Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 februari 2018, 15:42   #1
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard #MeToo heeft nu ook Mekka bereikt

https://www.demorgen.be/buitenland/-...eikt-b2dfd645/

dat is me daar toch een vunzige polonaise !!!


Citaat:
De knuppel is in het hoenderhok gegooid door Sabeeca Kahn, een Pakistaanse vrouw. Op Facebook doet ze verslag van hoe ze werd betast door mannen vlak bij de Kaäba, het centrale heiligdom in Mekka waar de gelovigen zeven keer omheen lopen.
foei DM journalist, zulk dubbelzinnig taalgebruik, macho!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 16:23   #2
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Sabeeca Kahn vertelt – haar Facebook-pagina is inmiddels afgeschermd – hoe ze meerdere keren is lastiggevallen door mannen die tegen haar aan schuurden of aan haar billen zaten. Ze begint haar post bijna met een excuus voor wat ze gaat onthullen. "Ik was bang dit te delen omdat het uw religieuze sentimenten kan kwetsen."
Citaat:

Een enorm taboe werd doorbroken. Kahns getuigenis leidde tot (voorzichtige) reacties van andere vrouwen die zich over hetzelfde beklaagden. Een moslima vertelde dat ze werd geknepen in haar zij en billen en dat mannen met hun geslachtsdeel tegen haar aanduwden in de lange rij.

Bepaalde drukke delen van de tawaaf (de zeven rondjes die om de Kaäba worden gelopen) zouden nu worden gemeden door vrouwen die weten van de problemen. Zi Moneer reageerde ook en schreef dat ze schrok dat een man zijn handen op die van haar legde en dat een ander haar verbaal lastig viel. "Beide keren voelde ik me onveilig en zelfs bedreigd in Allahs huis, de heiligste plek op aarde maar ontheiligd door menselijke beesten."

Tooba Kahn steun Sabeeca Kahn op Facebook. "Je bent niet alleen, het is mij ook overkomen." Fatyma Baluch schrijft dat haar vriendin hetzelfde overkwam en noemt Sabeeca Kahn dapper dat ze het naar buiten brengt. Een andere Pakistaanse vrouw adviseert moslima’s tijdens de pelgrimage zo snel mogelijk te blijven lopen en te kiezen voor de minst drukke momenten.
https://www.demorgen.be/buitenland/-...eikt-b2dfd645/
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be