Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 april 2019, 10:44   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Akkoord, sorry.
DE CO2 is dus minder voor LPG dan voor benzine en diesel. Maar de gezondheidsschade is groter dan van benzine. Als ik dat geweten had zou ik nooit met die lamme LPG gereden hebben. Die veel powerverlies veroorzaakte.

Waar gaan de getallen over op de x-as? De eenheden zijn niet gespecifieerd.
Ze nemen benzine als referentie = beide 100.

De rest is verhoudingsgewijs x-beter of x-slechter

Hier de uitleg c/p:
Toelichting:
De praktijkemissies van de brandstoffen zijn vergeleken ten opzichte van benzine (Euronorm 6). Hierbij is benzine op ‘100’ gesteld.

Bijvoorbeeld;
waterstof uit aardgas scoort 0 op gezondheid en 72 op klimaat. Dat is 100% minder gezondheidsschade door uitlaatemissies van PM10 en NOx, en 28% minder klimaatschade door CO2 dan benzine. De ranking is bepaald op basis van de optelsom van de score klimaat en gezondheid, waarbij beiden even zwaar wegen. De luchtvervuilende uitlaatemissies (NOX en PM10 zie bron 4) zijn opgeteld op basis van hun gezondheidsschade (bron 1).
De CO2-emissies zijn afgeleid uit gegevens van CE Delft en TNO (bronnen 4 en 5); de cijfers voor biodiesel en bio benzine zijn afkomstig van T&E (bron 2). De CO2-emissies zijn inclusief de emissies bij de productie, en inclusief methaan. Als bij elektrisch rijden de accuproductie ook wordt meegenomen, dan neemt de CO2-uitstoot met circa 20 procent toe [bron 6]. Bij grijze stroom is uitgegaan van de gemiddelde stroommix. Voor CNG, GTL en biodiesel zijn recente testdata niet altijd beschikbaar. Daarom zijn we uitgegaan van inschatting van TNO en CE Delft uit 2014.

-------

Citaat:
Dit is enkel brandstof. Jouw grafiek is een brandstofranking.
Dat geeft dus heel iets anders dan de totaalimpact van de auto op het klimaat waar die 70% -10% over gaat, zoals ik al eerder zei.
Euh die "55% vermindering" zie je ook in die grafiek hoor. Zie je dat niet? Blauwe balk.

Electrisch grijze stroom: lees af blauw balkje reikt onder de 50, mmmh pakweg 47.

Benzine is 100, LPG ca. 78
.


Citaat:
Ik vind de twee gelijkelijk belangrijk zal ik maar zeggen.
Maar aan gezondheidschade iets te doen heeft wel onmiddelijk effect, bovendien zijn roetdeeltjes ook verantwoordelijk voor opwarming.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 april 2019 om 10:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 10:51   #22
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
bovendien zijn roetdeeltjes ook verantwoordelijk voor opwarming.
Dat is toch van een hele andere orde dan CO2
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 11:09   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat is toch van een hele andere orde dan CO2
Ja, maar men heeft roetdeeltjes onderschat, het effect is groter dan eerder aangenomen.

https://blogs.ei.columbia.edu/2016/0...-black-carbon/
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 11:57   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
In feite is deze draad een vraag naar de persoonlijke bijdrage aan en voorstellen tot lage persoonlijke uitstoot en milieu- vervuiling
Ideaal gezien moet je dus mensen vermoorden. Dat is een milieu-vriendelijkheid, want je herleidt onmiddellijk de voetdruk van uw slachtoffers tot nul. Natuurlijk moet je daar de voetafdruk van de daad zelf aan toevoegen, en daarom zijn moorden met messen beter dan met vuurwapens. Maar zo evident is dat ook weer niet. Want met een mes ga je misschien minder mensen doden. Zwaargewonden daarentegen, als die het overleven, gaan weer een grote voetafdruk hebben. Zodoende kan men toch maar beter de kleine investering in de voetafdruk van vuurwapens maken, als daarmee veel meer dodelijke slachtoffers, en minder zwaargewonden, kunnen gemaakt worden.

Betaalt zichzelf terug, waarschijnlijk op enkele dagen.

Die Australier in Nieuw-Zeeland gaf een voorbeeld, maar onze islam vrienden waren avant-garde milieu-vriendelijken eigenlijk. En met het aantal doden dat ISIS veroorzaakt hebben, komen zij waarschijnlijk ook al vrij ver.

Men verwijt trouwens soms aan de USA van grote uitstoters te zijn, maar zij hebben toch ook veel gecompenseerd door veel mensen te doden. Of dat hun grote voetafdruk (nog altijd kleiner dan de ontwikkelingslanden, maar toch niet verwaarloosbaar) compenseert, weet ik niet, en sinds Trump er geen nieuwe Amerikaanse slachtpartijen meer in 't vooruitzicht staan, ziet het er niet goed uit voor de Amerikaanse milieu situatie.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 12:12   #25
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ideaal gezien moet je dus mensen vermoorden. .

En de mens behoort niet tot het milieu?
Alles wat leeft moet lucht hebben.
Behalve de anaeroben natuurlijk.

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 april 2019 om 12:13.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 13:18   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
En de mens behoort niet tot het milieu?
Maar dan is er dus ook geen milieu "last". Het is dan het milieu dat zichzelf uit.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 13:31   #27
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Er is geen enkele genocide of conflict short of een nuclear ARMAGEDDON dat een voldoende impact kan hebben om de ACC te stoppen. Maar dan is ook de planeet naar de kloten.

En naast massale uitroeiing is zelfs geboortebeperking niet mogelijk, laat staan voldoende geboortebeperking.


Dat is dus allemaal heilloze of absurde praat.


Als het aan mij lag, ik zou de wereldbevolking tot de helft reduceren.


Maar de economen hebben zelfs geen oren naar en geen verstand van nulgroei. De wereldleiders idem dito.

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 april 2019 om 13:34.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 14:11   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Er is geen enkele genocide of conflict short of een nuclear ARMAGEDDON dat een voldoende impact kan hebben om de ACC te stoppen. Maar dan is ook de planeet naar de kloten.
Ik weet ook niet goed hoe het te doen, maar je moet toegeven dat het de enige zekere manier is, ALS we weten hoe het te doen. Ik denk eerder aan afdoende biologische wapens. Een twintigtal dodelijke ziektes waar niet veel tegen opgewassen is, en die snel verspreiden, tegelijkertijd opstarten vanuit verschillende kiempunten, is misschien wel haalbaar, denk je niet ? Als we nu alles op alles zouden zetten om zulke dingen te ontwikkelen, dan is de kans toch niet zo klein dat we erin slagen tussen dit en 10 jaar denk je niet ?

Als de opdracht is "klimaatsverandering stoppen, PUNT", dan is er niet veel anders dat mogelijk is. Dat de mensheid er dan aan is, of toch grotendeels, is niet erg, want "overleven" maakte geen deel uit van de opdracht, de opdracht was "klimaatsverandering tegenhouden". Door de mens grotendeels uit te roeien, kan je die opdracht vervullen. Dat die opdracht onnozel is, is niet mijn probleem: ik wil juist laten zien dat die opdracht onnozel is !

Citaat:
Dat is dus allemaal heilloze of absurde praat.
Omdat het om een absurde opdracht gaat, he.

Citaat:
Als het aan mij lag, ik zou de wereldbevolking tot de helft reduceren.
Niet genoeg. Minstens een factor 10. Wij stoten nu al veel te veel uit, en veel te veel mensen leven nog redelijk arme levens. Als iedereen op ons niveau komt, of zelfs maar op het niveau waarvan je zou dromen dat wij zakken, is dat gemakkelijk een factor 10 te hoog. Met de losse vinger.

Citaat:
Maar de economen hebben zelfs geen oren naar en geen verstand van nulgroei. De wereldleiders idem dito.
Nulgroei gaat niet. Als er geen groei is, zijn er geen winnaars, en dan heeft het leven geen zin.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 14:17   #29
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik weet ook niet goed hoe het te doen, maar je moet toegeven dat het de enige zekere manier is, ALS we weten hoe het te doen. Ik denk eerder aan afdoende biologische wapens
.

Gore Vidal wist het wel

Kalki (1978) ISBN 0-14-118037-4

Een terminale aanval op de vruchtbaarheid.


Fantastisch boek

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 april 2019 om 14:17.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 16:57   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Een terminale aanval op de vruchtbaarheid.
Nee, niet alleen de volgende generatie moet weg (ttz, er niet komen). Reeds de bestaande is teveel. We moeten NU een genocide plegen. Mensen steriliseren, dat had 50 jaar geleden een oplossing geweest, maar die is nu verkeken. We moeten terug naar minder dan 1 miljard, en niet binnen 40 jaar, maar binnen 5 jaar. Dat gaat enkel met een gigantische genocide. Sterilisatie is te laat.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 17:19   #31
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, niet alleen de volgende generatie moet weg (ttz, er niet komen). Reeds de bestaande is teveel. We moeten NU een genocide plegen. Mensen steriliseren, dat had 50 jaar geleden een oplossing geweest, maar die is nu verkeken. We moeten terug naar minder dan 1 miljard, en niet binnen 40 jaar, maar binnen 5 jaar. Dat gaat enkel met een gigantische genocide. Sterilisatie is te laat.
Laat ons beginnen met de streek rond Grenoble als test.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 17:22   #32
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bron?
En op grijze stroom? (kernenergie)


LPG is eigenlijk minder goed dan benzine:

LPG is ook geen aardgas hé, CNG is aardgas.

hier heb je ze allemaal op een rijtje, uitstoot klimaat (CO2) en directe gezondheidsschade. Een EV heeft geen uitlaat.



https://www.natuurenmilieu.nl/blog/w...one-brandstof/
Alleen CNG is eigenlijk aardgas: het betekent Compressed natural gas.
Dit gas wordt onder druk gebracht tussen 200 & 300 bar.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 17:23   #33
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, niet alleen de volgende generatie moet weg (ttz, er niet komen). Reeds de bestaande is teveel. We moeten NU een genocide plegen. Mensen steriliseren, dat had 50 jaar geleden een oplossing geweest, maar die is nu verkeken. We moeten terug naar minder dan 1 miljard, en niet binnen 40 jaar, maar binnen 5 jaar. Dat gaat enkel met een gigantische genocide. Sterilisatie is te laat.
Het ging niet over zomaar over sterilisatie maar over een uiterst besmettelijk air born microorganisme dat werd ontwikkeld in een labo en vrijgelaten speciaal om het het mannelijke zaad onvruchtbaar te maken. Dat gebeurde zeer snel wereldwijd. Gedaan met geboortes...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 23:26   #34
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
air born ..
airborne

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nulgroei gaat niet.
Komt ook wel vanzelf tot stand bij kapitalistische (cyclische) crisis en recessies zijn schering en inslag.


Nulgroei is perfect doenbaar zodra je het toxische oneindige groei paradigma loslaat dat toch niet houdbaar is vanwege de eindigheid van de ressources

Citaat:
Als er geen groei is, zijn er geen winnaars,
O jawel. Dan gaat het over de verdeling van niet meer groeiende koek, en dan heb je evengoed winnaars


Citaat:
en dan heeft het leven geen zin.
Jouw leven misschien.

Bovendien is de opvatting dat alleen materieel succes winnaars oplevert, ook weeral een enorme reductie.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2019, 05:28   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Laat ons beginnen met de streek rond Grenoble als test.
Waarom niet. Stoort mij niet, heb dat al gezegd.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2019, 05:29   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het ging niet over zomaar over sterilisatie maar over een uiterst besmettelijk air born microorganisme dat werd ontwikkeld in een labo en vrijgelaten speciaal om het het mannelijke zaad onvruchtbaar te maken. Dat gebeurde zeer snel wereldwijd. Gedaan met geboortes...
Het punt is dat ophouden met kweken het probleem niet gaat oplossen. Zelfs al wordt er vanaf morgen geen enkele baby meer geboren, nergens ter wereld, gaat er nog teveel uitstoot zijn om een klimaatsverandering tegen te houden als zij die er zijn, naar een redelijke levensstandaard streven en daarin slagen.

We hadden 50 jaar geleden moeten stoppen met babies maken. Nu is er al teveel volk.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2019, 05:35   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Komt ook wel vanzelf tot stand bij kapitalistische (cyclische) crisis en recessies zijn schering en inslag.
Ah, nee dat is geen nulgroei. Dat zijn slagvelden. Slagvelden boeken altijd vooruitgang, door de vele doden die ze maken. Doden is groei. Het elimineert verliezers.

Citaat:
O jawel. Dan gaat het over de verdeling van niet meer groeiende koek, en dan heb je evengoed winnaars
Natuurlijk niet. Dat is streven naar evenwicht. Evenwicht is niet-groei. Het is het omgekeerde dat groei (= vooruitgang in de berekening van het leven) is. Wanneer onderscheid gemaakt wordt, en zeker leven wint over ander leven.

Ik beschouw het leven als een rekenproces. Telkens er een dode valt, is er een resultaat geboekt, als die dode ervoor zorgt dat een "verkeerd resultaat" werd gewist, ten voordele van een goed resultaat. Groei is de vooruitgang in het resultaat boeken. Stagnatie is nutteloos rekenwerk waar geen vooruitgang meer geboekt wordt.

Citaat:
Bovendien is de opvatting dat alleen materieel succes winnaars oplevert, ook weeral een enorme reductie.
Het gaat niet over materieel succes, het gaat over winnen. Over berekeningsresultaten die beter zijn dan de vorige, omdat ze de vorige resultaten annihileren. Het streven naar totale exterminatie van alles behalve 1: de uiteindelijke winnaar en het optimum van de berekening. Ideaal gezien blijft er van alle leven 1 eindoverwinnaar, het finale resultaat van al dat rekenwerk. Groei is convergentie naar dat eindresultaat. Zolang er 2 aparte levende wezens zijn ergens in het universum, is de berekening nog niet af, en moeten de resultaten vergeleken worden ; als 1 beter is dan de andere, wil dat zeggen dat de minder goeie sterft. Dat is dan vooruitgang, groei.

Elk levend wezen is de drager van een zeker rekenproces, en leven bestaat erin dat rekenproces te confronteren aan andere rekenprocessen (andere levende wezens) wat men een strijd noemt. Die confrontatie leidt dan tot een overwinnaar en een verliezer: het resultaat van de confrontatie van rekenprocessen. Telkens zo een resultaat geboekt wordt, is er vooruitgang, "groei". Een stationaire maatschappij doet zo geen rekenwerk, doet geen groei, is totaal zinloos.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 april 2019 om 05:37.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 16:03   #38
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Milieuvriendelijkheden ?
Jongeren die na festivals een hoop afval achterlaten...
"Ouderen" die na de Ronde van Vlaanderen rond de "bergen" een afvalberg van 20 Ton nalaten !!! ???
Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen zei iemand 2000 jaar geleden...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 16:24   #39
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, niet alleen de volgende generatie moet weg (ttz, er niet komen). Reeds de bestaande is teveel. We moeten NU een genocide plegen. Mensen steriliseren, dat had 50 jaar geleden een oplossing geweest, maar die is nu verkeken. We moeten terug naar minder dan 1 miljard, en niet binnen 40 jaar, maar binnen 5 jaar. Dat gaat enkel met een gigantische genocide. Sterilisatie is te laat.
Ich habe dasz verstanden Mein Herr. Es ist eine neue Ausgabe der Endlösung. Aber dieses Mahl gibt es nicht den Juden sondern die Lösung der Klimafrage durch eine wissenschaftliche Eliminierung eines groszen Teils der menschliche
Bevölkerung. Wie und wen denken Sie dieses Prozess anfangen zu können? Ich hoffe Sie bald begrüszen zu können um mit Ihnen ein Abkommen schlieszen.

Herzliche Grüsze,
Eichenbaum.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 16:53   #40
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Ik bedreef er zeer veel, maar ik zou me graag genoeg het rijden met een EV zien bedrijven
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be