Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 april 2019, 09:58   #81
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Tax op honden en katten.
Amaai wat gaan je groene vriendjes daarvan zeggen ?
Die asielcentra kunnen dat niet betalen hé...... o wacht de oplossing voor alles, "de rijken de crisis doen betalen"
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2019, 09:59   #82
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.384
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik krijg 185 euro zitpenning, waarvan:
  • 18,50 voor de partij
  • 80 euro voor de staat.
En hoe lang duurt zo'n zitting?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2019, 10:02   #83
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Een tax van 5 euro per woord dat nog uit Anuna's bakkes komt.

Het moet zelfs geen taks zijn, het belastingsgeld dat gespendeerd is aan het onderwijs voor die klimaatbrossers terug vragen van hun ouders (gezien het minderjarigen betreft)
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2019, 10:49   #84
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Het moet zelfs geen taks zijn, het belastingsgeld dat gespendeerd is aan het onderwijs voor die klimaatbrossers terug vragen van hun ouders (gezien het minderjarigen betreft)

Weer een topic om zeep met onnozele discussies over mensen die bezorgd zijn over het klimaat en degenen die d'office tegen zijn omdat de opzet van de groenen niet strookt met hun onmiddellijk winstbejag.
Ik ben ook niet voorstander voor alles wat groen voorstelt maar er mag wel eens nagedacht worden over alles wat verkeerd loopt.
Als je een kat wilt houden die alles in de natuur en bij de buren kapot maakt dan moet je ze maar steriel laten maken. Doe je dat niet dan is die kat niet verzorgd door zijn baas en is een fikse boete verantwoord. Ofwel gaat die kat naar het vilbeluik. Die valse bezorgdheid om die beestjes moet maar eens gedaan zijn. Dieren zijn dieren. Een varken geniet die bezorgdheid niet.

Tijdens de varkenspest moest mijn zoon meehelpen bij de opruiming.
Hoeveel jonge half vertrappelde varkens hij levend in de vleesmolen heeft moeten gooien; zonder enige verdoving dus; weet hij zelf niet meer bij benadering. Dat zijn de feiten. Hallo dierenvrienden! De katten die rondlopen zijn dikwijls niet meer dan afgedankt kinderspeelgoed. Veertien dagen zijn ze poes en de rest van hun leven mogen ze de buurt gaan verzieken als rovers van alles en nog wat.
En wat doe je dan als poes als je zelfs thuis geen eten krijgt?
Wat doe je als aap-mens als je niks hebt? Kinderen maken misschien?
Maar die kinderen zijn het beu en ze komen naar hier afgezakt i.p.v. voor ouwe zakken te zorgen. Dat zijn feiten.

En ik hoop dat er op dit forum eindelijk eens realiteit wordt besproken i.p.v. zich over te leveren aan stomme ruzies. Wees mens i.p.v. de stomme chimpanzee te blijven spelen. Wie vindt dat onnozel gedoe nu echt plezant?
Ga naar het voetbal voor het spel of voor mekaar de kop in te slaan?

Laatst gewijzigd door werkman : 22 april 2019 om 10:51.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2019, 21:12   #85
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Weer een topic om zeep met onnozele discussies over mensen die bezorgd zijn over het klimaat en degenen die d'office tegen zijn omdat de opzet van de groenen niet strookt met hun onmiddellijk winstbejag.
Ik ben ook niet voorstander voor alles wat groen voorstelt maar er mag wel eens nagedacht worden over alles wat verkeerd loopt.
Als je een kat wilt houden die alles in de natuur en bij de buren kapot maakt dan moet je ze maar steriel laten maken. Doe je dat niet dan is die kat niet verzorgd door zijn baas en is een fikse boete verantwoord. Ofwel gaat die kat naar het vilbeluik. Die valse bezorgdheid om die beestjes moet maar eens gedaan zijn. Dieren zijn dieren. Een varken geniet die bezorgdheid niet.
Mensen die katten hebben claimen steeds zo'n enorme dierenvrienden te zijn en maar ondertussen laten ze hun kat van alles en nog wat mag vangen om vervolgens hun prooien dood te folteren ... enkel voor de lol. Vogels, reptielen tot zelfs eekhoorns en vlinders gaan voor het bijltje. Moeder vogels die druk in de weer zijn om hun jongen te voederen worden geliquideerd waardoor de jongen vervolgens een hongerdood sterven.

Als dat niet het toppunt is van schijnheiligheid en hypocrisie, dan weet ik het ook niet meer.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2019, 21:22   #86
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Een tax van 5 euro per woord dat nog uit Anuna's bakkes komt.
4 euro, ik fantaseer wel wat haar dikke lippen kunnen doen. Voor de rest is ze goed genoeg om in een rapke haar tegen de muur te zetten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2019, 22:01   #87
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Mensen die katten hebben claimen steeds zo'n enorme dierenvrienden te zijn en maar ondertussen laten ze hun kat van alles en nog wat mag vangen om vervolgens hun prooien dood te folteren ... enkel voor de lol. Vogels, reptielen tot zelfs eekhoorns en vlinders gaan voor het bijltje. Moeder vogels die druk in de weer zijn om hun jongen te voederen worden geliquideerd waardoor de jongen vervolgens een hongerdood sterven.

Als dat niet het toppunt is van schijnheiligheid en hypocrisie, dan weet ik het ook niet meer.


Eindelijk nog eens iemand die serieus wil debatteren over problematiek.
Katten zijn in 95 % van de gevallen kinderspeelgoed dat nadien onverzorgd dient om de buurt te coejoneren. Dat zijn de feiten en ik heb in mijn buurt nog geen enkele kat gezien die een diervriendelijke baas heeft.
Wel zageventen genoeg die zeuren over het feit dat sterilisatie van die beesten teveel geld kost.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2019, 22:04   #88
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.398
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Mensen die katten hebben claimen steeds zo'n enorme dierenvrienden te zijn en maar ondertussen laten ze hun kat van alles en nog wat mag vangen om vervolgens hun prooien dood te folteren ... enkel voor de lol. Vogels, reptielen tot zelfs eekhoorns en vlinders gaan voor het bijltje. Moeder vogels die druk in de weer zijn om hun jongen te voederen worden geliquideerd waardoor de jongen vervolgens een hongerdood sterven.

Als dat niet het toppunt is van schijnheiligheid en hypocrisie, dan weet ik het ook niet meer.
Ik heb nog drie katten, vroeger vier. Alleszins, die brengen van alles mee naar huis. Vorige week lag er een dode muis onder mijn stoel, je zag aan het diertje dat het had afgezien.
Soms leven die nog, soms niet, vleermuizen, kikvorsen, merels, mussen, vinken, koolmezen, verschillende soorten muizen. Heb meegemaakt dat er een vleermuis een tijdje in mijn living woonde, je krijgt die niet zo maar gevangen om ze buiten los te laten. En zelfs dan nog, je laat ze buiten los, tien minuten later staan ze er mee terug.
Eén van mijn katten heet "Duvel", heeft haar naam niet gestolen, die klimt in bomen naar nesten van vogels, die bijt de jongen dood.

Ik zou liever hebben dat ze dat niet doen, maar dat instinct bepaald het meeste van hun gedrag, je krijgt ze dat niet afgeleerd.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2019, 22:07   #89
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

ik had vroeger een kat. Het beest klom over de tuindraad om in het gazon van de buren te gaan schijten ipv in onze eigen tuin. Slim beest, de eigen tuin proper houden
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2019, 22:34   #90
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ik had vroeger een kat. Het beest klom over de tuindraad om in het gazon van de buren te gaan schijten ipv in onze eigen tuin. Slim beest, de eigen tuin proper houden
Hoe bemestte u uw tuin dan? Deed u het persoonlijk of gebruikte u kapitalistische kunstmest?
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 01:00   #91
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb nog drie katten, vroeger vier. Alleszins, die brengen van alles mee naar huis. Vorige week lag er een dode muis onder mijn stoel, je zag aan het diertje dat het had afgezien.
Soms leven die nog, soms niet, vleermuizen, kikvorsen, merels, mussen, vinken, koolmezen, verschillende soorten muizen. Heb meegemaakt dat er een vleermuis een tijdje in mijn living woonde, je krijgt die niet zo maar gevangen om ze buiten los te laten. En zelfs dan nog, je laat ze buiten los, tien minuten later staan ze er mee terug.
Eén van mijn katten heet "Duvel", heeft haar naam niet gestolen, die klimt in bomen naar nesten van vogels, die bijt de jongen dood.

Ik zou liever hebben dat ze dat niet doen, maar dat instinct bepaald het meeste van hun gedrag, je krijgt ze dat niet afgeleerd.
Klopt.
In ttg met een hond blijft een kat haar zelfstandigheid meer behouden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 06:25   #92
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ik had vroeger een kat. Het beest klom over de tuindraad om in het gazon van de buren te gaan schijten ipv in onze eigen tuin. Slim beest, de eigen tuin proper houden
Uw kat was een sos.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 07:42   #93
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
No representation without taxation.

Politici dienen een mandaattax te betalen alvorens ze een mandaat mogen opnemen. Politici hebben ook geen recht op uitkeringen, vergoedingen, parlementaire weddes, pensioenrechten, betaalde medewerkers, partijdotaties, subsidies, etc.
Aangenaam gevoel te merken dat mijn mandaattax op veel bijval kan rekenen door het gebrek aan tegenstand.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 07:53   #94
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ik had vroeger een kat. Het beest klom over de tuindraad om in het gazon van de buren te gaan schijten ipv in onze eigen tuin. Slim beest, de eigen tuin proper houden


Een kat schijt niet in een gazon. Een hond wel.
Een kat verkiest losse aarde waarin uw buurman tuiniert en ze maakt putjes in tussen het jonge zaaisel. En als die buurman niet uitkijkt zit hij binnen de kortste tijd met stinkende kattepoep aan zijn handen. Plezant ook weeral.
Om van de hondenpoep maar te zwijgen. Nog niet voorgehad dat kleinkinderen eventjes met de bal spelen op uw toegankelijk vanop straat gazonnetje? En dat zij stinkend binnen in huis komen en heel het huis sporen vertoont van hondenpoep. Of dat uw oprit gebruikt wordt als hondentoilet? Wel op de boerenbuiten is dat alles gewoon hoor.
Maar......er zijn erger dingen in het leven.
Gefustreerde jongeren bijvoorbeeld die bij nacht zich bezig houden met banden van geparkeerde auto's kapot te steken. Ik woon niet ver van een nieuwe bidonville. Bij nacht is het dus oppassen. Zelfs overdag.
Want de wet van de jungle is er van toepassing.
Best is het een zonnebril opzetten. Dan zie je minder of het stoort minder.
En dit terwijl een paar draaien om de oren beter zouden helpen.
Maar zolang er honden en katten zijn kunnen we ons daar op afreageren.
Baasjes hebben altijd gelijk. Ook in de dierenwereld is dit van toepassing.
Dacht U er anders over?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 08:01   #95
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Mensen die katten hebben claimen steeds zo'n enorme dierenvrienden te zijn en maar ondertussen laten ze hun kat van alles en nog wat mag vangen om vervolgens hun prooien dood te folteren ... enkel voor de lol. Vogels, reptielen tot zelfs eekhoorns en vlinders gaan voor het bijltje. Moeder vogels die druk in de weer zijn om hun jongen te voederen worden geliquideerd waardoor de jongen vervolgens een hongerdood sterven.

Als dat niet het toppunt is van schijnheiligheid en hypocrisie, dan weet ik het ook niet meer.
Dat is omdat veel zogezegde "dierenvrienden" de natuur gaan humaniseren.
Alle beestjes zijn lief en schatiig, tot ze een konijn hun eigen jongen zien opeten. Het zijn dan misschien wel dierenvrienden, maar hebben geen kloten voeling met de natuur.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 23 april 2019 om 08:02.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 08:53   #96
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb nog drie katten, vroeger vier. Alleszins, die brengen van alles mee naar huis. Vorige week lag er een dode muis onder mijn stoel, je zag aan het diertje dat het had afgezien.
Soms leven die nog, soms niet, vleermuizen, kikvorsen, merels, mussen, vinken, koolmezen, verschillende soorten muizen. Heb meegemaakt dat er een vleermuis een tijdje in mijn living woonde, je krijgt die niet zo maar gevangen om ze buiten los te laten. En zelfs dan nog, je laat ze buiten los, tien minuten later staan ze er mee terug.
Eén van mijn katten heet "Duvel", heeft haar naam niet gestolen, die klimt in bomen naar nesten van vogels, die bijt de jongen dood.

Ik zou liever hebben dat ze dat niet doen, maar dat instinct bepaald het meeste van hun gedrag, je krijgt ze dat niet afgeleerd.
In tegenstelling tot wat u beweert kan er wel één en ander gedaan worden om de schade te beperken. Een belletje aanbinden, katten 's morgens vroeg en 's avonds laat binnenhouden - zeker tijdens broedseizoen. Het plaatsen van een elektrische afsluitdraad, enz.

Het best van al is natuurlijk geen kat nemen als huisdier of als je er toch een wil, die zoveel mogelijk binnenhouden of op uw terrein. In wezen hoort de gedomesticeerde Afrikaanse kat hoort hier niet thuis.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 09:46   #97
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
In tegenstelling tot wat u beweert kan er wel één en ander gedaan worden om de schade te beperken. Een belletje aanbinden, katten 's morgens vroeg en 's avonds laat binnenhouden - zeker tijdens broedseizoen. Het plaatsen van een elektrische afsluitdraad, enz.

Het best van al is natuurlijk geen kat nemen als huisdier of als je er toch een wil, die zoveel mogelijk binnenhouden of op uw terrein. In wezen hoort de gedomesticeerde Afrikaanse kat hoort hier niet thuis.
wat heb jij toch tegen de natuur?

laat die beestjes hun gang eens gaan zeg...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 09:53   #98
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat heb jij toch tegen de natuur?

laat die beestjes hun gang eens gaan zeg...
Dus meneer vindt het normaal dat zijn kat alles uitmoordt, niet alleen op zijn eigen domein, maar ook bij de buren onder het mom dat het de natuur zou zijn?
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 09:56   #99
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dus meneer vindt het normaal dat zijn kat alles uitmoordt, niet alleen op zijn eigen domein, maar ook bij de buren onder het mom dat het de natuur zou zijn?
ja, geen enkel probleem mee, dat is de natuur, en die stopt niet bij de landsgrens of de tuinmuur.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 10:03   #100
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ja, geen enkel probleem mee, dat is de natuur, en die stopt niet bij de landsgrens of de tuinmuur.
Dat is natuurlijk dikke onzin. Zoals gezegd hoort de huiskat hier niet eens thuis, laat staan dat het iets met de natuur zou te maken hebben. Je kan hier volgens dezelfde redenering ook tijgers los laten rondlopen en gaan beweren dat het de natuur is. Onvoorstelbaar welke kromme redeneringen sommigen maken.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be