Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 september 2015, 11:16   #41
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wil je eens stoppen het VB te verbinden met racisme.
Volgens de Raad Van State is dat niet zo.
Dat dan toch blijven beweren is in feite laster en eerroof.
Waar zeg ik dat? Ik heb het over racistisch links.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2015, 11:25   #42
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Waar zeg ik dat? Ik heb het over racistisch links.
Als A = B
En B = C
Dan is A = C

Maar deze wiskundige stelling zal zeker geen oplossing brengen voor jou probleem !
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2015, 11:31   #43
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Als A = B
En B = C
Dan is A = C

Maar deze wiskundige stelling zal zeker geen oplossing brengen voor jou probleem !
Overeenkomsten zijn nog geen complete gelijkheid.
Pech voor jou.
Racistisch links is huichelachtig
Dat kan van het VB niet gezegd worden.

Maar ik ben al tevreden dat je jezelf ook tot racistisch links rekent. Dat is al een progressie.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 14 september 2015 om 11:34.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2015, 13:53   #44
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Overeenkomsten zijn nog geen complete gelijkheid.
Pech voor jou.
Racistisch links is huichelachtig
Dat kan van het VB niet gezegd worden.

Maar ik ben al tevreden dat je jezelf ook tot racistisch links rekent. Dat is al een progressie.
Waar jij weer de wetenschap haalt dat ik mij bij racistisch links reken is mij weer maar eens een raadsel. Want ik antwoord ENKEL op je zoveelste "ontkenning" van het zonlicht, iets wat jij overigens ZELF schrijft !

"Er is geen verschil tussen racistisch links en het VB. De eerste is alleen belgicistisch, de andere zegt Vlaams te zijn: dat is het enige verschil"

Maar "ontkennen" zal in de genen zitten denk ik dan maar.

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 14 september 2015 om 13:56.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2015, 16:33   #45
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Waar jij weer de wetenschap haalt dat ik mij bij racistisch links reken is mij weer maar eens een raadsel. Want ik antwoord ENKEL op je zoveelste "ontkenning" van het zonlicht, iets wat jij overigens ZELF schrijft !

"Er is geen verschil tussen racistisch links en het VB. De eerste is alleen belgicistisch, de andere zegt Vlaams te zijn: dat is het enige verschil"

Maar "ontkennen" zal in de genen zitten denk ik dan maar.
Er is dus wel degelijk een verschil en een verschil sluit overeenkomst uit.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2015, 17:55   #46
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Er is dus wel degelijk een verschil en een verschil sluit overeenkomst uit.

Maar eerder schreef jij dat er GEEN verschil was ?

Er is geen verschil tussen racistisch links en het VB. De eerste is alleen belgicistisch, de andere zegt Vlaams te zijn: dat is het enige verschil

Aan het flippen ?

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 14 september 2015 om 17:58.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2015, 18:49   #47
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Als A = B
En B = C
Dan is A = C

Maar deze wiskundige stelling zal zeker geen oplossing brengen voor jou probleem !
Sterk argument!

Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2015, 19:00   #48
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Waar staat Peumans nu nu almaar meer landen hun grenzen sluiten, nu men de bootjes op zee gaat onderscheppen en nu men de vluchtelingen eerst in kampen wil opvangen en wie geen asiel krijgt direct wordt teruggestuurd? Dan is De Wever zijn plan nog klein bier hiermee vergeleken.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2015, 19:19   #49
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Eventjes aanvullen voor diegenen die Denemarken als voorbeeld nemen in deze hele discussie: kijk en luister vooral vanaf 12'13"



Morgen buigen de Europese ministers van Binnenlandse Zaken zich over het spreidingsplan voor vluchtelingen dat Commissievoorzitter Jean-Claude Juncker eerder deze week heeft voorgesteld. Welk standpunt België op die vergadering zal innemen als enkele Oost-Europese landen weigeren mee te werken, is echter nog niet duidelijk. Dat bleek althans uit een debat in "De zevende dag".





Europees Commissievoorzitter Jean-Claude Juncker stelde eerder deze week tijdens zijn "State of the Union" een nieuw spreidingsplan voor om 160.000 asielzoekers over de verschillende Europese lidstaten te spreiden. De 40.000 uit zijn eerdere voorstel in mei plus nog eens 120.000 extra asielzoekers. De landen aan de buitengrenzen van de Unie waar veel vluchtelingen als eerste aankomen, zouden op die manier ontlast worden.

Enkele Oost-Europese landen zoals Hongarije en Polen hebben echter al laten verstaan dat ze daar niet aan willen meewerken. Het is dan ook maar de vraag of er morgen op de vergadering van de ministers van Binnenlandse Zaken een unanieme beslissing zal vallen over het spreidingsplan.


Quid België?


Een bijkomende vraag is wat ons land moet doen als blijkt dat enkele Europese landen het spreidingsplan afkeuren. Moet België toch het aantal door de Commissie voorgestelde asielzoekers opvangen of niet? Onder welke voorwaarden?

Tijdens een debat in "De zevende dag" bleek dat er daar tussen de Vlaamse federale meerderheidspartijen nog geen overeenstemming over bestaat. Zo stelde N-VA-Kamerlid Sarah Smeyers dat België alleen wil meewerken aan het spreidingsplan als alle landen dat doen.

"Wij blijven zeggen: als Juncker van ons vraagt om die 4.500 extra mensen op te vangen bovenop wat we vandaag al doen, dan willen wij bindende voorwaarden, een verplichte spreiding en iedereen mee in het bad." Is dat niet het geval, dan zal België volgens Smeyers nog steeds extra asielzoekers opvangen, "maar een lager aantal" dan gevraagd.

Volgens CD&V moet ons land echter sowieso zijn verantwoordelijkheid opnemen. "We moeten alle landen proberen te overtuigen om dit te doen, liefst bij consensus en als dat niet kan dan zal het bij dwang moeten. Maar we kunnen niet maken dat iedereen weer een excuus zoekt om het niet te doen of de deur dichthouden, want dan komt er helemaal geen oplossing. Wij moeten ons aandeel erin opnemen", zei Kamerlid Nahima Lanjri.

Volgens Open VLD-Kamerlid Patrick Dewael moet ons land de twee uitgangspunten overwegen.


Groen: "Europese kopgroep"


Vanuit de oppositie klonk de oproep om hoe dan ook verantwoordelijkheid op te nemen. "Laten we niet wachten op een consensus die er misschien nooit zal komen. Laten we met een aantal landen die van goede wil zijn, die hun verantwoordelijkheid willen opnemen, naar een versterkte samenwerking gaan binnen Europa. Laten we dus met een soort kopgroep naar solidariteit gaan en die vluchtelingen spreiden", stelde Groen-Kamerlid Wouter De Vriendt voor.


"Apart statuut moreel verwerpelijk"


Ook over het voorstel van N-VA-voorzitter Bart De Wever om erkende vluchtelingen een apart statuut te geven, lijkt er geen eensgezindheid binnen de federale regering te zijn.

De Wevers partijgenote Smeyers verdedigde het standpunt van haar voorzitter: "Als je nu geen maatregelen neemt, komt ons systeem onder druk te staan. Dan hebben we de keuze: ofwel bouw je een muur rond je sociale zekerheid ofwel rond je land. En dat laatste is iets wat wij niet willen."

Lanjri is het daar niet mee eens: "Dat is zowel wettelijk onmogelijk als moreel verwerpelijk om zoiets voor te stellen." Eerder in "De zevende dag" verzette Europees commissaris Marianne Thyssen zich ook al tegen het voorstel. "Ik begrijp dat niet, om niet het woord flauwekul te noemen."


http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/bi...?eid=1.2439729
ik kijk niet meer naar VRT en lees/kijk niet meer deredactie.be: linkse pro-islam propaganda
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2015, 19:24   #50
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Maar eerder schreef jij dat er GEEN verschil was ?

Er is geen verschil tussen racistisch links en het VB. De eerste is alleen belgicistisch, de andere zegt Vlaams te zijn: dat is het enige verschil

Aan het flippen ?
Jij leest maar een zin? De volgende krijg je niet meer gespeld? Je zit toch niet sinds een twee weken in het eerste studiejaar? Of toch?
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2015, 07:32   #51
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
ik kijk niet meer naar VRT en lees/kijk niet meer deredactie.be: linkse pro-islam propaganda
Dat is natuurlijk ook een ouderwetse mogelijkheid, die men vroeger toepaste bij trekpaarden, nl: hun het zij zicht ontnemen, maar jij doet dit opzettelijk om toch maar geen gaten te zien in de uitspraken van jou idolen.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2015, 07:35   #52
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Waar staat Peumans nu nu almaar meer landen hun grenzen sluiten, nu men de bootjes op zee gaat onderscheppen en nu men de vluchtelingen eerst in kampen wil opvangen en wie geen asiel krijgt direct wordt teruggestuurd? Dan is De Wever zijn plan nog klein bier hiermee vergeleken.
Wat heeft dat alles met de uitspraken van Peumans en Dewever te maken, over een apart sociaal statuut voor vluchtelingen in Belgie ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2015, 09:25   #53
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Dat is natuurlijk ook een ouderwetse mogelijkheid, die men vroeger toepaste bij trekpaarden, nl: hun het zij zicht ontnemen, maar jij doet dit opzettelijk om toch maar geen gaten te zien in de uitspraken van jou idolen.
goh, Vrijzinnige, na 30 jaar BRT/VRT kijken heb ik er genoeg van. Het is echt een rode opiniëringsmachine geworden. Er zijn genoeg andere, neutrale, media, hoewel in Vlaanderen moeilijk te vinden. Maar bon, ik beheers een paar andere talen. In die zin krijg ik zelfs een ruimere kijk.
En wie zijn mijn idolen volgens jou?
Ik vermoed dat jij een rooie rakker bent. Volgens jou hebben anderen het sowieso bij het verkeerde eind hé.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2015, 09:30   #54
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
goh, Vrijzinnige, na 30 jaar BRT/VRT kijken heb ik er genoeg van. Het is echt een rode opiniëringsmachine geworden. Er zijn genoeg andere, neutrale, media, hoewel in Vlaanderen moeilijk te vinden. Maar bon, ik beheers een paar andere talen. In die zin krijg ik zelfs een ruimere kijk.
En wie zijn mijn idolen volgens jou?
Ik vermoed dat jij een rooie rakker bent. Volgens jou hebben anderen het sowieso bij het verkeerde eind hé.
Voor de vrij onzinnige is de VRT de bijbel. Dat mag je niet verwonderen.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 15 september 2015 om 09:30.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2015, 09:51   #55
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
goh, Vrijzinnige, na 30 jaar BRT/VRT kijken heb ik er genoeg van. Het is echt een rode opiniëringsmachine geworden. Er zijn genoeg andere, neutrale, media, hoewel in Vlaanderen moeilijk te vinden. Maar bon, ik beheers een paar andere talen. In die zin krijg ik zelfs een ruimere kijk.
En wie zijn mijn idolen volgens jou?
Ik vermoed dat jij een rooie rakker bent. Volgens jou hebben anderen het sowieso bij het verkeerde eind hé.
Noem zo eens enkele neutrale media bronnen, ik zou ook graag de andere kant van dat verkeerde eind willen leren kennen !
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2015, 09:58   #56
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Noem zo eens enkele neutrale media bronnen, ik zou ook graag de andere kant van dat verkeerde eind willen leren kennen !
De VRT.
En vooral Terzake met Cools en Verstraete.
Cools heeft al haar Facebook-pagina moeten sluiten omdat haar 'vrienden' haar daar constant op bekritiseerden. Ze kon de waarheid, zelfs van haar Facebook-vrienden - niet aan.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2015, 10:00   #57
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
De VRT.
En vooral Terzake met Cools en Verstraete.
Cools heeft al haar Facebook-pagina moeten sluiten omdat haar 'vrienden' haar daar constant op bekritiseerden. Ze kon de waarheid, zelfs van haar Facebook-vrienden - niet aan.

Maar mijn vraag: "Noem zo eens enkele neutrale media bronnen, ik zou ook graag de andere kant van dat verkeerde eind willen leren kennen !" blijft wel onbeantwoord.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2015, 10:03   #58
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Maar mijn vraag: "Noem zo eens enkele neutrale media bronnen, ik zou ook graag de andere kant van dat verkeerde eind willen leren kennen !" blijft wel onbeantwoord.
dat was geen vraag maar een bevel (gebruik van ! ipv ?)
Mijn vraag van mijn één objectief fragment te tonen blijft ook onbeantwoord

Om op uw vraag te antwoorden.
Wat versta je onder "media bronnen"
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2015, 10:14   #59
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
dat was geen vraag maar een bevel (gebruik van ! ipv ?)
Mijn vraag van mijn één objectief fragment te tonen blijft ook onbeantwoord

Om op uw vraag te antwoorden.
Wat versta je onder "media bronnen"
Wat voor mij objectief is, dat is daarom niet voor jou objectief, en omgekeerd !
Want iedereen leest, luistert of kijkt wat in zijn of haar kraampje past, en dat is zo voor links denkende als voor rechts denkende.
Maar de FEITEN blijven wel voor iedereen dezelfde.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2015, 10:15   #60
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Maar mijn vraag: "Noem zo eens enkele neutrale media bronnen, ik zou ook graag de andere kant van dat verkeerde eind willen leren kennen !" blijft wel onbeantwoord.
Ik heb het antwoord toch gegeven: de VRT.
Je lijkt niet akkoord te gaan.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be