Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 december 2011, 22:07   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik geloof dat je in Nederland mag je in de steden niet met hout mag stoken wegens te vervuilend ( stof ).
maar wel milieupremies geven op pelletkachels en dergelijke, alswel Suez bergen subsidies en groene stroom certificaten geven omdat ze Canadese oerbossen opstoken in hun steenkolcentrales.
Citaat:
Op zich wel goed dat ze daar in het dichtbevolkte Vlaanderen ook iets aan doen.
Doe iets aan dat dichtbevolkt zijn. Veel efficiënter.
Citaat:
Lijkt me bovendien niet erg efficiënt om bomen, die decennia nodig hebben om uit te groeien, vervolgens op korte tijd op te stoken.
Wat ga je anders opstoken? Aardgas dat miljoenen jaren nodig gehad heeft om zich te vormen?
Citaat:
En dan hebben we het natuurlijk nog niet gehad over die figuren die hun afval ( PMD en allerhande plastic ) zitten op te stoken, die zou men hard moeten aanpakken.
Hier kan ik je in volgen.
Maar dan blijft de vraag, hoe ga je die vinden.... zonder huiszoekingsbevel komt er geen ambetantenaar de deur binnen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2011, 22:56   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Er zit genoeg hout in de afvalverwerking om iedereen gratis op een stoomcentrale te laten warmen.
Maar een blokje hout verbranden thuis kan ook geen kwaad. Zeker al niet voor het milieu.
De prijs van hout ligt wel vrij hoog momenteel. Vandaar dat men alles brand. Wat niet zo goed is. Geschilderd hout bv, of treinbils die vol olie en smurrie zitten. Dennenhout (vaak te koop op internet) ook niet goed omwille van de hars (schoorsteenbrand en zo)

Dus het probleem ligt volgens mij een beetje bij de vrije handel van brandhout die de prijzen van de energie sector volgen.

Men zou er eerst eens jaarlijks maximum prijzen moeten op vaststellen naargelang het aantal beschikbaar houtkap of zo.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2011, 23:42   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Er zit genoeg hout in de afvalverwerking om iedereen gratis op een stoomcentrale te laten warmen.
Beetje positief gedacht. Ik heb ervaring in de afvalverbrandings-branche. Om een stabiele stoomproductie te hebben, zijn aardgas superheaters noodzakelijk.

Citaat:
Maar een blokje hout verbranden thuis kan ook geen kwaad. Zeker al niet voor het milieu.
Als dat een stukje 3000 jaar oude sequioa is, dan kan het wel kwaad. Maar in theorie is het qua CO2 geen probleem.

Citaat:
De prijs van hout ligt wel vrij hoog momenteel.
Vraag en aanbod nietwaar. Sommige mensen vinden het wel goedkoper dan mazout...
Citaat:
Vandaar dat men alles brand. Wat niet zo goed is. Geschilderd hout bv, of treinbils die vol olie en smurrie zitten.
Met een goeie aanjager en een rookgaswassing ideaal. Helaas zijn die dingen niet iets waar een particulier mee werkt.
Citaat:
Dennenhout (vaak te koop op internet) ook niet goed omwille van de hars (schoorsteenbrand en zo)
Gewoon meer en beter onderhouden, dan is er geen probleem. Ergo je wisselt grondstofkost in voor tijd.
Citaat:
Dus het probleem ligt volgens mij een beetje bij de vrije handel van brandhout die de prijzen van de energie sector volgen.
Iets is waard wat de gek ervoor geeft.

Citaat:
Men zou er eerst eens jaarlijks maximum prijzen moeten op vaststellen naargelang het aantal beschikbaar houtkap of zo.
Die paar 100m³ van Belgische bossen die niet direct naar de houthandel gaat? Dan ga je pas prijzen zien....
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 10:35   #24
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Minister Schauvliege wil strengere regels voor houtkachels.



http://standaard.be/artikel/detail.a...elid=GNF3JMORA



Op zich geen slecht idee, bij een goede houtverbranding heb je geen stank en is de rook neutraal of licht wit, maar als je dan ziet en ruikt wat er uit velen hun schouw komt


Houtkachels zijn een onderschatte veroorzaker van

- gezondheidsproblemen bij de gebruikers en hun buren, in het ergste geval longkanker of een hartaanval
- zware omgevingsverontreiniging omdat een particuliere houtkachel NOOIT volledig verbranden kan, sommige systemen gaan zelfs automatisch het vuur smoren bij een bepaalde temperatuur, met een massale uitstoot van schadelijke stoffen als gevolg in de omgeving!!!
- zeer grote fijnstof uitstoot, fijnstof dat nog gevaarlijker is dan het industrieel fijnstof !!
- dioxine-vervuiling!!! Als deze neerdwarrelt op de grond, zijn ook de groenten uit de tuin besmet!
- PAK's
- CO2
- Roet (!!!) -> zorgt voor heel wat gezondheidsklachten
- Indien de gebruiker er bewerkt hout of nog erger: ander afval in op brandt, worden de gevolgen volledig dramatisch!!

Vooral allesbranders zijn een verschrikkelijke kwaal en een vlek op al wie gezond leven wil in een propere omgeving!!


Als buur van twee families met allesbranders en andere naburgen die regelmatig hun afval buiten opstoken in alle ernst, omdat Genk-Zuid toch vlak bij ligt en je eens moest weten wat die allemaal uitstoten ... kan ik vertellen dat dit ongelofelijke geurhinder maar ook gezondheidsklachten te weeg brengt.
Deze maatregel is nooit voldoende, want als buren zit je continu in de stook van een ander! Bij niet windstil weert waait hij namelijk naar binnen met wat pech! (Daarvoor hoeft je huis niet oud te zijn, ieder deftig en modern huis heeft ingebouwde verluchting zodat het continu geventileerd wordt. Kijk maar wat er gebeurd door de isolatie-drang met sommige huizen die onbewoonbaar zijn geworden door schimmels en slechte binnenshuisluchtkwaliteit... Er is dus geen andere mogelijkheid dan dat...)

Bij windstil weer stapelt gewoon alle rook en vuil zich, om zo in de lagere luchtlagen te blijven hangen ...

Ook 's nachts is het windstil, met als gevolg dat de concentratie van de laatste uitgestoten damp heviger en heviger wordt. De vervuilde lucht, die zwaarder is, komt dan namelijk meer en meer naar beneden om daar een dikke laag te vormen, die langzaamaan de huizen binnendringt en waar je niks tegen kan beginnen... .Behalve een gasmasker opzetten dan misschien.

Ondergetekende heeft door stookoverlast, net als haar medewoners, last van hoesten, kuchen, slijmen, hese stem, geïrriteerde ogen, droge slijmvliezen, ...

En soms is de rook gewoon zo intens dat hij meteen je ademhaling afsnijdt en we gewoonweg uit ons huis moeten gaan lopen...
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 11:03   #25
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik geloof dat je in Nederland mag je in de steden niet met hout mag stoken wegens te vervuilend ( stof ). Op zich wel goed dat ze daar in het dichtbevolkte Vlaanderen ook iets aan doen.
Lijkt me bovendien niet erg efficiënt om bomen, die decennia nodig hebben om uit te groeien, vervolgens op korte tijd op te stoken.

En dan hebben we het natuurlijk nog niet gehad over die figuren die hun afval ( PMD en allerhande plastic ) zitten op te stoken, die zou men hard moeten aanpakken.
Klopt!

Een verbrandingselement, en zeker de manier waarop sommmigen hun kachel gebruikt worden (hoofdverwarmingselement voor het hele huis! ) kan NIET in een woonwijk waar mensen wonen die al dan niet jong zijn, oud zijn of gevoelige luchtwegen hebben.

In Engeland en NL heeft men zo ook bepaalde wijken waar aanmaak van ieder mogelijk vuur compleet verboden is, zelfs barbequen.

Te weten hoezeer mijn ganse familie en ik lijden onder de luchtvervuilingsproblematiek en dat op mijn jonge leeftijd mijn longen al volledig verpest zijn, alsook die van mijn familie, ondanks het feit dat ik nooit gerookt heb ... weet ik het wel hoor!!!

Al jaren heb ik ook hiertegen proberen te vechten overigens.
Dit probleem werd en wordt zeker wel herkend door overheidsinstanties, maar door de gebrekkige reglementering en de vele wetten ter bescherming van mogelijke overtreders (wet op privacy, ...) en een gebrekkige strafwet (als ik een stankbom zou gooien zou je nogal wat horen, maar zij mogen ons continu vergassen!! ) staat iedereen vaak met de rug tegen de muur.

Omdat ik nu geen enkele luchtvervuiling meer kan verdragen en ook last heb van zodra ik op drukkere wegen kom, zal ik allicht naar het buitenland verhuizen. Of op z'n minst naar de Belgische kust of een bosrijk gebied (mogelijk Wallonië).

Indien ik in dit land blijf en er mensen ook last hebben van dit probleem en zij geïnteresseerd zijn om een actiegroep op poten te zetten, mogen ze mij zeker iets laten weten!!!

(Ook mensen die last hebben van luchtvervuiling in brede zin, mogen iets laten weten!)
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 11:09   #26
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knabbelaar Bekijk bericht
Tja, het zal ook te maken hebben met voorkomen dat men zich kan verwarmen, onafhankelijk van het dure energienetwerk.
nagel op de kop.
Hoe duurder de verwarming, hoe meer mensen naar houtkachels grijpen.

Dus nu moeten ze dat gaan tegenhouden.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 12:01   #27
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
nagel op de kop.
Hoe duurder de verwarming, hoe meer mensen naar houtkachels grijpen.

Dus nu moeten ze dat gaan tegenhouden.
Gaat ze nooit lukken
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 12:17   #28
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Een allesbrander is iets anders dan een houtkachel waar men goed in stookt.
Nu de energieprijzen voor veel mensen bijna onhoudbaar hoog zijn zie en ruik je in de steden ook dat men terugvalt op kacheltjes, waar men dan alles instopt dat het huis een beetje kan opwarmen.
Gezien het extra werk dat je hebt met een kachel zullen die mensen ook veel liever een andere bron van verwarming hebben.
Maar wat is het alternatief? Kou hebben?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 16:28   #29
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Binnenkort nog een allesverbranderke in mijne hof bouwen en mijn afval opstoken, want dat gaan ze per kg belasten. Wachten tot er goed wat mist hangt en dan vlam in de pijp.

Dat ze maar eens komen snuffelen. Ben eens curieus of ze zullen weten vanwaar het komt.

Wat ze hier aan het doen zijn is vuur met vuur bestrijden.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 17:02   #30
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Dat doen onze buren dus Stingray.
Die allesbranders staan achterin en zijn vanaf de straatkant niet zichtbaar en de vervuilende emissies blijven zo uit hun huis. Via een systeem komt enkel de warmte naar binnen.
Niets dan voordelen dus, alleen de buren? Die zijn er niet over te spreken! Maar de meeste zijn zodanig oud en denken dat er toch niets tegen te beginnen valt, dat ze hun maar laten doen..

Nadat de liberalen van onze gemeente besloten waanzinnige prijzen aan te rekenen voor afvalophaling, ging de luchtkwaliteit met rasse schreden achteruit...
De duurdere energieprijzen helpen er echt niet aan. Ik kan begrijpen dat mensen dan op dit soort primitieve manieren terugvallen. Alleen kan je het niet maken binnen een woonwijk!
Een onderzoek op mijn vraag wees uit dat er bij een tiental gezinnen uit onze omgeving nooit vuil werd opgehaald ... Dan is de vraag wat ze er dan wel mee doen natuurlijk...

Deze buren hebben inmiddels al vastgoed uitgebouwd, maar je moet je indenken hoeveel deze mensen dan ook op jaarbasis kunnen besparen. Niet niks hoor!
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 17 december 2011 om 17:04.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 17:24   #31
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik weet het, als astmalijder is het bij windstille dagen soms moeilijk voor me.

Maar wat wil je. Hen die de middelen hebben kunnen grapjes uithalen zoals efficiente allesbranders plaatsen, en waarom zouden ze het niet doen? Omdat iemand anders de paarsgestreepte voorhuidgarnaal wil knuffelen...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 18:00   #32
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat doen onze buren dus Stingray.
Die allesbranders staan achterin en zijn vanaf de straatkant niet zichtbaar en de vervuilende emissies blijven zo uit hun huis. Via een systeem komt enkel de warmte naar binnen.
Niets dan voordelen dus, alleen de buren? Die zijn er niet over te spreken! Maar de meeste zijn zodanig oud en denken dat er toch niets tegen te beginnen valt, dat ze hun maar laten doen..

Nadat de liberalen van onze gemeente besloten waanzinnige prijzen aan te rekenen voor afvalophaling, ging de luchtkwaliteit met rasse schreden achteruit...
De duurdere energieprijzen helpen er echt niet aan. Ik kan begrijpen dat mensen dan op dit soort primitieve manieren terugvallen. Alleen kan je het niet maken binnen een woonwijk!
Een onderzoek op mijn vraag wees uit dat er bij een tiental gezinnen uit onze omgeving nooit vuil werd opgehaald ... Dan is de vraag wat ze er dan wel mee doen natuurlijk...

Deze buren hebben inmiddels al vastgoed uitgebouwd, maar je moet je indenken hoeveel deze mensen dan ook op jaarbasis kunnen besparen. Niet niks hoor!
Ik heb altijd mijn afval netjes naar het containerpark gebracht. Tot nu toe was dat nog redelijk qua kosten. Ik vind dat lage kosten niet meer dan redelijk wanneer je bereid bent om te sorteren en dan ook nog eens speciaal naar het containerpark te rijden.

Maar als ze kosten aanrekenen, gegarandeerd, einde verhaal. Alles wordt gewoon opgestookt. Leuk of niet. Ik ben het gewoonweg zat om in dit kloteland uitgezogen te worden.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 06:12   #33
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik heb sedert een jaar of 3 terug een gietijzeren kolen en houtkachel aangeschaft. Toenb de mazot naar bijna 1€ de liter ging. Ik zit hier met een oude cv van 1969 die makkelijk 5000 liter op een winter verstookt!
misschien niet jullie ideaal beeld maar ik ben er toch heel tevreden mee.
Niet te duur, geen kosten in de zomer en dag en nacht warmte.
Nu betaal ik 89€ zo om de 2-3 weken ongeveer naargelang de buitentemperatuur natuurlijk.
Ideaal is het niet daar ben ik mee akkoord.
14000 kalorien op vol vermogen geeft me toch een blij gevoel. Maar verder dan half vermogen is hier niet nodig. En tijdens de dag terwijl we gaan werken zijn en s'nachts staat dat op het minimum.
Mijn hond is er ook heel tevreden mee. Die ligt graag voor de kachel en slaapt nog meer dan wij.

Laatst gewijzigd door Mambo : 18 december 2011 om 06:29.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 10:32   #34
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.862
Standaard

De gemeentes passen hun eigen reglementen niet toe....
Een hogere overheid ziet zich nu geroepen om wat wettelijke gebrabbel te gaan publiceren....waarvan de controle,uiteindelijk,bij de gemeentes zou moeten liggen die hun eigen reglementen niet durven doen naleven.....

Dus gaat men nu het kind met het badwater weggooien........

Hier is nu eens een steeds beter wordende technologie (houtkachels...),nog niet geimporteerd uit China,die geen subsidies vereist,die nu blijkbaar dringend gefnuikt moet worden......
Bovendien,houtvesterij mag dringend weer eens groeien in West-Europa(in plaats van boten uit Canada te doen aanrukken)
En dat allemaal omdat in de zovele woonbuurten er kltzkken wonen die vuiligheid stoken,en men van burgers klikspanen wenst te maken die burenruzies moeten uitlokken......
Nochtans,zoals gezegd,een onmiddelijk optredende politie(ze patrouilleren genoeg) kan die discussie in,zeg,twee maanden,stilleggen...


Laatst gewijzigd door kelt : 18 december 2011 om 10:35.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 13:16   #35
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Kunnen ze die allesstokers niet opsporen met infrarood vanuit de lucht? Wellicht hebben de verbrandingsgassen van opgestookt plastic een andere temperatuur dan vb hout.
Bovendien kan men ook aanwijzingen vinden bij gezinnen die geen pmd zakken buiten zetten. Ze mogen die klootzakken in ieder geval hard straffen, want allerhande onzichtbaar vergif uitstoten waarvan de buren de dupe zijn omdat ze zelf te gierig zijn en liever geld geven aan allerhande commerciële brol als Ipads, digitale TV enz, dat kan natuurlijk niet door de beugel.


In ieder geval is het zo dat men dit alles kan voorkomen door het te belasten aan de bron, bij aankoop dus, en vervolgens gratis te laten ophalen. Een andere mogelijkheid voor blikjes en drankflesjes is het PAND systeem zoals in Duitsland. Daarbij betaal je statiegeld bij aankoop dat je bij het terug inleveren terug krijgt. Het is zelfs een sociaal systeem omdat landlopers een centje bij verdienen en zich maatschappelijk nuttig maken door op zoek te gaan naar dergelijke weggesmeten verpakkingen om ze dan in te leveren.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 20:36   #36
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Kunnen ze die allesstokers niet opsporen met infrarood vanuit de lucht? Wellicht hebben de verbrandingsgassen van opgestookt plastic een andere temperatuur dan vb hout.
Bovendien kan men ook aanwijzingen vinden bij gezinnen die geen pmd zakken buiten zetten. Ze mogen die klootzakken in ieder geval hard straffen, want allerhande onzichtbaar vergif uitstoten waarvan de buren de dupe zijn omdat ze zelf te gierig zijn en liever geld geven aan allerhande commerciële brol als Ipads, digitale TV enz, dat kan natuurlijk niet door de beugel.


In ieder geval is het zo dat men dit alles kan voorkomen door het te belasten aan de bron, bij aankoop dus, en vervolgens gratis te laten ophalen. Een andere mogelijkheid voor blikjes en drankflesjes is het PAND systeem zoals in Duitsland. Daarbij betaal je statiegeld bij aankoop dat je bij het terug inleveren terug krijgt. Het is zelfs een sociaal systeem omdat landlopers een centje bij verdienen en zich maatschappelijk nuttig maken door op zoek te gaan naar dergelijke weggesmeten verpakkingen om ze dan in te leveren.
Met een infrarooddetector kan je in dit geval niets.

De vuilzakken kunnen we met het absoluut minimum volproppen, zodat ze geen zak te zeggen hebben. Ik heb een goede waterput. Verbruik desondanks toch een minimum aan leidingwater zodat ze niks kunnen zeggen. Being a little smart and prepared goes a long way.

Enne wat die belastingen betreft : denk je echt dat het een verschil zal uitmaken inzake stoken of niet ?
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 08:43   #37
Humphrey
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 februari 2012
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Huppekee, weer een manier gevonden om mensen in de kou te zetten...
Of om geld uit de mensen hun zakken te halen. Niet meer herkiezen, zo'n regering !
Humphrey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 11:37   #38
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Binnenkort nog een allesverbranderke in mijne hof bouwen en mijn afval opstoken, want dat gaan ze per kg belasten. Wachten tot er goed wat mist hangt en dan vlam in de pijp.

Dat ze maar eens komen snuffelen. Ben eens curieus of ze zullen weten vanwaar het komt.

Wat ze hier aan het doen zijn is vuur met vuur bestrijden.
Als er mist hangt , is het windstil.
Ze zullen rap weten wie er aan het branden is.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 11:45   #39
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Minister Schauvliege wil strengere regels voor houtkachels.



http://standaard.be/artikel/detail.a...elid=GNF3JMORA



Op zich geen slecht idee, bij een goede houtverbranding heb je geen stank en is de rook neutraal of licht wit, maar als je dan ziet en ruikt wat er uit velen hun schouw komt
Het gebruik van houtkachels en open haarden zal moeilijk te reguleren en af te remmen zijn. De effecten trachten af te zwakken is aangewezen. Op het vlak van rookreiniging is voor de kleinere kachels en voor open haarden nog weinig geweten.
Een studie (vb. door VITO) over mitigerende maatregelen en technieken om fijn stof en uitstoot te reduceren zou nuttig zijn.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 06:03   #40
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En hoe gaan ze het opvolgen?
Een vergunning verplichten voor elke houtkachel? En dan een extra belasting , in naam van het milieu....

En dan snuffelcontroleurs op't pad sturen.
Mijn religie eist dat ik elke avond een offer te brengen aan de Penaten door afval in mijn open haard te verbranden.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor

Laatst gewijzigd door rikbe : 6 februari 2012 om 06:12.
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be