Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 december 2019, 23:02   #21
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Net ontdekt via twitter: vreemder is dat Szammy zelfs een 'bruinzak' vriendin heeft maar z'n racistische reflexen in de gemeenteraad niet kan onderdrukken.

Hoe moet die relatie wel niet zijn? Kan iemand de story inschakelen?

Laatst gewijzigd door Guinevere : 18 december 2019 om 23:05.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2019, 23:06   #22
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.248
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Net ontdekt: vreemder is dat Szammy zelfs een 'bruinzak' vriendin heeft maar z'n racistische reflexen in de gemeenteraad niet kan onderdrukken.

Hoe moet die relatie wel niet zijn? Kan iemand de story inschakelen?
Misschien is wat u racistische reflex noemt niet meer dan een normale reflex op aangevallen worden, en heeft die man een perfect halal relatie met zijn "bruinzakkige" partner.

Trouwens, ik ben geen "ouwe" Belg, en mijn partner ook niet. Toch zijn we beiden prima geïntegreerd in onze redelijk "multiculturele" omgeving.

De Vlaamse Leeuw hangt hier uit het raam op 11 en 21 juli. Nog nooit iemand horen klagen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 18 december 2019 om 23:08.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2019, 23:09   #23
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
‘Verkeerde soort nieuwe Antwerpenaars’. Wat bedoelt De Winter daarmee?
Blijkbaar de Antwerpenaren van Marokkaanse afkomst. En dat is weldegelijk racistisch.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2019, 23:11   #24
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Misschien is wat u racistische reflex noemt niet meer dan een normale reflex op aangevallen worden, en heeft die man een perfect halal relatie met zijn "bruinzakkige" partner.

Trouwens, ik ben geen "ouwe" Belg, en mijn partner ook niet. Toch zijn we beiden prima geïntegreerd in onze redelijk "multiculturele" omgeving.

De Vlaamse Leeuw hangt hier uit het raam op 11 en 21 juli. Nog nooit iemand horen klagen.
Ik wacht toch liever op de versie van de story.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2019, 23:13   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.248
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Blijkbaar de Antwerpenaren van Marokkaanse afkomst. En dat is weldegelijk racistisch.
Is Marokkaan dan een ras? Ik dacht dat dat een nationaliteit was, met mensen die voornamelijk Kaukasiër waren, met een ferme scheut Negreoïde in volle zon.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2019, 23:15   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.248
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik wacht toch liever op de versie van de story.
Als het een sappig en ouwe Belg onterend verhaal is, dan moet u waarschijnlijk niet te lang wachten.
Als het een lovestory is, daar heeft geen stukje Linkse Media boodschap aan, het echte leven op aarde weer te geven.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2019, 23:53   #27
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Blijkbaar de Antwerpenaren van Marokkaanse afkomst. En dat is weldegelijk racistisch.
Waarom zou het ?? Marokkanen behoren tot het blanke ras.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2019, 02:17   #28
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Je bent hier ook niet meer in Bokrijk!
Dat mag je zeggen, waarom zou je dan niet mogen zeggen je zit hier niet in Marokko?

Laatst gewijzigd door daiwa : 19 december 2019 om 02:18.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2019, 02:23   #29
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
We staan idd "aan de vooravond" dat ze ons hier de les gaan spellen. Wacht maar "you ain't seen nothing yet".
Moet je niet aan twijfelen!!
Of denken linkse en groene poco's dat in een bepaald jaar de toevloed van allochtonen zomaar plots gaat stoppen?

Het is een sneeuwbal die niet meer af te stoppen is, zeker als men alles maar laat betijen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2019, 08:25   #30
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Misschien is wat u racistische reflex noemt niet meer dan een normale reflex op aangevallen worden, en heeft die man een perfect halal relatie met zijn "bruinzakkige" partner.

Trouwens, ik ben geen "ouwe" Belg, en mijn partner ook niet. Toch zijn we beiden prima geïntegreerd in onze redelijk "multiculturele" omgeving.

De Vlaamse Leeuw hangt hier uit het raam op 11 en 21 juli. Nog nooit iemand horen klagen.
ook op 21 ?

stop daar eens mee zeg.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2019, 10:44   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Als wij zouden zeggen tegen die blokker "rustig jongen, hier zitten we op de parking, niet in jouw metropool",
dan is dat een bepaalde verwijzing naar een locatie.
Niks racistisch.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2019, 11:31   #32
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Net ontdekt via twitter: vreemder is dat Szammy zelfs een 'bruinzak' vriendin heeft maar z'n racistische reflexen in de gemeenteraad niet kan onderdrukken.

Hoe moet die relatie wel niet zijn? Kan iemand de story inschakelen?
Zou misschien betekenen dat die Sammy niet zomaar "een racist" is ?
Dat "racismegedoe" mag wel eens wat stoppen! De grootste racisten zijn bepaalde vreemdelingen die hier racist tegen een ander roepen! Eens nagaan hoe hun soort de (voor hen) vreemdelingen in hun eigen landen behandelen! En die moeten daar geen seconde tegenpruttelen...
En dan mogen we nog niet denken hoe zij ons straks zullen behandelen eens ze de meerderheid hebben en het voor het zeggen hebben.
We hebben de pest en de cholera binnengehaald...

Laatst gewijzigd door andev : 19 december 2019 om 11:35.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2019, 11:59   #33
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Net ontdekt via twitter: vreemder is dat Szammy zelfs een 'bruinzak' vriendin heeft maar z'n racistische reflexen in de gemeenteraad niet kan onderdrukken.

Hoe moet die relatie wel niet zijn? Kan iemand de story inschakelen?
"It's the religion, Stupid"
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 19 december 2019 om 11:59.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2019, 12:11   #34
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.225
Standaard

zwijg gij bruine rakker
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2019, 10:32   #35
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Het probleem is volgens mij niet iemands kleurtje dat hij of zij heeft maar wel dat die mensen de regels van de samenleving zoals wij die al jaar- en dag kennen overhoop willen gooien en hun eigen ding willen komen opdringen.

Learn the rules and listen to the LAW!

Naast dat alles zou men zich de vraag kunnen stellen: zijn de regels (LAW) op dat vlak al niet hopeloos verouderd en moeten er aanpassingen gebeuren om het misschien alsnog in goede banen te kunnen leiden?

Een hele lijdensweg zoals het er nu voorstaat precies????
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 december 2019 om 10:37.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2019, 16:19   #36
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het probleem is volgens mij niet iemands kleurtje dat hij of zij heeft maar wel dat die mensen de regels van de samenleving zoals wij die al jaar- en dag kennen overhoop willen gooien en hun eigen ding willen komen opdringen.

Learn the rules and listen to the LAW!

Naast dat alles zou men zich de vraag kunnen stellen: zijn de regels (LAW) op dat vlak al niet hopeloos verouderd en moeten er aanpassingen gebeuren om het misschien alsnog in goede banen te kunnen leiden?

Een hele lijdensweg zoals het er nu voorstaat precies????
De meeste wetten dateren nog van die tijden dat Napoleon nog naarstig op zoek was naar zijn fles drank in zijn jasje.

En die regels en wetten zijn zwaar passé en zullen aangepast moeten worden.

Wie gaat zich daar willen met bezighouden?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 december 2019 om 16:21.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2019, 11:58   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als wij zouden zeggen tegen die blokker "rustig jongen, hier zitten we op de parking, niet in jouw metropool",
dan is dat een bepaalde verwijzing naar een locatie.
Niks racistisch.
Ik wil mezelf verduidelijken:
mocht hij gezegd hebben "bruine" dan was dat wel racistisch. Niet zozeer door de kleur, maar door de sfeer die dat woord gekregen heeft in Vlaanderen.

Dat is allemaal niet zo proper, dergelijke terminologie, in ernstige vergaderingen.
Je zegt daar toch niet over een collega dat hij een kletskop is, of een rosse.
En ook niet "bruit des bottes ...", zelfs al is dat wel poco-aanvaard door de schare der Verbindenaars.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2019, 12:33   #38
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Misschien is wat u racistische reflex noemt niet meer dan een normale reflex op aangevallen worden, en heeft die man een perfect halal relatie met zijn "bruinzakkige" partner.

Trouwens, ik ben geen "ouwe" Belg, en mijn partner ook niet. Toch zijn we beiden prima geïntegreerd in onze redelijk "multiculturele" omgeving.

De Vlaamse Leeuw hangt hier uit het raam op 11 en 21 juli. Nog nooit iemand horen klagen.
Guinevere poogt het in de richting van een "fysiek" racisme te duwen, terwijl de problematiek niet zozeer over huidskleur gaat maar veeleer over agressieve ideologie van de islam en de houding tegenover onze Europese waarden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2019, 12:53   #39
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Guinevere poogt het in de richting van een "fysiek" racisme te duwen, terwijl de problematiek niet zozeer over huidskleur gaat maar veeleer over agressieve ideologie van de islam en de houding tegenover onze Europese waarden.
En ook" een vriendin hebben van andere origine" is vreemd, waardoor ze zelf uiting geeft aan discriminerend denken. Waarom zou dat " vreemd" zijn?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2019, 11:34   #40
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Guinevere poogt het in de richting van een "fysiek" racisme te duwen, terwijl de problematiek niet zozeer over huidskleur gaat maar veeleer over agressieve ideologie van de islam en de houding tegenover onze Europese waarden.
Dat klopt. 2
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be