Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Hoe lang denkt u nog separatist te zijn?
Ik ben separatist in hart en nieren, en zal dat men leven lang blijven! 47 58,75%
Ik ben een separatist, maar zal dat niet meer zijn als ik er genoeg van heb. 3 3,75%
Ik ben geen separatist, maar een neo-nazi. 3 3,75%
Ik ben geen separatist. 27 33,75%
Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 december 2004, 19:53   #61
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
separatistisch voor het leven kan evengoed betekenen dat men de Vlaamse onafhankelijkheid wil, maar niet de Anschluß aan Nederland

bouw jij maar rustig verder aan je lego-imperium, en laat je onzin hier maar es achterwege
Dat lego-imperium is in tegenstelling tot uw illusie, realiteit!
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 19:53   #62
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
een vraag op een vraag: waarom heb je niet de keuze "ik ben separatist tot na de Vlaamse onafhankelijkheid erbij gezet"?

zo kan ik evengoed een poll starten "Waarom ben je belgicist?"
1) omdat ik als Vlaming mijn eigen volk veracht
2) omdat ik een vuile communist ben
3) omdat ik elk jaar honderden euro's cadeau wil doen aan mijn zuiderburen die niet eens mijn taal willen spreken
4) omdat ik le prince des Wallons philippe es langs achter wil pakken
5) omdat ik mijn hersenen heb afgestaan als orgaandonor
Even een poll op hetzelfde niveau: "Waarom ben je flamingant?"
1. Ik veracht Franstaligen omdat ze Frans spreken
2. Ik vind Hitler geweldig
3. Het woordje "solidair" komt niet in mijn woordenboek voor
4. Ik wil de überführer van het flamingantisch belang eens lekker langs achter nemen
5. Toen ik geboren werd, hebben ze baby weggegooid en de nageboorte gehouden

Nu tevreden?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 19:54   #63
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Juist. Vier mogelijkheden in die BUB-sul z'n poll, maar de meest normale en voor de hand liggende keuze staat er natuurlijk niet bij.
Sul, sul? Jij bent de sul, het bewijs daarvan is je avatar.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 19:55   #64
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
pleeg zelfmoord, dan hoef je de Vlaamse onafhankelijkheid zeker niet meer mee te maken
Ik zet er men hele fortuin op dat, als ik 100 jaar zou worden, België nog steeds bestaat. Hoe oud bent u in 2080?
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 19:57   #65
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Pas op Yann, Karel Dillen trekt het ook nog langer dan verwacht!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 19:59   #66
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar
Uiteraard is de illegitieme belze staat dat.

De zogenaamde "Belgische" opstand in 1830 bleek uiteindelijk niets anders te zijn dan een Waalsch/Fransch onderonsje. Daarbij overigens aardig op weg geholpen door de ijdelheid en infantiliteiten van de toenmalige kroonprins Willem, de latere koning Willem II. Meer daarover kan men hier lezen. Het volgende wil ik de lezertjes alvast niet onthouden:


Als bron een politiek forum aanhalen, echt zielig hoor!

Citaat:
Het moge duidelijk zijn dat Yann en zijn trawanten in dezen de seperatisten zijn, en dat al bijna 175 jaar. Daarbij zijn zij blijkens bovenstaand citaat ook nog eens collaborateurs van het zuiverste soort.
En dan heb ik het niet eens over het feit dat hij en de zijnen aanhangers zijn van de internationaal opererende criminele bende die ook wel bekend staat als het Stronthuysch van Saksen-Coburg dat net zoals de Nederlandsche tegenhanger het Stronthuysch van Oranje er beter aan doet om vrijwillig af te treden.
Waarom zou ik antwoorden op een gefrustreerde. Leer eerst beschaafd Nederlands.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 20:00   #67
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Pas op Yann, Karel Dillen trekt het ook nog langer dan verwacht!
Inderdaad. Hij heeft al tientallen Vlaamse-onafhankelijkheids-deadline's gepasseerd. Daar moet je een sterk karakter voor hebben!
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 20:01   #68
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Tja, je weet wat ze zeggen van onkruid he...

Al wil ik daar in Dillen z'n geval (de vuile negationist!!!) persoonlijk iets aan doen!

Laatst gewijzigd door Kim : 5 december 2004 om 20:02.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2004, 12:52   #69
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Nog altijd geen antwoord gehad van axel nort, big bad wolf, Djeeuw, EXTREEM, Groot Bakkes, Hrafnar, John Stufflebeam, Mjöllnir, mulder7, Philips Inc., prutske, Public energy, separatist, stab, Tantist, Tijl Uilenspiegel, vercetti, Vlaamse Leeuw en zorroaster

op onderstaande vraag:



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Hoe grappig lijkt de uitslag van de poll tot hiertoe! Volgende mensen gaan hun leven lang separatist blijven:

axel nort, big bad wolf, Djeeuw, EXTREEM, Hrafnar, John Stufflebeam, mulder7, Philips Inc., prutske, Public energy, stab, Tantist, Tijl Uilenspiegel, vercetti, Vlaamse Leeuw, zorroaster

De vraag is dan hoe ze dat interpreteren? Kunnen bovenstaande antwoorden op deze vraag?

1. Ik denk niet dat ik een onafhankelijk Vlaanderen nog zal meemaken. Ik leef geen eeuwigheid.

2. Ik blijf separatist, ook als Vlaanderen onafhankelijk is. Daarna strijd ik voor de onafhankelijkheid van mijn provincie!
Is Zwart & Geel dan de enigste slimmerik hier op dit forum?
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'

Laatst gewijzigd door Yann : 6 december 2004 om 12:53.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2004, 13:11   #70
big bad wolf
Parlementslid
 
big bad wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Locatie: Brugge
Berichten: 1.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Nog altijd geen antwoord gehad van axel nort, big bad wolf, Djeeuw, EXTREEM, Groot Bakkes, Hrafnar, John Stufflebeam, Mjöllnir, mulder7, Philips Inc., prutske, Public energy, separatist, stab, Tantist, Tijl Uilenspiegel, vercetti, Vlaamse Leeuw en zorroaster

op onderstaande vraag:




Is Zwart & Geel dan de enigste slimmerik hier op dit forum?
reply gisteren om 00u37:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
Ik ben en blijf separatist: een gezond Vlaanderen is een onafhankelijk Vlaanderen.

Ik zie enkel meer van hetzelfde mochten we les Saks et Cobourgs inruilen voor de Oranje-Nassau's...

In de EU alleen zijn Cyprus (0,7 mln), Denemarken (5 mln), Estland (1,5 mln), Finland (5 mln), Ierland (4 mln), Letland (2,5 mln), Litouwen (3,5 mln), Luxemburg (0,4 mln), Malta (0,4 mln), Slovenië (2 mln) en Slowakije (5,5 mln) onafhankelijke landen met stuk voor stuk lagere inwoneraantallen dan Vlaanderen

België (met het worstenhuis op kop) is een plakmiddel tussen 2 gemeenschappen (de Duitstalige uitgezonderd). Voor elke belangrijke beleidsbeslissing ontstaan nieuwe of vernieuwde communautaire knelpunten. Met een afscheuring van 2 verschillende volkeren voorkom je in de toekomst compromissen die aan iedereen veel kost, maar weinig opbrengen
omgekeerd wachten wij wel nog op een antwoord op de vraag "Waarom geen optie "ik ben separatist tot wanneer Vlaanderen onafhankelijk wordt"?"

getuigt enkel van kortzichtigheid indien je op deze simpele vraag geen antwoord kan geven
__________________
God save the king, 'cause no one else will
-- Blackadder
big bad wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2004, 13:56   #71
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Ik ben een separatist, maar zal dat niet meer zijn als ik er genoeg van heb. Ik zal er genoeg van hebben op de dag van de Onafhankelijkheid. Voil�*, simpel hè?
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2004, 14:47   #72
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
reply gisteren om 00u37:

omgekeerd wachten wij wel nog op een antwoord op de vraag "Waarom geen optie "ik ben separatist tot wanneer Vlaanderen onafhankelijk wordt"?"

getuigt enkel van kortzichtigheid indien je op deze simpele vraag geen antwoord kan geven
Sorry hoor, maar ik vind dat geen antwoord op mijn vraag. Separatisme heft zichzelf op wanneer Vlaanderen onafhankelijk is. U had dus beter op de tweede optie gestemd.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2004, 14:48   #73
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Ik ben een separatist, maar zal dat niet meer zijn als ik er genoeg van heb. Ik zal er genoeg van hebben op de dag van de Onafhankelijkheid. Voil�*, simpel hè?
Dit is een goed antwoord.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2004, 15:32   #74
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Ik ben een principiële nationalist, in die zin dat als een volk zelfbestuur vraagt, separatisme voor mij altijd een bespreekbare optie moet zijn. Of ze dat in de praktijk willen realiseren is dan weer hun zaak.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2004, 16:27   #75
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.444
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
De pro-Belgische uitspraken door de toekomstige Koning der Belgen, Kroonprins Filip Van Saxen-Coburg, hebben een enorme indruk nagelaten op de bevolking, hetzij positief, hetzij (in mindere mate) negatief. Deze schokgolf heeft ongetwijfeld een impact gehad op het flamingantisme, en dus op het separatisme. Ongetwijfeld zijn er mensen die zich bekeerd hebben, en die hun Belg zijn aanvaarden, en er trots op zijn.

Graag wil ik hier op dit forum eens pollsen hoeveel van de flamimbo's zich uiteindelijk bekeerden, en indien dat nog niet het geval was, hoe lang ze nog denken separatist te blijven (hetgeen toch wel een gevaarlijke houding zal worden in de toekomst -> Filip, pad, kruisen...).

Stemmen maar!*

[size=1]*de poll is publiek, en er zal akte genomen worden van de resultaten[/size]

ik heb fluppe zijn pad ooit eens gekruisd, ik wist niet eens dat die oelewapper daar liep, ... Wat ze een doeltreffende beveiliging noemen, ...

Zonder dat ik het wist liep ik tijdens een voedingssalon van een jaar of 5 geleden bekanst omver, er stak hooguit 5 meter tussen mij en de chocoprince.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2004, 16:28   #76
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.444
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Ja, ik denk ook dat veel mensen onder de indruk zijn van de woorden van prins Filip. Stel je voor dat je separatist bent en Filip kruist je pad: dat is even schrikken, zeg.

vooral voor fluppe en zijn kleuterjuf die er altijd bij is om de stoute kindjes weg te houden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2004, 16:30   #77
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.444
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Haha! Tantisje blijft dus zen leven lang separatist. Na een onafhankelijk Vlaanderen, een onafhankelijk Oost-Vlaanderen, daarna een onafhankelijk Gent, en daarna een onafhankelijk café "Bij den Beestmensch".

En daarna natuurlijk ook een onafhankelijke barkruk !

En een poot van een barkruk en een splinter

en een stofke

en een molecule,

en een atoom,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2004, 17:12   #78
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
En daarna natuurlijk ook een onafhankelijke barkruk !

En een poot van een barkruk en een splinter

en een stofke

en een molecule,

en een atoom,
U heeft het begrepen. Flamingantisme is geen ideaal, het is een stap van de verkleinende trap.

Klein - kleiner - kleinst - Vlaams-nationalistisch
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2004, 20:03   #79
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
1. Ik denk niet dat ik een onafhankelijk Vlaanderen nog zal meemaken. Ik leef geen eeuwigheid.

2. Ik blijf separatist, ook als Vlaanderen onafhankelijk is. Daarna strijd ik voor de onafhankelijkheid van mijn provincie!
Eigenlijk word ik na een eventueel succesvolle scheiding van Vlaanderen een annexist tegenover Nederland. Sinds u die mogelijkheid blank hebt gelaten moest ik hetgene kiezen dat het dichtste bij mij mening kwam en dat was gans mijn leven separist blijven.
Begrijp me nu niet verkeerd ik zou Vlaanderen als eenheid willen blijven zien. Ik zou separist blijven tegenover de op-die-dag-nog-overblijvende belgicisten die de splitsing willen wreken.

Belgicisten zijn eigenlijk zélf separisten maar dan tegenover het Koninkrijk der Nederlanden en die belgicisten zijn separistisch tegenover dat Koninkrijk gebleven. Op die manier zou ook ik tegenover de Belgische gedachte een separist blijven. Separisme beschouw ik simpelweg als een afzetting tegen een bepaald soort van nationalisme wegens een ander soort nationalisme dat zich in gebieden afspeeld die voor beide groepen fundamenteel zijn.


Groeten.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 6 december 2004 om 20:19.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2004, 21:38   #80
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester
 
N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen.
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djeeuw
het Koninkrijk der Nederlanden
Laten we niet al te nostalgisch doen. Weg met dat geldverslindende koningshuis. Desalniettemin: op naar de Dietse Staat!
__________________


N.J.S.V. Antwerpen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be