Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 6 mei 2014, 21:39   #21
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Wij strijden niet op die manier. Zoals ik al eerder aangaf zijn de Koerden neutraal in dit conflict, wat betekent dat ze niemand aanvallen zolang ze Rojava of zijn burgers niet aanvallen. Assad,FSA,ISIS, Al-Nusrah: het maakt niet uit, als je Rojava aanvalt ben je een vijand
en zo scheid je je toch af van het Syrie van assad of niet soms? trouwens ik lees dat ze wapens krijgen van Westerse staten (die niet pro assad zijn) en ze niet gaan deelnemen aan de poppekast verkiezingen voor assad echt NEUTRAAL zijn deze zaken niet!
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 6 mei 2014, 22:06   #22
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Het is wel een moeilijke oefening denk ik, je hebt de losstaande groepen die Assad steunen en blijkbaar gedoogd worden door de Koerden maar anderzijds mogen ze het leger geen vrije doorgang geven of de rebellen gaan ze alsnog als vijanden beschouwen.
Daarom ook de neutrale positie. Gedoogd? Die Assad troepen en bondgenoten houden zich schuil in de Arabische wijken, ze mogen niet in Koerdische wijken. Deze week werden nog in Qamişlo 2 Syrische soldaten gedood door de Asayiş, de Koerdische politie/geheime dienst en werden 10 Syrische soldaten gevangengenomen
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline  
Oud 6 mei 2014, 22:07   #23
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
en zo scheid je je toch af van het Syrie van assad of niet soms? trouwens ik lees dat ze wapens krijgen van Westerse staten (die niet pro assad zijn) en ze niet gaan deelnemen aan de poppekast verkiezingen voor assad echt NEUTRAAL zijn deze zaken niet!
Verklaar je nader, aangezien ik door je zinstructuur niet veel begrijp van wat je zegt
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline  
Oud 6 mei 2014, 22:20   #24
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
de Koerden zijn geheel niet neutraal waar haal jij die onzin nu weer? Duidelijk geen kennis terzake zoals gewoonlijk!
In deze oorlog proberen ze dat toch, ze zijn een volle derde partij. Enerzijds hebben ze compleet het Koerdische gebied bevrijd van Assad of toch gevrijwaard, en anderzijds komen ze uiteraard niet overeen met Turkije en weten ze dat ze onder moslim heerschappij geen onafhankelijkheid gaan hebben. Echt neutraal is dat natuurlijk ook weer niet omdat ze geen onafhankelijk land zijn maar dat komt wel goed.
Doge is offline  
Oud 6 mei 2014, 22:24   #25
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Daarom ook de neutrale positie. Gedoogd? Die Assad troepen en bondgenoten houden zich schuil in de Arabische wijken, ze mogen niet in Koerdische wijken. Deze week werden nog in Qamişlo 2 Syrische soldaten gedood door de Asayiş, de Koerdische politie/geheime dienst en werden 10 Syrische soldaten gevangengenomen
Welja, gedoogd binnen de Arabische wijken in Koerdische steden, blijkbaar willen de Koerden die wijken ook niet 'bevrijden' dus ik dacht dat ze gedoogd werden. Allemaal ingewikkeld daar.
Doge is offline  
Oud 6 mei 2014, 22:52   #26
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Welja, gedoogd binnen de Arabische wijken in Koerdische steden, blijkbaar willen de Koerden die wijken ook niet 'bevrijden' dus ik dacht dat ze gedoogd werden. Allemaal ingewikkeld daar.
De Koerden durven wel maar doen niet omdat Assad dan een false flag massamoord kan laten gebeuren, wat hem dus het recht zou geven om de Koerden met zware wapens aan te vallen
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline  
Oud 6 mei 2014, 23:25   #27
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
De Koerden durven wel maar doen niet omdat Assad dan een false flag massamoord kan laten gebeuren, wat hem dus het recht zou geven om de Koerden met zware wapens aan te vallen
Onzin. Sorry.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 7 mei 2014, 06:54   #28
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Koerden hebben vorig jaar toch 376 soldaten van Assad gedood in gevechten, veel meer dan ik zou geschat hebben. Meer dan genoeg doden om het volle geweld tegen de Koerden te gebruiken lijkt me, zeker als je bedenkt dat de meeste olievelden daar liggen. Ik denk dat Assad ook niet weet wat te doen, volgens mij een oorlog die hij wil vermijden.

http://en.firatnews.com/news/news/yp...r-for-2013.htm

"According to the balance-sheet of war, 376 soldiers of Syrian regime forces and 2923 members of the al-Qaeda linked ISIS (Islamic State of Iraq and al-Sham) and al-Nusra Front were killed in clashes with YPG fighters this year. Clashes throughout the year also left 379 members of the YPG and YPJ (Women's Defense Units) dead."
Doge is offline  
Oud 7 mei 2014, 12:51   #29
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Onzin. Sorry.
Onzin? Waarom denkt u anders dat de Koerden de Arabische wijken van Hesêke en Qamişlo niet veroveren? Precies, als ze dit zouden doen zou Assad de totale controle over het Noorden verliezen. Om dan deze gebieden terug te veroveren van de YPG, de rebellengroep met het minste aantal overtredingen van mensenrechten, heb je heel veel propaganda nodig en een false flag operation
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline  
Oud 7 mei 2014, 13:21   #30
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Verklaar je nader, aangezien ik door je zinstructuur niet veel begrijp van wat je zegt
als je voor een zelfstandige Koerdische staat vecht, staat dit toch haaks op voor een syrie vechten onder assad. Toch niet zo moeilijk te snappen
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 7 mei 2014, 16:11   #31
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Een goed artikel over de huidige Koerdische toestand, ze bespreken wat de mogelijke rol van Assad die ISIS en de Koerden tegen elkaar uitspeelt om beide partijen te verzwakken. De Koerden kiezen ook geen kant omdat ze niet weten wie zal winnen, als ze de verliezers kiezen zijn zij de volgende in de rij.

http://www.ekurd.net/mismas/articles...iakurd1120.htm
Doge is offline  
Oud 7 mei 2014, 17:11   #32
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Een goed artikel over de huidige Koerdische toestand, ze bespreken wat de mogelijke rol van Assad die ISIS en de Koerden tegen elkaar uitspeelt om beide partijen te verzwakken. De Koerden kiezen ook geen kant omdat ze niet weten wie zal winnen, als ze de verliezers kiezen zijn zij de volgende in de rij.

http://www.ekurd.net/mismas/articles...iakurd1120.htm
De Koerden kiezen eerder geen kant omdat we niks te maken willen hebben met Shia/Alawi-Sunni conflict. En ja de ISIS wordt gedeeltelijk gesteund door Assad om andere rebellengroepen te verzwakken. Gisteren nog paseerde een convoy van 50 ISIS wagens voorbij een basis van Syrische soldaten in Al-Raqqah provincie, en ze lieten ze gewoon door!
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline  
Oud 7 mei 2014, 18:13   #33
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
De Koerden kiezen eerder geen kant omdat we niks te maken willen hebben met Shia/Alawi-Sunni conflict. En ja de ISIS wordt gedeeltelijk gesteund door Assad om andere rebellengroepen te verzwakken. Gisteren nog paseerde een convoy van 50 ISIS wagens voorbij een basis van Syrische soldaten in Al-Raqqah provincie, en ze lieten ze gewoon door!
Dat is wel midden rebellen en Koerdisch gebied, ik kan me wel inbeelden dat ze die niet halsoverkop gaan aanvallen omdat ze daar voorbij rijden. Met 50.000 dooie soldaten tot nu toe ga je ook eerst even nadenken voordat je een gevecht aangaat, hinderlagen en goed voorbereide aanvallen zijn veel beter.

Zolang ISIS tegen rebellen en Koerden vecht is dat natuurlijk in het voordeel van Assad die nu rustig andere gebieden kan opkuisen en het bewijst aan de buitenwereld dat de rebellen erg verdeeld zijn en niet geïnteresseerd in het welzijn van de bevolking, anders zouden ze de Koerden wel met rust laten want die zijn al bevrijd.

Er worden tactische spelletjes gespeeld, dat is zeker.
Doge is offline  
Oud 7 mei 2014, 20:49   #34
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Die werd toch georganiseerd door Derweş, right?

En neen dees jaar was ik in Aalst, leuk feest

En als je in het Koerdische instituut was op Newroz, ik hoop dat je ervan hebt genoten
't Was gezellig, en ik heb er mijn kleine bijdrage gedaan, voor een euh, goed doel.
Bolleke Wol is offline  
Oud 7 mei 2014, 20:51   #35
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Onzin. Sorry.
Ah ja want zoals we weten doen regeringen zoiets nòòit.
__________________

"There is no such thing as Margaret Thatcher."
- Society
Bolleke Wol is offline  
Oud 14 mei 2014, 19:56   #36
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
't Was gezellig, en ik heb er mijn kleine bijdrage gedaan, voor een euh, goed doel.
Leuk om te horen dat je ervan hebt genoten en hartstikke bedankt voor je bijdrage!
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline  
Oud 14 mei 2014, 19:58   #37
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

YPJ doet mee aan de #Bringourgirlsback campaign

Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  image.jpg‎
Bekeken: 341
Grootte:  93,7 KB
ID: 94100  

__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline  
Oud 14 mei 2014, 20:02   #38
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Asayiş (Koerdische veiligheidsdienst) neemt 20 Syrisvhe soldaten gevangen in Qamişlo nadat ze hadden geprobeerd een Pro-Assad demonstratie op te zetten en een burger te ontvoeren. Ook is hierbij één Syrische soldaat omgekomen





__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”

Laatst gewijzigd door The_Belgian_Kurd : 14 mei 2014 om 20:05.
The_Belgian_Kurd is offline  
Oud 14 mei 2014, 23:05   #39
Miauw!
Europees Commissaris
 
Miauw!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2014
Berichten: 6.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
'Neutraal' is dan ook een heel moeilijk woordje voor sommigen. Voor extremisten is alles zwart wit.
D�*t heb ik helaas ook al mogen ondervinden!
Miauw! is offline  
Oud 14 mei 2014, 23:41   #40
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Asayiş (Koerdische veiligheidsdienst) neemt 20 Syrisvhe soldaten gevangen in Qamişlo nadat ze hadden geprobeerd een Pro-Assad demonstratie op te zetten en een burger te ontvoeren. Ook is hierbij één Syrische soldaat omgekomen





goed bezig!
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be