkaar moet je ook eens onderling kunnen van gedachten wisselen. Het respect van die zielen is vaak niet echt groot, dat kun je merken aan bepaalde vooroordelen en scheldpartijen die deel uit maken van hun discours.

Citaat:
Citaat:
Van mensen die niets zeggen kun je echter onmogelijk weten voor welke kant ze partij kiezen, en me dunkt dat het toch de bedoeling was om hier onder linkse zielen te discussiëren. Misschien moet het reglemet verduidelijkt worden: "een forum enkel voor mensen die onder elkaar over linkse themata willen discussiëren".
Voor zover ik het kan zien hebben jullie hier helemaal geen hinder van Amexxen en Abramissen maar van het idee dat er mensen jullie discussies zouden kunnen volgen waarvan jullie niet kunnen controleren "voor wie ze partij kiezen".
Verder kijken dus. Ik zou het bijvoorbeeld fijner vinden als ik niet onder een nickname moest schrijven. Ik wil niemand voor het lapje houden. Zij zijn echter niet te vertrouwen, en voor alle duidelijkheid pleit dat wantrouwen nog altijd tegen hen. Laat verdraagzaamheid geen anïeviteit worden. En uiteindelijk is er wel iets van: het is toch een deel van de opzet dat je weet dat er partij gekozen wordt in het linkerveld van de politiek? Dat is juist wat ik zo goed vind.

Citaat:
Citaat:
Nogmaals: ik vind dat een verademing. Ik gebruikte opzettelijk het woord paranoïa omdat dit vaak het idee is dat men dan krijgt. Maar je moet me niet geloven als ik zeg dat die mannen niet allemaal van het zuiverste allooi zijn.
Die verademing lijkt me nogal opervlakkig als jullie je al zorgen maken over toegelaten (maar zwijgende!) meelezers waarvan niet (voldoende)geweten is voor wie ze partij kiezen.
Van wat allooi de door jou genoemden ook zijn, ze zitten hier niet en kunnen dus ook niet storen. Of bedoel je dat ik een storend element ben omdat ik mijn mond niet voldoende open doe om jullie naar de mond te praten?
Ze zitten of zaten hier wél, en ik vind nu eenmaal dat niet 100 % van de gesprekken rond de tegenstelling rechts-links moet draaien. Af en toe moet je, zoals in de wetenschap, je beperken tot een deelaspect. Jij bent nu geen storend element meer, maar als onbekende is het moeilijker om te weten wat je hier komt uitrichten.

Citaat:
Citaat:
De enige mogelijke kritiek is het feit dat we ook niet graag zouden hebben dat rechts bijvoorbeeld ongecontroleerd zou kunnen opereren (niet alleen op het forum). We weten ook graag wat daar gaande is. Het enige dat ik daartegen kan inbrengen is dat daar meer volk zit met kwade bedoelingen dan hier (de guderians, noordlanders, fritzen, lonsdales, pitbulls, ... van deze wereld), want hier zit er namelijk niet één.
Je zegt dus zelf dat er hier niet één zit. Rechts controleert dus jullie forum niet maar jullie zelf. Jullie weten wél graag wat elders gaande is...
Met 'hier' bedoel ik 'onder links'. Dat er tijden zijn waarop beide partijen slaags geraken zal wel kloppen, maar nu is het redelijk eenzijdig. En ja, puur voor je eigen zaak is het nodig hun bedoelingen te achterhalen. Dat is het verschil: rechts is de aanvaller, he. Je mag er voor mijn part mee lachen, maar humor is de hoogste vorm van ernst, en hun on-line spelletjes zijn niet echt vredelievend t.o.v. bijv. marxisten.

Citaat:
Citaat:
mij best, maar niet van de tegenpartij maar door wat neutrale mensen, zoals de webmasters hier. Vroeg of laat moet je op iemands gezond verstand rekenen, en als zij bijvoorbeeld zouden vinden dat we hier toch maar een gewelddadige staatsgreep aan het bekokstoven zijn en dat niet in hun kraam past, dat ze dan hun gang gaan.
De "tegenpartij" heeft zijn eigen forumhoekje en zijn eigen webmaster, een rechtse voor het ene forum en een en een linkse voor het andere, dus geen van beiden écht "neutraal". Voor zover ik het kan beoordelen betraden ze elkaars territorium niet. Ik vind daarom wel dat je nogal overdrijft door over een staatsgreep te praten.
Niet waar. Ze hebben geen eigen webmaster, alleen een eigen moderator. Die zijn niet neutraal, de mensen van politics.be in zekere zin wél (volledige objectiviteit zal wel niet bestaan, maar het is toch een benadering).

Citaat:
Citaat:
Tot slot mag er al eens een klein hoekje van rechts gezaag gespaard blijven. Soms kom je gewoon knettergek van hun selectief gehoor en dergelijke, zeker als ze jou al hun gebreken verwijten. Ze weten dus goed waar hun zwakheden zitten (ze projecteren ze zelfs), maar ontkennen bij wijze van spreken dat de zon schijnt. Zonder zelf 'fascistisch' te zijn mag je toch vragen die dominantie niet te moeten ondergaan?
Dit hoekje IS dus gespaard van rechts gezaag. Je stoort je dus blijkbaar aan het "gezaag" elders. Aan de dominantie die elders tentoon gespreid wordt dan hier. Projecteer jij misschien zelf niet een heel klein beetje je eigen zwakheid op "welbepaalde" anderen?
Hopelijk blijft het ervan gespaard. Dat is mijn hele punt. En als ik hier mensen her Derde Rijk hoor verdedigen dan heb ik daar toch zo mijn twijfels over. Ik wil niet dat het gezaag elders ("sossen zijn slecht", "communisme: niemand heeft daar een boodschap aan", "rol uw matten", "marion van san zegt dit, marion van san zegt dat: dus marokanen zijn slecht") hier binnensluipt, dat klopt.
Mijn zwakheid? Ik vraag me af waar ik selectief ben in mijn redeneringen. Je mag me er altijd op betrappen, want dat wil ik liefst voorkomen. Het is dan ook een vereiste dat je het 'zegt', want als je het in stilte zit te denken raken we geen stap verder.

Citaat:
Citaat:
Als jij echt louter wil toezien, en je allerminst een loopjongen van rechts bent (maar die nick...), blijf dan desnoods. Vraag het eens aan Jonas. Dat is ook een mens en geen robot he (tenzij een met een vrij goede A.I.)
Jonas is een wetenschapper, ik niet. Mee discussiëren ligt mij dus niet. Het is mijn wereldje niet, maar af en toe eens lezen wat anderen allemaal weten ligt me al beter. Ik las altijd al graag maar ik moet toegeven dat ik van wetenschappelijke literatuur nogal gauw moe wordt. Mag het nog?

Wat mijn nick betreft, die koos ik om niet direct als vrouw herkend te worden. Dat er een verschil in behandeling bestaat heb ik voldoende ervaren vanaf het moment dat mijn sexe bekend werd.
Bedankt omdat jij er als vanzelfsprekend heel andere connotaties aan vast knoopte. Door mijn reactie op DIT onderwerp begrijp je misschien de tweede reden waarom ik voor deze nick koos...
De kwestie is: hoe komt zo'n naam aan die connotaties? Niet vanwege de alleraardigste taal van onze rechtse vrienden. Ik heb ook op je inhoud ingespeeld, die naam vind ik dan ook een verkeerde facade. Zoals ik reeds zei: het is leuker elkaar bij naam te noemen en te weten met wie je te doen hebt. Ik geloof trouwens in zeker opzicht in een verschil tussen de sexen. in onze cultuur is de man nu eenmaal iets agressiever. Dat zit niet in de genen, antropologen zouden dat tegenspreken, maar is wel de realiteit. Mannen gebruiken al eens sneller gespierde taal. Beide vullen elkaar perfect aan - straks ga ik nog in de predestinatie geloven.
Ik vind het wel fijn dat je een spelletje speelt, maar nooit zeggen waar het op aankomt is bedrog. Het lijkt me zelfs bijna normaal dat een vrouw zich aangevallen voelt wanneer er tegen haar gesproken wordt op de manier waarop mannen onder elkaar spreken. Ik spreek hier absoluut niet van meer- of minderwaardigheid (integendeel), maar ontkennen dat er een rollenpatroon is, zou niet juist zijn. Je moet zoeken naar de plaatsen waarop een van de sexen in dat patroon onrecht aangedaan wordt. Dat is echter een andere discussie, dus plaats dit maar tussen hele grote haken en hou er rekening mee dat ik hier zeker niet pretendeer de waarheid in pacht te hebben, we zouden het eens moeten uitpraten.

Citaat:
Citaat:
P.S. Is 'alles toelaten' verdraagzaam. Niet altijd. Je weet ook wel dat vrijheden hun grenzen hebben. Bijvoorbeeld waar privacy geschonden wordt. Verabsoluteer dus a.u.b. niet dat ene punt om me op die manier van onverdraagzaamheid te beschuldigen.
Vrijheden hebben hun grenzen. Schendt echter mijn privacy niet door mij te doen spreken omdat jullie niet willen dat ik zwijg. Achter mijn eigen pc wil ik nog altijd mogen denken wat ik wil zolang ik er jullie niet mee lastigval.
Iemand het spreken opleggen lijkt inderdaad misschien te logisch voor mensen die zelf maar al te graag hun zegje doen. Op zich heb ik er natuurlijk niets tegen dat je meekijkt, zolang aan de andere kant ook onze privacy niet geschonden wordt. Dat heb je met pottenkijkers wel. Heb jij een idee hoe ze er uitgehaald kunnen worden, anders dan een minimum aan betrokkenheid te vragen (nogmaals, wat jij hebt betoond)?

Citaat:
Citaat:
'Tot slot' stond er al enkele alinea's geleden, maar laat ik alsnog ter afronding dit eraan toevoegen: zoals je in real life eens samen gaat zitten palaveren met geestesgenoten, zo kun je dat ook op internet doen. In het echte leven zal het je ook storen als betweters zich voortdurend in het gesprek komen mengen. De discussie met hen zal je wel een andere keer voeren, eventueel elders.

Ik had het al eerder begrepen hoor! Hier wordt enkel met linksen gediscussiëerd. Deze storen er zich al rot aan dat ze irl met beterweters te doen krijgen die zich in hun gesprekken komen mengen. Voor hen is er trouwens op Politics.be een ander forum beschikbaar. Waar zit dus het probleem?
Nog een ander forum? Ik had het over dit onderdeel, waar ik geen boodschap heb aan mensen die de oorzaak van alle onheil in het geloof zoeken, of in het feit dat er nu toevallig ook Walen met ons samenleven. Cultureel mag dat dan misschien wel van belang zijn, op politiek gebied is het niet echt links van dat in je beleid door te laten dringen door te gaan labellen.

Citaat:
Citaat:
Hopelijk mag deze vergelijking enigzins verantwoorden waarom ik voorstander ben van een links onderonsje en het spijtig zou vinden mocht de rechtse epidemie zelf deze contreien besmetten (nb, op het voormalige forum van de LSP of zo'n partij zaten destijds meer rechtsen dan linksen; op het gastenboek van de BUB (zonder achter het belgicisme te staan) zaten meer Vlaamsgezinden dan mensen van hun strekking - vaak zelfs met als enige doel vooral 'aanwezig' te zijn - laat elk toch zijn eigen media een beetje gebruiken).
Voor zover ik het kan beoordelen gebruikte hier zowel links als rechts "zijn eigen media"op een aanvaardbare wijze. Niemand kwam de ander zijn onderonsje besmetten met deze of gene epidemie.
Mij zal je trouwens niet tegenkomen op de site van BUB noch op die van eender welke krant. Hier wordt mij echter verweten niet genoeg aanwezig te zijn. Blijkbaar worden er daar al een paar paranoia en onzeker van.

Ik beken dus schuld. Ik ben een vrij mens, niet links noch rechts maar eerder een naar onafhankelijkheid neigende anarchist. Schrap me dus gerust want ik krijg gewoon kippevel als ik lees: "Van mensen die niets zeggen kun je onmogelijk weten voor welke kant ze partij kiezen". Bij controlefreaks voel ik me nu eenmaal niet op mijn gemak.
Je stelt het zwart wit voor. Tussen active aanwezigen en afwezigen heb je ook de toeschouwer. Ik moet alsmaar herhalen wat ik al gezegd heb: het stoort me als daar rechtsen tussen zitten. Waarom is iemand als Jurgen Verstrepen zo populair onder rechts? An sich is het ideaal als alles kan en alles mag gezegd worden. Maar in deze situatie is dat enkel in het voordeel van zei die daar misbruik van willen maken om te pas en te onpas in de rede te vallen met een verderfelijk woord. Nu vroeg of laat moet je met hen discussieren: ze elimineren zou al helemaal fescistisch zijn. Alleen: is het zoveel gevraagd hen even buiten te houden? Voor de gelijkenis met migrantenpolitiek bij je opdaagt, net zoals bij mij: ik maak dus een wezenlijk onderscheid tussen linksen en rechtsen, waar ik dat niet maak (enkel cultureel, maar op dat vlak bestaat er vrijheid) tussen buitenlanders en 'autochtonen' (iedereen is autochtoon - welke gek heeft identiteit aan grond gekoppeld? (Jan Frans Willems o.a.)).
En je gaat telkens verder op je veronderstelling dat er hier niemand was binnengeslopen om het linkse debat te verstoren. Tja, die veronderstelling is fout. Mocht je dus hetzelfde opgemerkt hebben als ik zou je misschien hetzelfde voorgesteld hebben. Dus, als dat nu eens juist is wat ik zeg: mag er dan geen 'grote kuis' gehouden worden, zonder beticht te worden van onverdraagzaamheid of projectie van je zwaktes?

(en al de tijd die hierin kruipt, staat eigenlijk andere lectuur in de weg, wat bewijst dat het probleem met rechts linkse discussie verhindert.)
filippicus is offline  
Oud 25 november 2002, 15:16   #19
© Driver
Banneling
 
 
© Driver's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Berichten: 2
Standaard

Persoonlijk vind ik dit forum hoog nodig want hoe je het draait of keert de racisten, fascisten en quasi-fascisten zoals filippicus ze terecht noemt maken op vele een forums een dialoog onmogelijk door hun oeverloos gebral.

Er is keuze genoeg voor deze racisten, quasi-fascisten en fascisten die daar aan willen meedoen, laat daarom dit forum in deze huidige vorm verder bestaan voor de anderen die op een rustige manier een dialoog willen voeren.
© Driver is offline  
Oud 26 november 2002, 19:30   #20
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jonas De muynck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Schaarbeek
Berichten: 891
Standaard

Ik hoop dat de beheerders van de site jullie gehoord hebben, maar ik denk het wel...
Jonas De muynck is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be