Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juli 2008, 23:18   #101
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Dat heeft niemand inderdaad. Maar als er iemand aankomt met de theorie dat mensen eigenlijk afstammen van kikkers en dat dit wel lang geduurd heeft maar wel echt zo is gebeurd en dat dit wetenschap is, tja dan denk ik dat er iets mis is met die persoon zijn bovenkamer. Weet wel,ik zeg dit niet graag.
Ik denk dat er helemaal niks mis is met die mens zijn bovenkamer. Ik denk eerder dat er iets mis is met de creationisten hun bovenkamer die blijkbaar niet krachtig genoeg is om te kunnen vatten dat over miljoenen en miljoenen jaren soorten kunnen evolueren.

Hoe verklaar je dat de mens voor 99 % gelijk is aan de chimpansee kwa DNA ? Hoe verklaar je dat er vele soorten apen zijn, die toch allemaal gelijkaardige trekken hebben ? Heeft jullie god per abuis enorme hopen apen gemaakt voor wat "variatie ?" of is dit ten gevolge van de zelfde voorouder ?

Besef je wel wat je zegt ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 23:24   #102
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Inderdaad, de spijker op de kop.

Doorgaans dichten christenen de Bijbel niet dezelfde status toe als moslims dat doen met de Koran. De Koran wordt door moslims geacht het letterlijke woord van God te zijn. Dit impliceert dat iets waar is omdat het in de Koran staat.

Bij de Bijbel hoeft dat helemaal niet zo te zijn. In zekere zin legt het christendom de lat voor de Bijbel een heel stuk lager (en dus haalbaarder en realistischer) dan dat moslims dat voor de Koran doen. In het christendom is het niét zo dat iets waar is omdat het in de Bijbel staat, néén. Het is net omgekeerd: iets staat in de Bijbel omdat het wáár is. De Bijbel is niet het letterlijke woord van God. Het is in de eerste plaats de menselijke doorslag van Gods ware woord.

Me dunkt lezen nogal wat fundamentalistische christenen de Bijbel met dezelfde bril als waarmee de meeste moslims de Koran lezen... Ik heb al eerder gesuggereerd dat de creationisten hier eigenlijk beter aan hun trekken komen in de islam dan in het christendom.
En U bent christen? Of toch iets dat er moet voor doorgaan? De Bijbel zelf zegt in II Petrus 1:20:
" Dit moet gij vooral weten, dat geen profetie der Schrift een eigenmachtige uitlegging toelaat; want nooit is profetie voortgekomen uit de wil van een mens, maar, door de HELIGE GEEST gedreven, hebben mensen van Godswege gesproken."
Dat is te nemen of te laten. Iemand die niet gelooft kan ik nog begrijpen, maar U gaat tussen de twee in staan, met het ene been op het schip en het andere nog op de kade, en als het schip vertrekt......
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 23:29   #103
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik denk dat er helemaal niks mis is met die mens zijn bovenkamer. Ik denk eerder dat er iets mis is met de creationisten hun bovenkamer die blijkbaar niet krachtig genoeg is om te kunnen vatten dat over miljoenen en miljoenen jaren soorten kunnen evolueren.

Hoe verklaar je dat de mens voor 99 % gelijk is aan de chimpansee kwa DNA ? Hoe verklaar je dat er vele soorten apen zijn, die toch allemaal gelijkaardige trekken hebben ? Heeft jullie god per abuis enorme hopen apen gemaakt voor wat "variatie ?" of is dit ten gevolge van de zelfde voorouder ?

Besef je wel wat je zegt ?
Het probleem is dat mensen niet beseffen wat ze geloven en zeggen. Eventjes zeggen dat alle materiaal er vanzelf is gekomen en evolutie van niets naar de meest complexe levensvormen zomaar vanzelf gebeurt.
Levensvormen die ontzettend veel complexer zijn dat wat de mens zelf kan in elkaar steken.
In de bijbel wordt dit geestelijke verblinding genoemd, en dat is wat er aan de hand is. Net zoals een gedrogeerde die in een roes zit....

Het ergste is dan nog dat ze menen dat dit wetenschappelijk gefundeerd is...

Laatst gewijzigd door Argusx43 : 18 juli 2008 om 23:32.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 23:29   #104
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
En U bent christen? Of toch iets dat er moet voor doorgaan? De Bijbel zelf zegt in II Petrus 1:20:
" Dit moet gij vooral weten, dat geen profetie der Schrift een eigenmachtige uitlegging toelaat; want nooit is profetie voortgekomen uit de wil van een mens, maar, door de HELIGE GEEST gedreven, hebben mensen van Godswege gesproken."
Dat is te nemen of te laten. Iemand die niet gelooft kan ik nog begrijpen, maar U gaat tussen de twee in staan, met het ene been op het schip en het andere nog op de kade, en als het schip vertrekt......
ElFlamenco is gezegend met een stel hersenen in zijn kop, in tegenstelling tot de mensen die de bijbel als de letterlijke waarheid nemen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 23:31   #105
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
ElFlamenco is gezegend met een stel hersenen in zijn kop, in tegenstelling tot de mensen die de bijbel als de letterlijke waarheid nemen.
Daar ben ik het mee eens.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 23:33   #106
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Daar ben ik het mee eens.
De flamingo moet wel fier zijn met supporters die niet in een God geloven.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 23:37   #107
okke
Gouverneur
 
okke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2008
Berichten: 1.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
En U bent christen? Of toch iets dat er moet voor doorgaan? De Bijbel zelf zegt in II Petrus 1:20:
" Dit moet gij vooral weten, dat geen profetie der Schrift een eigenmachtige uitlegging toelaat; want nooit is profetie voortgekomen uit de wil van een mens, maar, door de HELIGE GEEST gedreven, hebben mensen van Godswege gesproken."
Dat is te nemen of te laten. Iemand die niet gelooft kan ik nog begrijpen, maar U gaat tussen de twee in staan, met het ene been op het schip en het andere nog op de kade, en als het schip vertrekt......
Het citaat en je bericht hebben geen verband met het bericht waarop je reageert. Het citaat gaat over profetiën; het bericht ging over de bijbel als bron van de waarheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Het probleem is dat mensen niet beseffen wat ze geloven en zeggen. Eventjes zeggen dat alle materiaal er vanzelf is gekomen en evolutie van niets naar de meest complexe levensvormen zomaar vanzelf gebeurt.
Levensvormen die ontzettend veel complexer zijn dat wat de mens zelf kan in elkaar steken.
In de bijbel wordt dit geestelijke verblinding genoemd, en dat is wat er aan de hand is. Net zoals een gedrogeerde die in een roes zit....
Je beseft denk ik niet wat je zegt. Je hebt het over veranderingen, vergelijkbaar dat een hybride-verbrandings-elektromotor zomaar uit het niets ontstaan is. Zo'n ding is ontzettend veel complexer dan wat een gemiddeld mens zelf in elkaar kan steken.
__________________
Handtekening tijdelijk buiten bedrijf. Onze excuses voor het ongemak.
okke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 23:41   #108
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
De flamingo moet wel fier zijn met supporters die niet in een God geloven.
Wij hebben niets tegen gelovigen die hun verstand gebruiken. Wij hebben wel iets tegen hard liners die hun geloof willen opleggen aan de rest van de wereld als de absolute waarheid en de bijbel hanteren als een wetboek.

De bijbel is voor verstandige mensen een moraliserend werk, geen opsomming van feiten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 23:46   #109
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wij hebben niets tegen gelovigen die hun verstand gebruiken. Wij hebben wel iets tegen hard liners die hun geloof willen opleggen aan de rest van de wereld als de absolute waarheid en de bijbel hanteren als een wetboek.

De bijbel is voor verstandige mensen een moraliserend werk, geen opsomming van feiten.
Het is veeleer de evolutieleer die wordt opgelegd, het wordt er letterlijk ingestampt.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 23:50   #110
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Het is veeleer de evolutieleer die wordt opgelegd, het wordt er letterlijk ingestampt.
Ach zo, hoe toepasselijk, de evolutieleer krijg je op latere leeftijd voor de kiezen ,en dit terwijl het geloof er vanaf de eerste dag je letterlijk met de paplepel wordt meegegeven.... om niet te zeggen dat het erin gestampt wordt mijn beste,bij mij was het destijds nochtans het geval.....
Mijn geluk is dat ik de ketens heb verbroken van het geloof....mijn vrijheid is oneindig en niet meer gebonden tussen de eerste en laatste bladzijde van de bijbel...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 23:51   #111
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okke Bekijk bericht
Het citaat en je bericht hebben geen verband met het bericht waarop je reageert. Het citaat gaat over profetiën; het bericht ging over de bijbel als bron van de waarheid.



Je beseft denk ik niet wat je zegt. Je hebt het over veranderingen, vergelijkbaar dat een hybride-verbrandings-elektromotor zomaar uit het niets ontstaan is. Zo'n ding is ontzettend veel complexer dan wat een gemiddeld mens zelf in elkaar kan steken.
Je draait wat rond de pot. Ik heb het niet over de gemiddelde mens.
Neem het meeste complexe wat de mensheid ooit heeft kunnen voor elkaar krijgen, wel dat zinkt in het niet bij het meest nietige diertje dat er bestaat. En dat zou dan vanzelf ontstaan zijn? Wake up.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 23:55   #112
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ach zo, hoe toepasselijk, de evolutieleer krijg je op latere leeftijd voor de kiezen ,en dit terwijl het geloof er vanaf de eerste dag je letterlijk met de paplepel wordt meegegeven.... om niet te zeggen dat het erin gestampt wordt mijn beste,bij mij was het destijds nochtans het geval.....
Mijn geluk is dat ik de ketens heb verbroken van het geloof....mijn vrijheid is oneindig en niet meer gebonden tussen de eerste en laatste bladzijde van de bijbel...

Het wordt er vandaag de dag wel degelijk ingestampt, hier in onze jeugd hun hersenpan, en vooral in communistische landen als China. Ze krijgen geen keuze, willen of niet , de mens komt voort van niets. Vandaar hun respect voor het leven ginds. Ongeboren babies van acht maand worden er nog geaborteerd. Hoera voor de evolutieleer. Het bracht ons de volledige vrijheid....om te moorden.

Laatst gewijzigd door Argusx43 : 18 juli 2008 om 23:57.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 23:58   #113
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Het wordt er vandaag de dag wel degelijk ingestampt, hier in onze jeugd hun hersenpan, en vooral in communistische landen als China. Ze krijgen geen keuze, willen of niet , de mens komt voort van niets. Vandaar hun respect voor het leven ginds. Ongeboren babies van acht maand worden er nog geaborteerd. Hoera voorde evolutieleer. Het bracht ons de vollledige vrijheid....om te moorden.
Allez atheisten zijn de dag van vandaag al babykillers. Sterk bezig Argus.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2008, 00:09   #114
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Allez atheisten zijn de dag van vandaag al babykillers. Sterk bezig Argus.
Misschien wel, er worden massa's mensen om zeep gebracht in onze tijd. Waarom? Ze zijn totaal weerloos. Velen nog in het zogezegde visstadium, de zoveelste leugen.
Afmaken maar . Ooit gezien hoe zo'n schepseltje nog in de buik probeert weg te komen bij abortie. Het weet gewoon wat er gaat gebeuren.....
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2008, 00:16   #115
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Misschien wel, er worden massa's mensen om zeep gebracht in onze tijd. Waarom? Ze zijn totaal weerloos. Velen nog in het zogezegde visstadium, de zoveelste leugen.
Afmaken maar . Ooit gezien hoe zo'n schepseltje nog in de buik probeert weg te komen bij abortie. Het weet gewoon wat er gaat gebeuren.....
Dit is eerder een debat over vrouwenrechten. Ontneem jij het recht van de vrouw om baas te zijn over haar eigen lichaam ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2008, 00:21   #116
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dit is eerder een debat over vrouwenrechten. Ontneem jij het recht van de vrouw om baas te zijn over haar eigen lichaam ?
Typisch, gauw de aandacht afleiden. Oh, het is een vrouwenprobleem....
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2008, 00:22   #117
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
proficiat.

Effe recapituleren: god is de enige die over de absolute waarheid beschikt. Die heeft hij/zij gecommuniceerd naar de mensen ahv de bijbel. Dus de absolute waarheid zit vervat in de bijbel. Mensen die de bijbel of citaten uit de bijbel gebruiken om hun punt duidelijk te maken, gebruiken dus die absolute waarheid komende van god en gecommuniceerd naar de mensen via de bijbel. Ergo, die mensen hebben dus de pretentie de absolute wijsheid in pacht te hebben, en alles wat niet strookt met wat er in die bijbel staat staat is dus per definitie niet de absolute waarheid.

bedankt om mijn punt duidelijk te maken
Ik hoop dat geen enkele van die bijbelgelovigers een kledingstuk dragen met 2 soorten vezels dragen, want volgens de bijbel is dat een gruwel Gods (Leviticus) en moeten ze gestenigd worden. Toch maar eens het etiketje van je kleren checken, en indien daar of meer stoffen op staan, gelieve je dan te melden bij het dichtbijzijnde executieterrein. Want je wil toch niet handelen tegen Gods wil? (voor de veiligheid heb ik maar vlug een 100% katoenen T-shirt aangedaan).

By the way, het internet bestaat niet, want het staat niet beschreven in de bijbel
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2008, 00:22   #118
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Nee , het is een evolutieleerprobleem.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2008, 00:25   #119
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Ik hoop dat geen enkele van die bijbelgelovigers een kledingstuk dragen met 2 soorten vezels dragen, want volgens de bijbel is dat een gruwel Gods (Leviticus) en moeten ze gestenigd worden. Toch maar eens het etiketje van je kleren checken, en indien daar of meer stoffen op staan, gelieve je dan te melden bij het dichtbijzijnde executieterrein. Want je wil toch niet handelen tegen Gods wil? (voor de veiligheid heb ik maar vlug een 100% katoenen T-shirt aangedaan).

By the way, het internet bestaat niet, want het staat niet beschreven in de bijbel
Dat is het OUD-testament, Fuzzie
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2008, 00:29   #120
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Dat heeft niemand inderdaad. Maar als er iemand aankomt met de theorie dat mensen eigenlijk afstammen van kikkers en dat dit wel lang geduurd heeft maar wel echt zo is gebeurd en dat dit wetenschap is, tja dan denk ik dat er iets mis is met die persoon zijn bovenkamer. Weet wel,ik zeg dit niet graag.
Het is aannemelijker dat de mens (via de omweg van reptielen, zoogdieren en aapachtigen) af stamt van amfibiën, dan dat ze gemaakt zijn op een zaterdag zo'n 6000 jaar geleden van een kilo klei. Vooral omdat het genetisch materiaal van mannen en vrouwen meer overeenstemming met vertonen dan het genetisch materiaal van klei en een menselijke entrecôte.
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be