Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 augustus 2019, 11:29   #41
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Die inwoners van petrol landen bestormen Europa niet, behalve die waar Europa beslag heeft gelegd op de petrol natuurlijk.

Dus sommige Arabieren gaan achter het geld van hun land in Europa. Ik vind dit maar de normaalste zaak van de wereld.
Gek, want de meeste Afrikaanse landen zijn net heel rijk aan delfstoffen.
En nee, die zijn niet in Europese handen.
Het gekke is juist dan de oliebronnen in de Emiraten en Saudi-Arabië door Europeanen en Amerikanen worden gerund en beheerd.
En het zijn enkel Arabieren die verdacht worden van misdrijven tegen de westerse samenleving wiens geld vast zit en dan vaak nog op verzoek van Arabische overheden.
En het word nog gekker, want juist die rijke staten, zijn actief bezig om hun landen aantrekkelijk te maken voor Westerlingen en om hun gebieden uit te bouwen tot wingebieden voor alteratieve energiedragers.

Je bent hier dus een hoop onzin aan het uitkramen zonder echt te weten hoe alles in elkaar steekt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2019, 15:47   #42
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De pers moet gewoon stoppen met die schepen "reddingsschepen" te noemen. Het zijn piraten en mensensmokkelaars.
Een dikke 2 !
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2019, 22:22   #43
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nu, huwelijken zijn al lang geen reden voor een verblijfsvergunning.
Het is te zeggen.
Bij huwelijken komt er altijd eerst een grondig onderzoek.
Zeker bij huwelijken met iemand uit een Zuid Amerika.



Het feit dat hun kinderen samenwonen en ze samen een kleinkind hebben, maakt er immers een verdacht huwelijk van.
Het huwelijk zou wel eens de bedoeling kunnen hebben om de vrouw dichter bij dochter en kleinzoon te laten wonen
Moest die familieband er niet zijn geweest, hadden er waarschijnelijk geen problemen geweest voor de verblijfsvergunning.
Had de vrouw in een Aziatisch of Afrikaans land gewoond hadden er ook geen problemen geweest.
Tja misschien is het omdat mijn overgrootvader met een Belgische gehuwd was dat ze nu twijfelen waarom ik dat ook niet doe.
Ze hebben een jaar aan het zoeken geweest naar een excuus om ons niet te huwen maar er was geen stok tussen te krijgen en we huwden nu bijna een jaar geleden.
Ondertussen was de wijkagent hier reeds 2x en gaf positief advies.
Na 20 jaar op hetzelfde adres in Oostende kunnen ze ook wel zien dat we geen prutsers zijn en om dikke belasting te betalen ben ik wel goed genoeg.
Om naast mijn vrouw te leven niet dit terwijl ze aangenomen is door de ganse familie en ze nooit op het OCMW zal komen, blanco strafregister heeft, de taal spreekt en wil werken hier van zodra dat mogelijk wordt.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2019, 07:22   #44
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Tja misschien is het omdat mijn overgrootvader met een Belgische gehuwd was dat ze nu twijfelen waarom ik dat ook niet doe.
Ze hebben een jaar aan het zoeken geweest naar een excuus om ons niet te huwen maar er was geen stok tussen te krijgen en we huwden nu bijna een jaar geleden.
Ondertussen was de wijkagent hier reeds 2x en gaf positief advies.
Na 20 jaar op hetzelfde adres in Oostende kunnen ze ook wel zien dat we geen prutsers zijn en om dikke belasting te betalen ben ik wel goed genoeg.
Om naast mijn vrouw te leven niet dit terwijl ze aangenomen is door de ganse familie en ze nooit op het OCMW zal komen, blanco strafregister heeft, de taal spreekt en wil werken hier van zodra dat mogelijk wordt.
Sommige zaken moet je gewoon niet proberen te begrijpen of vatten.
Ken een Chileense vrouw die al 35 jaar met een Belg gehuwd is, 2 Belgische kinderen en 3 Belgische kleinkinderen heeft.
Heeft nooit 1 cent aan het ocmw gevraagd.
Ze heeft een Belgisch diploma IR landbouwkunde.
Ze bezit en rund al 25 jaar samen met haar echtgenoot een landbouwbedrijf.
En ze krijgt nog steeds geen permanete verblijfsvergunnen.
Op haar eerste aanvraag staat de vermelding dat de verantwoordelijke ambtenaar vermoede dat het om een schijnhuwelijk ging en ze geraken niet van die bepaling verlost.
De schoonzuster van haar echtgenoot is een Fillipijnse en kreeg bij huwelijk de Belgische nationaliteit zonder ooit in België te zijn geweest en wonen al vanaf hun huwelijk op de Fillipijnen.
Runnen daar een klein hotel en een verhuurbedrijfje van duikmateriaal en bootjes.
Komen hier enkel af en toe op bezoek bij zijn familie.
Hun kinderen en schoonkinderen hebben de Belgische nationaliteit, maar zijn hier nooit langer dan 25 dagen achter elkaar geweest.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2019, 08:09   #45
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Waarom zijn de islamitische landen dan niet stinkend rijk.
Daar bestaat slavenhandel al veel langer.
Die zijn rijk, wie dacht u dat de sponsors waren van al diegenen die met de boten op ons afgestuurd worden?

Ik blijf het vergelijken met het "Paard van Troje"

Boten/schepen verplichten ommekeer te maken.

Meer dan een dikke twee zelfs 6+

De pers moet gewoon stoppen met die schepen "reddingsschepen" te noemen. Het zijn piraten en mensensmokkelaars.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 29 augustus 2019 om 08:10.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2019, 08:21   #46
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Die zijn rijk, wie dacht u dat de sponsors waren van al diegenen die met de boten op ons afgestuurd worden?

Ik blijf het vergelijken met het "Paard van Troje"

Boten/schepen verplichten ommekeer te maken.

Meer dan een dikke twee zelfs 6+

De pers moet gewoon stoppen met die schepen "reddingsschepen" te noemen. Het zijn piraten en mensensmokkelaars.
Ok, maar het zijn niet echt luxe schepen die ze daarvoor gebruiken.
Als ze niet opgepikt worden maken ze weinig kans.
Op die manier kunt ge ze vergelijken paard van Troje.
Die waren ook zo dom het zelf binnen te halen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 00:15   #47
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ok, maar het zijn niet echt luxe schepen die ze daarvoor gebruiken.
Als ze niet opgepikt worden maken ze weinig kans.
Op die manier kunt ge ze vergelijken paard van Troje.
Die waren ook zo dom het zelf binnen te halen.
Als ze niet opgepikt worden maken die mensen zo goed als geen kans want zelfs als hun bootje in orde is zitten ze er met veel te veel in.
Maar ook dat maakt duidelijk dat het om mensen smokkel gaat want de meesten worden een paar km verder al opgepikt als "drenkeling".
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 08:37   #48
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Als ze niet opgepikt worden maken die mensen zo goed als geen kans want zelfs als hun bootje in orde is zitten ze er met veel te veel in.
Maar ook dat maakt duidelijk dat het om mensen smokkel gaat want de meesten worden een paar km verder al opgepikt als "drenkeling".
2
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 08:51   #49
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Als ze niet opgepikt worden maken die mensen zo goed als geen kans want zelfs als hun bootje in orde is zitten ze er met veel te veel in.
Maar ook dat maakt duidelijk dat het om mensen smokkel gaat want de meesten worden een paar km verder al opgepikt als "drenkeling".
Ok, maar dat toont juist aan dat het niet de rijken zijn die ze onze richting uitsturen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 08:54   #50
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
2
3
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 08:54   #51
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Als ze niet opgepikt worden maken die mensen zo goed als geen kans want zelfs als hun bootje in orde is zitten ze er met veel te veel in.
Maar ook dat maakt duidelijk dat het om mensen smokkel gaat want de meesten worden een paar km verder al opgepikt als "drenkeling".
3
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 19:42   #52
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ok, maar het zijn niet echt luxe schepen die ze daarvoor gebruiken.
Als ze niet opgepikt worden maken ze weinig kans.
Op die manier kunt ge ze vergelijken paard van Troje.
Die waren ook zo dom het zelf binnen te halen.
Ze krijgen nog veel teveel kansen.

Er zijn nog steeds mensen die er iets 'goeds' in zien om die allemaal te blijven binnenhalen.

Die mensen zouden na enkele jaren wel eens aardig kunnen verschieten denk ik met al wat men maar blijft toelaten.

Zoals ik al eerder schreef: eten geven, drinken misschien verzorging maar daarna gelijk verplichten om terug te varen waar ze vandaan gekomen zijn.

Wat hen daar te wachten staat is ons probleem niet.

Groot en sterk genoeg als je ze die hekken ziet beklimmen om de strijd aan te gaan in eigen land.

Een vrij recent voorbeeld: Migranten bestormen Spaanse grens bij Ceuta.

p.s.

Vandaag hoorde ik nog iemand (een dame) die door dat soort type aangevallen was op de kusttram zonder dat er ook maar iemand een aanleiding toe gegeven had.

De dame in kwestie kon haar verhaal met moeite brengen daar wat ze meegemaakt heeft haar een zwaar traumatische 'ervaring' gekost heeft.

Naast al dat: Could the U.S. Coast Guard defend against an Invasion?

Men had die al langer moeten inzetten die zwaar bewapende Coast Guards.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 30 augustus 2019 om 19:45.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 20:51   #53
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ok, maar dat toont juist aan dat het niet de rijken zijn die ze onze richting uitsturen.
Mij gaat het over het systeem van mensensmokkelaars die er veel geld aan verdienen dat hierachter zit.
Ze maken van asielzoekers drenkelingen en die vangen we altijd op (in normale omstandigheden).
Ik ben direct akkoord om alle mensen die honger hebben hier eten te geven maar wij kunnen niet de ganse wereld een huis sociale voorzieningen en geld geven.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2019, 08:42   #54
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Mij gaat het over het systeem van mensensmokkelaars die er veel geld aan verdienen dat hierachter zit.
Ze maken van asielzoekers drenkelingen en die vangen we altijd op (in normale omstandigheden).
Ik ben direct akkoord om alle mensen die honger hebben hier eten te geven maar wij kunnen niet de ganse wereld een huis sociale voorzieningen en geld geven.
Daar zijn we het mee eens.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2019, 10:49   #55
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...-zee~a1ef200b/

En vertel me nu niet dat dergelijke schepen niet meespelen in het mensenhandeltje .....
Companen stuwen ze in Libië in gammele bootjes en een paar km verder liggen de "redders" te wachten die ze als drenkeling ergens in Europa aan land brengen.
Met GPS vinden ze mekaar heel gemakkelijk, je moet al stekeblind zijn om daar het "systeem" niet achter te zien.
Inderdaad , mensen smokkel is lucratiever geworden dan drugs smokkel en niet zo afkeurings waardig bij een deel van de bevolking.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 31 augustus 2019 om 10:49.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2019, 13:31   #56
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Voor de kust van het Noord-Franse Calais zijn vanochtend dertien migranten opgevist uit de Noordzee. De dertien, allemaal mannen, probeerden de oversteek naar Groot-Brittannië te maken.

De maritieme diensten werden rond 5 uur vanochtend op de hoogte gebracht van de aanwezigheid van een bootje in de buurt van Calais, met aan boord dertien migranten. Een helikopter kon het vaartuig lokaliseren, waarna een kustpatrouille van de maritieme politie de migranten kon oppikken.

De opvarenden, allemaal mannen, probeerden Groot-Brittannië te bereiken. De politie bracht hen naar de haven van Calais, waar ze werden opgepakt.

Sinds begin dit jaar proberen steeds meer mensen het Kanaal over te steken richting Groot-Brittannië. Die oversteek is erg gevaarlijk door de sterke stroming, de koele watertemperaturen en de drukke vaarroutes.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...lais~a5fc18ed/
Transpigranten die hun eigen leven in gevaar brengen om hun wil aan Europa te kunnen opleggen en wij, Europeanen mogen weer voor de kosten opdraaien.
Wel gek dat je daar geen NGO-schepen ziet om hen naar het VK te vervoeren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2019, 17:06   #57
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...lais~a5fc18ed/
Transpigranten die hun eigen leven in gevaar brengen om hun wil aan Europa te kunnen opleggen en wij, Europeanen mogen weer voor de kosten opdraaien.
Wel gek dat je daar geen NGO-schepen ziet om hen naar het VK te vervoeren.
Als ze hier al zijn dan werden ze reeds hierheen "gesmokkeld".
Maar hier is veel meer controle en trafiek, zo een overladen bootje valt direct op als niet zeewaardig en wordt gemeld.
Daarenboven is de ganse Noordzee door radar gedekt en wordt iedere scheepsbeweging gevolgd.
Rond Calais heb je de radar op Cap Griz Nez die de bewegingen in het Nauw van Calais in de gaten heeft.
En in Calais hebben ze zeker de radar die de trafiek rond de haven en de omgeving in de gaten houdt.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2019, 19:11   #58
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...lais~a5fc18ed/
Transpigranten die hun eigen leven in gevaar brengen om hun wil aan Europa te kunnen opleggen en wij, Europeanen mogen weer voor de kosten opdraaien.
Wel gek dat je daar geen NGO-schepen ziet om hen naar het VK te vervoeren.
Het is nog maar een begin.
Dat komt nog. Een beetje geduld !
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 06:48   #59
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Ik zal me onthouden van veel commentaar maar ik zou willen zeggen dat de enen niet allemaal golddigers zijn en de anderen niet allemaal oorlogsvluchtelingen, het laatste zelfs meestal niet.
Tevens dat de enen passen in onze cultuur en godsdienst de anderen helemaal niet.
En als ik als geslaagd zakenman die het OCMW zelfs niet kent al niet meer mag huwen met wie ik wil denk ik eerder aan dictatuur dan aan vrijheid en democratie, sorry hoor.

Newsflash : er bestaat géén uitzonderingwetgeving die geslaagde zakenmannen rechten geeft die andere burgers niet hebben.

Ofwel laat men net zoals vroeger het geval was de ongebreidelde import migratie via huwelijk toe, ofwel reguleert men die. België en de meeste europese landen hebben al jaren geleden gekozen voor het tweede model. In 2011 heeft men de wet nogmaals strenger gemaakt, om de massale import via huwelijk uit maghreb landen moeilijk te maken.
En vanuit de politiek is er duidelijk druk om de migratie mogelijkheden tijdens de volgende legislatuur nog strenger te maken.
Ofwel is men pro, ofwel contra.
Maar wetgeving die huwelijken uit land X toelaat en uit land Y niet is onmogelijk. En wetgeving die aan de ene Belg rechten toekent die een andere niet zou hebben om te huwen met wie hij wil ook niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 07:31   #60
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...lais~a5fc18ed/
Transpigranten die hun eigen leven in gevaar brengen om hun wil aan Europa te kunnen opleggen en wij, Europeanen mogen weer voor de kosten opdraaien.
Wel gek dat je daar geen NGO-schepen ziet om hen naar het VK te vervoeren.
Overal ter wereld verhinderen overheden dat illegalen hun grondgebied betreden. Enkel in Europa staan de deuren wagenwijd open en moeten we het doodnormaal vinden dat ze hier en masse aankomen.

En dan verschieten dat extreem rechts verkiezing na verkiezing winnen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be