Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 januari 2006, 22:33   #21
stephen-
Gouverneur
 
stephen-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 1.078
Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Het is nu eenmaal wel een goed product, maar met een goeie marketing errond, domme consumenten natuurlijk, de jeugd (onder het motto: als iemand dat heeft, moet ik dat ook hebben), 'statussymbool' bij jongeren, en sowieso het imago van Apple zijnde design en anders dan de anderen... Zoiets trekt volk aan.
stephen- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 08:54   #22
De Nachtuil
Gouverneur
 
De Nachtuil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.472
Standaard

Er bestaat ook nog zoiets als persoonlijke voorkeur, he.
Ik versta ook niet waarom iemand zoveel geld in een BMW, Mercedes,... of wat dan ook steekt. Een iPod daarentegen vind ik zijn geld wel waard.
Maar auto's interreseren mij dan ook minder dan muziek.
__________________
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 09:36   #23
Postmoderne Flikker
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 324
Standaard

Alle redenen waarom ik van I-pod ben weggebleven toen ik drie maanden geleden mijn Minidisc kocht :
* harde schijf geheugen = crasht = al je muziek kwijt
* harde schijf geheugen = gelimiteerd
* de rage rond I-pod komt mijn oren uit
* minder goed geluid dan een minidisc
* groter dan een minidisc (buiten dan de I-pod Nano)
* minidisc = continu uitbreidbaar geheugen, met cassettes van 1 GB
Postmoderne Flikker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 11:56   #24
instromaniac
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 2.703
Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie Bekijk bericht
apple was failliet aan het gaan toen ze een one hit wonder iPod scoorden..

mark my words, apple staat op de hoogtepunt van ipod sukses. van hier is het enkel down en down..
Helemaal niet, Apple scoorde het laatste kwartaal nog een stuk beter dan voordien met de iPod en de verkoop in de vakantieperiode was gigantisch. Zoek maar eens naar wat Steve Jobs zei op MacWorld of bekijk eens het filmpje op apple.com.

Dat de iPod goed verkoopt is vooral te danken aan design/usability en marketing. Er bestonden al MP3-spelers met een harde schijf voordien maar Apple maakte het gebruiksvriendelijk, mooi en vooral iets waar de buren jaloers op zijn.
Dat Apple kwaliteit levert is zeker niet waar voor hun MP3 spelers, er was dat probleem met het scherm van de Nano en de iPods van de eerste en tweede generatie gingen nogal vlug stuk. De kwaliteit van Apple is vooral te vinden bij hun desktops en in de eerste plaats hun software en OSX, laptops en dergelijke zijn maar rommel als je ze vergelijkt met de doorsnee IBM Thinkpad.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 13:23   #25
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Goei geluid
Gebruiksvriendelijk
Schitterend design
Uitgebreide mogelijkheden
Herkenbaar uit duizenden
Hij is meer dan "in"
Niet buitennissig duur
Goeie geluid
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 14:19   #26
Shizie
Banneling
 
 
Shizie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Ergens in Siberie
Berichten: 2.629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac Bekijk bericht
Helemaal niet, Apple scoorde het laatste kwartaal nog een stuk beter dan voordien met de iPod en de verkoop in de vakantieperiode was gigantisch. Zoek maar eens naar wat Steve Jobs zei op MacWorld of bekijk eens het filmpje op apple.com.

Dat de iPod goed verkoopt is vooral te danken aan design/usability en marketing. Er bestonden al MP3-spelers met een harde schijf voordien maar Apple maakte het gebruiksvriendelijk, mooi en vooral iets waar de buren jaloers op zijn.
Dat Apple kwaliteit levert is zeker niet waar voor hun MP3 spelers, er was dat probleem met het scherm van de Nano en de iPods van de eerste en tweede generatie gingen nogal vlug stuk. De kwaliteit van Apple is vooral te vinden bij hun desktops en in de eerste plaats hun software en OSX, laptops en dergelijke zijn maar rommel als je ze vergelijkt met de doorsnee IBM Thinkpad.
lees wat ik schreef "apple was bijna failliet voor iPod.." iPod heeft aapl gered..
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 14:49   #27
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

iPod ook wel omwille van dit http://s3.putfile.com/videos/b6-28009473332.wmv
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 15:32   #28
Desiderius
Minister-President
 
Desiderius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 4.999
Standaard

Wel, voor m'n dagelijkse bezigheden (digitale fotografie) heb ik een handig extern opslagtoestel nodig. Na een paar dagen op locatie staan die compact flash kaartjes gegarandeerd vol en back-ups zijn levensbelangrijk. Ik dus op zoek naar een goeie oplossing en een leuke MP3-speler is daarbij altijd handig meegenomen, want je wandelt wel wat af op een dagje fotograferen...

Ipod is voor dat doel absoluut ongeschikt, want je moet er nog eens een kaartlezer bijkopen die groter en zwaarder is dan het toestelletje zelf. Daarom kocht ik me voor de helft van de prijs een Xs-drive met een HDD van 80 Gb. Dat ding controleert "on the fly" of de backup accuraat is gebeurd, heeft een goeie radio en een prima MP3-speler. Batterijvermogen is ook ongeveer dubbel zo groot als dat van een Ipod.

Nadeel: heeft niet dat "sexy design". Maar als het me daarom te doen is, kan ik met m'n GSM een end verder springen en met een geheugenkaartje van 1 Gb heb ik ook alle pianoconcerti van W.A. Mozart op zak. En ge kunt er nog mee bellen ook !
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 16:11   #29
Shizie
Banneling
 
 
Shizie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Ergens in Siberie
Berichten: 2.629
Standaard

Btw Desiderius misschien iets voor u :

http://biz.yahoo.com/bw/060104/20060104005476.html?.v=1

in het kort : een kleine flash drive van 8 gig is al een feit..

leuk he
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 18:28   #30
Desiderius
Minister-President
 
Desiderius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 4.999
Standaard

Thanks voor de tip Shizie.

Ik werk momenteel met Compact Flash kaartjes van 2-4 Gb, maar met een camera van 16 MP (kleine 20Mb per foto) en een snelheidsmonster van 8 MP aan 8 frames per seconde (voor actiefoto's etc...) zijn die vol in no time. Hoe groter de kaartjes, hoe gevaarlijker ook: want kapot is meteen alles kwijt. Dus verdelen we die hap zoveel mogelijk. En dan de XsDrive op.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 18:35   #31
Shizie
Banneling
 
 
Shizie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Ergens in Siberie
Berichten: 2.629
Standaard

Desiderius,

ben gewoon benieuwd, ik neem aan dat ge een pro (of advanced noob) fotographer bent..
welke kaartjes vindt ge beter : lexar of sndk ?
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 19:55   #32
Desiderius
Minister-President
 
Desiderius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 4.999
Standaard

Ik werk momenteel met Sandisk Extreme III CF; zeer betrouwbaar. MAAR... overkill voor de meeste camera's; enkel de racebeesten stijl Canon 1D MK II N profiteren ten volle van dergelijke snelheden.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 20:35   #33
instromaniac
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 2.703
Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie Bekijk bericht
lees wat ik schreef "apple was bijna failliet voor iPod.." iPod heeft aapl gered..
Daar had ik het niet over. Je zei dat Apple op het hoogtepunt van hun succes staat met de iPod en dat het van hier enkel "down en down" kan gaan. Wat ik bedoel is dat er daar helemaal niets op wijst, integendeel zelfs.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 10:04   #34
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Ik loop al een tijdje rond met het idee om mij een mp3-speler aan te schaffen. Gewoon om mijn cd's op te zetten en in de trein naar muziek te luisteren. Fims en foto's heb ik niet nodig (trouwens films op zo'n klein schermpje?). Heeft er iemand een idee wat ik mij het best aanschaf?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 10:23   #35
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

het is gewoon idioot om naar muziek te luisteren tijdens het joggen, in de trein of op het strand...
zulke mensen moéten wel naar goedkope ordinaire platte commerciële brol luisteren, want iets van enig niveau gaat compleet verloren door zo'n miezerige geluidskwaliteit van die oortjes en zeker tijdens zulke activiteiten.
echt een plebs-consumptieproduct voor plebsmuziek, behangmuziek, achtergrond deuntjes.
maar niks van enige waarde.
d�*�*rvoor moet er de juiste 'stemming' zijn.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 16 januari 2006 om 10:26.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 13:06   #36
numarx
Minister
 
numarx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2003
Berichten: 3.388
Standaard

Ik heb niet echt te klagen over juiste stemming en subliem geluid als ik 's nachts door een lege stad loop met Velvet Underground op de iPod.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 21:11   #37
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Ik loop al een tijdje rond met het idee om mij een mp3-speler aan te schaffen. Gewoon om mijn cd's op te zetten en in de trein naar muziek te luisteren. Fims en foto's heb ik niet nodig (trouwens films op zo'n klein schermpje?). Heeft er iemand een idee wat ik mij het best aanschaf?
dit is de coolste:



je zou de zelfde hebben als ik. hoe stoer is dat!
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be