Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juni 2004, 12:44   #21
Spetsnaz
Europees Commissaris
 
Spetsnaz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Merksem
Berichten: 6.016
Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
25 000 000 turken in Rusland ? lol...

totaal wonen er in Rusland 14 000 000 moslims, vooral tataren..
De meeste van die tataren hebben met islam of christendom niets te maken en zijn gewoon atheisten.
En bijna tataren werken als verkopers, opruimers, poetsers etc..

Rusland zal nooit lid worden van de Europese Unie, turkije ook niet.
Maak je geen illusies
Turkije zou toch best kunnen, denk ik. Ook al omdat de Amerikanen hier sterk op aandringen.
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 12:51   #22
JusticeLover
Banneling
 
 
JusticeLover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 6.763
Standaard

Citaat:
25 000 000 turken in Rusland ? lol...

totaal wonen er in Rusland 14 000 000 moslims, vooral tataren..
De meeste van die tataren hebben met islam of christendom niets te maken en zijn gewoon atheisten.
En bijna tataren werken als verkopers, opruimers, poetsers etc..

Rusland zal nooit lid worden van de Europese Unie, turkije ook niet.
Maak je geen illusies
Hoe weet je dat? Kom met argumenten. Of weet je het omdat je toevallig een asielzoeker bent die van Sovjet-Unie is gevlucht? Wel bepaald Armenië?
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 12:53   #23
Shizie
Banneling
 
 
Shizie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Ergens in Siberie
Berichten: 2.629
Standaard

ex USSR ja, asielzoeker neen, en ook niet uit Armenie...
Alhoewel ik voor Armenie enorm veel respect heb.
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 12:56   #24
Spetsnaz
Europees Commissaris
 
Spetsnaz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Merksem
Berichten: 6.016
Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
ex USSR ja, asielzoeker neen, en ook niet uit Armenie...
Alhoewel ik voor Armenie enorm veel respect heb.
Ah interessant,

toch niet Georgië ?
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 13:42   #25
Shizie
Banneling
 
 
Shizie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Ergens in Siberie
Berichten: 2.629
Standaard

neen, Rusland zelf ;p ben 100% rus
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 13:47   #26
Spetsnaz
Europees Commissaris
 
Spetsnaz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Merksem
Berichten: 6.016
Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
neen, Rusland zelf ;p ben 100% rus
Ah boeiend, hoe lang ben je al hier ?
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 14:22   #27
Shizie
Banneling
 
 
Shizie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Ergens in Siberie
Berichten: 2.629
Standaard

12 jaar...
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 17:53   #28
Groot Bakkes
Minister
 
Groot Bakkes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2003
Locatie: Vlaanderen, Antwerpen
Berichten: 3.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL_TURCO_87(hhelmaci)
Citaat:
Maar ik had het niet over EL_TURCO_87 maar over DIE MENSEN en dat was bedoeld op die gedetineerden. Anders had ik hem wel met 'jij', 'gij', 'je' of 'u' aangesproken!

Stelletje analfabeten
Ja maar tegenwoordig heerst er chaos. Tegenwoordig ziet men elk moslim als potentieel crimineeltje, vandaar.
Als u al direct elke Vlaming als een racist gaat beschouwen heeft u zelf ook een ferm probleem, het is maar dat je het weet.
Maar nu lijken jij en Spetsnaz toch te snappen wat ik bedoel: beter laat dan nooit zeggen we dan.
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 17:56   #29
Spetsnaz
Europees Commissaris
 
Spetsnaz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Merksem
Berichten: 6.016
Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL_TURCO_87(hhelmaci)

Ja maar tegenwoordig heerst er chaos. Tegenwoordig ziet men elk moslim als potentieel crimineeltje, vandaar.
Als u al direct elke Vlaming als een racist gaat beschouwen heeft u zelf ook een ferm probleem, het is maar dat je het weet.
Maar nu lijken jij en Spetsnaz toch te snappen wat ik bedoel: beter laat dan nooit zeggen we dan.
D�*t zou pas racistisch zijn zeggen dat elke Vlaming een racist is.
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 17:59   #30
Groot Bakkes
Minister
 
Groot Bakkes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2003
Locatie: Vlaanderen, Antwerpen
Berichten: 3.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes

Uiteraard, vrijheidsberoving. Maar het voordeel van Siberië is niet dat die mensen zich daar te pletter moeten werken. Dat heb ik ook nooit gezegd.
De voordelen zijn: veel plaats voor gevangenissen (wij hebben er nl. te kort) en ontsnapping (want dat gebeurt zeer vaak tegenwoordig) is quasi onmogelijk vanwege de onherbergzame omgeving.
Dat is geen onmenselijk gedachtegoed.
Niet te pletter hoeven te werken ? In de tijd van de tsaar misschien ja, dan kon je daar nog rustig 'bomen gaan tellen'. Sinds Stalin word je daar aan het werk gezet. Sinds Chroestsjov is het regime inderdaad gemilderd, maar ik zou er toch niet naartoe gaan uit vrije wil .
U interpreteert mijn woorden andermaal verkeerd. Waar schrijf ik dat de gevangenissen kopieën moeten zijn van de strafkampen van Stalin?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
gument dat het geen goed idee is om criminelen van gemeen recht ver weg op te sluiten. Bovendien lijken de meesten hier te vergeten dat opsluiting in de eerste plaats gericht is op rehabilitatie (en natuurlijk op de bescherming van de maatschappij). Hoe "slechter" je hen behandelt, hoe groter de kans op recividisme bij vrijlating.
Dat is juist wat ik zeg! Ik ben niet voor een onmenselijke behandeling maar voor het aanleren van een beroep bij deze mensen. Zoals u ook stelt, om de heregratie in te samenleving te vergemakkelijken en de kans op recividisme te verkleinen. Natuurlijk zijn het geen viersterrenhotels zoals nu, maar er moet toch een gulden middenweg te vinden zijn?
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 18:02   #31
Spetsnaz
Europees Commissaris
 
Spetsnaz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Merksem
Berichten: 6.016
Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz

Niet te pletter hoeven te werken ? In de tijd van de tsaar misschien ja, dan kon je daar nog rustig 'bomen gaan tellen'. Sinds Stalin word je daar aan het werk gezet. Sinds Chroestsjov is het regime inderdaad gemilderd, maar ik zou er toch niet naartoe gaan uit vrije wil .
U interpreteert mijn woorden andermaal verkeerd. Waar schrijf ik dat de gevangenissen kopieën moeten zijn van de strafkampen van Stalin?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
gument dat het geen goed idee is om criminelen van gemeen recht ver weg op te sluiten. Bovendien lijken de meesten hier te vergeten dat opsluiting in de eerste plaats gericht is op rehabilitatie (en natuurlijk op de bescherming van de maatschappij). Hoe "slechter" je hen behandelt, hoe groter de kans op recividisme bij vrijlating.
Dat is juist wat ik zeg! Ik ben niet voor een onmenselijke behandeling maar voor het aanleren van een beroep bij deze mensen. Zoals u ook stelt, om de heregratie in te samenleving te vergemakkelijken en de kans op recividisme te verkleinen. Natuurlijk zijn het geen viersterrenhotels zoals nu, maar er moet toch een gulden middenweg te vinden zijn?
U verwees wel naar de Russische kampen en die zijn toch nog niet meteen wat ik bedoel en waarschijnlijk ook niet wat jij bedoelt.

Des te beter dat we het eigenlijk eens zijn
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 18:10   #32
Groot Bakkes
Minister
 
Groot Bakkes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2003
Locatie: Vlaanderen, Antwerpen
Berichten: 3.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes

U interpreteert mijn woorden andermaal verkeerd. Waar schrijf ik dat de gevangenissen kopieën moeten zijn van de strafkampen van Stalin?




Dat is juist wat ik zeg! Ik ben niet voor een onmenselijke behandeling maar voor het aanleren van een beroep bij deze mensen. Zoals u ook stelt, om de heregratie in te samenleving te vergemakkelijken en de kans op recividisme te verkleinen. Natuurlijk zijn het geen viersterrenhotels zoals nu, maar er moet toch een gulden middenweg te vinden zijn?
U verwees wel naar de Russische kampen en die zijn toch nog niet meteen wat ik bedoel en waarschijnlijk ook niet wat jij bedoelt.

Des te beter dat we het eigenlijk eens zijn
Leuk dat we het eens zijn, maar waar verwees ik juist naar de Russische strafkampen?
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 18:13   #33
Spetsnaz
Europees Commissaris
 
Spetsnaz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Merksem
Berichten: 6.016
Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz

U verwees wel naar de Russische kampen en die zijn toch nog niet meteen wat ik bedoel en waarschijnlijk ook niet wat jij bedoelt.

Des te beter dat we het eigenlijk eens zijn
Leuk dat we het eens zijn, maar waar verwees ik juist naar de Russische strafkampen?
ok, het waren "eigen" kampen in Siberië
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 18:35   #34
Groot Bakkes
Minister
 
Groot Bakkes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2003
Locatie: Vlaanderen, Antwerpen
Berichten: 3.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes

Leuk dat we het eens zijn, maar waar verwees ik juist naar de Russische strafkampen?
ok, het waren "eigen" kampen in Siberië
Eigen gevangeniscomplexen, juist. De link wordt uiteraard makkelijk gelegd hoewel het dom is: de Poolse gevangenissen van nu hebben ook niets te maken met de huidige gevangenissen daar hé.
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 19:03   #35
Spetsnaz
Europees Commissaris
 
Spetsnaz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Merksem
Berichten: 6.016
Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz

ok, het waren "eigen" kampen in Siberië
Eigen gevangeniscomplexen, juist. De link wordt uiteraard makkelijk gelegd hoewel het dom is: de Poolse gevangenissen van nu hebben ook niets te maken met de huidige gevangenissen daar hé.
Van die kampen kunnen we ook in Wallonië zetten he
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 21:02   #36
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
25 000 000 turken in Rusland ? lol...

totaal wonen er in Rusland 14 000 000 moslims, vooral tataren..
De meeste van die tataren hebben met islam of christendom niets te maken en zijn gewoon atheisten.
En bijna tataren werken als verkopers, opruimers, poetsers etc..

Rusland zal nooit lid worden van de Europese Unie, turkije ook niet.
Maak je geen illusies
BBC
Tuesday, 6 March, 2001, 00:22 GMT
Moscow courts its million Muslims



Prayers in the snow: Muscovite Muslims celebrate Eid

Moscow Mayor Yuriy Luzhkov attended a service at the city's main mosque to mark Eid al-Adha, the Muslim feast of sacrifice, on Monday and promised to help provide more facilities for Moscow's million-strong Muslims.
He urged Muscovites to embrace religious tolerance, a theme taken up in a message to Muslims by President Vladimir Putin, who spoke of "respect among all the peoples of multi-national Russia".



Mayor Luzhkov (left) has ground to make up with Muslims

This is only the second year that Russian leaders have taken the trouble to greet the Muslim community on their feast day, and some commentators see the attention as being an attempt to win support for the war against the Muslim Chechens.

Certainly, the leadership of Russia's Muslims has been careful not to side with the Chechens.

Supreme Mufti Talgat Tajuddin told worshippers in the Tatar city of Ufa that the war was a "necessary measure against terrorists rather than brothers-in-faith".

The second most senior cleric, Moscow-based Ravil Gaynutdin, opened the country's first Islamic university in Tatarstan last September to prepare clerics, and was at pains to say it would "protect the country from foreign extremist teachings".

The country's most prominent Muslim MP, Abdul-Vakhid Niyazov of the Refakh (Welfare) movement, sits in the pro-Putin Unity bloc in parliament.

Subservient congregation

There is, however, disillusion among many young Muslims at the political subservience and local complacency of their religious and community leaders, which has fed into Russians' traditional distrust of Islam to produce some ugly anti-Muslim acts.



High birth rates have increased the proportion of Muslims

Ironically, Moscow's Muslims have long complained about the tone of Mayor Luzhkov's campaign against unregistered market traders, most of whom are Muslims from the Caucasus.

Combined with antagonism stirred up by the Chechen war and alleged terrorist attacks on Russian civilians, this has led to an atmosphere of police intimidation and public suspicion against Muslims or people who simply "look Muslim".

Doubts and divisions

The Muslims of Russia number about 20 million, or 15% of the population. Perhaps four to five million of these are practising Muslims, although their higher birth-rate and increasing cultural and religious self-confidence mean that Muslims are likely to increase both in absolute numbers and in their proportion of the population.

In terms of political orientation, they have tended to vote for the Communist Party, as the bastion of conservatism and regional elites, although nationalist and pro-Islamic parties are gaining popularity in Tatarstan and the northern Caucasus.



Muslims have a grim reputation in Russia

The Muslims of the industrialised Volga - mainly the Tatars, Bashkirs and Chuvash - see Islam as a badge of national self-confidence and the role of their regional leaders as power-brokers.

They traditionally supply the elite of the Muslim community, such as Tajuddin and Gaynutdin.

The Muslims of the northern Caucasus - Chechens, Circassians and Dagestanis, among others - often feel like poor relations. They were absorbed into Russia much later, live in poor mountain areas, and have suffered most from their community's grim reputation among Russians.

This reputation has been fed by media stereotyping and the growth of Sharia law and militant sects - such as the pro-Saudi Wahhabis - in the Caucasus.

Russia's leaders may have decided the time has come to court the growing Muslim constituency before its loyal, Tatar leadership gives way to more militant trends that seek guidance from abroad.
Search BBC News Online
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 21:06   #37
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

De Tataren spreken een Turkse taal. Ze zijn afstamelingen van de gouden horde van Batu Khan.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 05:40   #38
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Goed ze spreken een Turkse taal daarom zijn het nog geen Turken zoals U hé, ze hebben zeer weinig gemeen met de Turken van Klein-Azië hoor.
Trouwens Tataren zijn een mengeling van allerlei steppevolkeren die Rusland doorkruisten, niet enkel Turkse volkeren. Er zijn ook christelijk orthodoxe Turkse volkeren in Rusland en Slavische moslims.

Rusland westers, dar zou ik durven te betwijfelen! Europees misschien wel maar dan Europees zoals Bulgarije of de Oekraïne, dus niet westers. Trouwens Russen en Tataren zijn enorm gemengd, je zult echte Russen zien met zwaar Aziatische trekken en echte Russen die er Scandinavisch uitzien, de meeste hebben een typisch slavisch uiterlijk. Ook veel Tataren zijn blond, over het algemeen hebben ze wel nog Aziatische trekken, net als de Finse volkeren. (die ook niets met Finland te zien hebben behalve de taal dan) Kozakken waren oorspronkelijk ook een Turkse stam maar ze namen zo veel Russische vluchtelingen op dat ze zich bij Rusland gingen aansluiten.
Moslims wonen in Centraal-Europees Rusland, zelfs tot vlak bij Moskou, Kazan is de meest noordelijke moslimstad ter wereld, ongeveer op dezelfde breedtegraad als Kopenhagen. en ook in de Caucasus, de Caucasus-moslims zijn inderdaad meer practiserend. Siberiërs zijn eigenlijk gewoon geëmigreerde Russen en andere minderheden uit Europees Rusland. Rusland is een etnisch zootje, niet zelden zul je een gezin tegenkomen gemengd Tataars-Duits, Russisch-Oezbeeks, Georgisch-Witrussisch enz. dat is meer regel dan uitzondering.

Belgische gevangenen in Siberië? Waarom niet, als we er tenminste voor betalen. Russische kampen zijn trouwens niet zo erg als gedacht, vraag maar aan Soli, het zijn open plaatsen en je wordt niet in barakken opgesloten, je kunt er zelfs meisjes ontvangen. Wel is er te weinig plaats en heersen er ziekten.


shizie, gavarite paruski? atkuda?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 08:31   #39
JusticeLover
Banneling
 
 
JusticeLover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 6.763
Standaard

Citaat:
Goed ze spreken een Turkse taal daarom zijn het nog geen Turken zoals U hé, ze hebben zeer weinig gemeen met de Turken van Klein-Azië hoor.
Maar het zijn Turken eh
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 11:01   #40
Groot Bakkes
Minister
 
Groot Bakkes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2003
Locatie: Vlaanderen, Antwerpen
Berichten: 3.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes

Eigen gevangeniscomplexen, juist. De link wordt uiteraard makkelijk gelegd hoewel het dom is: de Poolse gevangenissen van nu hebben ook niets te maken met de huidige gevangenissen daar hé.
Van die kampen kunnen we ook in Wallonië zetten he
Daar hebt ge geen Altai die ze afschermt van de bewoonde wereld.
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be