Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Yves Leterme (CD&V) - 7 tot 13 juni
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Yves Leterme (CD&V) - 7 tot 13 juni "Huidig voorzitter van de partij en Volksvertegenwoordiger in het federale parlement. Deze man wordt, gezien de jongste peilingen, getipt als volgende minister-president van Vlaanderen. Hoe ziet hij het regeringswerk van een vernieuwde christen-democ

 
 
Discussietools
Oud 10 juni 2004, 21:12   #21
jachtwachter
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 8 juni 2004
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salubrio
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jachtwachter
U citeert hier enkel de opkomst van het Vlaams Blok in navolging en met een vergelijking naar het nazisme (of ik kan me sterk vergissen), ik sprak wel over andere vervlogen tijden (romeins rijk, griekenland, macedonie, egypte, enz..., geschiedenis dus of met andere woorden de oudheid.) en zeker niet over de nabije geschiedenis, die dan nog eens zeer levendig in de geesten van de overlevenden nablijft.
U beval mij volkomen ongespecifieerd mijn geschiedenis te leren, welnu, de opkomst en ondergang van het Duits fascisme is reeds lang geschiedenis. Waarom u opeens met de oudheid komt aandraven is mij een compleet raadsel. Ik heb ook het genoegen gehad die tijden te mogen bestuderen, maar wat zij met het Vlaams Blok te maken hebben en waarom de oudheid de wetsovertredingen van het Vlaams Blok zou goedpraten, is mij eveneens geheel onduidelijk. Ik heb de indruk dat u soms maar wat daast.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jachtwachter
Vergelijkingen zijn enkel aanhoudend indien zij wiskundig gestaafd zijn.
Dit is er ook eentje dat ik zeker bijhoud. Waar haalt u het toch allemaal? U moet me zeker eens uitleggen hoe een geschiedkundige vergelijking wiskundig gestaafd zou moeten worden. Vergelijken is parallellen trekken. Ik raad u aan niet zo'n heilig ontzag te hebben voor de wiskunde, en u zeker nooit op wiskunde te baseren om de waarheid te achterhalen. Het is immers zelfs bewezen (door ene Kurt Gödel, u kent hem wellicht, een van de grootste wiskundigen van vorige eeuw, misschien op Gauss na) dat wiskunde en waarheid niets met elkaar te maken hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jachtwachter
Woont U daarentegen in een meer allochtoon gebied en gelet op hetgeen daar dan ook gebeurd, ja!!... dan zou U wel eens racistische (of toch zo genoemd) neigingen kunnen hebben.
U moet mijn vermogen tot verdraagzaamheid niet blindweg onderschatten. Ik zou zelfs durven beweren dat ik in een van de zogenaamde 'probleemgebieden' in Vlaanderen woon. Als je dan ziet waar een beetje verdraagzaamheid, een beetje praten met je medemensen toe leidt, kun je alleen maar optimistisch worden. U noemt dat wellicht naïef.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.C.
de laatste plaats om historische feiten te gaan zoeken zijn de recente geschiedenisboeken.
Als het om de geschiedenis van de eerste decennia van de twintigste eeuw gaat, heb ik weinig keuze: ik was toen nog niet in leven. Bovendien ken ik persoonlijk ook weinig mensen die de opkomst van de NSDAP in Duitsland meegemaakt hebben. Ik lees dus maar geschiedenisboeken uit bittere noodzaak, waarbij ik ook goed besef dat de geschiedenis door overwinnaars wordt geschreven. Ik hou daar terdege rekening mee.

U vertelt daar vervolgens niets dat ik nog niet wist, dus zo verschrikkelijk slecht zullen die boeken ook wel niet geweest zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.C.
Er zijn paralellen, maar de situatie is echt niet te vergelijken.
Ik denk dat de situatie juist vrij goed te vergelijken valt, dankzij die overduidelijke parallellen. Ik heb die tekst niet opgesteld hoor. Wat ik gedaan heb is simpele tekst-editor systematisch NSDAP door VB laten vervangen, Duitsland door Vlaanderen, en joden door vreemdelingen. Ik vond het al vrij verontrustend toen ik het las (de parallellen vielen mij dadelijk op), maar na de vervangingen werd het pas helemaal schrikbarend.

U kent die linkse slogan wel: "Als we het vergeten, begint het opnieuw". Zelfs al vervang je 'vergeten' door 'negeren', dan nog zit er een kern van waarheid in.

--S--


Algemene opmerking, gericht aan alle debaters: mag ik u allen verzoeken indien u iemand citeert de irrelevante stukken te verwijderen en enkel de citaten te weerhouden waarop u wil reageren? De oorspronkelijke tekst staat er immers boven, die hoeft niet nog eens gekopieerd te worden. Bovendien maakt u het zichzelf gemakkelijker door de soms lange antwoorden in handbare stukjes te verdelen. Bijkomend voordeel is dat iedereen dadelijk weet waarover het gaat. 't Is maar een tip om het forum overzichtelijk te houden.
Mijn vergelijking met de geschiedenis betreft dus enkel het cyclische gedeelte van de zaak. De lessen van de geschiedenis moeten getrokken worden. Blijkbaar heeft U hierin bepaalde paragrafen gemist. Waarom ga ik naar de oudheid. Vrij eenvoudig! De mens bestaat sinds de oudheid en waarschijlijk veel vroeger. In de hele geschiedenis komt steeds hetzelfde voor: na ontdekkingen, welvaart, aanbidden van of zoeken naar ...(hogeren waarden...??) komt de decadentie en het uiteindelijk verval. U heeft blijkbaar dus niets onthouden van dit verleden! Wij zijn nu - open uw ogen- in de decadentieperiode, en U verwijt mij dat ik opkom met de oudheid of U verstaat niet waarom. Ik denk dat U geschiedenis en mensdom door elkaar haalt en afzonderlijk bekijkt, daar waar beiden nochtans onloskombaar met elkaar verbonden zijn. Het wiskundige van de zaak zit hem dan ook in de cyclische opvolging van het destructieproces door de beschaving zelve geinitiëerd. Wij zitten nu in een versnelling die wij zonder enig probleem zouden kunnen oplossen door mediatie, verdraagzaamheid, overeenkomsten en vooral door vergiffenis, hetgeen in uw geval nog niet mogelijk is daar de laatste oorlog en diens gruwelen U nog steeds achtervolgen en U daarvan de huidige samenleving mede van doet genieten (sorry voor het woord!). Uw huidige geschriften getuigen hiervan. Geloof me vrij, de geschiedenis moet ons leren te verbeteren en niet te haten, DAAROM al die verwijzingen naar de oudheid. Laten wij een betere wereld maken voor onze kinderen en het zuur van de onze achter ons laten. Hoogachtend
jachtwachter is offline  
Oud 11 juni 2004, 11:35   #22
alan
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Berichten: 19
Standaard

zoals ik weet om een partij op te richten moeten er handtekening zijn van andere partijen om deze goed te keuren
dus denk ik dat goedgekeurd was met het progamma MAAR ze hadden niet verwacht dat zo partij de top zal halen en nu zitten ze met de gebakken peren .
laat ze eens meedoen en zo zult u het zien dat ze niet beter zijn of slechter zijn dan de anderen partijen
alan is offline  
Oud 13 juni 2004, 19:52   #23
Salubrio
Vreemdeling
 
Salubrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2004
Berichten: 47
Standaard

Woensdag 9 juni - Audit04 - Canvas:
Vlaams Blok-voorzitter Frank Vanhecke zegt letterlijk: "We streven naar een Vlaams... Nationale... Sociale... Volks... Partij."
Waar hebben we die woorden nog gehoord?

--S--
__________________
All your dt-fouten are belong to us!
Salubrio is offline  
Oud 17 juni 2004, 18:57   #24
Vlaming in hart en ziel
Vreemdeling
 
Vlaming in hart en ziel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2004
Berichten: 1
Standaard

Ik ben zeker niet zo slim als iedereen hier aanwezig maar mijn mening is dat het Vlaamsblok moet blijven bestaan en mee regeren.
__________________
Vlaanderen boven
Vlaming in hart en ziel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be