Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Allochtoon of autochtoon ?
Ja ik ben échte Vlaming : beide ouders zijn Vlamingen 56 72,73%
Ik ben allochtoon : minstens 1 van mijn ouders was geen vlaming 21 27,27%
Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 januari 2005, 13:45   #21
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Mijn stamboom begint ergens tussen Tigris en Eufraat, waar volgens de overlevering het aards paradijs lag. Ja, ik ben fier te zeggen dat ik van Adam en Eva afstam! Dat is niet niks hé!
Mijn ouders noemen Jozef en Maria !
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2005, 14:10   #22
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Wel, mijn achternaam kan ik opsporen tot het 17de-eeuwse Ardooie. Maar dat zegt natuurlijk niks, want eigenlijk volg je dan telkens één lijn van je stamboom.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2005, 14:20   #23
temp
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 december 2004
Berichten: 74
Standaard

Who the f*ck cares...
temp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2005, 14:21   #24
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door temp
Who the f*ck cares...
En dan toch nog reageren.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2005, 14:49   #25
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

De poll is wel grappig.

Eén van mijn grootouders had de Nederlandse nationaliteit
Mijn moeder was dus allochtoon
Vermits mijn moeder allochtoon was, kan ik ze niet aanzien als "vlaamse", bijgevolg heb ik ook op "allochtoon" moeten stemmen
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2005, 23:40   #26
temp
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 december 2004
Berichten: 74
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
En dan toch nog reageren.
Juist daarom, tgaat er gewoon weer over...

Om te beginnen: lousy steekproef, slaagt op niks.
Ten tweede: gevolg: zinloze discussie over wat nu juist een allochtoon is volgens wie, redelijk voorspelbaar wie wat ervan gaat denken. Ten derde: verzameling stomme slogans over 'fier' en 'blank!' en 'wauw amai zie mij zo Vlaamsch!'

Resultaat: zinloze statistiek met veel gelul...

Laatst gewijzigd door temp : 12 januari 2005 om 23:41.
temp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 00:05   #27
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Ik vind de bepaling van wie - "wat"??? - nu eigenlijk allochtoon is, weldegelijk belangrijk.
Al was het maar om de nodige subsidies te kunnen aanvragen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 01:10   #28
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Ik vind nu van mezelf dat ik goed resultaten kan inschatten - maar circe : de definitie was je ouders, dus als je grootmoeder Nederlandse is maar je moeder vlaamse
ben je wel -volgens de defintie die we hanteerden - autochtoon. Ook verschillende anderen hebben aangegeven liefst nog veel verder terug te gaan 300 jaar of zo.

Dat hebben we dus bewust uitgesloten - de reden is duidelijk: nu kunnen we nog zeggen dat we met 2/3 echte vlamingen zitten...

O ja : de "ollanders" - diegenen die in Nederland wonen hadden geen redenen om mee te doen, diegenen die in België/Vlaanderen wonen wel degelijk...

& De "echte" vlamingen in het buitenland kunnen we ook meetellen

Bedankt iedereen die wilde geteld worden ongeacht zijn of haar politieke overtuiging
& wees niet te hard voor de "allochtonen" : ze kunnen er ook niet aan doen en ze zijn
waarschijnlijk héél talrijk.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 01:28   #29
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
maar circe : de definitie was je ouders, dus als je grootmoeder Nederlandse is maar je moeder vlaamse
ben je wel -volgens de defintie die we hanteerden - autochtoon.
Dus als je ouder (in dit geval mijn moeder) in feite ALLOCHTOON is, dan telt dat ineens voor vol?
Een Vlaamse (of belgische) vader + een allochtone moeder geeft dus een volbloed vlaming?

Vanwaar dan de bepaling 1ste, 2de, 3de generatie allochtonen?

Ik ga ervan uit: 1ste generatie: gewoon zelf buitenland geboren en geëmigreerd / 2de generatie: één of beide ouders zijn 1ste generatie / 3de generatie: één of beide ouders zijn 2de generatie?

Ofwel ben ik 3de generatie allochtoon, ofwel bestaat er geen 3de generatie allochtonen! ---> telkens een vers geimporteerde niet-vlaamse (belgische) ouder bestaat ben je toch gewoon 2de generatie allochtoon?

Grappig hé! Wat we hier allemaal ontdekken!

----
Maar in feite gaat het nog verder: aan vaders kant had ik een allochtone grootmoeder (een Spaanse OVERgrootmoeder). Mijn vader is dus 3de generatie allochtoon.

Maar nu ga ik het even omdraaien:
Mijn Nederlandse grootmoeder wordt een Marokaanse grootvader.
Mijn moeder heeft dus een Marokkaanse naam en wordt belgische door het huwelijk met mijne pa. (mijn oma werd belgische door het huwelijk met mijn opa, anders had mijn moeder (met een nederlandse vader en belgische moeder, ook nederlandse geweest, terwijl ze nu ook gewoon in Nederland geboren werd hoor).

Mijn Spaanse overgrootmoeder wordt een Turkse overgrootvader, die in plaats van mijn grootmoeder mijn grootvader heeft geproduceerd (wel met een vlaamse deerne natuurlijk). Dat maakt dat mijn vader (en ik dus ook) een Turkse naam hebben, alhoewel we beiden in Belgie geboren zijn, en dus beiden de Belgische nationaliteit hebben. (laten we even aannemen dat mijn overgrootvader zich ondertussen wel had laten naturaliseren hé!)

Al mijn voorouders bleven wonen en baren op dezelfde plaatsen in mijn "edit" verhaal.

Et voil�* ! nu ben ik volbloed allochtoon? (2de en 3de generatie naargelang ge het bekijkt!) Of niet?
Zou ik met mijn Turkse naam nu positief gediscrimineerd kunnen worden voor een staatsfunctie?

Of ben ik helemaal geassimileerd?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 13 januari 2005 om 01:58.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 16:51   #30
Belgijka
Vreemdeling
 
Belgijka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2005
Locatie: Antwerpen
Berichten: 41
Standaard

Mijn grootmoeder langs vaderkant, Kozak
Mijn overgrootmoeder langs moederskant: Spaans
voor de rest Belg denk ik
__________________
[font=Comic Sans MS][size=4][size=3]My ne [/size][size=3]klanjaemsja nikomu, okromya Gosudarja[/size] [/size][/font]
Belgijka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2005, 00:15   #31
big bad wolf
Parlementslid
 
big bad wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Locatie: Brugge
Berichten: 1.910
Standaard

geboren en getogen in het schone Brugge net als het grootste deel van mijn familie (rest komt van rond het Gentse)
__________________
God save the king, 'cause no one else will
-- Blackadder
big bad wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2005, 00:27   #32
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Vlaming al zeker enige generaties.
Maar aan mijn uiterlijk te zien zitten die verdomde Spanjaarden er toch ook voor iets tussen.

Laatst gewijzigd door Bobke : 14 januari 2005 om 00:28.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2005, 01:04   #33
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Oh ja, mijn overgrootmoeder was eigenlijk half-Spaans, half-Nederlands (Brabands, niet hetzelfde als Hollands, cultureel zéér verwand met ons Antwerpenaren).. iK heb haar tot mijn 15-de gekend. Ze was 96 jaar oud. Ik beschouw zoiets ergens als allochtoon, maar toch perfect mogelijk om opgenomen te worden in onze samenleving, wegens weinig culturele verschillen.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2005, 02:21   #34
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djeeuw
Oh ja, mijn overgrootmoeder was eigenlijk half-Spaans, half-Nederlands (Brabands, niet hetzelfde als Hollands, cultureel zéér verwand met ons Antwerpenaren).. iK heb haar tot mijn 15-de gekend. Ze was 96 jaar oud. Ik beschouw zoiets ergens als allochtoon, maar toch perfect mogelijk om opgenomen te worden in onze samenleving, wegens weinig culturele verschillen.
Allez omdat jij het bent
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2005, 11:42   #35
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Allez omdat jij het bent
Mensen zeuren ook dat Nederlanders uit het zuidelijkste punt van Brabant allochtonen zijn terwijl ze 90% hetzelfde spreken als een Antwerpenaar. Het is muggeziften me dunkt. Verder is deze poll half naar K&K geneigd, dus antwoord ik hier niet serieus op.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2005, 19:30   #36
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bakkebaard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2003
Locatie: België en niet het stomme Vlaanderen
Berichten: 845
Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Als 1 van uw ouders niet van België afkomstig is, dan is men allochtoon?
Rare redenering...

Dan is onze koninkelijke familie niet Belgisch...van Saksencoburg, weet u wel.
__________________
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen"

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2005, 19:53   #37
schaduw
Gouverneur
 
schaduw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2004
Locatie: in een vuiligheid van huizen en straten en verkeer
Berichten: 1.064
Standaard

Der moet volgens de overlevering Spaans bloed in de familie zitten van rond de tijd van Alva. Ik heb geen blauwe ogen maar groene. En donkerbruin haar. Nog een grootmoeder uit Holland. Verder geraak ik ,zelfs niet onder begeleiding nu in Duffel, vanonder de idee dat ik door buitenaardse wezens ontvoerd en verandert ben. Mijn schedel zou ik eerder hooggermaans willen beschrijven (geen habsburger kin). Voorts heb ik wegens omstandigheden in Cambodja aldaar een bloedtransplantatie moeten ontvangen (waarna de psychoses een aanvang hebben genomen). Mijn bloed heeft de kleur roos maar ik vermoed dat dat eerder aan mijn kleurenblindheid ligt. Want mijn handen zijn men hele leven al oranje. Het raarste van de zaak is dat ik zwart zie als grijs (naar het schijnt). Soms wanneer ik heel moe ben zie ik geen kleuren meer maar alles grijs. Heel raar, eigenlijk de werkelijkheid denk ik. Wat jullie zwart en wit noemen heb ik nog nooit mogen aanschouwen. Vermits ik van mijn familie nu al twee weken niemand meer gezien heb weifel ik nu wel weer wat mijn huidskleur eigenlijk is. Als ik me niet vergis heeft mijn broer kroezelhaar. Misschien is het wel bruin dat ik oranje zie. Alleszins op mijn pas staat dat ik hem verdomme juist niet vind. Vroeger stond er evenwel op dat ik van het mannelijk geslacht was maar de nationaliteit ben ik vergeten.
Ik ga toch maar voor het bovenst bolletje gaan. Alhoewel ik nooit frieten eet sinds ik doorheb dat frieten een soort zeewier zijn.
schaduw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be