Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 augustus 2015, 09:00   #1
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard Verplichte borstvoeding in Mexico



Het uitroeiingsplan van agenda 21 en de VN blijkt niet effectief. De gezondheid in Mexico krijgt een ferme boost.

http://www.telegraaf.nl/gezondheid/2..._Mexico__.html

Mexico doet babyvoeding in de ban
MEXICO-STAD -

Mexico wil dat moeders hun baby's meer borstvoeding geven. Daarom mogen ziekenhuizen geen gratis poeder voor flesvoeding aan ouders geven. Daarover schrijft de BBC woensdag.

De gezondheidsorganisaties in het land noemen het gebrek aan borstvoeding problematisch. Miljoenen mensen leven in armoede en het drinkwater waarmee ze de flesvoeding aanmaken, is vaak vervuild.

Het poeder zal nog wel te koop zijn in winkels en het is ook verkrijgbaar op doktersrecept.

Dient dit 'model' elders geïmplementeerd te worden? Ultrafeministisch gekwezel en dergelijke graag naar K&K. Dit topic gaat over het belang van de borstvoeding in onze maatschappij.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 09:11   #2
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

De Mexicaanse regering beschermt moordenaars van journalisten. Dat de minister die dit voorstelt maar oppast. Maar uiteraard is het stimuleren van meer borstvoeding een goede zaak.

Meer zelfs. Waarom wordt in België de grens van het zwangerschapsverlof niet van 3 maanden naar 10 maanden verhoogd voor moeders met kinderen? Lijkt me het absolute minimum indien men wil investeren in volksgezondheid.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 augustus 2015 om 09:12.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 09:28   #3
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De Mexicaanse regering beschermt moordenaars van journalisten. Dat de minister die dit voorstelt maar oppast. Maar uiteraard is het stimuleren van meer borstvoeding een goede zaak.

Meer zelfs. Waarom wordt in België de grens van het zwangerschapsverlof niet van 3 maanden naar 10 maanden verhoogd voor moeders met kinderen? Lijkt me het absolute minimum indien men wil investeren in volksgezondheid.
Akkoord. In feite noodzakelijk. De voordelen zijn ontelbaar.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 09:39   #4
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

In Mexico loopt een hevige campagne. Borstvoeding als de beste vorm van vaccinatie.

Meer:

http://www.economiahoy.mx/nacional-e...en-Mexico.html
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 09:41   #5
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

borstvoeding !


ik heb het maar deftig gehouden gezien t geen k&k is hier.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 09:44   #6
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Indrukwekkende cijfers uit Mexico

http://www.economiahoy.mx/nacional-e...es-Unicef.html

... Al celebrarse este primero de agosto, el d�*a Mundial de la Lactancia Materna, Silvia Swanson indicó, en entrevista con Notimex, que Unicef en México realizará una campaña intensa para promover el tema de la lactancia materna en 11 estados del pa�*s.

Dijo que en estados como Guerrero se busca promover la alimentación del seno materno a través de la capacitación a nivel rural, promotoras de lactancia y autoridades gubernamentales.

Detalló que México es el pa�*s más bajo en América Latina después de República Dominicana en lactancia materna y se debe a varios factores como la urbanización, mitos, cuestiones culturales y el tema de que la mujer cada vez trabaja más.

"Pero el mayor de lo casos son mitos y cuestiones culturales y se debe también a que no se ha dado la promoción a todas las ventajas que tiene la lactancia materna como el que promueve que el bebé sea menos propenso a enfermarse como asma, enfermedades gastrointestinales, se genera también un v�*nculo y un desarrollo social", detalló.

"En México, en los últimos años habido una disminución considerable, el promedio la lactancia materna ha disminuido 14.4 por ciento durante los primeros seis meses", precisó.

...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 12 augustus 2015 om 09:48.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 09:53   #7
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Maduro in 2013, verbod op zuigflesjes voor baby's

http://m.cnnmexico.com/mundo/2013/06...s-en-venezuela
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 12 augustus 2015 om 09:55.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 09:58   #8
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
borstvoeding !


ik heb het maar deftig gehouden gezien t geen k&k is hier.
U houdt van voedzame borsten en het blijkt gezond.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 10:01   #9
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
U houdt van voedzame borsten en het blijkt gezond.
win en win !

(.) (.)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 10:08   #10
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.249
Standaard

Tja borstvoeding stimuleren is uiteraard een goeie zaak, het is natuurlijk en gratis. Bij sommige nieuwbakken moeders verloopt dat echter vaak vrij problematisch door te weinig aanmaak van melk. Verder vind ik ook dat iedereen daar vrij moet in kunnen kiezen en ben ik dus als normaal denkend mens tegen een verbod.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 10:18   #11
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tja borstvoeding stimuleren is uiteraard een goeie zaak, het is natuurlijk en gratis. Bij sommige nieuwbakken moeders verloopt dat echter vaak vrij problematisch door te weinig aanmaak van melk. Verder vind ik ook dat iedereen daar vrij moet in kunnen kiezen en ben ik dus als normaal denkend mens tegen een verbod.
Een verbod klinkt bijna nooit mooi in de oren. Maar ik heb in de Mexicaanse pers van een expliciet verbod op babyvoeding in feite nog niets teruggevonden. Wel een campagne, een felle promotie van borstvoeding. In realiteit blijkt dat nog slechts 14% borst geeft. Ongetwijfeld een zorgwekkend feitje voor de algemene volksgezondheid. Unicef is de initiatiefnemer.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 12 augustus 2015 om 10:20.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 10:32   #12
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tja borstvoeding stimuleren is uiteraard een goeie zaak, het is natuurlijk en gratis. Bij sommige nieuwbakken moeders verloopt dat echter vaak vrij problematisch door te weinig aanmaak van melk. Verder vind ik ook dat iedereen daar vrij moet in kunnen kiezen en ben ik dus als normaal denkend mens tegen een verbod.
Besef dat dat eigenlijk niet de moeder is maar het 'systeem'. Echt. Ik heb het drie keer meegemaakt. De 'propaganda' is overweldigend in die richting en sommige moeders willen het geloven, maar de realitieit is zoveel simpeler, zoveel minder commercieel. Er is genoeg melk in natuurlijke omstandigheden.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 10:39   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Het verbieden van uitdelen van sommige gratis producten, bij wijze van (platte) commercialiteit, noem ik geen "model".

Wetenschapsmensen (en vooral artsen) delen mee aan de bevolking wat hun bevindingen zijn voor de publieke en individuele gezondheid.
De politiek trekt zich de dwingende regelgeving aan.

De praktische situatie (vb. het ontvangen en verstaan van gezondheidsadvies) verschilt van land tot land.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 10:42   #14
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Een verbod klinkt bijna nooit mooi in de oren. Maar ik heb in de Mexicaanse pers van een expliciet verbod op babyvoeding in feite nog niets teruggevonden. Wel een campagne, een felle promotie van borstvoeding. In realiteit blijkt dat nog slechts 14% borst geeft. Ongetwijfeld een zorgwekkend feitje voor de algemene volksgezondheid. Unicef is de initiatiefnemer.
En weet dat nog slechts één op twee geen keizersnede heeft in Latijns America. Het is als een coup begaan door een immoreel systeem. Ik ben naar hier 'gevlucht' ten dele om aan die Europese ('westerse') waanzin te ontsnappen, maar ook hier slaat de propaganda meer en meer in als een bom.

U, mijn beste, weet het. De hardste roepers over vrijheid heden ten dage zijn haar hardste vertrappers.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 augustus 2015 om 10:43.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 10:47   #15
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
En weet dat nog slechts één op twee geen keizersnede heeft in Latijns America. Het is als een coup begaan door een immoreel systeem. Ik ben naar hier 'gevlucht' ten dele om aan die Europese ('westerse') waanzin te ontsnappen, maar ook hier slaat de propaganda meer en meer in als een bom.

U, mijn beste, weet het. De hardste roepers over vrijheid heden ten dage zijn haar hardste vertrappers.
Orwell verbleekt er zelfs bij, ongezien.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 10:57   #16
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
En weet dat nog slechts één op twee geen keizersnede heeft in Latijns America. Het is als een coup begaan door een immoreel systeem. Ik ben naar hier 'gevlucht' ten dele om aan die Europese ('westerse') waanzin te ontsnappen, maar ook hier slaat de propaganda meer en meer in als een bom.

U, mijn beste, weet het. De hardste roepers over vrijheid heden ten dage zijn haar hardste vertrappers.
De wereldeconomie drijft op de creatie van sociopaten en zielig narcisisme. Gelukkigluk valt niet iedereen ervoor en roeit deze kwestie zichzelf uiteindelijk volledig uit. 0,0% overlevingskansen na het verstrijken van de welbepaalde tijd...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 12 augustus 2015 om 10:58.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 11:03   #17
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Ook in Argentinië voerde Unicef een belangrijke campagne ism. Natalia Oreiro (foto)

http://www.unicef.org/argentina/spanish/media_25710.htm




Voor alle duidelijkheid:

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 12 augustus 2015 om 11:09.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 11:26   #18
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Dit blijkt een interessant onderwerp:


__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 11:29   #19
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

In Argentinië groeit hoop. Ik was er ten tijde van de neoliberale crisis. Ik voelde die kracht die in België afwezig is. Ik kan me zelfs voorstellen er oud te worden. Meer zelfs. Daar zou ik van houden. Liever hoop dan die deprimerende afbouw, zogezegd omdat we niet anders kunnen. Zielig België. Dat het dan maar kwijnt. Ver weg. Ik zou dan nog meer zin hebben een Waal te zijn, ondanks diens neiging tot overheersing. De Vlaming? Ik zie daar geen Breughel meer in. Lafheid en overgave. Dat wel.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 augustus 2015 om 11:31.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 12:25   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht


Het uitroeiingsplan van agenda 21 en de VN blijkt niet effectief. De gezondheid in Mexico krijgt een ferme boost.

http://www.telegraaf.nl/gezondheid/2..._Mexico__.html

Mexico doet babyvoeding in de ban
MEXICO-STAD -

Mexico wil dat moeders hun baby's meer borstvoeding geven. Daarom mogen ziekenhuizen geen gratis poeder voor flesvoeding aan ouders geven. Daarover schrijft de BBC woensdag.

De gezondheidsorganisaties in het land noemen het gebrek aan borstvoeding problematisch. Miljoenen mensen leven in armoede en het drinkwater waarmee ze de flesvoeding aanmaken, is vaak vervuild.

Het poeder zal nog wel te koop zijn in winkels en het is ook verkrijgbaar op doktersrecept.

Dient dit 'model' elders geïmplementeerd te worden? Ultrafeministisch gekwezel en dergelijke graag naar K&K. Dit topic gaat over het belang van de borstvoeding in onze maatschappij.
De flesvoeding is vervuild, want het drinkwater is vervuild.

Hoe klinkt deze:
borstvoeding is vervuild, want het drinkwater is vervuild?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be