Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 mei 2020, 15:08   #1
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard mondmaskers kopen op internet

Op 25 april heb ik 'n voorraad mondmaskers gekocht op internet bij Amazon. Eerst lieten ze mij weten dat ze gingen leveren op 26 mei of vroeger. Op 26 mei 's avonds kreeg ik dan bericht dat ze afgelopen vrijdag of vroeger zouden komen leveren. Nu laten ze me weten dat mijn pakket mogelijk is zoek geraakt. Nu weet ik niet wat er juist gebeurd is. Heeft iemand mijn mondmaskers gestolen? Ik weet het niet. Ik dacht eerst dat de chauffeur misschien was ziekgevallen of dat hun busje misschien in panne was gevallen, maar nu begin ik te vrezen dat iemand mijn mondmaskers gestolen heeft, maar zeker weet ik dat natuurlijk niet.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 15:38   #2
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Ze zijn gewoon overal te koop.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 16:21   #3
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ze zijn gewoon overal te koop.
Jamaar, 't was 25 april en ik ben dat gewoon om regelmatig de bus te nemen. Sinds 4 mei mag ik niet meer zonder mondmasker op de bus en daarom heb ik ze toen gekocht op internet bij Amazon. Ik had daar vertrouwen in. Dit had ik niet verwacht.

Nadat ik betaald had, zag ik dat ze pas na weken gingen leveren, tussen 15 en 26 mei als ik me goed herinner. Dat was natuurlijk balen. Ik ben dan maar te voet naar de apotheek gegaan om mijn medicatie omdat ik nog zat te wachten op die mondmaskers van bij Amazon. Er is nog kans dat ik ze alsnog ga krijgen, maar ik heb er al voor betaald.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 16:25   #4
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Je kan die dingen gewoon in de supermarkt kopen €30 voor 50 maskers en dit al zeker op 26 mei.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 16:26   #5
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

In feite moeten ze gewoon je geld teruggeven als je er om vraagt. Bij online verkoop heb je twee weken om zonder opgave van reden je bestelling te annuleren of terug te sturen en moeten ze je terugbetalen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 16:26   #6
Glennos1
Burgemeester
 
Geregistreerd: 4 april 2020
Berichten: 545
Standaard

Als je meteen mondmaskers wilt is in de supermarkt, apotheek of doe het zelf zaak de beste oplossingen. Bij ons in de supermarkten worden ze gemiddeld voor 30 euro voor 50 3laags verkocht.

Moest je problemen krijgen geeft Amazon normaal wel je geld terug.
Maar bestellen in het buitenland met de extra grenscontroles kan momenteel heel lang duren. Ook kunnen sommige landen medisch materiaal zoals mondmaskers gewoon in beslag nemen als het daar passeert.
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 16:31   #7
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Je kan die dingen gewoon in de supermarkt kopen €30 voor 50 maskers en dit al zeker op 26 mei.
Ik heb dan maar één mondmasker gekocht in de Smatch. Was 3.90 euro. Daarna heb ik gezien dat ze dat ook per 50 verkopen, maar ik had die mondmaskers bij Amazon al gekocht, dus heb beslist om dat niet te kopen en voorlopig verder te doen met dat eentje.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 16:42   #8
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
In feite moeten ze gewoon je geld teruggeven als je er om vraagt. Bij online verkoop heb je twee weken om zonder opgave van reden je bestelling te annuleren of terug te sturen en moeten ze je terugbetalen.
Wel, ik dacht eerst dat de chauffeur misschien plots was ziek gevallen of dat hun busje in panne was gevallen of misschien heeft een verkeersongeluk voor vertraging gezorgd? Ik weet dat niet. Er is nog kans dat ik die mondmaskers alsnog ga krijgen of misschien ga ik mijn geld terug krijgen. Dat weet ik nu niet. Als ik in de Smatch 50 mondmaskers koop, dan ga ik er wel heel veel hebben. Trouwens, ik heb ook 'n aantal mondmaskers gekocht bij Redbubble. Er staat "science matters" op. Reden: Wetenschappers krijgen te weinig subsidies voor wetenschappelijk onderzoek. In april 2017 waren er in verschillende steden wereldwijd betogingen, the march for science. Bij Amazon waren ze wel goedkoper, maar dit is voor de goede zaak. Ze werken samen met 'n drukkerij in Amerika en ze werden per vliegtuig vervoerd naar Europa. Ik ga ze binnenkort krijgen, hebben ze beloofd.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 17:27   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Amazon doet echt niet moeilijk in zo een omstandigheden. Kijk op je bestelling, in je account, en waarschijnlijk heb je daar zelfs al de mogelijkheid om te annuleren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 19:56   #10
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Op 25 april heb ik 'n voorraad mondmaskers gekocht op internet bij Amazon. Eerst lieten ze mij weten dat ze gingen leveren op 26 mei of vroeger. Op 26 mei 's avonds kreeg ik dan bericht dat ze afgelopen vrijdag of vroeger zouden komen leveren. Nu laten ze me weten dat mijn pakket mogelijk is zoek geraakt. Nu weet ik niet wat er juist gebeurd is. Heeft iemand mijn mondmaskers gestolen? Ik weet het niet. Ik dacht eerst dat de chauffeur misschien was ziekgevallen of dat hun busje misschien in panne was gevallen, maar nu begin ik te vrezen dat iemand mijn mondmaskers gestolen heeft, maar zeker weet ik dat natuurlijk niet.
Als ze het niet als geleverd markeren krijg je het waarschijnlijk automatisch terugbetaald.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 20:26   #11
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.225
Standaard

Ondertussen zijn er in België zoveel fabrieken gestart met de productie, of in de aanloop van een start van de productie, van mondmaskers dat we ze vanaf september verplicht aan 2 euro het stuk zullen moeten kopen. 1 euro voor de fabrikant en 1 euro voor de staat. En om de halve dag een ander aan. Met een chip in. Om te registreren dat je wel elke halve dag een ander aan doet en of je het niet afzet om iemand stiekem binnen te doen. En de gevangenis is in als je weigert het te dragen of je tong in iemand anders mond steekt.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 21:22   #12
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik zie veel mensen die alleen op straat lopen en een masker dragen.
Het lijkt wel op hun smoel getimmerd!

Idioten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 21:54   #13
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.835
Standaard

Je kan ook een sjaal gebruiken he, dat heb je misschien al liggen en dan kost het niks.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 21:57   #14
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik zie veel mensen die alleen op straat lopen en een masker dragen.
Het lijkt wel op hun smoel getimmerd!

Idioten.
Och, je ziet dat die maskers toch niet aanslaan in Vlaanderen he. Skechts weinig mensen zijn er toe bereid om dit vrijwillig te dragen. Ik vind dar positief, ik denk dat de politicus die dit verplicht stelt een andere carri?re mag zoeken.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 22:04   #15
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Jamaar, 't was 25 april en ik ben dat gewoon om regelmatig de bus te nemen. Sinds 4 mei mag ik niet meer zonder mondmasker op de bus en daarom heb ik ze toen gekocht op internet bij Amazon. Ik had daar vertrouwen in. Dit had ik niet verwacht.

Nadat ik betaald had, zag ik dat ze pas na weken gingen leveren, tussen 15 en 26 mei als ik me goed herinner. Dat was natuurlijk balen. Ik ben dan maar te voet naar de apotheek gegaan om mijn medicatie omdat ik nog zat te wachten op die mondmaskers van bij Amazon. Er is nog kans dat ik ze alsnog ga krijgen, maar ik heb er al voor betaald.
Is wel zuur. Maar hoe zit dat met de aansprakelijkheid van Amazon? Leveren, zoniet geld terug toch?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 22:43   #16
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Op 25 april heb ik 'n voorraad mondmaskers gekocht op internet bij Amazon. Eerst lieten ze mij weten dat ze gingen leveren op 26 mei of vroeger. Op 26 mei 's avonds kreeg ik dan bericht dat ze afgelopen vrijdag of vroeger zouden komen leveren. Nu laten ze me weten dat mijn pakket mogelijk is zoek geraakt. Nu weet ik niet wat er juist gebeurd is. Heeft iemand mijn mondmaskers gestolen? Ik weet het niet. Ik dacht eerst dat de chauffeur misschien was ziekgevallen of dat hun busje misschien in panne was gevallen, maar nu begin ik te vrezen dat iemand mijn mondmaskers gestolen heeft, maar zeker weet ik dat natuurlijk niet.
Dat kopen op internet. Altijd gezever. Heb het 2 keer gedaan en nooit meer. Als ik iets nodig heb ga ik wel naar de winkel. Sneller efficiënter en een stuk veiliger. Komt er nog bij dat je nooit echt weet wanneer het wordt geleverd....je moet bijna 3 dagen thuis of langer zitten wachten tot dat wordt geleverd.
Mensen komen daar nog wel van terug van die online zever.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 22:44   #17
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Is wel zuur. Maar hoe zit dat met de aansprakelijkheid van Amazon? Leveren, zoniet geld terug toch?
In theorie wel zeker. In praktijk ? Misschien in proces gaan
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 23:03   #18
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Och, je ziet dat die maskers toch niet aanslaan in Vlaanderen he. Skechts weinig mensen zijn er toe bereid om dit vrijwillig te dragen. Ik vind dar positief, ik denk dat de politicus die dit verplicht stelt een andere carri?re mag zoeken.
Het heeft ook niet veel zin om in openlucht met maskers te lopen.
En nog eens anderhalve meter tussen bovenop.

Maar er zijn er toch die overdrijven met dat gedoe.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 05:44   #19
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In theorie wel zeker. In praktijk ? Misschien in proces gaan
Amazon betaalt altijd spontaan terug als er een probleem bij levering is. Soms stellen ze het U zelfs voor als ze over datum zijn: terugbetalen of toch wachten ?

Gemakkelijk al 10 keer voorgevallen bij mij. Nooit het minste probleem gehad. In veruit de meeste gevallen komt de bestelling toe, en indien niet, hebt ge zelfs uw geld terug zonder te vragen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juni 2020 om 05:45.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 05:47   #20
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Och, je ziet dat die maskers toch niet aanslaan in Vlaanderen he.
Wat wilt ge dan ook ? Een bekende TV ster heeft rondgebazuind dat het tot niks dient !

Er zijn plekken waar maskers wel serieus helpen tegen ziek worden, en openbaar vervoer is er daar een van. In feite was dat waarschijnlijk het ENIGE wat men had moeten doen. Vooral in rusthuizen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juni 2020 om 05:47.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be