Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Frank Vanhecke (Vlaams Blok) - 10 tot 16 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Frank Vanhecke (Vlaams Blok) - 10 tot 16 mei "De media kon er niet omheen na de uitspraak in Gent. Het arrest werkte de voorzitter meteen op de voorgrond. 'We geven het toe. We zijn naïef geweest.' staat te lezen op website. Het arrest zou een aanslag op de vrije meningsuiting zijn, vanuit link

 
 
Discussietools
Oud 10 mei 2004, 10:09   #1
alain26100
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Berichten: 39
Standaard

Mijnheer Vanhecke,

aangezien ik niet echt een antwoord heb gekregen van de heer Annemans, hier nog eens mijn vraag ivm de oplossingen die het Blok te bieden heeft:

Geachte heer Annemans,

wat verstaat u dan onder multiculturalisme?
Is multiculturalisme niet eerder een realiteit dan een ideologie? We leven nu eenmaal in een land / streek die veel migratie aantrekt, en geen enkele grenspost kan die migratie tegenhouden, of we dat nu goed vinden of niet.

Is de multiculturele samenleving niet gewoon een realiteit waarmee we maar beter leren leven, omdat er toch niets aan kunnen veranderen? Of we er nu van houden of niet?

En is het geen constant kiezersbedrog van het Blok om voortdurend te doen alsof het Blok dit volledig zou kunnen oplossen, terwijl dat gewoonweg niet mogelijk is?

Zo nee, hoe hoe zou het Blok dit oplossen? Hoe zou het Blok concreet mensen verplichten tot assimilatie? en betekent assimilatie dan ook dat Moslims niet meer naar de Moskee mogen? en mogen de orthodoxe Joden in Antwerpen dan nog naar de Synagoge en met hun keppeltje op naar school?

bedankt voor uw antwoord.
alain26100 is offline  
Oud 10 mei 2004, 17:28   #2
Barry_VLD
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Locatie: Knokke/Antwerpen
Berichten: 7
Stuur een bericht via MSN naar Barry_VLD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alain26100
Is de multiculturele samenleving niet gewoon een realiteit waarmee we maar beter leren leven, omdat er toch niets aan kunnen veranderen? Of we er nu van houden of niet?
Zal ik alvast maar eens reageren. Je slaat de spijker op de kop Alain, we zitten in deze situatie of we het nu tof vinden of niet. We kunnen er zoals je al stelde niet veel aan doen. Stellingen zoals 'ze moeten zich maar aanpassen' die je tegenwoordig dagelijks hoort begrijp ik wel en gedeeltelijk ga ik er ook mee akkoord. Ja ik vind dat allochtonen de landstalen moeten kunnen spreken, maar ze moeten toch niet hun gehele cultuur gaan verloochenen om erbij te horen. Laat die mensen hun cultuur gewoon behouden, en laten wij een beetje proberen om ons ook wat aan te passen aan hun aanwezigheid hier. Als we allemaal een beetje water bij de wijn doen dan kan het hier nog heel tof worden
__________________
.: nadat het groen vanachter mijn oren vandaan is heb ik nu een blauw borstje :.
Barry_VLD is offline  
Oud 11 mei 2004, 11:46   #3
NVG
Burgemeester
 
Geregistreerd: 3 mei 2004
Berichten: 506
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barry_VLD
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alain26100
Is de multiculturele samenleving niet gewoon een realiteit waarmee we maar beter leren leven, omdat er toch niets aan kunnen veranderen? Of we er nu van houden of niet?
Zal ik alvast maar eens reageren. Je slaat de spijker op de kop Alain, we zitten in deze situatie of we het nu tof vinden of niet. We kunnen er zoals je al stelde niet veel aan doen. Stellingen zoals 'ze moeten zich maar aanpassen' die je tegenwoordig dagelijks hoort begrijp ik wel en gedeeltelijk ga ik er ook mee akkoord. Ja ik vind dat allochtonen de landstalen moeten kunnen spreken, maar ze moeten toch niet hun gehele cultuur gaan verloochenen om erbij te horen. Laat die mensen hun cultuur gewoon behouden, en laten wij een beetje proberen om ons ook wat aan te passen aan hun aanwezigheid hier. Als we allemaal een beetje water bij de wijn doen dan kan het hier nog heel tof worden
Heel juist. De Mulkticulturele samenleving is geen keuze of optie, het is de raliteit die onstaan is onder druk van allerlei socio-economische factoren. Veel van de vreemdelingenproblemen vandaag de dag zijn dan ook een gevolg van de "onwennigheid". Enerzijds ouderen die hier opgegroeid zijn en nu veel vreemden hun land zien inpalmen. Het komt dus tot conflicten omdat de oudere generatie dat niet gewend was en niet kan worden. Binnen een 100-tal jaar zal dit minder spelen. De kinderen van nu die opgroeien samen met allochtonen zullen dat wel gewoon zijn, en zullen wél respect hebben voor andere culturen. Daarom zullen veel van die "haantjesgedrag"-achtige problemen sterk in omvang afnemen.
NVG is offline  
Oud 11 mei 2004, 12:56   #4
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alain26100
Mijnheer Vanhecke,

aangezien ik niet echt een antwoord heb gekregen van de heer Annemans, hier nog eens mijn vraag ivm de oplossingen die het Blok te bieden heeft:

Geachte heer Annemans,

wat verstaat u dan onder multiculturalisme?
Is multiculturalisme niet eerder een realiteit dan een ideologie? We leven nu eenmaal in een land / streek die veel migratie aantrekt, en geen enkele grenspost kan die migratie tegenhouden, of we dat nu goed vinden of niet.

Is de multiculturele samenleving niet gewoon een realiteit waarmee we maar beter leren leven, omdat er toch niets aan kunnen veranderen? Of we er nu van houden of niet?

En is het geen constant kiezersbedrog van het Blok om voortdurend te doen alsof het Blok dit volledig zou kunnen oplossen, terwijl dat gewoonweg niet mogelijk is?

Zo nee, hoe hoe zou het Blok dit oplossen? Hoe zou het Blok concreet mensen verplichten tot assimilatie? en betekent assimilatie dan ook dat Moslims niet meer naar de Moskee mogen? en mogen de orthodoxe Joden in Antwerpen dan nog naar de Synagoge en met hun keppeltje op naar school?

bedankt voor uw antwoord.
uw vraag staat vol onwaarheden, ik zal met u eens naar denemarken of zwitserland gaan en we zullen daar eens gaan kijken of geen enkele grenspost de migratie kan tegenhouden.

verder is multiculturalisme zeker en vast een ideologie en geen realiteit. multiculturalisme vereist immers dat alle bevolkingsgroepen vredevol door mekaar (en dus niet naast mekaar) leven en er geen enkel onderscheid meer kan gemaakt worden tussen de verschillende ethnieen, ze zijn als het ware 1 geworden.
we mogen nu in elk land van de wereld gaan kijken, multiculturalisme is nog nergens bereikt, zelfs niet in de usa waar al zeer lang 3 verschillende grote groepen naast (niet door) mekaar wonen, namelijk de latinos, de oorspronkelijk europese kolonisten en de negers.

er is tot nog toe geen enkel land waar verschillende bevolkingen volledig vredevol door mekaar wonen en dus zeg ik met reden dat een multiculturele samenleving een utopie en uit den boze is omdat de nadelen ervan belange niet opwegen tegen de voordelen ervan.

het blok bedriegt zijn kiezers zeker niet wanneer het zegt dat de multicul kan opgelost worden, dat kan zelfs vrij simpel :

-vooreerst een waterdichte immigratiestop en een zware verstrenging van de gezinshereniging
-effectieve repatriering van alle allochtonen die in ons land criminele feiten gepleegd hebben of in andere landen bekend staan wegens het gepleegd hebben van criminele feiten. deze regel moet retroactief gemaakt worden zodat allochtonen die op een oneerlijke manier de nationaliteit hebben gekregen deze weer wordt ontzegd.
-iedereen die zich totaal wenst te integreren in onze maatschappij kan dit bewijzen door een examen af te leggen zodat hij bewijst dat hij minsten 1 landstaal machtig is en de geschiedenis van europa kent. ook een minimum aan burgerzin kan een vereiste zijn. indien deze laatste dingen vervuld zijn is er niets meer dat bij deze allochtoon kan in de weg staan om de nationaliteit te verkrijgen en alle hierbij horende rechten en plichten.

verder is er geen enkel programmapunt van het blok dat zegt dat joden niet meer naar de synagoge mogen gaan of islamieten geen hoofddoek meer mogen dragen. het blok vindt het dan anderzijds wel belangrijk dat de hoofddoek enkel een teken is van religieuse overtuiging en niet van onderdrukking van de vrouw of het zich afzetten van de westerse wereld (een politiek statement dus).
verder heeft het blok niets tegen de moslim die in zijn moskee gaat bidden, op voorwaarde dat in die moskees niet wordt opgeroepen tot haat tegen onze westerse wereld door fundamentalistische imams.
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 11 mei 2004, 13:01   #5
benonie
Partijlid
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
verder heeft het blok niets tegen de moslim die in zijn moskee gaat bidden, op voorwaarde dat in die moskees niet wordt opgeroepen tot haat tegen onze westerse wereld door fundamentalistische imams.
zolang die moskee maar niet in uw straat staat
tot zover de godsdienstvrijheid volgens het vlaams blok.
benonie is offline  
Oud 11 mei 2004, 13:03   #6
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benonie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
verder heeft het blok niets tegen de moslim die in zijn moskee gaat bidden, op voorwaarde dat in die moskees niet wordt opgeroepen tot haat tegen onze westerse wereld door fundamentalistische imams.
zolang die moskee maar niet in uw straat staat
tot zover de godsdienstvrijheid volgens het vlaams blok.
als u mij nu nog kunt vertellen wanneer dat ooit een standpunt van het blok is geweest zal ik u misschien antwoorden
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 11 mei 2004, 13:08   #7
benonie
Partijlid
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benonie

zolang die moskee maar niet in uw straat staat
tot zover de godsdienstvrijheid volgens het vlaams blok.
als u mij nu nog kunt vertellen wanneer dat ooit een standpunt van het blok is geweest zal ik u misschien antwoorden
Heb ik ook niet beweerd, dat is gewoon de onderliggende gedachte van de gemiddelde vlaamsblokker.
benonie is offline  
Oud 11 mei 2004, 13:13   #8
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benonie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys

als u mij nu nog kunt vertellen wanneer dat ooit een standpunt van het blok is geweest zal ik u misschien antwoorden
Heb ik ook niet beweerd, dat is gewoon de onderliggende gedachte van de gemiddelde vlaamsblokker.
dat is de onderliggende gedachte van 90% van de vlamingen

u gaat mij toch niet vertellen dat alle petities die rondgaan tegen de plaatsing van asielcentra in bepaalde buurten enkel ondertekend worden door blokkers.
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 11 mei 2004, 13:19   #9
benonie
Partijlid
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benonie

Heb ik ook niet beweerd, dat is gewoon de onderliggende gedachte van de gemiddelde vlaamsblokker.
dat is de onderliggende gedachte van 90% van de vlamingen

u gaat mij toch niet vertellen dat alle petities die rondgaan tegen de plaatsing van asielcentra in bepaalde buurten enkel ondertekend worden door blokkers.
dus nu geeft u toe dat u er eigenlijk net zo over denkt?
als u denkt dat 90 van de vlamingen er zo over denkt dan hebt u het serieus mis.
Als alle blokstemmers er zo over denken dan heb je 700.000 mensen, op 10 miljoen (tja, we zijn nog steeds belgie niwaar?)
Voor mij is dat nog steeds maar 7 tot 10% max van de bevolking. Een minderheid dus.
Is dat misschien de reden dat je van de franstaligen afwil?
En in vlaanderen alleen, 20/25 % van de stemmen voor het blok, ook een minderheid dus

Over die petities en 'het gevecht' voor vrije meningsuiting hoor ik heel weinig de laatste tijd. Misschien is het wel niet echt aangeslaan ?
benonie is offline  
Oud 11 mei 2004, 13:28   #10
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benonie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys

dat is de onderliggende gedachte van 90% van de vlamingen

u gaat mij toch niet vertellen dat alle petities die rondgaan tegen de plaatsing van asielcentra in bepaalde buurten enkel ondertekend worden door blokkers.
dus nu geeft u toe dat u er eigenlijk net zo over denkt?
als u denkt dat 90 van de vlamingen er zo over denkt dan hebt u het serieus mis.
Als alle blokstemmers er zo over denken dan heb je 700.000 mensen, op 10 miljoen (tja, we zijn nog steeds belgie niwaar?)
Voor mij is dat nog steeds maar 7 tot 10% max van de bevolking. Een minderheid dus.
Is dat misschien de reden dat je van de franstaligen afwil?
En in vlaanderen alleen, 20/25 % van de stemmen voor het blok, ook een minderheid dus

Over die petities en 'het gevecht' voor vrije meningsuiting hoor ik heel weinig de laatste tijd. Misschien is het wel niet echt aangeslaan ?
ik zou er inderdaad niet happig op zijn moest er in mijn buurt een asielcentrum of een moskee worden opgetrokken, de statistieken wijzen immers overduidelijk aan dat dit ongewenste gevolgen met zich meebrengt : van stijging van de criminaliteit tot daling van de waarde van de eigendommen. en dit is geen racisme maar gewoon realiteit, hiervan zijn zeker en vast bewijzen, ze mogen gewoon niet gezegd worden.

verder is het belachelijk aan te halen dat slechts 700.000 mensen in belgie hier zo over denken, in vlaanderen stemt immers 75% van de bevolking voor rechtse en centrum rechtse partijen die redelijk tot uitgesproken conservatief zijn.

in wallonie ligt dat een beetje anders maar stellen dat de volledige waalse bevolking progressief is en geen enkel probleem heeft met immigratie zou toch ook lichtelijk overdreven zijn.

ga maar eens in charleroi of luik aan de autochtone walen vragen wat zij ervan vinden dat allochtone bendes hele nachten de straten onveilig maken. zelfs buschauffeurs durven door bepaalde wijken niet meer rijden uit schrik voor diezelfde bendes.
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 11 mei 2004, 13:33   #11
benonie
Partijlid
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
verder is het belachelijk aan te halen dat slechts 700.000 mensen in belgie hier zo over denken, in vlaanderen stemt immers 75% van de bevolking voor rechtse en centrum rechtse partijen die redelijk tot uitgesproken conservatief zijn.
op welke verkiezingsuitslag baseert u zich? een peiling is geen uitslag hoor en de 'normale' rechte partijen delen uw standpunt niet, dus die illusie bent u nu ook al kwijt.

maar wat belangrijker is , dat u eerst onnozel zit te doen en me in het belachelijke trekt omdat wat ik zei geen standpunt van het vlaams blok is, maar enkele posts later bent u wel datzelfde standpunt aan het verdedigen.

nogmaals , het vlaams blok haalt tussen de 7 en 10% van de stemmen in Belgie. U bent een minderheid , nog steeds.
benonie is offline  
Oud 11 mei 2004, 13:40   #12
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benonie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
verder is het belachelijk aan te halen dat slechts 700.000 mensen in belgie hier zo over denken, in vlaanderen stemt immers 75% van de bevolking voor rechtse en centrum rechtse partijen die redelijk tot uitgesproken conservatief zijn.
op welke verkiezingsuitslag baseert u zich? een peiling is geen uitslag hoor en de 'normale' rechte partijen delen uw standpunt niet, dus die illusie bent u nu ook al kwijt.

maar wat belangrijker is , dat u eerst onnozel zit te doen en me in het belachelijke trekt omdat wat ik zei geen standpunt van het vlaams blok is, maar enkele posts later bent u wel datzelfde standpunt aan het verdedigen.

nogmaals , het vlaams blok haalt tussen de 7 en 10% van de stemmen in Belgie. U bent een minderheid , nog steeds.
wat u zegt is ook geen standpunt van het blok, maar van mij persoonlijk.

voor de rest : naar ik de laatste keer gekeken heb is de cd&v ook een conservatieve partij die een veel strenger immigratiebeleid voorstaat, kijk maar naar nederland waar het cda daar serieus werk van aan het maken is.
en de kans is wel heel erg groot dat cd&v en vlaams blok samen een meerderheid zullen hebben, er is dus overduidelijk een rechts conservatieve meerderheid in vlaanderen die het immigratieprobleem sterk wil aanpakken
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 11 mei 2004, 13:47   #13
benonie
Partijlid
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benonie
op welke verkiezingsuitslag baseert u zich? een peiling is geen uitslag hoor en de 'normale' rechte partijen delen uw standpunt niet, dus die illusie bent u nu ook al kwijt.

maar wat belangrijker is , dat u eerst onnozel zit te doen en me in het belachelijke trekt omdat wat ik zei geen standpunt van het vlaams blok is, maar enkele posts later bent u wel datzelfde standpunt aan het verdedigen.

nogmaals , het vlaams blok haalt tussen de 7 en 10% van de stemmen in Belgie. U bent een minderheid , nog steeds.
wat u zegt is ook geen standpunt van het blok, maar van mij persoonlijk.

voor de rest : naar ik de laatste keer gekeken heb is de cd&v ook een conservatieve partij die een veel strenger immigratiebeleid voorstaat, kijk maar naar nederland waar het cda daar serieus werk van aan het maken is.
en de kans is wel heel erg groot dat cd&v en vlaams blok samen een meerderheid zullen hebben, er is dus overduidelijk een rechts conservatieve meerderheid in vlaanderen die het immigratieprobleem sterk wil aanpakken
nogmaals , op welke verkiezingsuitslag baseert u zich?
benonie is offline  
Oud 11 mei 2004, 13:49   #14
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benonie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys

wat u zegt is ook geen standpunt van het blok, maar van mij persoonlijk.

voor de rest : naar ik de laatste keer gekeken heb is de cd&v ook een conservatieve partij die een veel strenger immigratiebeleid voorstaat, kijk maar naar nederland waar het cda daar serieus werk van aan het maken is.
en de kans is wel heel erg groot dat cd&v en vlaams blok samen een meerderheid zullen hebben, er is dus overduidelijk een rechts conservatieve meerderheid in vlaanderen die het immigratieprobleem sterk wil aanpakken
nogmaals , op welke verkiezingsuitslag baseert u zich?
komaan zeg, u gaat toch niet ontkennen dat cd&v en vlaams blok 2 partijen zijn die serieus in de lift zitten, volgens de laatste peilingen halen ze samen 52% wat ruimschoots voldoende is voor een meerderheid in zetels.
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 11 mei 2004, 13:56   #15
benonie
Partijlid
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benonie

nogmaals , op welke verkiezingsuitslag baseert u zich?
komaan zeg, u gaat toch niet ontkennen dat cd&v en vlaams blok 2 partijen zijn die serieus in de lift zitten, volgens de laatste peilingen halen ze samen 52% wat ruimschoots voldoende is voor een meerderheid in zetels.
U baseert zich dus niet op een verkiezingsuitslag.
benonie is offline  
Oud 11 mei 2004, 13:57   #16
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benonie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys

komaan zeg, u gaat toch niet ontkennen dat cd&v en vlaams blok 2 partijen zijn die serieus in de lift zitten, volgens de laatste peilingen halen ze samen 52% wat ruimschoots voldoende is voor een meerderheid in zetels.
U baseert zich dus niet op een verkiezingsuitslag.
we zullen na 13 juni verderspreken
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 11 mei 2004, 14:08   #17
benonie
Partijlid
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benonie

U baseert zich dus niet op een verkiezingsuitslag.
we zullen na 13 juni verderspreken
ja,
en we zullen nog verder spreken als het vlaams blok als partij ontbonden wordt enkele weken later
benonie is offline  
Oud 11 mei 2004, 14:16   #18
Frank Vanhecke
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 mei 2004
Berichten: 23
Standaard

Op dit moment is het Vlaams Blok niet ontbonden en wachten we rustig de uitspraak van het Hof van Cassatie af. Maar in een democratisch land kan het niet dat een partij die - bij de jongste verkiezingen - meer dan 18% van de stemmen haalt, botweg ophoudt te bestaan. Het is dan ook onze plicht om de mensen die ons dit vertrouwen hebben geschonken niet in de steek te laten. Wat er ook gebeurt, het gedachtengoed van het Vlaams Blok, mag niet verloren gaan. We zullen er dan ook voor zorgen dat dit gedachtengoed - eventueel in de vorm van een nieuwe partij - blijft bestaan. Wij gaan onze kiezers geenszins laten vallen.
Frank Vanhecke is offline  
Oud 11 mei 2004, 14:19   #19
benonie
Partijlid
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frank Vanhecke
Op dit moment is het Vlaams Blok niet ontbonden en wachten we rustig de uitspraak van het Hof van Cassatie af. Maar in een democratisch land kan het niet dat een partij die - bij de jongste verkiezingen - meer dan 18% van de stem

men haalt, botweg ophoudt te bestaan. Het is dan ook onze plicht om de mensen die ons dit vertrouwen hebben geschonken niet in de steek te laten. Wat er ook gebeurt, het gedachtengoed van het Vlaams Blok, mag niet verloren gaan. We zullen er dan ook voor zorgen dat dit gedachtengoed - eventueel in de vorm van een nieuwe partij - blijft bestaan. Wij gaan onze kiezers geenszins laten vallen.
Ik betwijfel of u echt 'rustig' de uitspraak afwacht. Of hebt u het vertrouwen in het gerecht weer tijdelijk herwonnen? (tot een nieuwe negatieve uitspraak volgt)
benonie is offline  
Oud 11 mei 2004, 14:19   #20
tool2kil
Lokaal Raadslid
 
tool2kil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Mortsel
Berichten: 320
Standaard

Kleine partijen mogen dan wel verboden worden? Is dat niet hetzelfde als zeggen "20% van de Belgen pleegt diefstal, dus dat moet toegelaten worden"? Grootte van een partij kan toch geen rol spelen bij rechtspraak? Bovendien wordt jullie partij toch sowieso niet verboden?
__________________
De jongen uit het groene Mortsel
The one and only motherfucker from hell.
tool2kil is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be