Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Ivo Belet (CD&V) - 10 tot 16 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Ivo Belet (CD&V) - 10 tot 16 mei "Na een jarenlange functie als 'ankerpunt' bij de VRT kiest deze (ex-)journalist resoluut voor een politieke loopbaan. Met een derde plaats op de Europese lijst en een grote bekendheid levert hem dit ongetwijfeld een zetel op. Enige tijd geleden nog

 
 
Discussietools
Oud 9 mei 2004, 19:51   #1
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Wat is uw recept om de huidige crisis op te lossen ?

Stel dat U het alleen voor 't zeggen had.
Wat zijn dan de voorstellen van uw partij om NU te zorgen dat deze crisis zo snel mogelijk voorbij gaat.

- Hoe de economie stimuleren , zonder dat dit de overheid nog eens fortuinen kost ?
- Hoe de nodige jobs te creëren(in de privé natuurlijk, er is al genoeg ambtenarij) ?
- Hoe de knelpuntberoepen en langdurig openstaande vacatures invullen ? Natuurlijk gaan sinds de openstelling van de grenzen op 1 mei, de Oostblokkers een aantal "te-moeilijk, te-vies, te-veel-risico & ik-kan-het-mij-permitteren-iets-beter-te-zoeken" jobs komen invullen, maar eigenlijk zouden we hier ook eigen werklozen moeten kunnen motiveren.

Het spreekt ook vanzelf dat er vraag is naar vooral zeer specifiek en hooggeschoolde werknemers. Dat wil zeggen dat er ook een bijscholingsprogramma nodig is, maar dat mag geen geld kosten. Nu spreekt het vanzelf dat je met een avondcursusje moeilijk een hartchirurg kan maken van een beenhouwer (en zelfs beenhouwer is een knelpuntberoep) Dus de basisscholing blijft hoofdzaak. Daarom is het zo spijtig dat zovele jongeren vroegtijdig afhaken, want de enige plaats die er dan voor hen overblijft is in de werkloosheid.
Voor ongeschoolden is er hier véél te weinig werkaanbod. Dat komt gewoon omdat men dat soort werk in het buitenland evengoed kan doen en bovendien tegen véél lagere loonkost.
Dat soort werk, voor zover het hier nog aanwezig is, verhuist dan ook vroeg of laat naar het buitenland.

Als U met voorstellen afkomt, dan ook graag haalbare initiatieven voor de méér dan 400000 werklozen, of toch een groot gedeelte ervan en géén absurde extrapolaties van "dat is een tof jobke" en dromen dat je dat idee 400000 keer kan gebruiken.

Als het ook even kan, graag met maatregelen die de werkloosheid aanpakt en niet in de eerste plaats de werklozen.
Wat bijvoorbeeld wel kan is beide tegelijkertijd aanpakken met bijvoorbeeld gemeenschapswerk.
(Zie voor een iets vollediger uitleg over wat ik versta onder gemeenschapswerk onder
http://www.fora.be/viewtopic.php?t=12018
en graag ook eens een duidelijk standpunt / commentaar over dit voorstel)

Dank bij voorbaat.
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline  
Oud 13 mei 2004, 10:43   #2
Ivo Belet
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 mei 2004
Berichten: 17
Standaard

Mag ik u verwijzen naar www.cdenv.be , alwaar u gedetailleerde antwoorden vindt op al uw vragen !
Ivo Belet is offline  
Oud 13 mei 2004, 13:45   #3
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Geachte,

Die web site heb ik al meermaals bekeken.

Spijtig alleen dat deze staat geen brede finianciële marge heeft. U gaat dus keuzes moeten maken en prioriteiten moeten stellen en daarvan had ik graag geweten welke.

Ook ten zeerste spijtig alleen dat werkgelegenheid niet zomaar uit de hemel valt.

Voor nieuw werk heb je initiatiefnemers nodig die mogelijkheden zien in een product, die daarvoor de nodige mensen en het nodige kapitaal bijeenkrijgen, die om dat project uit te voeren de nodige plaats vinden en de nodige vergunningen verkrijgen.

Blijkbaar vinden julie deze cruciale factor zo vanzelfsprekend dat julie er niet eens de aandacht aan besteden.

Dank U !
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline  
Oud 13 mei 2004, 13:54   #4
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ivo Belet
Mag ik u verwijzen naar www.cdenv.be , alwaar u gedetailleerde antwoorden vindt op al uw vragen !
ik stel u voor om eens het antwoord van de heer van hecke te lezen, deze vindt het blijkbaar wel belangrijk tekst en uitleg te geven bij de moeilijkere vragen.

een linkje plaatsen kan iedereen
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 13 mei 2004, 14:19   #5
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ivo Belet
Mag ik u verwijzen naar www.cdenv.be , alwaar u gedetailleerde antwoorden vindt op al uw vragen !
ik stel u voor om eens het antwoord van de heer van hecke te lezen, deze vindt het blijkbaar wel belangrijk tekst en uitleg te geven bij de moeilijkere vragen.

een linkje plaatsen kan iedereen
Van Hecke is al stukken beter, toegegeven, maar ook met hem denk ik niet dat het tot een serieus debat over economie zou kunnen komen.
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline  
Oud 13 mei 2004, 15:04   #6
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys

ik stel u voor om eens het antwoord van de heer van hecke te lezen, deze vindt het blijkbaar wel belangrijk tekst en uitleg te geven bij de moeilijkere vragen.

een linkje plaatsen kan iedereen
Van Hecke is al stukken beter, toegegeven, maar ook met hem denk ik niet dat het tot een serieus debat over economie zou kunnen komen.
tja, je moet dat wel ergens begrijpen, een debat over economie is wel iets uitgebreider dan een debat over de gebruikelijke ethische vragen.
om eigenlijk een serieus debat van woord en weerwoord te kunnen voeren over zo een uitgebreid iets zou je toch minsten enkele uren per dag op dit forum moeten vertoeven, wat niet altijd haalbaar is
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 13 mei 2004, 21:17   #7
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Er kan ook gewezen worden naar specifieke teksten / partijvisise op de partij-site. Tuurlijk zijn dat dan de meer algemene visies, maar op basis daarvan kan een politicus zijn keuzes en voorkeur uitleggen.
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline  
Oud 14 mei 2004, 15:09   #8
Sam
Provinciaal Gedeputeerde
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 894
Standaard

Sorry Ivo, maar ik heb zoal wat replies van jouw gelezen. Ze komen eerder over als. Tja men heeft hier gevraagd om hier af en toe te reageren and thats it. En zo lijkt het er wel op. Je beperkt je alleen tot mega-kleine replies, ofzelfs gewoon het linken naar de site van je partij.

Als je zo mensen moet overtuigen om op jouw te stemmen....

Je lijkt mij echt niet in staat iets aan de man te brengen... plaatsje terug nodig op de TV ?
Sam is offline  
Oud 16 mei 2004, 02:51   #9
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam
Sorry Ivo, maar ik heb zoal wat replies van jouw gelezen. Ze komen eerder over als. Tja men heeft hier gevraagd om hier af en toe te reageren and thats it. En zo lijkt het er wel op. Je beperkt je alleen tot mega-kleine replies, ofzelfs gewoon het linken naar de site van je partij.

Als je zo mensen moet overtuigen om op jouw te stemmen....

Je lijkt mij echt niet in staat iets aan de man te brengen... plaatsje terug nodig op de TV ?
De meest relevante vragen ( ondere andere van mij ) staan nog steeds onbeantwoord.
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be