Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Rechts
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Rechts Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond rechtse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 augustus 2014, 09:54   #1
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard Rechts in België (of Vlaanderen)

Ben ik de enige die geen enkele politiek geëngageerde rechtse vleugel ziet in dit land?
Wat tegenwoordig voor rechts (of zelfs extreem rechts volgens trololol-links) moet doorgaan is een bende populistische neoliberale nep-nationalisten eenderzijds, een een bende autoritair cafévolk anderzijds. Beiden lullen graag over kieskringetjes.

Nu, er kan gerust kritiek worden gegeven op de labels links en rechts. Zelf heb ik ook veel kritiek op rechts. Maar indien je online af en toe rechtse blogs e.d. volgt (buiten België), weet je dat er een enorme variatie is aan rechts gedachtegoed. Conservatieven, nationalisten, neo-reactionairen, traditionalisten, moralisten, monarchisten, etc. die zich met dingen bezighouden die groter zijn dan de aard van een kieskring. Waar zitten die in België en Vlaanderen?

Indien ze er niet zitten, hoe komt dat?
Gaan ze er ooit komen?
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 16:03   #2
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ben ik de enige die geen enkele politiek geëngageerde rechtse vleugel ziet in dit land?
Klopt. Een bende achterlijken linksen die NVA al uiterst rechts noemt. Kan het nog gekker.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Zelf heb ik ook veel kritiek op rechts.
Ik ook: dat ze te links zijn, en ook meedoen aan het gepamper van de linkschen allo-mens.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Waar zitten die in België en Vlaanderen?
Ik vrees ervoor dat ik de enige nog overblijvende rechtse ben.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Indien ze er niet zitten, hoe komt dat?
Heel simpel: de druk op de ketel is nog niet hoog genoeg.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Gaan ze er ooit komen?
Natuurlijk, want "everything that goes up has to come down", en omgekeerd. Ik noem dat het breekpunt. Hoe verklaart ge anders dat VB ooit bijna 33% haalde en nu bijna de kiesdrempel niet meer haalt, en terwijl er in die tussenliggende periode van x jaren er alleen maar allochtonen en illegalen zijn bijgekomen ? Dus ooit komt dat terug dat echt rechts. Hoe meer dat links de allochtonen kraan openzet, hoe sneller het hun ondergang zal zijn.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 08:48   #3
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Klopt. Een bende achterlijken linksen die NVA al uiterst rechts noemt. Kan het nog gekker.
Ik ook: dat ze te links zijn, en ook meedoen aan het gepamper van de linkschen allo-mens.
Ik vrees ervoor dat ik de enige nog overblijvende rechtse ben.
Heel simpel: de druk op de ketel is nog niet hoog genoeg.
Wanneer de druk op de ketel te hoog wordt, vrees ik ervoor dat het hier al ver te laat is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Natuurlijk, want "everything that goes up has to come down", en omgekeerd. Ik noem dat het breekpunt. Hoe verklaart ge anders dat VB ooit bijna 33% haalde en nu bijna de kiesdrempel niet meer haalt, en terwijl er in die tussenliggende periode van x jaren er alleen maar allochtonen en illegalen zijn bijgekomen ? Dus ooit komt dat terug dat echt rechts. Hoe meer dat links de allochtonen kraan openzet, hoe sneller het hun ondergang zal zijn.
VB liet zich echter kenmerken door een nogal simplistisch wereldbeeld, om het vriendelijk te zeggen, en ze lieten zich ook vangen door de 'noeste Vlaming, luie Waal' retoriek. Retoriek en plannen leken zich te beperken tot: 'luie Waal, noeste Vlaam, en alles wat ten oosten van Duitsland kwam buiten'. Ze hadden geen enkele voeling met de spirituele kanten van het conservatisme of reactionisme, het esoteristische en heroïsche e.d. Het traditionalisme was ook ver zoek bij deze voorstanders van de republiek d.m.v. directe democratie.
Heeft niemand in deze contour iets beters te bieden als VB?
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 23 augustus 2014 om 08:50.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 10:17   #4
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Heeft niemand in deze contour iets beters te bieden als VB?
Dan vrees ik er voor. Misschien moeten we eens kijken naar het buitenland bvb Frankrijk ? Spijtig dat NVA zo die populistische toer is opgegaan.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 18:31   #5
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Dan vrees ik er voor. Misschien moeten we eens kijken naar het buitenland bvb Frankrijk ? Spijtig dat NVA zo die populistische toer is opgegaan.
Was er ooit echt hoop voor N-VA?
Ik meen ooit dat De Wever iets zei van 'zonder God geen moraal', al kan dat ook een smeercampagne geweest zijn. Nu is het misschien wat ingewikkelder dan dat (Nietzschianen enzo), maar dat is het enige dat me ooit deed denken dat er gehint werd naar iets van het traditionalisme of reactionisme.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 23 augustus 2014 om 18:31.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 19:35   #6
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.569
Standaard

Als je geen voorstander bent van een kleptocratie dan kan je een rechts politicus definiëren als iemand die meer waar kan verdienen in de privé maar uit ideologische overtuiging kiest voor de politiek. In die definitie zijn Gwendolyn Rutten, Alexander De Croo en Karel De Gucht rechtse politici.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2014, 23:57   #7
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ben ik de enige die geen enkele politiek geëngageerde rechtse vleugel ziet in dit land?
Wat tegenwoordig voor rechts (of zelfs extreem rechts volgens trololol-links) moet doorgaan is een bende populistische neoliberale nep-nationalisten eenderzijds, een een bende autoritair cafévolk anderzijds. Beiden lullen graag over kieskringetjes.

Nu, er kan gerust kritiek worden gegeven op de labels links en rechts. Zelf heb ik ook veel kritiek op rechts. Maar indien je online af en toe rechtse blogs e.d. volgt (buiten België), weet je dat er een enorme variatie is aan rechts gedachtegoed. Conservatieven, nationalisten, neo-reactionairen, traditionalisten, moralisten, monarchisten, etc. die zich met dingen bezighouden die groter zijn dan de aard van een kieskring. Waar zitten die in België en Vlaanderen?

Indien ze er niet zitten, hoe komt dat?
Gaan ze er ooit komen?
Gelijk heb je over de ganse lijn, join the club . Niet alleen enorme variatie maar ook zeer hoge kwaliteit van blogs en sites in het buitenland en eigenlijk niets in Belgie. Ik heb mij die bedenkingen al dikwijls gemaakt.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 07:27   #8
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter
 
AVV.VVK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2014
Berichten: 2.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Klopt. Een bende achterlijken linksen die NVA al uiterst rechts noemt. Kan het nog gekker.
Ik ook: dat ze te links zijn, en ook meedoen aan het gepamper van de linkschen allo-mens.
Ik vrees ervoor dat ik de enige nog overblijvende rechtse ben.
Heel simpel: de druk op de ketel is nog niet hoog genoeg.
Natuurlijk, want "everything that goes up has to come down", en omgekeerd. Ik noem dat het breekpunt. Hoe verklaart ge anders dat VB ooit bijna 33% haalde en nu bijna de kiesdrempel niet meer haalt, en terwijl er in die tussenliggende periode van x jaren er alleen maar allochtonen en illegalen zijn bijgekomen ? Dus ooit komt dat terug dat echt rechts. Hoe meer dat links de allochtonen kraan openzet, hoe sneller het hun ondergang zal zijn.
u neemt me werkelijk de woorden uit de mond!
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be