Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Yves Leterme (CD&V) - 7 tot 13 juni
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Yves Leterme (CD&V) - 7 tot 13 juni "Huidig voorzitter van de partij en Volksvertegenwoordiger in het federale parlement. Deze man wordt, gezien de jongste peilingen, getipt als volgende minister-president van Vlaanderen. Hoe ziet hij het regeringswerk van een vernieuwde christen-democ

 
 
Discussietools
Oud 11 juni 2004, 18:20   #1
Ive De Beckker
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: Kalmthout
Berichten: 1.344
Standaard

Beste heer Leterme.

U heeft de groeten van de Burgemeester van Kalmthout, Lucas Jacobs.

Bijvoeging:
Ik ken onze burgemeester omdat ik regelmatig bij de jeugdraad aanwezig ben.
Ive De Beckker is offline  
Oud 11 juni 2004, 19:21   #2
Salubrio
Vreemdeling
 
Salubrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2004
Berichten: 47
Standaard

Let's not start sucking each other's dicks just yet, gentlemen.

--S--
__________________
All your dt-fouten are belong to us!
Salubrio is offline  
Oud 11 juni 2004, 19:27   #3
Yves Leterme
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 37
Standaard

Bedankt, succes ook zondag in Kalmthout
We duimen ook voor een sterk resultaat in de Noorderkempen
Yves Leterme is offline  
Oud 11 juni 2004, 20:58   #4
françois
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Locatie: kalmthout
Berichten: 8
Standaard

ik vrees dat de CD&V niet veel succes zal hebben in kalmthout na de verhoging van de gemeentebelasting van 7 naar 7.5% en de forse stijging van de opcentiemen. Mensen van kalmthout met een eigen huis zullen de plaatselijke CD&V kandidaten zeker afstraffen in het stemhokje.
François
__________________
een oog voor een oog maakt de wereld blind
françois is offline  
Oud 11 juni 2004, 21:31   #5
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jasper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door françois
ik vrees dat de CD&V niet veel succes zal hebben in kalmthout na de verhoging van de gemeentebelasting van 7 naar 7.5% en de forse stijging van de opcentiemen. Mensen van kalmthout met een eigen huis zullen de plaatselijke CD&V kandidaten zeker afstraffen in het stemhokje.
François
françois,

Dat is dan te danken aan het nefaste financiële beleid van paars.
Door de "belastingsverlaging" zagen de gemeenten hun inkomsten dalen, en hebben (naast Kalmthout) de meeste gemeenten hun gemeentebelastingen moeten verhogen.

De belastingverlaging was dus duidelijk een broekzak-vestzak operatie; wat men u in de éne hand geeft, neemt men u met de andere af.
Jasper is offline  
Oud 11 juni 2004, 23:36   #6
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door françois
ik vrees dat de CD&V niet veel succes zal hebben in kalmthout na de verhoging van de gemeentebelasting van 7 naar 7.5% en de forse stijging van de opcentiemen. Mensen van kalmthout met een eigen huis zullen de plaatselijke CD&V kandidaten zeker afstraffen in het stemhokje.
François
Het is nochtans de schuld van Paars dat de Vlaamse gemeenten financiëel op zwart zaad zitten en daarom opcentiemen moeten optrekken. Er zijn genoeg gemeenten met VLD-burgemeesters die hetzelfde moeten doen.

Leest u er anders het rapport van Van Grembergen er maar eens op na.
zorroaster is offline  
Oud 12 juni 2004, 16:18   #7
françois
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Locatie: kalmthout
Berichten: 8
Standaard

Waarom die verhoging in kalmthout maar niet in kapellen of essen. Is toch dezelfde federale regering?
François
__________________
een oog voor een oog maakt de wereld blind
françois is offline  
Oud 12 juni 2004, 16:23   #8
jorisjeroen
Burgemeester
 
jorisjeroen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 538
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door françois
Waarom die verhoging in kalmthout maar niet in kapellen of essen. Is toch dezelfde federale regering?
François
oh in Essen ook... vraag maar aan mijn ouders. Daar is ook een verhoging (en ik neem aan in Kapellen ook)
__________________
Bertrand Russel:
"The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt"
jorisjeroen is offline  
Oud 12 juni 2004, 16:25   #9
françois
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Locatie: kalmthout
Berichten: 8
Standaard

Uw broekzak vestzak is toch niet het geval op mijn belastingsbrief, en als ge eerlijk zijt ook niet op de uwe.
Afschaffing van een krisisbelasting van 3 % moet bij iedere loontrekker een verschil geven, alsook het terug aanpassing van de belastingsschalen aan de index heeft zijn invloed.
Geen radio- en TV taks moet ge ook voelen.
Ik ben van leverancier voor mijn elektriciteit veranderd en betaal nu 30 euro per maand minder.
François
__________________
een oog voor een oog maakt de wereld blind
françois is offline  
Oud 12 juni 2004, 18:59   #10
françois
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Locatie: kalmthout
Berichten: 8
Standaard

Rik,
ben even gaan opzoeken wat het verschil is tussen kalmthout (CD&V burgemeester) en kapellen (VLD burgemeester)
kalmthout gemeentetaks verhoogd naar 7.5 en opcentiemen naar 1100
kapellen gemeentetaks ongewijzigd op 5 en opcentiemen ongewijzigd op 700.
Voor kapellen is het toch dezelfde federale regering, ik zie trouwens hetzelfde voor stabroek (6%), schilde en kontich (5%), zwijndrecht (1%), vosselaar, olen, beerse, borsbeek, dessel, herenthout allemaal ongewijzigd op 6% de laatste 3 jaren.
Ik denk dat de federale regering hier weinig mee te maken heeft, alleen het plaatselijk bestuur.
François
__________________
een oog voor een oog maakt de wereld blind
françois is offline  
Oud 12 juni 2004, 19:05   #11
françois
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Locatie: kalmthout
Berichten: 8
Standaard

Klopt, in essen is er ook een serieuze stijging, heeft ook een CD&V burgemeester. Maar kapellen is op 5% gebleven vs de 7.5 in kalmthout en 700 opcentiemen vs de 1100 opcentiemen in kalmthout, zelfs 1350 in essen.. Federale regering heeft er weinig mee te maken als ik de verschillen zie van 1% in zwijndrecht en 9% in berlaar.
François
__________________
een oog voor een oog maakt de wereld blind
françois is offline  
Oud 12 juni 2004, 19:45   #12
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jasper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 889
Standaard

françois,

Ik ben van sociaal statuut veranderd en kan dus moeilijk de vergelijking maken in verband met belastingen, wat mijn persoonlijke situatie betreft.

Het gaat het echter over het beleid van de regering, die volledig fout zit.

De belastingen verlagen klinkt mooi, maar het is een maatregel voor populistische regeringen. Wij waren daar in België nog lang niet aan toe.

Wij zitten met een huizenhoge staatsschuld, doorheen de jaren opgebouwd door alle regeringen (niet de schuld in de schoenen van de CVP schuiven aub).

De crisisbelasting is er gekomen om aan de Maastricht-normen te kunnen voldoen. Een land als België dat leeft van de export, kan zich niet veroorloven buiten de europese context te blijven.

TV en radio belastingen afschaffen hoort eveneens thuis in de populistische sfeer. Voor dat geld had men evengoed beleidsmaatregelen kunnen treffen zoals ondertiteling voor slechthorenden.

Ik betaal waarschijnlijk even "graag" belasting als de rest der belgen. Maar alle fiscale maatregelen zijn een druppel op een hete plaat. Wat de éne krijgt (gratis busvervoer in Hasselt) moet de andere betalen.

Op economisch gebied is deze regering volledig mislukt.
Jasper is offline  
Oud 12 juni 2004, 22:44   #13
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Bij ons in Sint Amands ad Schelde is de gemeentebelasting ondertussen op een onwaarschijnlijke 9.5 % aanbeland. De gemeentelijk taks op het hoofdverblijf is ook met een derde gestegen. Dankuwel cd&v.
En dat terwijl ik geen enkele belastingvermindering heb gehad omdat ik steeds buiten de doelgroep viel. (bvb geen tv)
dankuwel spavld
skaldis is offline  
Oud 13 juni 2004, 09:40   #14
françois
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Locatie: kalmthout
Berichten: 8
Standaard

Jasper,
in die 40 jaar is wel de CVP constant aanwezig geweest. De opbouw van de staatsschuld is voornamelijk tijdens de 9 regeringen van martens gebeurd. Wat Dehaene heeft gedaan is de eenvoudige weg, belastingen verhogen wat getuigt van weinig visie.
Al de volgende regeringen zitten nu met een schuld die regeren bijna onmogelijk maakt. In de privaat zou zulk een manager het mogen vergeten voor de rest van zijn carriere maar bij de CVP, nu CD&V, vinden ze dat een goede leider. Ik kan alleen maar vaststellen dat mijn belastingen nu verminderd zijn. Ik heb een mentaal gehandicapte schoonbroer en kan u verzekeren dat hij er financieel sterk is op verbeterd idem voor mijn schoonmoeder qua thuisverzorging. Dit is wat ik nu zie tov 5 jaar geleden. Op gemeentelijk vlak is het een serieuze stijging van de opcentiemen van 750 naar 1100 en een gemeentetaks van 7 naar 7.5%.
CD&V mag van mij uit de regering blijven, ze hebben 40 jaar de tijd gehad maar zijn niet geslaagd gezien de schuldenberg, voor mij moeten het nu maar eens andere proberen op te lossen.
François
__________________
een oog voor een oog maakt de wereld blind
françois is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be