Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juni 2004, 09:03   #61
Avan
Burgemeester
 
Geregistreerd: 14 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avan

Nee, jullie probleem is dat jullie altijd iets of iemand nodig hebben om te haten. En dat jullie zonodig de feiten verdraaien en vervalsen om jullie haat te vermommen als redelijkheid en verstand.
het rapport van de KBC, de huidige cijfers over de transfers is dit allemaal vals?
Ja.
Het feit alleen dat aan weerszijden van de taalgrens over alles en nog wat uiteenlopende cijfers worden gehanteerd zou iedereen met een tikkeltje gezond verstand moeten achterdochtig maken.
Die cijfers zijn vals. Of, beter gezegd: ze zijn reëel maar op zulke manier gekozen, ingedeeld en geduid dat ze in dienst staan van op voorhand geschreven conclusies... en dus vals.
Daar is overigens niks nieuws aan :" met cijfers zeg je wat je wil " is bijna een spreekwoord.
Avan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 12:03   #62
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Tegenwoordig is het nogal gemakkelijk om je politieke tegenstanders te ontwijken door met termen als 'haat' te schermen, he.
Daarin geef ik je gelijk : het was een te snel en automatisch antwoord en een beetje sloganesk.
Dus opnieuw:
Je verwijt me er "nog zo ene " te zijn, die het maar niet wil begrijpen, dat het nationalisme het niet tegen de modale waal heeft, maar tegen België.
Als de Waal (modaal of niet) op dit forum zou komen, waar onophoudelijk en zonder de minste intellectuele twijfel wordt beweerd dat hij lui is, de Vlaamse centen opsnoept, de Vlamingen arrogant behandelt, en zo verder en zo meer, zou hij zeker niet doorhebben dat het eigenlijk niets met Wallonië of de modale Waal te doen heeft, en alles met België. Hij zou zich beledigd voelen en onrechtvaardig behandeld. En hij zou nooit geloven dat hij de Vlaamse politici mag vertrouwen als ze denken dat onafhankelijkheid voor beide contreien wenselijk is.
En over ontwijken gesproken ...
Ik vind echt dat je mijn vraag ontwijkt.
Het gaat het erom dat het VB (en de andere nationalisten ook) altijd een ZONDEBOK nodig hebben. En dat is geen gezonde manier van politiek bedrijven.
Dat is de schuld van een paar rechtse extremisten. Ik zou nooit een simpele waalse arbeider zulke verwijten naar de kop slingeren, omdwille van het feit dat ook hij een pion is in het spel van het grootkapitaal dat de Belgische staat heeft gecreëerd en in stand houdt. Ik vind het dan ook spijtig dat redelijk wat flaminganten nog steeds niet weten wie precies de vijand is.

Het is trouwens niet toevallig dat een partij als het Vlaams Blok zich focust op de luie ocmw steuntrekkers in Wallonië: daarmee leiden ze de aandacht af van de échte problemen, want het Blok is een partij die veel steun krijgt uit net die kringen die de problemen veroorzaken. Je zal hen nooit de bedrijfswereld horen aanvallen hoor.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 13:03   #63
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Ik ben absoluut niet gelovig. Toch vind ik het jammer dat er in de ontwerptekst van Europese grondwet niet wordt verwezen naar de Christelijke wortels van Europa, om op die manier duidelijk te maken dat de Islam in Europa niet thuishoort en om duidelijk te maken dat Turkije niet tot de EU mag toetreden.
politiek en godsdienst mogen niks met elkaar te maken hebben, punt andere lijn
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 13:10   #64
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Ik ben absoluut niet gelovig. Toch vind ik het jammer dat er in de ontwerptekst van Europese grondwet niet wordt verwezen naar de Christelijke wortels van Europa, om op die manier duidelijk te maken dat de Islam in Europa niet thuishoort en om duidelijk te maken dat Turkije niet tot de EU mag toetreden.
politiek en godsdienst mogen niks met elkaar te maken hebben, punt andere lijn
Zeg jij. Sommigen denken daar anders over. Religie valt niet los te koppelen van de volkeren waarin zij beleden wordt.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 23:08   #65
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10

politiek en godsdienst mogen niks met elkaar te maken hebben, punt andere lijn
Zeg jij. Sommigen denken daar anders over. Religie valt niet los te koppelen van de volkeren waarin zij beleden wordt.
fijn
maar politiek en godsdienst moeten strikt gescheiden blijven
de rule of law is de meest succesvolle bestuursvorm ooit
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 23:15   #66
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avan

Nee, jullie probleem is dat jullie altijd iets of iemand nodig hebben om te haten. En dat jullie zonodig de feiten verdraaien en vervalsen om jullie haat te vermommen als redelijkheid en verstand.
het rapport van de KBC, de huidige cijfers over de transfers is dit allemaal vals?
indien niet vals, in elk geval simplistisch
waar komt het vlaamse geld van de transfers immers vandaan? BRUSSEL, vanwege de lonen die alle vlamingen maandelijks meenemen uit de hoofdstad
is dat dan nog een vlaamse transfer of een brusselse transfer via transit-vlaanderen?
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 09:11   #67
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Een LOON is een betaling voor uitgevoerd WERK.
Transfers zijn GIFTEN!

Als je vindt dat Brussels transferts naar Vlaanderen doet, dat alle Vlamingen dan ook maar gewoon thuisblijven en hun loonzakje laten opsturen.

Je zal het verschil gauw merken denk ik.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 10:32   #68
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Ik ben fundamenteel tegenstander van dergelijk Verlichtings-fundamentalisme. Uiteindelijk is een dergelijke visie geen haar beter dan een islamfundamentalist of een christelijk fundamentalist.
men zou haast zeggen dat ge fundamenteel tegen fundamentalisme zijt
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 10:36   #69
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian


De mens is een spiritueel, religieus wezen en dus kan en mag de invloed van religie niet geweerd worden omwille van Verlichtings-fundamentalisme!
Ik heb niet gezegd antireligieus.
Guderian was er fundamenteel van overtuigd dat die 'a' wel de afkorting van 'anti' moest wezen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 14:23   #70
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim

Ik heb niet gezegd antireligieus.
Guderian was er fundamenteel van overtuigd dat die 'a' wel de afkorting van 'anti' moest wezen
Niet dus. Meer zelfs, ik ben anti-anti-religieus: atheïsme als dogma propageren zoals in het traditioneel marxisme is een inbreuk op de vrije gedachte.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 22:36   #71
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Een LOON is een betaling voor uitgevoerd WERK.
Transfers zijn GIFTEN!

Als je vindt dat Brussels transferts naar Vlaanderen doet, dat alle Vlamingen dan ook maar gewoon thuisblijven en hun loonzakje laten opsturen.

Je zal het verschil gauw merken denk ik.
zonder brussel zijn er geen lonen voor de vlamingen die er werken
maar wie draait op voor de kosten die vereist zijn voor een centrumstad? Brussel
is het dan eerlijk dat de vlamigen niet meer zouden willen betalen voor brussel? neen
en als ze dat niet willen horen, zullen ze het wel voelen
ik ben die hypocrisie moe, zonder brussel is vlaanderen gewoon niks anders meer dan een meeloper, dus moet men af van de waangedachte alsof dat brussel een blok aan het been is
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be