Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 augustus 2015, 20:06   #41
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Je bent te hard aan het proberen. Wees iets subtieler.
Op dit forum vind ik het met de dag moeilijker om trollen te onderscheiden van zwakzinnigen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 20:12   #42
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Op dit forum vind ik het met de dag moeilijker om trollen te onderscheiden van zwakzinnigen.
Vind je?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 20:13   #43
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Vind je?
Ja. Bij Drukazzz dacht ik in het begin dat hij een troll was. Sinds ik besef dat die jongen (quasi) alles wat hij zegt ook meent, ben ik van niets meer zeker.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 20:15   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik wijs je op het feit dat je flagrante leugens vertelt. Jij mag dat natuurlijk beschouwen als zagen. Zelf vind ik het fijner dat er op dit forum gediscussieerd wordt op basis van feiten, en niet op basis van vooroordelen over alles wat ordehandhaving is.
Dit is geen trollen meer, dit is stalken.

En dat allemaal omdat ik er op wees dat alle flikken corrupt zijn. Je weet dus goed genoeg hoe het zit heb ik het idee.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 20:18   #45
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ja. Bij Drukazzz dacht ik in het begin dat hij een troll was. Sinds ik besef dat die jongen (quasi) alles wat hij zegt ook meent, ben ik van niets meer zeker.
Waarom zou Drukazzz zwakzinnig zijn? ik betrap hem op conservatieve/reactionaire meningen, dat wel. Maar waaruit zou jij constateren dat hij zwakzinnig is?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 20:27   #46
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dit is geen trollen meer, dit is stalken.

En dat allemaal omdat ik er op wees dat alle flikken corrupt zijn. Je weet dus goed genoeg hoe het zit heb ik het idee.
Het is zonder twijfel mogelijk om 100 voorbeelden te geven van corrupt gedrag van agenten, dat ga ik niet ontkennen. Mijn probleem met jouw bijdrage was dat je leugens vertelt om politieagenten in een kwaad daglicht te stellen.

Jij verkondigde dat politieagenten geen deurwaarders mogen vergezellen tijdens hun bezoek. Niet enkel mogen politieagenten dat, het is in bepaalde gevallen zelfs wettelijk opgelegd dat ze dat doen.

Als je politieagenten van corrupt gedrag wil beschuldigen, maak jezelf dan niet belachelijk en geef correcte voorbeelden.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 20:28   #47
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom zou Drukazzz zwakzinnig zijn? ik betrap hem op conservatieve/reactionaire meningen, dat wel. Maar waaruit zou jij constateren dat hij zwakzinnig is?
Ik ben niet van mening dat Drukazzz zwakzinnig is. Ik dacht echter wel aanvankelijk dat hij een troll was. Sindsdien vind ik het moeilijk om trollen er uit te halen (niet enkel ten opzichte van zwakzinnigen). Het was misschien een slecht gekozen voorbeeld.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 20:29   #48
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

"Zwakzinnigen" verwees meer naar PORSCHE.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 20:35   #49
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik ben niet van mening dat Drukazzz zwakzinnig is. Ik dacht echter wel aanvankelijk dat hij een troll was. Sindsdien vind ik het moeilijk om trollen er uit te halen (niet enkel ten opzichte van zwakzinnigen). Het was misschien een slecht gekozen voorbeeld.
Maar goed, dan nog: waarom dacht jij dat hij een troll was?

Vind jij zijn visie op de wereld dan zo bijzonder?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 21:12   #50
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dit is geen trollen meer, dit is stalken.

En dat allemaal omdat ik er op wees dat alle flikken corrupt zijn. Je weet dus goed genoeg hoe het zit heb ik het idee.
Je bent dan ook de ongeslagen kampioen in het kapen van om het even welke draad waarin het woord "politie" in vermeld wordt.

Het onderwerp compleet negerend begin je de politie keer op keer voor rotte vis uit te schelden. En dan ben je verwonderd als iemand je hierop wijst.

De politie heeft je echt wel goed te pakken gehad, niet ? Want je frustratie zit enorm diep.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 23:15   #51
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Maar goed, dan nog: waarom dacht jij dat hij een troll was?

Vind jij zijn visie op de wereld dan zo bijzonder?
Ik dacht dat hij een troll was vanwege zijn overdreven Israël obsessie (zoals Netanyahu), hoewel hij zelf geen jood is. Zijn conservatieve visie is niet erg bijzonder.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 00:39   #52
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Je bent dan ook de ongeslagen kampioen in het kapen van om het even welke draad waarin het woord "politie" in vermeld wordt.

Het onderwerp compleet negerend begin je de politie keer op keer voor rotte vis uit te schelden. En dan ben je verwonderd als iemand je hierop wijst.

De politie heeft je echt wel goed te pakken gehad, niet ? Want je frustratie zit enorm diep.
Ja, overdrijf anders nog wat.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 09:55   #53
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Vanaf dat er een "stomme flik" aanwezig is, gaan 99% van de deuren echt wel open hoor. Ik denk niet dat ze zich zouden laten afschrikken door jouw stoere praat.
Ik zal een speciale vriendenkring hebben want voor iedereen die ik ken mezelf incluis doet een stomme flik ons evenveel als een ezel in een wei. Niets dus,noppes,nul. Gastjes staan daar voor een armoedeloon wat de macho uit te hangen. Geen bevel van een Rechter = poort gaat niet open. En ik vertel geen stoere praat. Ik praat gewoon helemaal niet tegen crapuul. Dus stomme flikken blijf maar mooi voor de poort staan. Binnen komen gaat niet lukken. Een flik kan en mag trouwens niet doen. Buiten wat dreigen met een PV en mee naar hun bureau te moeten gaan. En dan zijn de donuts en koffie nog op ook

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
"Zwakzinnigen" verwees meer naar PORSCHE.
Een zwakzinnige is iemand die voor een pover loon denkt de wereld te gaan verbeteren. Of anders zijn ze corrupt (en voel je nu niet direct aangesproken)
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 10:00   #54
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Als je politieagenten van corrupt gedrag wil beschuldigen, maak jezelf dan niet belachelijk en geef correcte voorbeelden.
Genoeg voorbeelden van agenten die tijdens hun dienst in uniform even gaan winkelen. En dan mag de winkelverkoper een speciale prijs (lees kortingen tot 100%) maken. Doet de winkelverkoper moeilijk dan gaan ze voor zijn winkeldeur wel enkele klanten controleren. Geen cowboyverhaal maar zelf meegemaakt (als klant).

Of hoe mijn neef en ik -allebei in dronken toestand- bij een alcoholcontrole moesten stoppen. Jonge flik houdt ons tegen en zegt "gelukkig dat ik hier sta". Mijn neef kende de flik goed want kwam regelmatig in zijn winkel. We mochten zonder enige controle door rijden. De week erna staat die jonge flik in zijn winkel."Voor wat hoort wat" zegt die jonge flik en mijn neef was een laptop armer (winkel in computers). Ook weer geen cowboyverhaal want ik zat ernaast.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 19:43   #55
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Ik zal een speciale vriendenkring hebben want voor iedereen die ik ken mezelf incluis doet een stomme flik ons evenveel als een ezel in een wei. Niets dus,noppes,nul. Gastjes staan daar voor een armoedeloon wat de macho uit te hangen. Geen bevel van een Rechter = poort gaat niet open. En ik vertel geen stoere praat. Ik praat gewoon helemaal niet tegen crapuul. Dus stomme flikken blijf maar mooi voor de poort staan. Binnen komen gaat niet lukken. Een flik kan en mag trouwens niet doen. Buiten wat dreigen met een PV en mee naar hun bureau te moeten gaan. En dan zijn de donuts en koffie nog op ook

Een zwakzinnige is iemand die voor een pover loon denkt de wereld te gaan verbeteren. Of anders zijn ze corrupt (en voel je nu niet direct aangesproken)
Het moet zijn dat ze u niet moeten hebben.
Anders komen ze wel binnen, met bevel en nemen ze u mee met bevel.
Dat bevel kan zowel een arrestatie bevel zijn als een bevel tot medebrenging.
Wat het verschil tussen de twee is heb ik nooit begrepen maar maar meekomen doe je.
En opendoen ook.

Het er enige dat je kan doen om eventueel onrecht aan te klagen...mocht dat het geval zijn...is een camera met alarmcentrale en op de alarm knop duwen zodat alles in de centrale geregistreerd is.
Dat is het enige.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 14 augustus 2015 om 19:46.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 22:28   #56
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Genoeg voorbeelden van agenten die tijdens hun dienst in uniform even gaan winkelen. En dan mag de winkelverkoper een speciale prijs (lees kortingen tot 100%) maken. Doet de winkelverkoper moeilijk dan gaan ze voor zijn winkeldeur wel enkele klanten controleren. Geen cowboyverhaal maar zelf meegemaakt (als klant).

Of hoe mijn neef en ik -allebei in dronken toestand- bij een alcoholcontrole moesten stoppen. Jonge flik houdt ons tegen en zegt "gelukkig dat ik hier sta". Mijn neef kende de flik goed want kwam regelmatig in zijn winkel. We mochten zonder enige controle door rijden. De week erna staat die jonge flik in zijn winkel."Voor wat hoort wat" zegt die jonge flik en mijn neef was een laptop armer (winkel in computers). Ook weer geen cowboyverhaal want ik zat ernaast.
Zoals ik hierboven al aangaf, er zijn ongetwijfeld talrijke voorbeelden van corrupt gedrag. Maar als je dan een voorbeeld geeft (zoals Xenophon deed), moet het wel kloppen. Anders maak je jezelf belachelijk.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2015, 23:35   #57
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Even de situatie schetsen:

In mei hebben ik en mijn vrouw eeen appartement gekocht. Vorige week stond er blijkbaar een deurwaarder (met politie en slotenmaker) voor de woning. De vorige eigenaar had blijkbaar nog openstaande schulden. Gelukkig moest de architect die dag de vloerder binnenlaten en kwamen ze per toeval de deurwaarder tegen voordat het slot werd geforceerd.
De deurwaarder en politie werd verteld dat het appartement nieuwe eigenaars (ik en mijn vrouw) had en dat wij niets met de oude bewoner te maken hebben.
Dat de deurwaarder naar ons adres kwam, deed ons vermoeden dat de vorige bewoner zich nooit had uitgeschreven. Daarom dat ik vandaag naar het gemeentehuis ben gegaan om dit door te geven en hem te schrappen.

Tot mijn verbazing was de vorige bewoner echter wel uitgeschreven. De persoon aan de balie kon me zelfs meedelen dat hij zich in een andere gemeente had ingeschreven. Hij was dus niet 'van de radar verdwenen', wat blijkbaar vaak gebeurd bij schuldenaren. De persoon kon me ook meedelen dat er al 1,5 jaar niemand stond ingeschreven in ons appartement.



Ik vraag me af hoe die deurwaarder toestemming kreeg van de politie om met hen en een slotenmaker ons appartement te betreden.
Ik dacht dat de werkwijze bij deurwaarders zo was:
1) Schuldenaar krijgt rekeningen en aanmaningen die hij negeert.
2) Schuldenaar krijgt een of meerdere aangetekende aanmaningen om de rekeningen te betalen, zoniet wordt er gedreigd met een deurwaarder).
3) Deurwaarder komt ter plaatse en bespreekt een afbetalingsplan. Als men niet thuis is wordt er een brief achtergelaten.
4) Blijft de schuldenaar deze mededeling negeren of houdt hij zich niet aan het afbetalingsplan, dan komt de deurwaarder met slotenmaker om alle spullen neer te schrijven.
5) Bij uitblijven van betaling worden de neergeschreven spullen opgehaald en verkocht.

Toen we na de akte de sleutel kregen, heb ik de brievenbus leeggehaald en alle geadresseerde post ongeopend teruggestuurd met vermelding 'geadresseerde is verhuisd'. Ik heb nooit een aangetekend schrijven of brief van de deurwaarder in de postbus gezien. Stap 2, 3 en 4 blijken dus niet te kloppen.

Weet iemand hoe een deurwaarder dan wel te werk gaat?
De gerechtsdeurwaarder moet het rijksregister en de berichten van beslag consulteren. Hij moet dus weten dat de schuldenaar elders staat ingeschreven. Hij heeft hier dus schromelijk zijn verplichtingen met de voeten getreden. Stof genoeg om te melden aan de syndicus van de gerechtsdeurwaarders en de Kamer van Gerechtsdeurwaarder.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be