Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Vera Dua (Groen!) - 17 tot 23 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vera Dua (Groen!) - 17 tot 23 mei "Samen met haar ploeg trekt ze zonder kartel naar de verkiezing. Een gewaagde zet van deze Groen!e partij die volgens de peilingen flirt met de kiesdrempels. Ze nam het roer als voorzitster over in moeilijke tijden en pakte uit met een eerlijke verki

 
 
Discussietools
Oud 17 mei 2004, 22:09   #1
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Waarom heeft Groen! destijds mee het wetsvoorstel ingediend om de kiesdrempel in te voeren? Was dat niet een beetje van "wie een put graaft voor een ander..."? Hoe kijkt u daar nu op terug? Als een stommiteit van formaat? Of als een speling van het lot?

Overleeft Groen! de kiesdrempel wel?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 18 mei 2004, 14:51   #2
Vera Dua
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 mei 2004
Berichten: 42
Standaard

Geachte,

Met wat we nu weten zouden we de kiesdrempel nooit nog goedkeuren natuurlijk. We zijn geen masochisten. We zijn er echter tegelijk van overtuigd dat we de kiesdrempel halen omdat velen beseffen dat Groen! nodig is in het parlement en niet alleen vinden dat we nodig zijn maar ook op ons willen stemmen. En dat laatste is dus wel zeer belangrijk.

Vera Dua
Vera Dua is offline  
Oud 18 mei 2004, 18:35   #3
eddy devliegere
Burger
 
Geregistreerd: 23 december 2003
Berichten: 110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vera Dua
Geachte,

Met wat we nu weten zouden we de kiesdrempel nooit nog goedkeuren natuurlijk.

Vera Dua
u heeft die dus enkel goedgekeurd om de andere kleine partijen monddood te maken of te verplichten een kartel aan te gaan
een minderheid kleiner dan 5% de mond snoeren,is dat ook een voorbeeld van progressief beleid?
eddy devliegere is offline  
Oud 19 mei 2004, 14:56   #4
Patrice
Gouverneur
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 1.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vera Dua
Geachte,

Met wat we nu weten zouden we de kiesdrempel nooit nog goedkeuren natuurlijk. We zijn geen masochisten. We zijn er echter tegelijk van overtuigd dat we de kiesdrempel halen omdat velen beseffen dat Groen! nodig is in het parlement en niet alleen vinden dat we nodig zijn maar ook op ons willen stemmen. En dat laatste is dus wel zeer belangrijk.

Vera Dua
Dus toen had u nog geen morele bezwaren? Is de inkeer gebaseerd op eigenbelang?
Patrice is offline  
Oud 19 mei 2004, 15:35   #5
Jorge
Gouverneur
 
Jorge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2003
Locatie: Londerzeel
Berichten: 1.364
Standaard

Dat was een fout, Vera geeft deze dan ook toe, maar het heeft natuurlijk weinig zin om daarover door te gaan.
Jorge is offline  
Oud 19 mei 2004, 16:40   #6
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vera Dua
Geachte,

Met wat we nu weten zouden we de kiesdrempel nooit nog goedkeuren natuurlijk.
Dat is maar goed ook. Blijkbaar mag die kiesdrempel wel als je daar andere partijen (ik zeg maar iets, bijvoorbeeld de N-VA?) daar mee kan uitschakelen, maar anders. Goed, genoeg gezaagd van mijn kant.

Nu, het probleem zal zich niet meteen stellen (pas na 2007), maar zou Groen! zich dus effectief engageren om die drempel -als ze verkozenen heeft- mee af te schaffen?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 19 mei 2004, 17:59   #7
Patrice
Gouverneur
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 1.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Dat was een fout, Vera geeft deze dan ook toe, maar het heeft natuurlijk weinig zin om daarover door te gaan.
Indien AGALEV vorig jaar de kiesdrempel zou gehaald hebben, dan zouden ze er nog steeds voorstander van zijn. Eigenbelang dus.
Patrice is offline  
Oud 19 mei 2004, 21:08   #8
lustige lezer
Parlementslid
 
lustige lezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 1.546
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Waarom heeft Groen! destijds mee het wetsvoorstel ingediend om de kiesdrempel in te voeren? Was dat niet een beetje van "wie een put graaft voor een ander..."? Hoe kijkt u daar nu op terug? Als een stommiteit van formaat? Of als een speling van het lot?

Overleeft Groen! de kiesdrempel wel?
Ze hadden toen noiit verwacht dat ze er rekening zou moeten mee houden. toen hadden ze enorme vooruitgang geboekt en dachten ze veilig te zijn. Puur eigenbelang dus, maar ja, ik neem het ze niet kwalijk, iedereen handelt uiteindelijk uit eigenbelang. Alleen strookt het niet echt met hun solidariteitspropaganda.
lustige lezer is offline  
Oud 20 mei 2004, 03:10   #9
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Citaat:
Met wat we nu weten zouden we de kiesdrempel nooit nog goedkeuren natuurlijk
En met wat we binnen 50 jaar zullen weten gaan we het ecologisme in zijn totaliteit verbieden.....als we nog mogen stemmen tenminste.....


Citaat:
We zijn geen masochisten.
Klopt.Liever anderen de rekening laten betalen voor uw stommiteiten dan zelf verantwoordelijkheid op te nemen.....

Citaat:
We zijn er echter tegelijk van overtuigd dat we de kiesdrempel halen
De Nazi's waren ervan overtuigd dat ze een duizend-jarig rijk gingen opbouwen.....

Citaat:
En dat laatste is dus wel zeer belangrijk.
Belangrijk genoeg om andere mensen af te knallen?(cfr Pim Fortuyn)

Als de ecologisten hun zin krijgen dan gaan we op 14 juni met ons allen met de fiets terug naar Bokrijk........recht de middeleeuwen in!
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline  
Oud 27 mei 2004, 09:26   #10
Boppa47
Burger
 
Boppa47's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2004
Locatie: Schilde
Berichten: 160
Standaard

Hoop dat de groenen er nooit nog aan te pas komen, zij kosten ons, belastingbetalers, alleen maar geld, zij kennen maar 3 zaken
belastingen, dat meg niet en dat moet. Ik loop al 58 jaar op deze aardkloot rond en ben al zo dikwijls belogen, bedrogen en bestolen door alle traditionele partijen, dat ik enkel nog kan stemmen op het VL BLOK.
Nu er weer verkiezingen in aantocht zijn, hebben zij weeral de mond vol over VLAANDEREN, blijkbaar een magisch woord om stemmen te trekken, het VL BLOK is altijd VLAAMS geweest.
Boppa47 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be