Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 december 2013, 16:10   #21
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zou je die niet liever in cloud zetten, verzekerd van Microsoft of Google back-ups ?
Je kan je Bitcoin-codes ook gewoon afprinten of zelfs gewoon een geheugensteuntje gebruiken om ze zelf opnieuw te regeneren wanneer je ze nodig hebt. Fysieke opslag op een pc is niet noodzakelijk.

Mocht je meer technische vragen hebben, stuur me een PM. Ik kan alles in detail beantwoorden.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 16:14   #22
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buitenlander Bekijk bericht
Geldzaken zou ik daar niet insteken.
De beveiliging van zo'n zaken is betrekkelijk gebrekkig en ik zou niet rekenen op de beveiliging van het Bitcoin principe alleen. Net zo min dat we enkel op de beveiliging van biljetten rekenen maar een combinatie van verschillende aspecten.
ik denk dat je met een betaald (!) account bij Microsoft of Google ... juridisch nogal sterk staat toch ... lijkt mij gewoon de meest veilige oplossing.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 16:15   #23
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buitenlander Bekijk bericht
Toch nog even dit, ik vind uw reactie/reflex geweldig want maar weinig mensen denken aan het belang van hun data en te bijbehorende backup strategie.
Even off-tpic
ik krijg hierbij t gevoel dat je mij er geweldig door aan het sleuren bent ...

je zal t vrees ik moeten uitleggen, want de clou vd grap ontgaat me.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 16:17   #24
R.Verhiest
Gouverneur
 
R.Verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2013
Berichten: 1.318
Standaard

in feite is het de zoveelste variante van een pyramidespel
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 16:17   #25
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Je kan je Bitcoin-codes ook gewoon afprinten of zelfs gewoon een geheugensteuntje gebruiken om ze zelf opnieuw te regeneren wanneer je ze nodig hebt. Fysieke opslag op een pc is niet noodzakelijk.

Mocht je meer technische vragen hebben, stuur me een PM. Ik kan alles in detail beantwoorden.
gelijk welke info interesseert me. zoals ik zei : ik heb me nog geen oordeel gevormd, dus alle info is welkom.

theoretisch lijkt het concept me wel mogelijkheden te hebben.

is er werkelijk een maximum geldmassa vastgelegd ? of heb ik dat fout begrepen ?
(lijkt mij een zeker boost/bubble te moeten geven bij een crash van gelijk welke grote nationale munt of goud dan ... )
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 16:17   #26
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
in feite is het de zoveelste variante van een pyramidespel
waarom ?

ik bedoel : ik las dat ook al, maar nergens met argumenten...

Laatst gewijzigd door Anna List : 18 december 2013 om 16:18.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 16:28   #27
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Volgens wat ik lees is er geen maximum geldmassa maar wordt de creatie beperkt. Het delven van bitcoins gebeurt door het oplossen van wiskundige problemen. Ik ben wel benieuwd naar die wiskundige problemen. Stel ik schrijf me in in een groep om te delven. Ik kan gemakkelijk mijn eigen paswoord van de bank aan het breken zijn voor een Russische maffiabaas
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 16:30   #28
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gelijk welke info interesseert me. zoals ik zei : ik heb me nog geen oordeel gevormd, dus alle info is welkom.

theoretisch lijkt het concept me wel mogelijkheden te hebben.

is er werkelijk een maximum geldmassa vastgelegd ? of heb ik dat fout begrepen ?
(lijkt mij een zeker boost/bubble te moeten geven bij een crash van gelijk welke grote nationale munt of goud dan ... )
Er is een limiet van 21 miljoen Bitcoin (2.100.000.000.000.000 Satoshi's in haar kleinste denominatie).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
waarom ?

ik bedoel : ik las dat ook al, maar nergens met argumenten...
Klopt niet. Bij een pyramidespel wordt er gewoon waarde doorgeschoven zonder iets te creëren dat waarde heeft. Bitcoin creëert waarde op verschillende manieren: 1) geen transactiekosten 2) veiligheid 3) geen kapitaalbarrieres 5) voorspelbare hoeveelheid 5) onmiddelijke transactie 6) onmogelijk te vervalsen 7) onafhankelijk van banken en overheden. Dit betekent enorme besparingen voor gebruikers en bedrijven ten op zichte van de traditionele financiële infrastructuur.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 16:34   #29
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Volgens wat ik lees is er geen maximum geldmassa maar wordt de creatie beperkt. Het delven van bitcoins gebeurt door het oplossen van wiskundige problemen. Ik ben wel benieuwd naar die wiskundige problemen. Stel ik schrijf me in in een groep om te delven. Ik kan gemakkelijk mijn eigen paswoord van de bank aan het breken zijn voor een Russische maffiabaas
Het maximum kan alleen verhoogd worden als meer dan 50% van het netwerk ermee instemt. Dan wordt er in feite een aparte munt gecreëerd; een zogenaamde hard fork. Het deel dat niet akkoord gaat blijft gewoon verder gaan op het oude systeem. Met andere woorden: het protocol is flexibel genoeg om het toe te laten maar in de praktijk gaat het nooit gebeuren.

Dat oplossen van wiskundige problemen en het zogenaamd 'minen' is een simpele uitleg die enorm te kort schiet. De eigenlijke bedoeling daarvan is het beveiligen van het netwerk door de processorkracht die nodig is om vervalsingen te maken non-triviaal te maken. Iedereen die Bitcoins 'delft' is in feite aan het helpen het netwerk veiliger te maken en wordt daarvoor beloond.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 16:46   #30
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
theoretisch lijkt het concept me wel mogelijkheden te hebben.
Het gehele bankwezen kan afgeschaft worden met Bitcoin.

Diensten die vervangen kunnen worden door Bitcoin:
  • bankrekeningen
  • spaarrekeningen
  • payment processors (Visa, Mastercard, Paypal, ..)
  • belastingsparadijzen (goed voor 30 triljoen dollar)
  • goud als financiële collateral
  • internationale credit swaps en wisselhuizen
  • Etc

Bovenop het protocol zijn vele andere toepassingen te bouwen:
  • escrow
  • contracten
  • decentrale data-opslag
  • dns-beheer (wordt al gedaan)
  • etc

Bitcoin heeft het potentiëel bergen bureaucratie obsolete te maken. Ik voorspel dat tegen 2025 meer dan de helft van de wereldwijde informatiestructuur gebruikt maakt van een technologie afgeleid van het Bitcoin-protocol.

Laatst gewijzigd door Troubadour : 18 december 2013 om 16:47.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 16:55   #31
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Gambassi heeft zijn goud omgezet naar bitcoin ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 16:56   #32
R.Verhiest
Gouverneur
 
R.Verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2013
Berichten: 1.318
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Er is een limiet van 21 miljoen Bitcoin (2.100.000.000.000.000 Satoshi's in haar kleinste denominatie).



Klopt niet. Bij een pyramidespel wordt er gewoon waarde doorgeschoven zonder iets te creëren dat waarde heeft. Bitcoin creëert waarde op verschillende manieren: 1) geen transactiekosten 2) veiligheid 3) geen kapitaalbarrieres 5) voorspelbare hoeveelheid 5) onmiddelijke transactie 6) onmogelijk te vervalsen 7) onafhankelijk van banken en overheden. Dit betekent enorme besparingen voor gebruikers en bedrijven ten op zichte van de traditionele financiële infrastructuur.
Bitcoins hebben slechts waarde als ze als betalingen aanvaard worden, van zodra andere beraalmiddelen meer aanvaardbaar zijn hebben ze geen waarde meer. Hetzelfde principe geldt bij diverse pyramidespelen : van zodra het geloof in de pyramide taant stort ze in. Het is overduidelijk dat de beperkte hoeveelheid van bitcoins deze virtuele munt geloofwaardiger schijnt te maken... maar het is gewoon zoals met de kleren van de keizer...
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 17:17   #33
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
Bitcoins hebben slechts waarde als ze als betalingen aanvaard worden, van zodra andere beraalmiddelen meer aanvaardbaar zijn hebben ze geen waarde meer. Hetzelfde principe geldt bij diverse pyramidespelen : van zodra het geloof in de pyramide taant stort ze in. Het is overduidelijk dat de beperkte hoeveelheid van bitcoins deze virtuele munt geloofwaardiger schijnt te maken... maar het is gewoon zoals met de kleren van de keizer...
En aanvaarding hangt voor de volle 100% af van de praktische functies die iets heeft. Daarom blijven piramidespellen niet bestaan. Bitcoin heeft enorme praktische waarde en zal blijven bestaan tot er iets beter komt.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 17:35   #34
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Er is een limiet van 21 miljoen Bitcoin (2.100.000.000.000.000 Satoshi's in haar kleinste denominatie).
Totdat er besloten wordt om het te verhogen.

Citaat:
Klopt niet. Bij een pyramidespel wordt er gewoon waarde doorgeschoven zonder iets te creëren dat waarde heeft. Bitcoin creëert waarde op verschillende manieren: 1) geen transactiekosten 2) veiligheid 3) geen kapitaalbarrieres 5) voorspelbare hoeveelheid 5) onmiddelijke transactie 6) onmogelijk te vervalsen 7) onafhankelijk van banken en overheden. Dit betekent enorme besparingen voor gebruikers en bedrijven ten op zichte van de traditionele financiële infrastructuur.
2) en 6) Veiligheid? Er zijn al tal van berichten geweest over hackers die toeslaan op Bitcoin accounts.
1),3) en 5) Een onmiddellijke transactie tegen lage (of minieme) kosten zonder kapitaalbarrières heb je bij elke bank of financiële intermediar (ook brokers). Wat is daar nu de uitzonderlijke waarde van?

7) Gek, toen China zei dat ze het niet gingen toelaten daalde de waarde op 1 dag met 25%. Zo onafhankelijk is bitcoin dan toch niet van die overheden blijkbaar.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 17:36   #35
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
En aanvaarding hangt voor de volle 100% af van de praktische functies die iets heeft. Daarom blijven piramidespellen niet bestaan. Bitcoin heeft enorme praktische waarde en zal blijven bestaan tot er iets beter komt.
In uw post noem je geen enkele praktische waarde op. Je somt een paar dingen op die je met bitcoin niet hebt en met een klassieke transactie nog in kleine mate voorkomt, maar een echt praktisch nut van bitcoin? In je post hierboven staat niets.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 17:37   #36
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Gambassi heeft zijn goud omgezet naar bitcoin ?
De goudkevers verzuipen mee met het zinkende schip
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 17:40   #37
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Totdat er besloten wordt om het te verhogen.



2) en 6) Veiligheid? Er zijn al tal van berichten geweest over hackers die toeslaan op Bitcoin accounts.
1),3) en 5) Een onmiddellijke transactie tegen lage (of minieme) kosten zonder kapitaalbarrières heb je bij elke bank of financiële intermediar (ook brokers). Wat is daar nu de uitzonderlijke waarde van?

7) Gek, toen China zei dat ze het niet gingen toelaten daalde de waarde op 1 dag met 25%. Zo onafhankelijk is bitcoin dan toch niet van die overheden blijkbaar.
Ga eerst het protocol bestuderen en kom dan terug. Nu lul je uit je nek door gebrek aan technische kennis van wat Bitcoin is. Ik heb geen zin om moeite te doen voor iemand die zo arrogant is.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 17:43   #38
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik denk dat je met een betaald (!) account bij Microsoft of Google ... juridisch nogal sterk staat toch ... lijkt mij gewoon de meest veilige oplossing.
Het is onmogelijk om juridisch sterk te staan. Men staat steeds juridisch zwak. De enige oplossing is om niet juridisch te staan.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 17:44   #39
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
In uw post noem je geen enkele praktische waarde op. Je somt een paar dingen op die je met bitcoin niet hebt en met een klassieke transactie nog in kleine mate voorkomt, maar een echt praktisch nut van bitcoin? In je post hierboven staat niets.
Alleen een idioot houdt standvastig vol dat iets met een userbase van miljoenen en een waarde van miljarden geen enkel echt praktisch nut kan hebben.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 17:45   #40
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Alleen een idioot houdt standvastig vol dat iets met een userbase van miljoenen en een waarde van miljarden geen enkel echt praktisch nut kan hebben.
Probeer er niet mee te discussieren. Hij ontkent de licht van de zon als de aandelen op eeuwige nacht zouden bestaan en stijgen.

Laatst gewijzigd door six : 18 december 2013 om 17:45.
six is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be