Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juni 2009, 07:42   #41
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
De boerka gaan die meisjes nooit van hun leven dragen, omdat het een andere stroming binnen de Islam betreft.
Hoe kunnen wij daar zo zeker van zijn?
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 07:43   #42
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
De meisjes protesteren => de directie dreigt => men stapt naar het gerecht => rechter oordeelt dat het niet kan zo'n verbod => de regel wordt opgeschort => iedereen weer happy
Men gaat in beroep => Schooljaar begint => moslims laten kinderen thuis => zijn in overtreding > véél werk voor de jeugdrechtbanken ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 07:43   #43
nickb
Schepen
 
nickb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Merk ook op : een kruisje is geen paterskleed ...
Het is een stadsschool en ze hadden het niet enkel over hoofddoeken of burka's , het ging over zaken van alle religies ... Moeten de pastoors nu ook de ouders oproepen om zaken te doen die tegen de wet zijn ??? Er is nog steeds schoolplicht hoor .
Leerlingen hebben ook het recht om te protesteren en desnoods ook door zich uit te schrijven. Ze kunnen zich vervolgens elders inschrijven, zodat er geen probleem is met de wet.
__________________
Ik heb een hekel aan racisten en relschoppers.
nickb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 07:45   #44
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De directie van de school kan helemaal niet bewijzen dat/ hoeveel leerlingen onder druk van medeleerlingen een hoofddoek dragen.
Wanneer ze druk vermoedt, waarom wordt er dan niet over gediscussieerd op school, met de leerlingen?
De ene dwang bestrijden door het invoeren van een andere dwang vind ik nogal tegenstrijdig.
Vele schoolreglementen verbieden ook petten, hoeden etc. in de klas. Waarom een uitzondering maken voor hoofddoeken? Zou je niet geloofwaardiger zijn als je ook protesteerde tegen "dwang" inzake andere hoofddeksels?
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 07:46   #45
nickb
Schepen
 
nickb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Men gaat in beroep => Schooljaar begint => moslims laten kinderen thuis => zijn in overtreding > véél werk voor de jeugdrechtbanken ...
de meisjes beginnen tijdens het hoger beroep in een andere school => ze zijn niet in overtreding => blablabla
__________________
Ik heb een hekel aan racisten en relschoppers.
nickb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 07:50   #46
nickb
Schepen
 
nickb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Vele schoolreglementen verbieden ook petten, hoeden etc. in de klas. Waarom een uitzondering maken voor hoofddoeken? Zou je niet geloofwaardiger zijn als je ook protesteerde tegen "dwang" inzake andere hoofddeksels?
petten en hoeden hebben niets met geloof te maken. Vergelijk het met een keppeltje en andere religieuze symbolen.
Geloof is iets dat deel uitmaakt van het leven van een persoon.

Dus weer een bewijs dat de meesten niet weten waarover het hier gaat.
__________________
Ik heb een hekel aan racisten en relschoppers.
nickb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 07:50   #47
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Leerlingen hebben ook het recht om te protesteren en desnoods ook door zich uit te schrijven. Ze kunnen zich vervolgens elders inschrijven, zodat er geen probleem is met de wet.
Neen hoor , ze schrijven zich NU al uit , wat maakt dat ze de laatste 2 weken school al onwettig afwezig zijn .
Het staat al aangegeven dat ze dik zullen buizen als ze wegblijven . Ik denk dat iedereen wel weet dat je rond deze periode zomaar niet effe in een andere school kan ingeschreven worden ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
de meisjes beginnen tijdens het hoger beroep in een andere school => ze zijn niet in overtreding => blablabla
Ah , en welke school dan wel ???
Als de imam zegt dat ze thuis moeten blijven ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 07:52   #48
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
petten en hoeden hebben niets met geloof te maken. Vergelijk het met een keppeltje en andere religieuze symbolen.
Geloof is iets dat deel uitmaakt van het leven van een persoon.

Dus weer een bewijs dat de meesten niet weten waarover het hier gaat.
De meesten weten heel goed waarover het gaat, Nick.

Alleen aanvaarden we godsdienst niet als iets dat het openbare leven kan regelen.

Godsdienst kan geen reden zijn om uitzonderingen op de regel te verkrijgen. Daar moeten we aan vasthouden, denk ik, als we niet in Iraanse toestanden willen terechtkomen.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 07:59   #49
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Ik heb geen probleem met religieuze symbolen in een school, maar dit is een vrijzinnig net. Hoe dan ook, mij geeft het weinig; al lijkt het mij billijk dat hoofddoeken niet gedragen worden in de klaslokalen zelf en bij examens.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 08:02   #50
nickb
Schepen
 
nickb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Hoe kunnen wij daar zo zeker van zijn?
Als Marokkaan weet ik dat, door wat ik hoor en zie. De boerka werd tot nu toe 2x waargenomen op de Turnhoutsebaan (Borgerhout) en in Kiel. De echtgenoot draagt een grote baard, en loopt rond in 100% traditionele kleding. Deze personen horen tot een strenge stroming, zoals je in elke geloof terugvindt.
Nu ga je mij niet vertellen dat die 2 opeens symbool staan voor alle moslims in Belgie...

In Marokko heb ik nog nooit een boerkadraagster gezien, daar dragen ook velen zelfs geen hoofddoek, en de koningin draagt er trouwens ook geen.

Dus men staat hier tegenover een groep meisjes die dat wel voor zich wensen, maar die dat niet mogen als "bescherming".
__________________
Ik heb een hekel aan racisten en relschoppers.
nickb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 08:04   #51
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Vele schoolreglementen verbieden ook petten, hoeden etc. in de klas. Waarom een uitzondering maken voor hoofddoeken? Zou je niet geloofwaardiger zijn als je ook protesteerde tegen "dwang" inzake andere hoofddeksels?
Ik protesteer dan ook tegen ieder kledingsvoorschrift, verbod op tattoo's en piercings in een schoolreglement. Maar daar gaat het hier niet over.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 08:07   #52
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Als Marokkaan weet ik dat, door wat ik hoor en zie. De boerka werd tot nu toe 2x waargenomen op de Turnhoutsebaan (Borgerhout) en in Kiel. De echtgenoot draagt een grote baard, en loopt rond in 100% traditionele kleding. Deze personen horen tot een strenge stroming, zoals je in elke geloof terugvindt.
Nu ga je mij niet vertellen dat die 2 opeens symbool staan voor alle moslims in Belgie...

In Marokko heb ik nog nooit een boerkadraagster gezien, daar dragen ook velen zelfs geen hoofddoek, en de koningin draagt er trouwens ook geen.

Dus men staat hier tegenover een groep meisjes die dat wel voor zich wensen, maar die dat niet mogen als "bescherming".
Dag Nick, wij wonen in dezelfde stad, aangenaam.

Ik heb een klein vraagje, een voorbeeldsituatie. Waarom zie je soms op de tram meisjes zitten zonder hoofddoek, mooi geschminkt, met vriendinnen erbij vaak, &c... die als ze afstappen plots een hoofddoek aandoen? Weet je waarom zij dat doen?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 08:07   #53
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik heb geen probleem met religieuze symbolen in een school, maar dit is een vrijzinnig net. Hoe dan ook, mij geeft het weinig; al lijkt het mij billijk dat hoofddoeken niet gedragen worden in de klaslokalen zelf en bij examens.
Neen het is geen vrijzinnig net. Het is pluralistisch.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 08:08   #54
nickb
Schepen
 
nickb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
De meesten weten heel goed waarover het gaat, Nick.

Alleen aanvaarden we godsdienst niet als iets dat het openbare leven kan regelen.

Godsdienst kan geen reden zijn om uitzonderingen op de regel te verkrijgen. Daar moeten we aan vasthouden, denk ik, als we niet in Iraanse toestanden willen terechtkomen.
Er wordt hier niets geregeld. Men komt naar de lessen zoals men eruit wil zien. Daar is niets mis mee.

Ik denk dat je probleem is, dat je teveel vergelijkt met uitzonderlijke landen als Iran. Die kennen enkel oorlog.
Kijk naar Marokko en Turkije, waar het leven er helemaal anders uitziet. Daar krijgen vrouwen een belangrijke rol in de samenleving. De zus van de Marokkaanse koning houdt o.a. toezicht op de rechten van de vrouwen, en geeft advies over verbeteringen. etc
__________________
Ik heb een hekel aan racisten en relschoppers.
nickb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 08:10   #55
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen het is geen vrijzinnig net. Het is pluralistisch.
Ik bedoelde vrijzinnig ook in een pluralistische betekenis. Hoe dan ook verandert dat weinig aan het feit dat ik me wel kan voorstellen dat het billijk is om in klaslokalen en bij examens geen hoofddoek te dragen.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 08:11   #56
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Indien ze zich genoodzaakt voelen hun hoofddoek te dragen dan kunnen ze toch nog steeds op andere scholen terecht? Op internaat in Turkije of Marokko bijvoorbeeld?
__________________
Vlaming, pas u aan de islam aan of verhuis !!

Laatst gewijzigd door lantjes : 24 juni 2009 om 08:17.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 08:11   #57
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Als Marokkaan weet ik dat, door wat ik hoor en zie.
Ik ben geen Marokkaan. Ik zou dus, om er gerust in te kunnen zijn, je op je woord moeten geloven.

Citaat:
De boerka werd tot nu toe 2x waargenomen op de Turnhoutsebaan (Borgerhout) en in Kiel. De echtgenoot draagt een grote baard, en loopt rond in 100% traditionele kleding. Deze personen horen tot een strenge stroming, zoals je in elke geloof terugvindt.
Ook nog op andere plaatsen in België hoor (Maaseik, Lanaken...).

Citaat:
Nu ga je mij niet vertellen dat die 2 opeens symbool staan voor alle moslims in Belgie...
Dat ga ik niet doen.

Citaat:
In Marokko heb ik nog nooit een boerkadraagster gezien, daar dragen ook velen zelfs geen hoofddoek, en de koningin draagt er trouwens ook geen.
OK, dat kan ik (als niet-Marokkaan) aannemen.

Het ziet er zelfs naar uit dat de Marokkanen in Marokko op dit punt minder verkrampt zijn dan Marokkanen in België.

Citaat:
Dus men staat hier tegenover een groep meisjes die dat wel voor zich wensen, maar die dat niet mogen als "bescherming".
Punt is dat ze geen uitzonderingen voor zichzelf kunnen opeisen op basis van een aspect dat in Europa niet telt (godsdienst). De meeste Europeanen willen godsdienst uit het openbare leven houden en geloof me, daar hebben ze goede redenen voor die niets met de islam te maken hebben.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 08:19   #58
Dimensie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
petten en hoeden hebben niets met geloof te maken. Vergelijk het met een keppeltje en andere religieuze symbolen.
Geloof is iets dat deel uitmaakt van het leven van een persoon.

Dus weer een bewijs dat de meesten niet weten waarover het hier gaat.
De hoofddoek heeft ook niets met het geloof te maken. Dat is wat moslim-mannen ervan gemaakt hebben om hun machisme sneller verkocht te krijgen aan hun vrouwen en dochters.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 08:21   #59
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
De hoofddoek heeft ook niets met het geloof te maken. Dat is wat moslim-mannen ervan gemaakt hebben om hun machisme sneller verkocht te krijgen aan hun vrouwen en dochters.
Ik denk dat je enkele duizenden jaren traditie vergeet, ook in het christendom.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 08:21   #60
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
petten en hoeden hebben niets met geloof te maken. Vergelijk het met een keppeltje en andere religieuze symbolen.
Geloof is iets dat deel uitmaakt van het leven van een persoon.

Dus weer een bewijs dat de meesten niet weten waarover het hier gaat.
Het atheneum is een SECULIERE school. Indien ze zich persé in islamitische gewaden willen hullen staat het hen volkomen vrij zèlf islamitische scholen op te richten, alwaar imam Taouil dan zèlf mag beslissen wat de kledingregels zullen zijn.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be