Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 april 2012, 22:16   #321
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
- ophouden met de wildgroei van zone 30s en van rode lichten
Wildgroei? Ik vind het een aantal dergelijke zones nog vrij beperkt. Wat ik echter op dit ogenblik belangrijker vind, is dat de overheid de pakkans in die zones vele malen zou moeten verhogen. In schoolomgevingen bijvoorbeeld zou men gerust vaak mogen controleren, iets wat nu jammer genoeg nauwelijks het geval is. Bijgevolg zie ik dan ook met de regelmaat van de klok automobilisten aan hoge snelheden voorbij onze school razen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 23:20   #322
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jammer genoeg is het bij ons nog altijd zo dat een bepaalde mentaliteit de overhand heeft: zodra sommige mensen achter het stuur zitten, menen ze dat ze koning en keizer worden van de weg. Dan moet iedereen wijken en o wee degene die dat niet doet.

Eergisteren ook weer eens meegemaakt op de autosnelweg. Een vrachtwagen wijkt uit naar de middenstrook. Ik kijk in de spiegel en zie dat er geen probleem is om naar het derde rijvak uit te wijken. Maar, zie, ik ben nog maar begonnen met mijn manoeuver of daar komt met heel grote snelheid een zware BMW op het derde rijvak aangevlogen. De bestuurder flikkert met z'n groot licht. Ik negeer die agressie evenwel en voltooi mijn manoeuver. Aan 120 - of er net iets boven - op het derde rijva. Weer groot licht van de man achter mij. Aanvallende gebaren. Hij zit ook voortdurend teken te doen dat ik aan de kant moet. Hoezo? Moet ik die vrachtwagen maar in de zijflank aanrijden?

Menslief, wat denkt die man nu te winnen door op zo'n manier te rijden? Hoeveel minuten zal hij eerder op z'n bestemming zijn dan wanneer hij iets gedisciplineerder en ook hoffelijker rijdt? Van geen belang voor die man: hij is immers de koning van de weg en dus moet iedereen wijken...

Dit gaat om mentaliteit.
Negeren en luidop lachen.
Hij kan jou niet dwingen om de wet te overtreden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 08:29   #323
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wildgroei? Ik vind het een aantal dergelijke zones nog vrij beperkt.

Tegenwoordig maken ze al volledige steden zone 30. Genoeg is genoeg.

Citaat:
Wat ik echter op dit ogenblik belangrijker vind, is dat de overheid de pakkans in die zones vele malen zou moeten verhogen.
Maar dan wel die zones beperken tot daar waar het nodig is, en met variabele snelheid.

Citaat:
In schoolomgevingen bijvoorbeeld zou men gerust vaak mogen controleren, iets wat nu jammer genoeg nauwelijks het geval is.
Volledig akkoord.

Citaat:
Bijgevolg zie ik dan ook met de regelmaat van de klok automobilisten aan hoge snelheden voorbij onze school razen.
Dat is niet enkel het gevolg van de verlaagde pakkans. Hoe moeilijker je het de automobilist maakt, en hoe meer zone 30s je voorziet, hoe meer automobilisten het beu worden en besluiten dat trop teveel is.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 08:42   #324
Freddie
Gouverneur
 
Freddie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Als die idiote regeling eens werd afgeschaft-rijles krijgen van nonkel of tante- en leren rijden via een degelijke rijschool zag het er heel anders uit. Dan konden ze eerst flink zweten, examen doen met nog meer zweten en dan bij slagen de waspoeder krijgen. Konden ze er hun zweethemd mee wassen.
Gelukkig moet men in N-Nederland naar een rijschool. In Belziek gaat alles met de franse slag blijkbaar ook rijles.
Niet akkoord! Rijscholen zijn geldmelkers. Mijn dochter leerde rijden via rijschool: 1000€. Ik mocht aan het einde van de opleiding even mee. Mijn oordeel was dat ze niet klaar was voor het rijexamen, volgens de instructeur wel. Resultaat: niet erdoor. Dan heb ik haar nog 2 maanden geschoold. Resultaat: dikke proficiat aan de "instructeur" vanwege de examinator.
__________________
Arme Vlaming, belogen, bedrogen en bestolen van in de wieg tot voorbij het graf.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 09:34   #325
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wildgroei? Ik vind het een aantal dergelijke zones nog vrij beperkt. Wat ik echter op dit ogenblik belangrijker vind, is dat de overheid de pakkans in die zones vele malen zou moeten verhogen. In schoolomgevingen bijvoorbeeld zou men gerust vaak mogen controleren, iets wat nu jammer genoeg nauwelijks het geval is. Bijgevolg zie ik dan ook met de regelmaat van de klok automobilisten aan hoge snelheden voorbij onze school razen.
Klopt.
Als de overheid faalt op 1 punt is het wel de controles.
Nu denk ik dat het op dat punt dweilen is met de kraan open.
Er zijn gewoon niet genoeg agenten om een kentering te bekomen.

Men zou eigenlijk een paar duizend verkeersagenten moeten aanwerven die controles doen op de gevaarlijke overtredingen.

1) ze betalen zichzelf terug
2) door de vele controles zullen de overtredingen terugvallen en wordt de nood aan extra personeel overbodig
3) De extra paar duizend man kan doorstromen naar ander politioneel werk ter vervanging van de gepensioneerden.
4) Last but not least, de mensen zullen zich door de hoge pakkans beter aan de regels houden en het zal er voor iedereen veiliger op worden.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 09:35   #326
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Juist, dit vat wat mij betreft mooi samen wat die persoon hoogstwaarschijnlijk was/is. Wel al meer mensen van dat type op de weg meegemaakt: ze reageren met getoeter, geflikker... als je op het linkerrijvak netjes 120 km/u rijdt, ook dan wanneer je gewoon niet naar rechts kan uitkijken (je kent ongetwijfeld wel: vrachtwagens op de andere twee rijvakken). Dergelijke personen vinden immers dat het derde vak er is voor wie meer dan 120 rijdt. O wee, de worm die het aandurft trager te gaan...
Het is inderdaad zielig dat soort gedrag.
Dat soort mensen zouden beter het roze papiertje inleveren en met de bus gaan.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 10:44   #327
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Het is inderdaad zielig dat soort gedrag.
Dat soort mensen zouden beter het roze papiertje inleveren en met de bus gaan.
Klopt, net zoals zij die geen inschatting kunnen malen over achteropkomend verkeer en geen voorrang verlenen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 10:52   #328
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Klopt.
Als de overheid faalt op 1 punt is het wel de controles.
Nu denk ik dat het op dat punt dweilen is met de kraan open.
Er zijn gewoon niet genoeg agenten om een kentering te bekomen.

Men zou eigenlijk een paar duizend verkeersagenten moeten aanwerven die controles doen op de gevaarlijke overtredingen.
Men kan natuurlijk ook het aantal onnodige, overdreven, en zelfs ronduit gevaarlijke hindernissen en belemmeringen in het verkeer terugschroeven. Dat komt ook ten goede van de veiligheid en kost op termijn veel minder.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 11:34   #329
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Men kan natuurlijk ook het aantal onnodige, overdreven, en zelfs ronduit gevaarlijke hindernissen en belemmeringen in het verkeer terugschroeven. Dat komt ook ten goede van de veiligheid en kost op termijn veel minder.
Ze sparen zelfs geld én het wordt idd veiliger.

In Belziek planten ze nog steeds jonge bomen en zetten verlichtingspalen op amper 1-1,5 meter langs wegen volledig buiten de bebouwde kom die (oorspronkelijke) 90 en 120 limieten hadden, na xx-aantal dodelijke ongevallen verlagen ze de limieten tot absurde 70 en 90 kmh omdat die banen vooral door die obstakels dodenbanen geworden zijn.
ca. 35 % dodelijke ongevallen vallen in Be ongevalverzwarend op bomen en palen, daartegen zijn toch andere ongevalverzwarende factoren bijna te verwaarlozen.

Maar die wegwanbeheerders weten toch goed genoeg dat dit geen kloten helpt want die bomen zijn evenzo dodelijk bij die snelheden (zelfs bij 30 kmh impact), daarbij gaan bij lagere limieten en gereden snelheden zelfs meer voorrangsnegaties en maneuvers plaatsvinden, menige bestuurders gaan ook meer met totaal andere dingen bezig zijn omdat ze ipv van gewende tot 120 en 90 plots maar max 90 en 70 mogen rijden. Ze hebben immmers meer tijd én risico onderweg...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 april 2012 om 11:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be