Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Tinne Van der Straeten (Groen!) - 15 tot 21 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Tinne Van der Straeten (Groen!) - 15 tot 21 maart "Deze vinnige jongedame kwam meermaals in het nieuws ondermeer omdat ze als Groen!-woordvoerster bizar genoeg ging werken voor een sp!aga kabinet dat samengesteld is uit rode en groene mensen, met name dat van Pascal Smet. Voor de Europese lijst mag

 
 
Discussietools
Oud 17 maart 2004, 21:12   #1
Werkslaaf
Burgemeester
 
Geregistreerd: 27 februari 2004
Berichten: 592
Standaard

Tineke, hoe komt het toch dat de Agalev'ers die ik ken mooie praat verkopen tot het hun eigen achtertuin betreft?

Hoe komt het toch dat de Agalev'ers die ik ken zéér tolerant zijn... voor de mensen die hetzelfde denken maar extreem intollerant voor diegenen die anders denken? (toch de basis van democratie dacht ik)

En dit zijn 2 vragen, he.
Werkslaaf is offline  
Oud 18 maart 2004, 12:13   #2
Tinne Van der Straeten
Burger
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 125
Standaard

dat zal je me toch wat explicieter moeten uitleggen want ik begrijp er niets van
Tinne
Tinne Van der Straeten is offline  
Oud 18 maart 2004, 20:29   #3
EJ
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 maart 2004
Locatie: Schoten
Berichten: 2
Stuur een bericht via ICQ naar EJ Stuur een bericht via MSN naar EJ
Standaard

Men kan zich vele vragen stellen over Agalev maar ook over andere politieke partijen. In de politiek beloven ze veel, maar komt dit tot de werkelijkheid? In ieder geval er is een groot verschil tussen substitueren en de werkelijkheid. Zijn politici wel bekwaam om hun standpunt te realiseren? Politici beschouwt men ook als demagogen...
EJ is offline  
Oud 19 maart 2004, 00:13   #4
Werkslaaf
Burgemeester
 
Geregistreerd: 27 februari 2004
Berichten: 592
Standaard

U begrijpt er niets van. Dat dacht ik al.
m
m
l
m
Werkslaaf is offline  
Oud 19 maart 2004, 07:21   #5
Steenuil
Lokaal Raadslid
 
Steenuil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 387
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
U begrijpt er niets van. Dat dacht ik al.
m
m
l
m
Ah, nu snap ik het! Had dat dan eerder gezegd. Mijn antwoord: ssst!
__________________
www.groen.be
www.verazoekt.be
Steenuil is offline  
Oud 19 maart 2004, 11:29   #6
Tinne Van der Straeten
Burger
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 125
Standaard

dit is gewoon a-politiek gebabbel
ik ben wel in de politiek beland omdat ik ervan overtuigd ben dat politici oplossingen hebben en realiseren.
maar iedereen heeft daar natuurlijk zijn mening over.
ben je voor anarchie dan?
Tinne
Tinne Van der Straeten is offline  
Oud 19 maart 2004, 17:28   #7
athena
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Berichten: 1.698
Standaard

Ik denk dat werkslaaf bedoeld dat Agaleffers meestal zeer intollerant zijn tov mensen die op het Vlaams Blok stemmen.
Bijvoorbeeld na de uitspraak van het hof van beroep van Brussel in het Blokproces was Jos Geysels nog de enige partijvoorzitter die nog wou verder gaan met het proces, de anderen vonden dat het Vlaams Blok via de politiek moest bestreden worden en dat een bestrijding via de rechtbank niet past in een democratie.

Wat mij trouwens zelf opvalt is de tollerantie van agalev tov vormen van discriminatie die uitgaan van moslims.
Een voorbeeld: een allochtone medewerkster van Antwerps schepen Chantal Pauwels werd op een AEL betoging gefilmd toen ze slogans riep in het arabisch zoals 'dood aan de joden' en 'het leger van Mohamed zal de joden vernietigen'; Dewinter interpelleerde haar daarover op de gemeenteraad en twee keer raden wie de racist was, juist ja Dewinter en de medewerkster kon probleemloos aanblijven.

Waarom zijn er ook steeds agaleffers aanwezig op begrafenissen van allochtonen wanneer die vermoord werden door autochtonen ik denk aan het koppel in Schaarbeek en Mohamed Achrak en waarom ging Agalev er dan onmiddelijk vanuit dat het om racistische moorden ging?
Wanneer autochtonen echter vermoord worden door allochtonen zien we geen Agalevpolitici op de begrafenissen: Patrick Mombaerts, Glenn Wijnants, de slachtoffers van de ziekenhuispyromane Fatima en zijn het ook geen racistische moorden in ogen van Agalev.
Blijkbaar is het leven van een allochtoon voor uw partij veel meer waard dan het leven van een autochtoon.
athena is offline  
Oud 19 maart 2004, 23:28   #8
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

awel das nu eens een vraag zie, daar wil ik het antwoord wel es op lezen. dat vroeg ik me dus ook al vaak af
Xnorf is offline  
Oud 20 maart 2004, 00:06   #9
ZwerG
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Berichten: 23
Standaard

Mja zie ik ook wel zitten
Hoe hypocriet zijn we
ZwerG is offline  
Oud 20 maart 2004, 19:27   #10
Tinne Van der Straeten
Burger
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 125
Standaard

over de tolerantie tav de vlaams blok kiezer. dat is niet zo. we zijn voor het cordon sanitaire (geen bestuursakkoorden sluiten met het blok) maar we viseren daarbij de partij, en niet de kiezer die voor die partij stemt. de uitspraken van jos over het blokproces gingen niet over ha ha ha het blok we zullen ze eens goed liggen hebben.

we hebben in België een anti-discriminatiewet en een wet die racisme veroordeelt. op basis van die wet hebben een aantal instanties, zoals het centrum voor gelijkheid van kansen een klacht ingediend tegen het blok, omdat zij menen dat het blok die wet overtreedt. verschillende rechtbanken hebben gezegd dat het hier over een politiek proces zou gaan, en dat ze dus geen uitspraak konden doen. maar! dat heeft het hof van cassatie tegengesproken. zij hebben gezegd: het is geen politiek proces, er kan onderzocht worden of die vzw's de wet op discriminatie en racisme overtreden. waarop het proces opnieuw van start is gegaan in gent.


wie ben ik om de rechters van het hof van cassatie tegen te spreken? daarom doe ik geen uitspraken of het blok wel of niet veroordeeld moet worden, er is een klacht ingediend, die moet onderzocht worden en we wachten de uitspraak af.

over de rest van de post: wij veroordelen elke vorm van discriminatie en racisme. van wie het ook komt! en dat kan van iedereen komen. dus iedereen gelijk voor de wet.
groeten, tinne
Tinne Van der Straeten is offline  
Oud 20 maart 2004, 19:36   #11
groenejongen
Burger
 
groenejongen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 118
Standaard

Deze keer ben ik het 100% met Tinne eens. Het proces gaat er alleen om om te onderzoeken of het Vlaams Blok racistisch is of niet...
Een kiezer die op het Blok stemt is daarom toch niet persé een racist...
__________________
De toekomst maken we nu!
Verbeter de wereld, begin bij jezelf
groenejongen is offline  
Oud 20 maart 2004, 22:33   #12
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

Tinne , door de partij te viseren , viseer je tegelijk ook haar kiezers. Zij voelen zich bijzonder in de zeik gezet met al die "maatregelen". Het feit alleen al dat jullie je niet verzetten tegen dat proces omdat het niet democratisch is om een politieke partij te vervolgen wegens wat dan ook, laat al weinig twijfel bestaan dat jullie feest zullen vieren mocht er toch een veroordeling op komen. Hoewel jullie daar niet op moeten hopen want er is niets racistisch en ondemocratisch aan het blok. Nog een markant feit : als het enkel is om te "onderzoeken" of het blok racistisch is... waarom kan het hof van beroep dan ineens in 2 maanden tijd een proces plannen en dat dan op 1 weekje er door jagen? hoe kan je op 1 week nu iets onderzoeken. Het is gewoon de zoveelste laffe daad van de zelfbenoemde "democraten". Toevallig ook net voor de verkiezingen...

Maar je beantwoordt de vraag niet volledig Tinne. De vraag was ook waarom groenen enkel naar begrafenissen gaan van allochtonen en deze moorden als racistische daden beschouwen terwijl jullie dat bij een autochtoon slachtoffer niet doen.
Xnorf is offline  
Oud 20 maart 2004, 22:59   #13
Sam
Provinciaal Gedeputeerde
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 894
Standaard

JOske met zen groene partij kan dan wel een cordon houden rond het Vlaams Blok,

De VLAAMSE kiezers houden wel een cordon rond de partij....

Nog een geluk dat ze waarschijnlijk de kiesdrempel gaan halen, het zou een gemis zijn op humoristisch vlak....
Sam is offline  
Oud 21 maart 2004, 19:26   #14
Tinne Van der Straeten
Burger
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 125
Standaard

Over het blokproces: je moet het gerecht zijn werk laten doen. dat is mijn enige uitspraak erover (wnat er is een scheiding der machten in belgië) maar als je zo zeker bent van je zaak, waarom zit je er dan zo mee? en iedereen kan voor de recthbank komen, ook de blokvzw's, en iedereen is gelijk voor de wet.

ik denk niet dat wij naar begrafenissen gaan van of allochtonen of autochtonen en niet van de die of de die. je gaat naar een begrafenis om je medeleven te betuigen aan familie en vrienden en afscheid te nemen van iemand die overleden is. etniciteit/allochtoon/autochtoon heeft daar niets mee te maken!
groeten,
tinne
Tinne Van der Straeten is offline  
Oud 21 maart 2004, 20:27   #15
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinne Van der Straeten
Over het blokproces: je moet het gerecht zijn werk laten doen. dat is mijn enige uitspraak erover (wnat er is een scheiding der machten in belgië) maar als je zo zeker bent van je zaak, waarom zit je er dan zo mee? en iedereen kan voor de recthbank komen, ook de blokvzw's, en iedereen is gelijk voor de wet.

ik denk niet dat wij naar begrafenissen gaan van of allochtonen of autochtonen en niet van de die of de die. je gaat naar een begrafenis om je medeleven te betuigen aan familie en vrienden en afscheid te nemen van iemand die overleden is. etniciteit/allochtoon/autochtoon heeft daar niets mee te maken!
groeten,
tinne
Ayayai, hier wordt nogal naast de pot gepist!
Eigenlijk kan Jos Geysels hier beter op antwoorden! Hij maakt zelfs geen gebruik van de toiletten in het parlement omdat hij bang is dat ooit een .............
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline  
Oud 22 maart 2004, 13:51   #16
athena
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Berichten: 1.698
Standaard

*KNIP*

Waarde forummer,
Uw bericht werd terecht gemeld als beledigend zonder verdere inhoud.
Zeker in deze forumsessies wensen we de zaken strikt in de hand te houden en al iets minder tolerant op te treden tegen dergelijke praktijken, dewelke u trouwens van afzag bij onderschrijving van het forumreglement.

Peter Johan
athena is offline  
Oud 22 maart 2004, 15:28   #17
Tinne Van der Straeten
Burger
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 125
Standaard

ik laat mij hier niet uitmaken voor leugenaar, of beschamend. ik vind de uitspraken hier ook ronduit beledigend en geen discussie met argumenten

deelname aan begrafenissen of dergelijke heeft te maken wat ik hierboven heb gezegd.
Tinne
Tinne Van der Straeten is offline  
Oud 3 april 2004, 09:58   #18
athena
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Berichten: 1.698
Standaard

De waarheid kwetst duidelijk, maar blijkbaar mag dat van politics.be duidelijk niet gezegd worden. Bang voor een Jurgen Verstrepenscenario?
athena is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be