Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 december 2013, 11:05   #21
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik vraag mij af waar u hier rondloopt, want ik ben hier nog nooit overvallen geweest. In Afrika ben ik eigenlijk ook nooit overvallen.
In nairobbery, een van de gevaarlijkste steden in Afrika naar het schijnt, loop ik overal wat rond, behalve in de gore krottenwijken natuurlijk, maar wel in de beruchte River Road area. Nooit iets gebeurd of zelfs maar bestolen geweest.

Hier of in Antwerpen 's nachts alleen donkere straatjes nemen durf ik niet meer, na verschillende stoten meegemaakt te hebben.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 11:32   #22
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Eens van de veiligste landen ter wereld schijnt het, met een gastvrije en eerlijke bevolking, maar ben er nooit geweest.
Wel vrij saai: alcohol mag officieel niet, er zijn geen bars, Khartum is niet echt een boeiende stad schijnt het. Maar goed, het blijven zwarten dus zullen ze daar wel iets op gevonden hebben.
Ik zou voorzichtig zijn met de term "zwarten" in het Arabische noorden van Soedan. Die zullen u dat niet in dank afnemen, beschouwen ze zich volledig als Arabieren. Bovendien zijn de Soedanese Arabieren meestal duidelijk lichter van huidkleur dan de Soedanese zwarten, en hebben een veel semitischer uiterlijk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 11:33   #23
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ben al in verschillende West-Europese hoofdsteden overvallen maar nog nooit in Afrika.
Ik neem aan dat het er ook van afhangt waar u in Afrika rondloopt. Of bent u al in elke Afrikaanse hoofdstad geweest?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 11:59   #24
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Ik neem aan dat het er ook van afhangt waar u in Afrika rondloopt. Of bent u al in elke Afrikaanse hoofdstad geweest?
nee, maar toch wel al in een aantal, waaronder veel in steden die als gevaarlijk beschouwd worden zoals Nairobi.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 12:49   #25
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
nee, maar toch wel al in een aantal, waaronder veel in steden die als gevaarlijk beschouwd worden zoals Nairobi.
Johannesburg? Caïro? Kinshasa? Een familielid van mij die daar heel regelmatig gekomen is, en in alledrie al een paar keer overvallen of "gestoot". Een kennis van mij is in Bangui al een paar keer overvallen. Ik zeg niet dat het representatief is, maar net zozeer als u nog nooit in een Afrikaanse stad overvallen bent, zijn er genoeg die dat wel zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 12:57   #26
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Johannesburg? Caïro? Kinshasa? Een familielid van mij die daar heel regelmatig gekomen is, en in alledrie al een paar keer overvallen of "gestoot". Een kennis van mij is in Bangui al een paar keer overvallen. Ik zeg niet dat het representatief is, maar net zozeer als u nog nooit in een Afrikaanse stad overvallen bent, zijn er genoeg die dat wel zijn.
Johannesburg schijnt gevaarlijk te zijn, maar ben er nog nooit geweest.
Kinshasa ben ik ook nog niet geweest, maar volgens een ex-collega die er nu woont, is Kinshasa niet gevaarlijker dan Brussel.

Cairo? Daar kun je midden in de nacht rondlopen in de goorste buurten, en ze zullen je nog trakteren op een thee. Wie aan een toerist raakt, mag zich verwachten aan extreme harde straffen. Daar voelde ik geen enkele dreiging, en ben er toch ook al enkele malen geweest, zelfs onlangs enkele dagen voor de militaire staatsgreep. Ook Tunis, Casablanca, etc. leken mij extreem veilig.

Abijan ging weinig dreiging van uit, behalve van corrupte flikken, Accra, Dar Es Salam, Addis, Nairobi, in al die steden heb ik al regelmatig 's nachts naar m'n hotel gewandeld, soms door bedenkelijke wijken, nooit iets gebeurd.

In Antwerpen, Brussel en Barcelona ben ik wel al overvallen geweest.

Het punt is dat misdaad in Afrikaanse en Arabische landen echt gestraft wordt, in landen als Egypte door politie en leger, met jarenlange straffen voor diefstal of beroving in vreselijke gevangenissen, in landen als Kenya door straatjustitie. Zelf al gezien: iemand steelt een tas van een voorbijgangster, iedereen op straat loopt er achter en ze krijgen hem te pakken, de man wordt in elkaar getimmerd tot hij niet meer beweegt. Dikwijls wordt een dief ook met benzine overgoten en in brand gestoken, daar bestaan genoeg filmpjes van op het internet.

Gevolg: een potentiële dief of misdadiger denkt wel 2 maal na voor hij aan zoiets begint. In België, als ze al gepakt worden, krijgen ze enkele uren administratieve opsluiting, waarna ze vrijgelaten worden, en zelden vervolgd.

Laatst gewijzigd door tomm : 3 december 2013 om 13:10.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 13:47   #27
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Wat ook helpt is dat de politici zelf geen voormalige rovers of drugshandelaren zijn geweest. Bv in de provincie Marowijne in Suriname is Brunswijk de gevierde man, in het verleden was hij een bankovervaller, bandiet, wapenhandelaar, cokesmokkelaar, en bezit nu illegaal hout en goudconcessies. Ook Bouterse is zelf geen lieverdje geweest, en zijn zoon is onlangs in het buitenland opgepakt voor cokesmokkel. Enfin wat ik nu duidelijk waarneem bij de jeugd is dat je slag slaan in de duistere zaakjes wel zo cool is, immers hun leiders doen het toch ook. Favoriete job bij de jeugd is momenteel de douane, zegt al genoeg over de mentaliteit - nml snel je slag slaan -

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 3 december 2013 om 13:48.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 13:58   #28
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Johannesburg schijnt gevaarlijk te zijn, maar ben er nog nooit geweest.
Kinshasa ben ik ook nog niet geweest, maar volgens een ex-collega die er nu woont, is Kinshasa niet gevaarlijker dan Brussel.

Cairo? Daar kun je midden in de nacht rondlopen in de goorste buurten, en ze zullen je nog trakteren op een thee. Wie aan een toerist raakt, mag zich verwachten aan extreme harde straffen. Daar voelde ik geen enkele dreiging, en ben er toch ook al enkele malen geweest, zelfs onlangs enkele dagen voor de militaire staatsgreep. Ook Tunis, Casablanca, etc. leken mij extreem veilig.

Abijan ging weinig dreiging van uit, behalve van corrupte flikken, Accra, Dar Es Salam, Addis, Nairobi, in al die steden heb ik al regelmatig 's nachts naar m'n hotel gewandeld, soms door bedenkelijke wijken, nooit iets gebeurd.

In Antwerpen, Brussel en Barcelona ben ik wel al overvallen geweest.

Het punt is dat misdaad in Afrikaanse en Arabische landen echt gestraft wordt, in landen als Egypte door politie en leger, met jarenlange straffen voor diefstal of beroving in vreselijke gevangenissen, in landen als Kenya door straatjustitie. Zelf al gezien: iemand steelt een tas van een voorbijgangster, iedereen op straat loopt er achter en ze krijgen hem te pakken, de man wordt in elkaar getimmerd tot hij niet meer beweegt. Dikwijls wordt een dief ook met benzine overgoten en in brand gestoken, daar bestaan genoeg filmpjes van op het internet.

Gevolg: een potentiële dief of misdadiger denkt wel 2 maal na voor hij aan zoiets begint. In België, als ze al gepakt worden, krijgen ze enkele uren administratieve opsluiting, waarna ze vrijgelaten worden, en zelden vervolgd.
Was je nuchter toen je beroofd werd of had je wat op, is mijn vraag ?
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 17:43   #29
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Was je nuchter toen je beroofd werd of had je wat op, is mijn vraag ?
In Barcelona had ik wel wat op, maar niet overdreven, in Brussel en Antwerpen bloednuchter.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 17:45   #30
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Wat ook helpt is dat de politici zelf geen voormalige rovers of drugshandelaren zijn geweest. Bv in de provincie Marowijne in Suriname is Brunswijk de gevierde man, in het verleden was hij een bankovervaller, bandiet, wapenhandelaar, cokesmokkelaar, en bezit nu illegaal hout en goudconcessies. Ook Bouterse is zelf geen lieverdje geweest, en zijn zoon is onlangs in het buitenland opgepakt voor cokesmokkel. Enfin wat ik nu duidelijk waarneem bij de jeugd is dat je slag slaan in de duistere zaakjes wel zo cool is, immers hun leiders doen het toch ook. Favoriete job bij de jeugd is momenteel de douane, zegt al genoeg over de mentaliteit - nml snel je slag slaan -
Anderzijds: het gezegde gaat dat de beste boswachters voormalige stropers zijn...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2013, 00:19   #31
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In nairobbery, een van de gevaarlijkste steden in Afrika naar het schijnt, loop ik overal wat rond, behalve in de gore krottenwijken natuurlijk, maar wel in de beruchte River Road area. Nooit iets gebeurd of zelfs maar bestolen geweest.

Hier of in Antwerpen 's nachts alleen donkere straatjes nemen durf ik niet meer, na verschillende stoten meegemaakt te hebben.
Vreemd, ik loop 's nachts in Antwerpen naar mijn auto na een avondje uit, ook in kleine donkere straatjes. Nooit wat tegengekomen.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2013, 04:53   #32
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Vreemd, ik loop 's nachts in Antwerpen naar mijn auto na een avondje uit, ook in kleine donkere straatjes. Nooit wat tegengekomen.
Hangt er misschien van af welke buurt, ik woonde in de Seefhxoek, niet ver van het De Conincksplein.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2013, 12:31   #33
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hangt er misschien van af welke buurt, ik woonde in de Seefhxoek, niet ver van het De Conincksplein.
Hetzelfde geldt voor de Afrikaanse steden hoor. U doet hier alsof het in België gevaarlijk is, en in Afrikaanse landen niet ... Iets overdreven , vindt u dat zelf niet?
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2013, 13:04   #34
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Hetzelfde geldt voor de Afrikaanse steden hoor. U doet hier alsof het in België gevaarlijk is, en in Afrikaanse landen niet ... Iets overdreven , vindt u dat zelf niet?
De algemene opinie is dat Afrika gevaarlijk is.

Ik ben al talloze malen in Afrika geweest, en niet enkel op safari of in blanke ghetto's, en nog nooit iets meegemaakt, behalve eenmaal 50 euro gestolen uit m'n hotel. In landen als Thailand, Indië of Spanje, of in Antwerpen en Brussel, al veel ergere dingen meegemaakt.

Volgens mij is het gekke verkeer het gevaarlijkse aspect van Afrika.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2013, 16:53   #35
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

@ Tomm

Wat je zegt over Caïro geldt alleen voor mannen. Een alleenstaande vrouw kan daar onmogelijk de straat op - n'importe welk tijdstip.
Dat geldt eigenlijk voor de meeste steden in Afrika, maar ook elders.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2013, 21:42   #36
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Ha ik dacht even dat het over Brussel ging.

Neen ,neen het is een andere "parel" aan de Francofone kroon .

Haïti,Congo K.,Congo B, de Centraal Afrikaanse republiek,Mali,Niger,Ivoorkust,Tsjaad.

Allemaal broeihaarden van miserie,armoede en corruptie in de hoogste graad.

Allemaal "parels" aan de Francofone kroon.

Zou dat louter toevallig zijn ?
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2013, 21:46   #37
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Vreemd, ik loop 's nachts in Antwerpen naar mijn auto na een avondje uit, ook in kleine donkere straatjes. Nooit wat tegengekomen.
Ik ben al meermaals in Antwerpen geweld tegengekomen.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2013, 14:36   #38
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.230
Standaard

Sommige Seleka-leiders maakten deel uit van de janjaweed, de Arabische milities die de zwart-Afrikaanse stammen in Darfour terroriseerden en Soedan wil de invloedssfeer van de islam in de regio verder uitbreiden. BRON
Die janjaweed moordden hele dorpen uit in het naburige Soedan. Het is nu een slachtpartij in de CAR. De moslims hebben zich aangesloten bij de plunderaars en moorden christenen uit.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 7 december 2013 om 14:36.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2013, 15:48   #39
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@ Tomm

Wat je zegt over Caïro geldt alleen voor mannen. Een alleenstaande vrouw kan daar onmogelijk de straat op - n'importe welk tijdstip.
Dat geldt eigenlijk voor de meeste steden in Afrika, maar ook elders.
Wat Cairo betreft heb je gelijk. En zelfs bij mannen maken ze avances...

In Zwart-Afrika zullen blanke vrouwen op heel wat mannelijke aandacht kunnen rekenen(voor veel vrouwen van middelbare leeftijd is dat trouwens de reden dat ze naar zwart-Afrika reizen, vrouwelijk sekstoerisme is er wijdverspreider de mannelijk...), maar ze zullen geen blanke vrouw verkrachten.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2013, 15:56   #40
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Neen ,neen het is een andere "parel" aan de Francofone kroon .

Haïti,Congo K.,Congo B, de Centraal Afrikaanse republiek,Mali,Niger,Ivoorkust,Tsjaad.

Allemaal broeihaarden van miserie,armoede en corruptie in de hoogste graad.

Allemaal "parels" aan de Francofone kroon.

Zou dat louter toevallig zijn ?
En denkt U nu echt dat Lagos, Nairobi, etc. in enig opzicht beter zijn dan de franstalige Franse landen? In tegendeel, Nigerianen zijn gastarbeiders in Côte d'Ivoire, ondanks het feit dat hun land een enorme voorraad aan olie heeft.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be