Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Vera Dua (Groen!) - 17 tot 23 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vera Dua (Groen!) - 17 tot 23 mei "Samen met haar ploeg trekt ze zonder kartel naar de verkiezing. Een gewaagde zet van deze Groen!e partij die volgens de peilingen flirt met de kiesdrempels. Ze nam het roer als voorzitster over in moeilijke tijden en pakte uit met een eerlijke verki

 
 
Discussietools
Oud 16 mei 2004, 18:46   #1
voicelesscharlie
Eur. Commissievoorzitter
 
voicelesscharlie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2004
Locatie: Het moeras van Damme
Berichten: 9.138
Stuur een bericht via MSN naar voicelesscharlie
Standaard

Beste mevrouw,

Ik ben ervan overtuigd het groene gedachtengoed absoluut nodig is in deze wereld.Waar ik het moeilijk mee heb, is dat men dat gedachtengoed vootdurend in (Extreem)linkse en progressieve hoek wil situeren.
Is het niet zo dat de natuur in de eerste plaats geconserveerd moet worden?Waarom niet praten over bomen i.p.v.over cannabis.
U weet toch ook dat de wetten van de natuur eerder extreemrechts zijn.


[u]Enkele rechtsgroen stanpunten/u] --Ecoboni i.p.v.ecotax
-Het is niet de consument die gestarft worden,maar het zijn de
producenten die moeten aangemoedigd worden om duurzame producten
te maken.De consument zal dan automatisch volgen.
- Het is niet zo dat de mens niet mag ingrijpen in de natuur, hij is tenslotte zelf een creatie ervan.Hier denk ik bijvoorbeeld aan de jacht, de visvangst,golftereinen die goed onderhouden worden waardoor zeldzame fauna en flora een kans krijgen.(zelfde principe als dat van het afbranden van de heide).Graag uw mening?
voicelesscharlie is offline  
Oud 16 mei 2004, 20:06   #2
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Gewoon ter info: Er is ook al een tijdje Groen-Rechts.
http://www.groenrechts.be/
maar een politieke partij is daar nog niet van gekomen.
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline  
Oud 16 mei 2004, 20:53   #3
voicelesscharlie
Eur. Commissievoorzitter
 
voicelesscharlie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2004
Locatie: Het moeras van Damme
Berichten: 9.138
Stuur een bericht via MSN naar voicelesscharlie
Standaard

Die lijken me wel heel rechtse jongens.
Ik zie liever rechtsgroen naar het voorbeeld van "chasse et pecher" in Frankrijk.
voicelesscharlie is offline  
Oud 16 mei 2004, 22:59   #4
jorisjeroen
Burgemeester
 
jorisjeroen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 538
Standaard

Ecoboni waren destijds ook een idee van Agalev, maar (helaas) vroegtijdig afgeschoten.

Wat betreft die jacht en visvangst: daar kan ik je in volgen, en daar moet een goede regelgeving over bestaan (waarvan ik zeker weet dat die er ook in grote mate is, niet?)

Cannabis: Geef toe dat dat onderwerp niet moet gemeden worden en er wel degelijk over gesproken moet worden. Helaas is de huidige wet een typische compromis-wet.
jorisjeroen is offline  
Oud 17 mei 2004, 00:38   #5
voicelesscharlie
Eur. Commissievoorzitter
 
voicelesscharlie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2004
Locatie: Het moeras van Damme
Berichten: 9.138
Stuur een bericht via MSN naar voicelesscharlie
Standaard

Geloof me of geloof me niet maar deze man heeft goede gedachten.

Een aanrader voor Vera.
voicelesscharlie is offline  
Oud 17 mei 2004, 09:34   #6
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

eerst en vooral zou ik willen zeggen dat het programma van groenrechts echt te gek is voor woorden :
-terugkeer naar de stammenmaatschappij
-windmolens voor het opwekken van electriciteit kunnen niet, want er zouden vogels kunnen tegenvliegen
-......

deze partij is overigens ontegensprekelijk een groepje marginalen die nooit enige aanhang kunnen aantrekken.

verder ben ik voorstander van een realistische groene partij die zich niet inlaat met links-rechts tegenstellingen maar zich enkel bezighoud met het zoeken en aanbrengen van realistische groene alternatieven (een soort groene denktank) en op die manier druk probeert uit te oefenen op het beleid.

groen! is voor mij overduidelijk niet zo een partij omdat het mijn mening is dat haar sociale standpunten dikwijls contradictorisch zijn met haar ecologische standpunten.
eloi glorieux heeft immers op een vraag van mijnentwege over de verzoenbaarheid van meer groen met meer immigratie niet echt een duidelijk antwoord kunnen formuleren.

meer immigratie betekend immers meer vuilnis, meer energieverbruik, meer verkeer, meer nood aan bouwgrond,......
dit alles spreekt uw ecologische standpunten tegen, daar pleit u immers juist voor minder van al het voorgaande.

hoe verzoent u dit?
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 17 mei 2004, 10:18   #7
jorisjeroen
Burgemeester
 
jorisjeroen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 538
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
eloi glorieux heeft immers op een vraag van mijnentwege over de verzoenbaarheid van meer groen met meer immigratie niet echt een duidelijk antwoord kunnen formuleren.

meer immigratie betekend immers meer vuilnis, meer energieverbruik, meer verkeer, meer nood aan bouwgrond,......
dit alles spreekt uw ecologische standpunten tegen, daar pleit u immers juist voor minder van al het voorgaande.

hoe verzoent u dit?
Als er een beter beleid is van vuilnispreventie (ecotaks, ecoboni,...), alternatieve energievormen (wind, zon,...), beter openbaar vervoer (misschien niet per se beter, maar er moet wel meer gebruik van gemaakt worden), beter gebruik van bestaande (vervallen) gebouwen en huizen valt dit wel te rijmen.
jorisjeroen is offline  
Oud 17 mei 2004, 10:57   #8
Vera Dua
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 mei 2004
Berichten: 42
Standaard

Geachte,

Groen is er om verschillende redenen. Natuurlijk om onze aarde te bewaren en ze vooral koel te houden, tegen de opwarming in. Maar daarnaast is Groen! er ook om sociaal-economische redenen. Groen! wil graag een andere economie, geen doorholeconomie, maar een economie met duurzame jobs waar er tijd is om gezin, arbeid en vrije tijd te combineren. Dat dit een verhaal is waar niet alleen winst een rol speelt, breng met zich dat dit progressief is. Niet denken aan ik, hier, nu maar wel in termen van wij, ginder en morgen is het symbool van onze solidariteit met de wereld en met onze kleinkinderen.
Vera Dua is offline  
Oud 17 mei 2004, 11:00   #9
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisjeroen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
eloi glorieux heeft immers op een vraag van mijnentwege over de verzoenbaarheid van meer groen met meer immigratie niet echt een duidelijk antwoord kunnen formuleren.

meer immigratie betekend immers meer vuilnis, meer energieverbruik, meer verkeer, meer nood aan bouwgrond,......
dit alles spreekt uw ecologische standpunten tegen, daar pleit u immers juist voor minder van al het voorgaande.

hoe verzoent u dit?
Als er een beter beleid is van vuilnispreventie (ecotaks, ecoboni,...), alternatieve energievormen (wind, zon,...), beter openbaar vervoer (misschien niet per se beter, maar er moet wel meer gebruik van gemaakt worden), beter gebruik van bestaande (vervallen) gebouwen en huizen valt dit wel te rijmen.
zelfs als je er in slaagt zo een beleid op poten te zetten valt het nog niet te rijmen, een grotere bevolking zorgt immers altijd voor meer overlast voor het milieu, hoe je dat nu draait of keert.

verder is het zo dat we zo geen beleid hebben en dat het er ook niet inzit dat dat de eerste decennia zal gebeuren, een verdere immigratie zal dus ongetwijfeld leiden tot een sterk stijgende milieu-overlast.
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 17 mei 2004, 12:29   #10
kirie
Burger
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: één van de 6 rond Brussel
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vera Dua
Geachte,

Groen is er om verschillende redenen. Natuurlijk om onze aarde te bewaren en ze vooral koel te houden, tegen de opwarming in. Maar daarnaast is Groen! er ook om sociaal-economische redenen. Groen! wil graag een andere economie, geen doorholeconomie, maar een economie met duurzame jobs waar er tijd is om gezin, arbeid en vrije tijd te combineren. Dat dit een verhaal is waar niet alleen winst een rol speelt, breng met zich dat dit progressief is. Niet denken aan ik, hier, nu maar wel in termen van wij, ginder en morgen is het symbool van onze solidariteit met de wereld en met onze kleinkinderen.
Kunt u dan in uw ééntje die ganse economie die u ongewenst en ongeschikt acht omvormen tot een niet-doorholeconomie zoals u dat dan noemt ? U lijkt te zeggen de hele wereld aan te kunnen , om te vormen en is dat niet wat overdreven ? Of zonder meer een utopie ?
Met dank voor verheldering .
kirie is offline  
Oud 17 mei 2004, 15:09   #11
Meineigen
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 mei 2004
Berichten: 1
Standaard

Geachte mevrouw Dua, het punt dat u netjes omzeilt is en blijft de aanwezigheid van vreemde elementen in ons milieu. De wetten van de natuur stellen dat vreemde elementen sowieso een dreiging zijn voor de natuur (nl een vreemd element in een biotoop zetten zorgt voor een ontregeling van een biotoop). Ook op menselijk niveau kan en moet dit punt worden doorgetrokken, want de mens is en blijft nog altijd een dier, zij het met minder instinct en meer intelligentie, maar wij zijn in se nog altijd dierlijk. De echte ecologist zal dus gedwongen zijn te zeggen: u hebt gelijk, deze vreemde elementen horen hier niet, en het meest milieuvriendelijke, en natuurbesparende zou dus zijn deze elementen terug in hun eigen natuurlijke biotoop te plaatsen.

Hier zit dan ook de leuke contradictie; indien u me ongelijk geeft valt u door de mand als ecologiste, en indien u me gelijk geeft valt u door de mand voor Groen!

maar het punt blijft dat ik gelijk heb. (ter referentie eens zoeken achter Goldsmith, die mens is de grondlegger van vele ecologische gedachten)
Meineigen is offline  
Oud 17 mei 2004, 15:09   #12
groen rechts
Schepen
 
groen rechts's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 428
Standaard

Beste Vb er

De standpunten die u vernoemd als zijnde van GROEN RECHTS
komen niet in ons programma voor.

Wij hebben enkele richtpunten, geen volledig programma overigens...

En verder, als u oud vmo-militanten en schrijvers van TEKOS "marginalen" wil noemen is dat nogal ongepast voor iemand met uw achtergrond.
groen rechts is offline  
Oud 17 mei 2004, 15:16   #13
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen rechts
Beste Vb er

De standpunten die u vernoemd als zijnde van GROEN RECHTS
komen niet in ons programma voor.

Wij hebben enkele richtpunten, geen volledig programma overigens...

En verder, als u oud vmo-militanten en schrijvers van TEKOS "marginalen" wil noemen is dat nogal ongepast voor iemand met uw achtergrond.
het staat misschien niet letterlijk in het programma, maar ik heb wel al artikels gelezen over groenrechts en al met mensen van groenrechts gesproken. de dingen die ik aanhaalde leven wel degelijk onder jullie leden
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 17 mei 2004, 16:05   #14
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisjeroen
Als er een beter beleid is van vuilnispreventie (ecotaks, ecoboni,...), alternatieve energievormen (wind, zon,...), beter openbaar vervoer (misschien niet per se beter, maar er moet wel meer gebruik van gemaakt worden), beter gebruik van bestaande (vervallen) gebouwen en huizen valt dit wel te rijmen.
zelfs als je er in slaagt zo een beleid op poten te zetten valt het nog niet te rijmen, een grotere bevolking zorgt immers altijd voor meer overlast voor het milieu, hoe je dat nu draait of keert.

verder is het zo dat we zo geen beleid hebben en dat het er ook niet inzit dat dat de eerste decennia zal gebeuren, een verdere immigratie zal dus ongetwijfeld leiden tot een sterk stijgende milieu-overlast.

uit het programma van VB : Heel Europa wordt vandaag geconfronteerd met de snel oprukkende vergrijzing van de maatschappij. Ook bij ons worden er te weinig kinderen geboren om onze bevolking op peil te houden en onze sociale zekerheid veilig te stellen.

Het zal dus zo'n vaart nog niet lopen, zelfs jouw eigen partij zegt het
__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline  
Oud 17 mei 2004, 16:12   #15
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kirie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vera Dua
Geachte,

Groen is er om verschillende redenen. Natuurlijk om onze aarde te bewaren en ze vooral koel te houden, tegen de opwarming in. Maar daarnaast is Groen! er ook om sociaal-economische redenen. Groen! wil graag een andere economie, geen doorholeconomie, maar een economie met duurzame jobs waar er tijd is om gezin, arbeid en vrije tijd te combineren. Dat dit een verhaal is waar niet alleen winst een rol speelt, breng met zich dat dit progressief is. Niet denken aan ik, hier, nu maar wel in termen van wij, ginder en morgen is het symbool van onze solidariteit met de wereld en met onze kleinkinderen.
Kunt u dan in uw ééntje die ganse economie die u ongewenst en ongeschikt acht omvormen tot een niet-doorholeconomie zoals u dat dan noemt ? U lijkt te zeggen de hele wereld aan te kunnen , om te vormen en is dat niet wat overdreven ? Of zonder meer een utopie ?
Met dank voor verheldering .

Waarom in haar eentje ?
Ik wil alvast hetzelfde, en willen wij niet allemaal een gezondere aardkloot voor "the generations to come?"

Elke beweging is toch ooit door één persoon bezield en verkondigd ?

Het begint bij onszelf hoor, en als iedereen zo denkt, dan volgt die wereld wel ! in mijn bescheiden mening
__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline  
Oud 17 mei 2004, 17:57   #16
eddy devliegere
Burger
 
Geregistreerd: 23 december 2003
Berichten: 110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen rechts
Beste Vb er

De standpunten die u vernoemd als zijnde van GROEN RECHTS
komen niet in ons programma voor.

Wij hebben enkele richtpunten, geen volledig programma overigens...

En verder, als u oud vmo-militanten en schrijvers van TEKOS "marginalen" wil noemen is dat nogal ongepast voor iemand met uw achtergrond.

noemt u eens enkele richtpunten
er is een groot aantal kiezers die een milieuvriendelijk beleid willen maar niet op groen willen stemmen vanwege extreemlinks
ik denk dat uw groenrechts dan weer te extreem rechts zal zijn
eddy devliegere is offline  
Oud 17 mei 2004, 23:49   #17
groen rechts
Schepen
 
groen rechts's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 428
Standaard

wat heet extreem rechts?

als ecologie het bewaren van de soorten is, zijn alle ecologisten "extreem"

is het extreem de amazone-indiaan te willen vrijwaren van de multikul?
of de vlaming te vrijwaren van het usa imperialisme , de macdonaldisering van onze cultuur tegen te staan?

is het extreem roodwangschildpadden te verwijderen uit een vijver waar zij, als "vreemde" diersoort de autochtone dieren in hunvoortbestaan bedreigen?

is het extreem de immigratie te stoppen om de autochtoon zijn habitat weer te geven?

wij trekken de lijn tussen de soort en de habitat, tussen het volk en het land

bvb

het bewaren, conserveren, van zowel volken als culturen, is waardevoller voor de diversiteit dan het vermengen ervan...

verder denken wij ook dat men de oorzaken en niet de gevolgen moet bestrijden
een mentaliteitsverandering van de bevolking aangaande milieuzaken is nuttiger dan boetes voor vervuilers
groen rechts is offline  
Oud 18 mei 2004, 00:13   #18
sin
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: nevele
Berichten: 1
Standaard

quote: verder denken wij ook dat men de oorzaken en niet de gevolgen moet bestrijden
een mentaliteitsverandering van de bevolking aangaande milieuzaken is nuttiger dan boetes voor vervuilers

mentaliteitsverandering is inderdaad altijd nuttiger dan straffen. Waarom bekijkt men het dan ook niet zo op gebied van vreemdelingen? Vreemdelingen die in onze westerse maatschappij willen komen leven, moeten een mentaliteitsverandering ondergaan. Maar dat kunnen zij enkel als de inheemse bevolking openstaat voor hen. Als we hen direct aan de deur zetten, zonder hen de kans te geven zich aan te passen. Zijn we al even kleingeestig als neanderthalers. Wie zegt dat anderen zich altijd aan onze westerse maatschappij moeten aanpassen. Als wij niet eens de moeite doen om ons aan te passen aan andere culturen. We dringen ons westers sociaal en maatschappelijk beeld op aan elke vreemdeling die we tegenkomen, dit al sinds de westerse mens er tot in staat was verder dan zijn eigen gebied te reizen. Wie zijn wij om anderen te zeggen wat ze wel en niet mogen?
sin is offline  
Oud 18 mei 2004, 00:23   #19
groen rechts
Schepen
 
groen rechts's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 428
Standaard

uiteraard hoeven wij geen westers "ideaalbeeld" op te dringen aan anderen, wij zijn niet superieur, en hebben als westerlingen niet de wijsheid in pacht

dat soort van ethnocentrisme en westers superioriteitsgevoel staat haaks op het bewaren diversiteit

laat mij duidelijk zijn, voor mij hoeft een immigrant niet te integreren, ik heb liever dat hij zijn eigen cultuur hoog in het vaandel draagt...in zijn thuisland dan wel



denkt u dat de amerikaanse indianen zich multicultureel verrijkt voelden?
groen rechts is offline  
Oud 18 mei 2004, 10:26   #20
Makkie
Lokaal Raadslid
 
Makkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Berichten: 335
Standaard

Wel, persoonlijk zie ik Groen! ook liever averechts dan links genoemd.
In de beginjaren van Agalev waren de groenen eerder een soort groene uilenspiegels met eigenzinnige gedachten.
Nu hebben ze die ook nog, maar het moet allemaal zo serieus.
Meer humor in de politiek!
__________________
I'm green and I'm proud. I say it clear, I say it loud.
Makkie is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be