Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Hendrik-Jan Ombelets (SoLiDe) - 5 tot 11 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Hendrik-Jan Ombelets (SoLiDe) - 5 tot 11 april "Oorspronkelijk was hij actief bij de Volksunie. Hij lag mee aan de basis van de partij SoLiDe, wat staat voor Sociale Liberalen en Democraten. Als Sociaal Liberaal streeft hij naar een evenwicht tussen vrij denken en vrij handelen van elk individu e

 
 
Discussietools
Oud 7 april 2004, 22:55   #1
jules
Staatssecretaris
 
jules's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
Standaard

Dit heb ik geknipt uit het partijprogramma (op de website) :
"Sociale zekerheid moet opnieuw ondergeschikt worden aan werkgelegenheid "

graag meer uitleg. Betekent dit een vermindering van bv. de werkloosheidsuitkeringen ?
jules is offline  
Oud 10 april 2004, 22:07   #2
Hendrik-Jan Ombelets
Vreemdeling
 
Hendrik-Jan Ombelets's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2004
Locatie: Herk-de-Stad
Berichten: 34
Stuur een bericht via MSN naar Hendrik-Jan Ombelets
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
Dit heb ik geknipt uit het partijprogramma (op de website) :
"Sociale zekerheid moet opnieuw ondergeschikt worden aan werkgelegenheid "

graag meer uitleg. Betekent dit een vermindering van bv. de werkloosheidsuitkeringen ?
U zou het ook kunnen omkeren: niet de werkloosheidsuitkering verminderen, maar de arbeid aantrekkelijker maken.
De arbeid moet meer opbrengen dan de werkloosheid, d.i. de lasten op werken verlagen, zodat wie werkt meer 'verdient' dan degene die werkloos is.
Anderzijds moet de werkloze ook de kansen krijgen oipnieuw werk te vinden, maar mag er van hem ook gevraagd worden dat hij inspanningen doet. Ook mag men stellen dat er meer controle mag zijn zodat misbruiken in de werkloosheid uitgeloten zijn.
Het was opvallend dat van de zijde van PS en FGTB er onmiddellijk protest kwam toen men stelde meer controle te doen.
Ik benadruk nog eens de sociale zekerheid moet een vangnet zijn, waar nodig, op voldoende wijze voor een menswaardig bestaan, maar anderzijds geen hangmat mag zijn waar men zich als vanzelfsprekend in nestelt.
met solide groeten
Hendrik-Jan Ombelets
www.solide.be
[email protected]
__________________
De politiek vandaag loopt mank
Tijd voor SoLiDe (Sociaal-Liberale Democraten)
Hendrik-Jan Ombelets is offline  
Oud 22 juni 2004, 20:59   #3
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

hoe staat solide dan tegenover het Vivantstelsel, dat sociale lasten afschaft en daardoor arbeid zeer goedkoop maakt, een basisinkomen invoert zodat iederéén een gegarandeerd inkomen heeft, en het wettelijk minimumloon (voltijds) op het dubbele van het basisinkomen legt?

aan de naam sociaal-liberaal democraten zou ik zeggen: die partij is gewoon een tweede Vivant. Het lijkt mij nu echter vooral dat uw partij sommige liberale standpunten heeft, waar vivant de sociale aanpak verkiest (en vermoedelijk ook vice - versa want anders zou uw partij niet echt sociaalliberaal zijn hé )
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be