Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 augustus 2015, 07:39   #21
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Noem dan eens criteria die achterhaald zijn en waarom dat achterhaald zou zijn?
Dat homo's niet mogen doneren bvb.

Een homo die al tien jaar in een monogame relatie zit zou bloed moeten kunnen doneren.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 07:41   #22
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Ik ben absoluut voor betaalde bloeddonatie, maar dan ook écht betaald.
Niet betaald door de ziekteverzekering, maar volledig door de ontvanger.
Anders is het een vestzak-broekzak operatie, en betaal ik via ziekenkas terug wat ik ontving.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 07:55   #23
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat is een zeer goede raad.
Sinds ik die opvolgde lach ik al veel meer.
O.a. met zedeprekers die anderen proberen culpabiliseren en aanzetten tot nepsolidariteit.
Het gaat niet om schuld en boete Superstaaf. Laat je niet vangen.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 augustus 2015 om 07:57.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 07:57   #24
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Dat homo's niet mogen doneren bvb.

Een homo die al tien jaar in een monogame relatie zit zou bloed moeten kunnen doneren.
Zoek maar eens een homo die langer dan een jaar in een monogame relatie zit, veel succes.


Ze hebben een tijd geleden de regeling afgeschaft waarbij iemand die bloed geeft (extra) verlof krijgt. Logisch dat mensen dan geen bloed meer geven he, velen deden het enkel voor dat verlof die ze dan kregen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 07:58   #25
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Denk je dat door er geld voor te geven, je het juiste publiek gaat aantrekken?
Moet bloed uit hoogopgeleiden komen misschien? Met 4 keer per jaar bloed te doneren ga je geen drugsverslaving bekostigen. Daarbij, als de labo's hun werk deftig doen is er geen probleem.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 08:07   #26
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Het is mooi om daar naar te streven in de 10% (breed gemeten) van de wereld die wij controleren maar naïef om te denken dat dat zelfs maar in de verste verten haalbaar is. In de VS bijvoorbeeld heb je als rijkere meer toegang tot dit (en andere) zaken en dit zelfs legaal.
Ook in Beligië betalen de 'haves' in de praktijk minder dan de niet haves. Men mag zogezegd al blij zijn als de internationale corporatie lonen betaalt. Belastingen? Een stap te ver. Dat is voor de kleintjes. Werknemers of zelfstandigen. Ziet men dan niet dat de overheid de Starbucksen 'wil' (al dan niet bewust) en niet de kleine plaatselijke Van Den Melkwegs?

Citaat:
Azië is dan weer zowat de grootste leverancier van de zwarte markt met zelfs leveringen op bestelling (met als middel moord en verminking).
De Amerikaanse abortusindustrie levert, legaal, materiaal en onderdelen aan andere industriën en, illegaal, aan diezelfde maar ook aan Aziatische groepen die er van alles van maken tot liefdes- en toverdrankjes toe...

Ik sta achter je idee en vindt dat wij daar hier 100% voor moeten gaan. Maar hoop om dit te verwezenlijken in een wereld waar Aziatisch, Afrikaans en islamitisch bijgeloof de plak zwaaien, zelfs in de eerstvolgende honderden jaren, heb ik niet...
Voor Amerika zie ik het nog mogelijk indien OBAMA daar niet te veel schade aanricht voor hij van het toneel verdwijnt.
De VS zullen graag horen dat hun propaganda (en ze kunnen het weten want ze bepalen de media in Europa) succesvol is bij 'sommigen'.

Wat een zever, 'pero'. Zelfs in Davos beseffen ze dat herverdeling de beste weg is tot een 'betere' wereld.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 augustus 2015 om 08:11.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 08:14   #27
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Moet bloed uit hoogopgeleiden komen misschien? Met 4 keer per jaar bloed te doneren ga je geen drugsverslaving bekostigen. Daarbij, als de labo's hun werk deftig doen is er geen probleem.
Mijn dochter wil bloed geven maar ze mag niet in België, simpelweg omdat ze in El Salvador geboren is. Veel 'testen' komt daar niet bij kijken. Blijkbaar werkt de grove borstel nog steeds.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 08:14   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Zoek maar eens een homo die langer dan een jaar in een monogame relatie zit, veel succes.
Die bestaan zeker, alleen, hoe bewijs je dat?


Citaat:
Ze hebben een tijd geleden de regeling afgeschaft waarbij iemand die bloed geeft (extra) verlof krijgt. Logisch dat mensen dan geen bloed meer geven he, velen deden het enkel voor dat verlof die ze dan kregen.
In al de jaren dat ik bloed geef heb ik bij geen enkele werkgever extra betaald vrij gekregen. Noch als bediende, noch als arbeider.

Mischien een ambtenaarlijk voordeeltje? Geef een kwak bloed en ontvang een dag betaald niks doen op de kosten van de niet ambtenaar.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 08:16   #29
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
De Amerikaanse abortusindustrie levert, legaal, materiaal en onderdelen aan andere industriën en, illegaal, aan diezelfde maar ook aan Aziatische groepen die er van alles van maken tot liefdes- en toverdrankjes toe...
Ik ben benieuwd naar bewijs mbt dat laatste.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 08:30   #30
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Moet bloed uit hoogopgeleiden komen misschien? Met 4 keer per jaar bloed te doneren ga je geen drugsverslaving bekostigen. Daarbij, als de labo's hun werk deftig doen is er geen probleem.
De meeste zaken kunnen inderdaad opgespoord worden maar als ik me niet vergis kan je HIV pas na een maand opsporen, maar kan het bloed toch besmet zijn. Dus dat gaat niet alles kunnen uitsluiten.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 08:39   #31
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Noem dan eens criteria die achterhaald zijn en waarom dat achterhaald zou zijn?
Iemand die pakweg in de VS woont en of werkt mag geen bloed geven.
iemand die pakweg 30 jaar geleden in een zatte bui tijdens zijn legerdienst bij een prostituee ging mag geen bloed geven.
Een kleine vrouw van 1m49 mag geen bloed geven.
Een man die 20 jaar geleden een éénmalig seksueel kontakt had met een andere man mag geen bloed geven.
Iemand die drie maanden geleden in een nieuwe relatie is gestapt mag geen bloed geven.
Iemand van 67 jaar mag geen bloed geven (maar moet wel nog werken)
T'ja wie blijft er eigenlijk nog over ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 augustus 2015 om 08:45.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 08:47   #32
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Dat ze die bootvluchtelingen voor bloeddonoren en wisselstukken gaan gebruiken. Ze zijn toch met vele tienduizenden en zijn enkel maar last

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 12 augustus 2015 om 08:47.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 08:52   #33
IanVD
Parlementsvoorzitter
 
IanVD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is er volgens u achterhaald in de lijst vereisten en controlemechanismen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Noem dan eens criteria die achterhaald zijn en waarom dat achterhaald zou zijn?
ik mag bijvoorbeeld geen bloed geven omdat mijn vrouw in Latijns-Amerika is geboren. Nochtans ben ik al langer samen met mijn vrouw dan dat ik bloeddonor was. Als mijn bloed dus werkelijk ongeschikt zou zijn geweest voor donatie hadden ze mij de 2e keer al geweigerd. ik heb echter meermaals kunnen doneren, totdat een van de arsten tijdens mijn gesprek niet wist hoe ze dat criteria moest interpreteren (mijn vrouw woonde immers al langer in België dan haar geboorteland) en de centrale dienst opbelde. De centrale dienst zei dat enkel de geboorteplaats telt, zelfs al zou ze daar nog geen jaar hebben doorgebracht.
Nadien mocht ik 10min horen hoe de arts en centrale dienst zaten te klagen over de absurditeit van die regel. En kreeg ik de 'keuze': levenslang geschrapt zijn van de donorlijst of mijn relatie verbreken.

Absurd genoeg?
__________________
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people.
IanVD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 09:40   #34
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Zoek maar eens een homo die langer dan een jaar in een monogame relatie zit, veel succes.
Seriously? Niet alle homo's zijn zoals de relnichten die dit weekend door antwerpen gingen...

Maar af toe een cliché smijten is natuurlijk gemakkelijker dan effectief in te gaan op een stelling met echte argumenten he.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 10:29   #35
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Ik heb enkele medailles van het rode kruis liggen maar geef geen bloed en plasma meer. Ooit kwam bij me het gedacht op dat ik wel eens het leven zou kunnen redden of rekken van sommige forummers hier of van babyboomers waarvoor ik tien jaar langer zal moeten werken en sindsdien is de zin in bloed geven totaal verdwenen.
De dag dat men er voor zorgt dat ik de achtergrond ken van de persoon aan wie ik doneer zal ik terug gaan geven.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 12 augustus 2015 om 10:30.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 10:35   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ik ben benieuwd naar bewijs mbt dat laatste.
Onlangs is dat ruim aan bod gekomen in de Amerikaanse media en werd ook door de Franse bericht.

http://www.lifenews.com/2015/07/14/s...borted-babies/
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 10:37   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Iemand die pakweg in de VS woont en of werkt mag geen bloed geven.
iemand die pakweg 30 jaar geleden in een zatte bui tijdens zijn legerdienst bij een prostituee ging mag geen bloed geven.
Een kleine vrouw van 1m49 mag geen bloed geven.
Een man die 20 jaar geleden een éénmalig seksueel kontakt had met een andere man mag geen bloed geven.
Iemand die drie maanden geleden in een nieuwe relatie is gestapt mag geen bloed geven.
Iemand van 67 jaar mag geen bloed geven (maar moet wel nog werken)
T'ja wie blijft er eigenlijk nog over ?
Veel, heel veel mensen. U moet maar eens bloed gaan geven. Bij ons is dat bijna een volksgebeuren. Ook gezellig nadien trouwens.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 10:37   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
En kreeg ik de 'keuze': levenslang geschrapt zijn van de donorlijst of mijn relatie verbreken.
Onzin. Niemand heeft u gevraagd een relatie te verbreken omwille van bloeddonatie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 10:51   #39
IanVD
Parlementsvoorzitter
 
IanVD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Onzin. Niemand heeft u gevraagd een relatie te verbreken omwille van bloeddonatie.
Negeer de kern van het verhaal maar Jan. Zie je trouwens die haakjes rond keuze? Neem het niet zo serieus. Ze zeiden wel dat ik nooit meer donor mocht zijn zolang ik met mijn vrouw samen ben, of de wetgeving zou veranderd worden.
__________________
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people.
IanVD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 10:56   #40
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Onlangs is dat ruim aan bod gekomen in de Amerikaanse media en werd ook door de Franse bericht.

http://www.lifenews.com/2015/07/14/s...borted-babies/
Leer toch eens lezen! Ik zei 'dat laatste'. De verkoop aan aziatische kwakzalvers voor poeders en dergelijke.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be