Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Vera Dua (Groen!) - 17 tot 23 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vera Dua (Groen!) - 17 tot 23 mei "Samen met haar ploeg trekt ze zonder kartel naar de verkiezing. Een gewaagde zet van deze Groen!e partij die volgens de peilingen flirt met de kiesdrempels. Ze nam het roer als voorzitster over in moeilijke tijden en pakte uit met een eerlijke verki

 
 
Discussietools
Oud 21 mei 2004, 14:23   #1
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Beste,

Aan mijn nick ziet u waarschijnlijk al dat ik heel groen gezind ben.
Maar er is iets dat ik niet snap aan jullie partij.

Het grootste probleem van deze tijd is toch wel het feit dat de problemen niet meer gaan te overzien zijn als we zo nog enkele jaren doordoen.
U en iedereen hoeven maar rondom zich te kijken om te zien dat het grondig misgaat met de wereld;
Wellicht zo goed als alle politieke partijen maken hier geen punt van en zijn nog bezig over migranten, belastingen, gratis toestanden enz. ...
De conclusie die ik hieruit trek is dat zelfs de politici de rode (groene) daad verloren zijn en zich bezig houden met bijzaken in plaats van topprioriteiten!!
Het moet toch de allergrootste prioriteit zijn, van jullie partij zeker, maar eigenlijk ook van heel de wereld, om ervoor te zorgen dat onze kinderen ook nog in deze wereld kunnen leven! Om u maar aan enkele dingen te herinneren: het water raakt langzaam maar veel te snel op, zuivere lucht is zeldzaam, natuur verdwijnt voor industrie, ...
Dit gebeurt allemaal nog steeds terwijl we weten dat dit niet zo kan blijven doorgaan!

En ik vind persoonlijk dat Groen! één van de partijen is die voor de grootste uitdagingen in de geschiedenis staat, (de andere partijen ook, maar die hebben duidelijk laten blijken dat het voor hen absoluut geen topprioriteit is) de nieuwe belangrijkste revolutie ooit, maar dit keer een positieve: de groene revolutie!
En ik denk niet dat je kan zeggen dat dit niet realiseerbaar is, want we raken hier een fundamenteel punt aan dat voor alle mensen hetzelfde is, voor Israël en Palestina, de westerse wereld, de derde wereld en de Islam, voor Bin Laden en Bush, ze willen gelukkig zijn, in deze wereld! En hun kinderen ook gelukkig zien opgroeien, in deze wereld ...
En gelijk het er nu naar uitziet gaat dit niet meer lang mogelijk zijn.

En ik denk dat jullie partij hier een geweldig groot punt van moet maken waar iedereen alleen maar voordelen bij heeft!
Zo gaan jullie veel meer dan slechts de kiesdrempel halen, en ook maar vooral het fundamentele inzicht dat er een andere manier bestaat om om te gaan met het milieu zoals Bacon en Descartes indertijd formuleerden! Een Groene manier!
En met wat geluk, als we enkel jaren verder zijn, gaat niet alleen de Belgische bevolking dit inzien maar langzaamaan de hele wereld inzien dat ze voor de grootste uitdaging ooit staan! De natuur teruggeven wat wij haar allemaal hebben ontnomen, zodat ze ervoor kan zorgen dat het hier voor ons nog heel lang leefbaar blijft, en als ik dan nog verder mag gaan, of ben ik nu te optimistisch? ... Als iedereen merkt dat dit een doel is dat voor iedere mens hetzelfde is, en dat we allen gaan moèten samenwerken om te realiseren dat hier nog lang en gelukkig op aarde geleefd kan worden, bereiken we misschien ooit de ultieme wereldvrede...

Ik zeg jullie één ding: het westen, en de hele wereld, gaat zijn tactiek toch moeten veranderen omdat de aarde anders niet meer leefbaar gaat zijn. En dit is jullie kans om hier een ongelooflijk punt van te maken! Dit overal te propageren (televisie, radio, documentaires, telefacts, terzake, het nieuws, ...!
Dit zou ongelooflijk positief zijn voor jullie partij, de groene preventiecampagne. Preventie tegen de ondergang van de aarde.
Gebruik de feiten die er zijn (broekaseffect, klilmaatverschuiving, 0.6% drinkbaar water,... met alle gevolgen vandien) en maak er een ongelooflijke campagne van!!

Mijn stem hebben jullie al vast!
Groentje-18 is offline  
Oud 21 mei 2004, 14:38   #2
boeha
Schepen
 
Geregistreerd: 20 mei 2004
Berichten: 424
Standaard

Idem;
dan ben ik maar een groen mietje;
maar ik steun Groen! volledig; ongeveer de enige partij die (voor mij!) een positieve ideologie hanteert!

Samen een betere wereld proberen te creëren!
boeha is offline  
Oud 21 mei 2004, 15:03   #3
David1977
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 april 2004
Berichten: 39
Standaard

Beste Groentje 18,

Klopt allemaal, maar mochten de meeste mensen deze problematiek inzien dat zou Groen! nu niet moeten worstelen om de kiesdrempel te halen (alhoewel deze worsteling zogoed als voorbij is als we de laatste peilingen mogen geloven).

Het is nu eenmaal zo dat vele mensen hypocriet zijn. Ze willen een schoon milieu, veilig voedsel, een veilig verkeer, de armoede uit de wereld bannen, ... zolang het hen maar niets kost of ze er zelf niets hoeven voor te doen. De wereld van de meeste mensen begint en eindigt bij hun kleine zelf.

David
David1977 is offline  
Oud 21 mei 2004, 16:48   #4
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Ik weet het, maar ik vind net dat Groen deze problematiek aan de mensen moet duidelijk maken, opdringen zelfs aan degenen die het niet willen zien en daardoor ook duidelijk maken dat de partij veel kan doen, kan regelen adhv nieuwe wetten e.d. maar dat ook en vooral de instelling van de mensen meebepalend zal zijn voor hoe groen onze samenleving kan en zal worden.
De mensen moeten het inzicht krijgen dat ze hiervoor zullen moeten samenwerken.
Maar Groen kan volgens mij aan de hand van wetten en een preventiecampagne al heel veel doen, niet?

Ik weet dat veel mensen liever free-rider spelen en denken in termen van 'mijn eigen winst moet zo groot mogelijk zijn'.
Groen moet deze mensen laten inzien dat zij de grooste eigenwinst zullen maken indien ze meewerken aan een groenere samenleving, want wie wil er nu op zijn geweten dat de aarde geen toekomst meer heeft?

Eigenlijk moeten we ons als één wereld proberen bijeen te scharen tegen één gemeenschapelijke vijand: de milieuvervuiling en -verloedering.
Groentje-18 is offline  
Oud 22 mei 2004, 13:01   #5
eddy devliegere
Burger
 
Geregistreerd: 23 december 2003
Berichten: 110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Beste,

Aan mijn nick ziet u waarschijnlijk al dat ik heel groen gezind ben.
Maar er is iets dat ik niet snap aan jullie partij.

Het grootste probleem van deze tijd is toch wel het feit dat de problemen niet meer gaan te overzien zijn als we zo nog enkele jaren doordoen.
U en iedereen hoeven maar rondom zich te kijken om te zien dat het grondig misgaat met de wereld;
Wellicht zo goed als alle politieke partijen maken hier geen punt van en zijn nog bezig over migranten, belastingen, gratis toestanden enz. ...
De conclusie die ik hieruit trek is dat zelfs de politici de rode (groene) daad verloren zijn en zich bezig houden met bijzaken in plaats van topprioriteiten!!
Het moet toch de allergrootste prioriteit zijn, van jullie partij zeker, maar eigenlijk ook van heel de wereld, om ervoor te zorgen dat onze kinderen ook nog in deze wereld kunnen leven! Om u maar aan enkele dingen te herinneren: het water raakt langzaam maar veel te snel op, zuivere lucht is zeldzaam, natuur verdwijnt voor industrie, ...
Dit gebeurt allemaal nog steeds terwijl we weten dat dit niet zo kan blijven doorgaan!

En ik vind persoonlijk dat Groen! één van de partijen is die voor de grootste uitdagingen in de geschiedenis staat, (de andere partijen ook, maar die hebben duidelijk laten blijken dat het voor hen absoluut geen topprioriteit is) de nieuwe belangrijkste revolutie ooit, maar dit keer een positieve: de groene revolutie!
En ik denk niet dat je kan zeggen dat dit niet realiseerbaar is, want we raken hier een fundamenteel punt aan dat voor alle mensen hetzelfde is, voor Israël en Palestina, de westerse wereld, de derde wereld en de Islam, voor Bin Laden en Bush, ze willen gelukkig zijn, in deze wereld! En hun kinderen ook gelukkig zien opgroeien, in deze wereld ...
En gelijk het er nu naar uitziet gaat dit niet meer lang mogelijk zijn.

En ik denk dat jullie partij hier een geweldig groot punt van moet maken waar iedereen alleen maar voordelen bij heeft!
Zo gaan jullie veel meer dan slechts de kiesdrempel halen, en ook maar vooral het fundamentele inzicht dat er een andere manier bestaat om om te gaan met het milieu zoals Bacon en Descartes indertijd formuleerden! Een Groene manier!
En met wat geluk, als we enkel jaren verder zijn, gaat niet alleen de Belgische bevolking dit inzien maar langzaamaan de hele wereld inzien dat ze voor de grootste uitdaging ooit staan! De natuur teruggeven wat wij haar allemaal hebben ontnomen, zodat ze ervoor kan zorgen dat het hier voor ons nog heel lang leefbaar blijft, en als ik dan nog verder mag gaan, of ben ik nu te optimistisch? ... Als iedereen merkt dat dit een doel is dat voor iedere mens hetzelfde is, en dat we allen gaan moèten samenwerken om te realiseren dat hier nog lang en gelukkig op aarde geleefd kan worden, bereiken we misschien ooit de ultieme wereldvrede...

Ik zeg jullie één ding: het westen, en de hele wereld, gaat zijn tactiek toch moeten veranderen omdat de aarde anders niet meer leefbaar gaat zijn. En dit is jullie kans om hier een ongelooflijk punt van te maken! Dit overal te propageren (televisie, radio, documentaires, telefacts, terzake, het nieuws, ...!
Dit zou ongelooflijk positief zijn voor jullie partij, de groene preventiecampagne. Preventie tegen de ondergang van de aarde.
Gebruik de feiten die er zijn (broekaseffect, klilmaatverschuiving, 0.6% drinkbaar water,... met alle gevolgen vandien) en maak er een ongelooflijke campagne van!!

Mijn stem hebben jullie al vast!
volledig mee eens
GROEN :vergeet de rode punten en ga voor groen
eddy devliegere is offline  
Oud 22 mei 2004, 18:39   #6
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Fantastisch fijn dat iedereen het zo eens is hierover.
Maar misschien ook wel logisch.

Ik hoop nu echt dat Vera dit leest en merkt dat de mensen nu al blok vormen achter dit standpunt, wat moet dat dan wel niet geven op bevolkingsschaal?

Ga voor groen!!
Groentje-18 is offline  
Oud 23 mei 2004, 20:04   #7
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Nog eens vanboven zetten in de hoop dat Vera Dua het alsnog leest, zodat ze ziet welk positivisme er überhaupt leeft bij de mensen, niet in het minste over onze Groene Partij!
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline  
Oud 24 mei 2004, 02:07   #8
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Idealisme is mooi. Ideologie moet er zijn, maar realisme zegt dat we ergens van moeten leven.
Vervuilende fabrieken kunnen gesloten worden, maar verhuizen daardoor alleen naar elders, waar de milieunormen minder streng zijn.
Wie is er dan de dupe ? Diegenen die daardoor hun werk kwijt zijn.

Alles teruggeven aan de natuur kan niet meer. Wat we wel kunnen is zoveel mogelijk behouden, maar dan moeten we verdere verkavelingen en nieuwbouw stoppen. Ik denk niet dat Groen dat ziet zitten, want ook zij willen de nieuwe Belgen ook een ruim bemeten thuis geven, het zijn immers mogelijk toekomstige stemmen.

Verdere contradicties in de groene standpunten zijn elders al besproken.
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline  
Oud 24 mei 2004, 15:56   #9
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Beste Herman,

Wie is er realistisch??

Verder gaan met alles te doen voor ons kapitalisme terwijl we de gevolgen stilaan beginnen te voelen en te zien? ...
Om arbeidersplaatsen te redden?

Het is trouwens niet alleen België, de héle wereld zal een mentaliteitsverandering moeten ondergaan! Er is geen andere keuze meer!
Als je arbeidersplaatsen gaat creëren, om de economie op gang te houden, en je betaald de mensen?
Gaat dat op de duur zijn wat ze willen? Geld? In een wereld waar hun kleinkinderen niet meer kunnen leveren, zuivere lucht niet meer te vinden is en meer en meer mensen en dieren kapot gaan aan de gevolgen van dat kapitalisme?
Denk je dan dat je die mensen kan content stellen met geld?

Ik zeg je één ding:
Het kapitallisme dat nu nog bestaat komt voor uit 2 dingen:
-ofwel de onwetendheid van de mensen, of het niet willen weten wat er boven ons hoofd hangt als we nog enkele jaren in dit tempo verderdoen
- ofwel het feit dat bedrijven gaan vertrekken naar de andere landen, met minder strenge milieunormen, maar hoe komt dit?
Omdat die andere landen ook nog niet hebben ingezien hoe ernstig de situatiie is, en dus zo meewerken aan de ondergang van de wereld,
uit onwetendheid.
En de mensen die deze onwetendheid kunnen doorbreken, zijn Groen!
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline  
Oud 24 mei 2004, 17:12   #10
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Beste Herman,

Wie is er realistisch??

Verder gaan met alles te doen voor ons kapitalisme terwijl we de gevolgen stilaan beginnen te voelen en te zien? ...
Om arbeidersplaatsen te redden?

Het is trouwens niet alleen België, de héle wereld zal een mentaliteitsverandering moeten ondergaan! Er is geen andere keuze meer!
Als je arbeidersplaatsen gaat creëren, om de economie op gang te houden, en je betaald de mensen?
Gaat dat op de duur zijn wat ze willen? Geld? In een wereld waar hun kleinkinderen niet meer kunnen leveren, zuivere lucht niet meer te vinden is en meer en meer mensen en dieren kapot gaan aan de gevolgen van dat kapitalisme?
Denk je dan dat je die mensen kan content stellen met geld?

Ik zeg je één ding:
Het kapitallisme dat nu nog bestaat komt voor uit 2 dingen:
-ofwel de onwetendheid van de mensen, of het niet willen weten wat er boven ons hoofd hangt als we nog enkele jaren in dit tempo verderdoen
- ofwel het feit dat bedrijven gaan vertrekken naar de andere landen, met minder strenge milieunormen, maar hoe komt dit?
Omdat die andere landen ook nog niet hebben ingezien hoe ernstig de situatiie is, en dus zo meewerken aan de ondergang van de wereld,
uit onwetendheid.
En de mensen die deze onwetendheid kunnen doorbreken, zijn Groen!
Je doet me denken aan mezelf zowat 25 jaar terug.
Ik heb intussen al lang geleerd dat een drastische terugkeer niet zomaar mogelijk is zolang niet iedereen het doet. Een drastische terugkeer zou bijvoorbeeld zijn : Meer dan de helft van het landoppervlak terug geven aan de natuur. Maar wat zien we dan ? Dat is nergens nog mogelijk want we zijn met teveel. Overal al !

Een mogelijk begin hier zou zijn: stoppen met verkavelen en verder volbouwen en vooral wonen véél duurder maken zodat iedereen verplicht is het met minder plaats te doen. Anderzijds wil iedereen een betaalbare deugdelijke moderne en goed voorziene woning, ook de nieuwe Belgen natuurlijk, en ze gaan daarvoor aankloppen bij politeke partijen zoals Groen, die duchtig mee plaatsen zoeken voor nieuwe sociale woningen, het liefst laagbouw met eigen garage voor een ruim bemeten wagen.

Ik wens je succes met het proberen te bekeren van de mensen. Begin daar waar het geboortecijfer het hoogst is.
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline  
Oud 25 mei 2004, 19:50   #11
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Insinueert u nu dat een stem op het Vlaams Blok milieuvriendelijker zou zijn dan op Groen!?
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline  
Oud 25 mei 2004, 20:01   #12
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Insinueert u nu dat een stem op het Vlaams Blok milieuvriendelijker zou zijn dan op Groen!?
Belange niet ! Als het VB compromissen zou moeten sluiten dan zijn de groene punten de eerste die gaan sneuvelen. Vanuit het groene standpunt te mijden dus (ook om andere redenen).

Bij gebrek aan alternatief moet je wel GROEN stemmen, maar maak U geen illusies over het groene gehalte. Ga maar eens in Doel kijken en rondvraag doen. Ik zou zo zeggen: "Stem GROEN maar maak regelmatig eens van uw oren tegen hen".

Groen-rechts komt spijtig niet van de grond. Met die kiesdrempel is dat nog moeilijker geworden. Dat zou eerder een partij zijn voor U.
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline  
Oud 28 mei 2004, 13:06   #13
bernard
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 27 mei 2004
Berichten: 37
Standaard

Groen ?
Weten jullie nog dat Magda Aelvoet van Agalev de wapenleveringen heeft goedgekeurd aan Nepal ?
De groene tomaat moet rood worden anders heeft ze geen bestaansreden.
Weten jullie dat ze zelf de kiesdrempel hebben goedgekeurd die ze zelf parten speelt nu ?
Wie een gat graaft,,,,,,,,,,,,,,
bernard is offline  
Oud 1 juni 2004, 14:19   #14
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

@ Herman

Ondertussen heb ik iets nagetrokken over het woonbeleid dat Groen! voert, het gaat hier om de renovatie en of verbouwingen van bestaande woningen dat ze promoten, en dus belange niet om alles vol te bouwen ...
Het verschil zit 'm soms in de kleine details.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline  
Oud 1 juni 2004, 15:26   #15
verten
Burger
 
verten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bernard
Groen ?
Weten jullie nog dat Magda Aelvoet van Agalev de wapenleveringen heeft goedgekeurd aan Nepal ?
Dat was een fout van haar, en die fout heeft ze ingezien: ze nam haar verantwoordelijk door ontslag te nemen als minister.
Nochtans waren er nog andere ministers aanwezig op de ministerraad van Louis Michel toen de wapenlevering aan Nepal werd goedgekeurd, en hen verwijt men niets…
verten is offline  
Oud 1 juni 2004, 22:19   #16
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

@ Herman:

Ik ben helemaal niet rechtsgezind hoor! (*kom ik zo over? hellup!*)

@ verten:

Bedankt om duidelijk te maken dat de groene partij lang niet zo slecht is als velen hier ophangen.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be