Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 maart 2021, 00:22   #61
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, maar Eyskens zei, we tellen daar de stemmen van het VB bij, dus Vandenbroucke had veel stemmen.
Breng die anti-democraat niet op het idee, hij is al gek genoeg.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2021, 15:21   #62
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.395
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
TIME OUT!

Het volk was hellemaal bereid van de man die bepaalde gelden in brand steekt te vergeven.

Een tweede kans geven heet dat.

Vandaag in de kamer moest men voor zijn lange tussenkomsten alweer geduld opbrengen.

In het begin van zijn aantreden ging dat omdat alles nog moest bewezen worden.

Dat hoorde bij die tweede kans.

Maar vandaag hebben heel waarschijnlijk veel mensen na x- aantal minuten van deze 'plenaire' het geluid afgezet.

Wat een waanzin er vandaag allemaal uit zijn mond kwam is niet thuis te brengen in het ganse Vaccin verhaal.


Van leveringen, stocks en 'dode' stocks en tweede injecties.

En dan dat vergelijk met Italië dat op niets ruste.

Iedereen weet dat ‘PFIZER’ bepaalde landen die nu aan de kop staan van inentingen met een deel van onze leveringen weg zijn.

Natuurlijk kan men hierbij de lange arm van Israël en de Joden in het algemeen in terugvinden.

Zij die meer betaald hebben of vroeger besteld hebben en die ook de kleine letters zijn gaan lezen.

En die geen bestelbon zijn vergeten te ondertekenen.

Nee, meneer dat gebeurd alleen in het chaotische politieke België.

Bij een politiek die zich enorm goed betaald maar niet levert wat het moet.
In deze tussenkomst zou RASPOUTINE kunnen doen zoals Frank Vandenbroucke en regels en regels doorgaan.

Maar deze keer niet, het onderwerp is te pijnlijk.

Zij die het allemaal willen vaststellen kunnen naar volgend adres, waar alle tussenkomsten van de volksvertegenwoordigers terug te vinden zijn.

En deze hebben niets te maken met paniekzaaierij zoals de eerste minister beweerd.



Plenum: Vragen, interpellaties, wetsontwerpen en voorstellen, naturalisaties, stemmingen


http://www.dekamer.be/media/index.ht...=nl&sid=55P084

En inderdaad, zij die denken dat de Belgen nog vertrouwen op de gepubliceerde cijfers van het ‘inclusief’ agentschap’ SCIEN (IN) SANO die vergissen zich.

“Wie geloofd die mensen nog?”

Welke politici hebben vandaag al een ‘vaccin’ gekregen waar zijn geen recht op hadden.

Wanneer komen die ‘schandalen’ naar boven?


Franck Vandenbroucke s-pa tijd om naar huis te gaan wij willen nu voorruit…
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2021, 17:34   #63
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Daarom dat ik niet meer stem.
Sedert ik de politiek niet meer serieus neem is mijn levenskwaliteit aanzienlijk verbeterd.
In’t begin nam ik die corona ook serieuzer dan goed voor me was. Tot ze mij eens gingen professoren hoe mondmaskers mensenlevens redden en ik door een nalatige vergissing een moordenaar ben. Er liep niet eens iemand in mijn buurt tot ze mij benaderde en aanhielden. Ik herken mijn land en medemensen niet meer, ik zonder me liever in isolatie af en vermijd irl iedere vorm van politiek.
ik begrijp U helemaal. Ik heb mezelf de laatste paar maanden ook virtueel afgezonderd. Het werd me allemaal te veel. Maar alleen hier vind ik nog een beetje redelijkheid en aansluiting bij andere mensen.

Ik werd onlangs door iemand in de winkel aangesproken omdat ik mijn masker "niet goed had opstaan."

ik begreep plotsklaps hoe het kon dat de nazi's 6 miljoen joden naar de gaskamers hebben gezonden. Iedereen is kampbewaker geworden.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2021, 19:09   #64
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Zware kost jongens.

Ge weet toch dat het gros van de mensen op een intelligente manier elkaar nog zien hé ?

Die "bubbeltoestanden" wordt al lang door niemand meer nageleefd.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2021, 19:46   #65
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zware kost jongens.

Ge weet toch dat het gros van de mensen op een intelligente manier elkaar nog zien hé ?

Die "bubbeltoestanden" wordt al lang door niemand meer nageleefd.
Dat is inderdaad de kern van het gegeven : die maatregelen bestaan enkel nog op papier en in de geest van enkele politici tenzij die eigenlijk ook gewoon de komedie meespelen.

In het publiek discours, en in de pers, focust men zich op randverschijnselen zoals de lockdownfeestjes waar ze wat mensen (terecht) klissen maar dat is wellicht minder dan 1% van de echte sociale contacten die er plaatsvinden.

De grote hoop doet normaal, vraagt de kinderen eens om te komen eten, of een koppel of 2 vrienden, men zit vooral buiten op terras. Van zodra er bij ons iemand binnenkomt is het direct : mechanische verluchting op volle bak.

En net daarom is het voorstel van de Van Ranst-brigade & FVDB nu kansloos : er is geen draagvlak meer voor.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2021, 19:57   #66
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is inderdaad de kern van het gegeven : die maatregelen bestaan enkel nog op papier en in de geest van enkele politici tenzij die eigenlijk ook gewoon de komedie meespelen.

In het publiek discours, en in de pers, focust men zich op randverschijnselen zoals de lockdownfeestjes waar ze wat mensen (terecht) klissen maar dat is wellicht minder dan 1% van de echte sociale contacten die er plaatsvinden.

De grote hoop doet normaal, vraagt de kinderen eens om te komen eten, of een koppel of 2 vrienden, men zit vooral buiten op terras. Van zodra er bij ons iemand binnenkomt is het direct : mechanische verluchting op volle bak.

En net daarom is het voorstel van de Van Ranst-brigade & FVDB nu kansloos : er is geen draagvlak meer voor.
In de VS hebben ze een golf ondergaan.....om dan razendsnel te vaccineren.

het kan zijn dat daar ook meer draagvlak voor is.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2021, 20:18   #67
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210322_95195742

Men laat Weyts vallen.

Die gaat weer ragen als Jambon iets beslist nu vrijdag op het overlegcomité.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 04:43   #68
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
ik begrijp U helemaal. Ik heb mezelf de laatste paar maanden ook virtueel afgezonderd. Het werd me allemaal te veel. Maar alleen hier vind ik nog een beetje redelijkheid en aansluiting bij andere mensen.

Ik werd onlangs door iemand in de winkel aangesproken omdat ik mijn masker "niet goed had opstaan."

ik begreep plotsklaps hoe het kon dat de nazi's 6 miljoen joden naar de gaskamers hebben gezonden. Iedereen is kampbewaker geworden.
Wacht tot die beschaafden geen toegang meer hebben tot de simpele basis en medicijnen. Wees voorbereid. Mijn rekening is gemaakt en ik weet welke geest er door deze samenleving tiert.

2 Timothy 1:7 For God hath not given us the spirit of fear; but of power, and of love, and of a sound mind.

1 John 4:4 Ye are of God, little children, and have overcome them: because greater is he that is in you, than he that is in the world.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 04:53   #69
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
Ik ga wel nog maar enkel omwille van de opkomstplicht en ik heb al ongeldig gestemd.

Corona heb ik nooit serieus genomen maar ik hou mij wel aan de coronamaatregelen enkel om boetes te vermijden.

Ik blijf ook zoveel mogelijk veilig thuis en (partij-)politiek interesseert mij niet. Al amuseer ik mij hier wel en is dit forum een goede bezigheid tijdens deze saaie coronatijden.
Aan de start vonden mijn medemensen me een paniekzaaier, ze hadden gelijk. Maar velen van hen zijn vandaag wel irrationeler dan ik. Door beter research ben ik al blij in aanraking te komen met een “ziek” kind om mijn weerstand er aan te sterken.

Deze maatregelen diende louter de epidemie gaande te houden en natuurlijke selectie tegen te houden om een vaccinatiebeleid te kunnen invoeren.
En nu die logica achterhaald is komen ze met een Braziliaanse variant waarmee ze ons opnieuw in een jaar miserie kunnen leiden.

Die zotten willen onze kinderen vaccineren en wie dat beklaagt is reeds als domme anti vaxxer weg gezet door the narrative.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 10:53   #70
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Vreemde situatie: de onderwijsministers (NVA/PS...) trekken aan 1 zeel....

Ik vrees dat de eerste week van de paasvakantie harde lockdown wordt....ffs.

Ipv tegen warp speed te vaccineren.......

....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 11:03   #71
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Vreemde situatie: de onderwijsministers (NVA/PS...) trekken aan 1 zeel....

Ik vrees dat de eerste week van de paasvakantie harde lockdown wordt....ffs.

Ipv tegen warp speed te vaccineren.......

....
Dat is de enige realistische optie.
De UK toont glashelder aan dat door massale vaccinatie het sterftecijfer drastisch daalt. Bij ons verliest de poltiek liever zijn tijd door te blijven lullen over 'aantal besmettingen stijgt'.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 11:08   #72
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ipv tegen warp speed te vaccineren.......

....
Met zeewater ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 11:15   #73
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is de enige realistische optie.
De UK toont glashelder aan dat door massale vaccinatie het sterftecijfer drastisch daalt. Bij ons verliest de poltiek liever zijn tijd door te blijven lullen over 'aantal besmettingen stijgt'.
De EU heeft blijkbaar niet de complete keten van grondstoffen in huis voor vaccins waardoor ze afhankelijk is van derden.

Strategisch falen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 11:18   #74
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De EU heeft blijkbaar niet de complete keten van grondstoffen in huis voor vaccins waardoor ze afhankelijk is van derden.

Strategisch falen.
Vooral indien men dan denkt dat men een handelsoorlog kan beginnen. Het zal sudderen in diens eigen vet worden, vrees ik. Helaas ons vet.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 11:18   #75
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Wacht tot die beschaafden geen toegang meer hebben tot de simpele basis en medicijnen. Wees voorbereid. Mijn rekening is gemaakt en ik weet welke geest er door deze samenleving tiert.

2 Timothy 1:7 For God hath not given us the spirit of fear; but of power, and of love, and of a sound mind.

1 John 4:4 Ye are of God, little children, and have overcome them: because greater is he that is in you, than he that is in the world.
Je vraagt je niet af waarom god dit zo geregeld heeft?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 11:20   #76
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De EU heeft blijkbaar niet de complete keten van grondstoffen in huis voor vaccins waardoor ze afhankelijk is van derden.

Strategisch falen.
Waarom denk je dat de rest van de wereld de EU bekijkt als het mongooltje van de familie?

Het "kijk eens hoe belangrijk wij zijn" van de EU maakt weinig tot geen indruk in de rest van de wereld.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 11:21   #77
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Met zeewater ?
Als ik het zo hoor tegenwoordig dan zou dat nog het veiligste zijn.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 11:22   #78
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De EU heeft blijkbaar niet de complete keten van grondstoffen in huis voor vaccins waardoor ze afhankelijk is van derden.

Strategisch falen.
Dat is altijd zo in een economisch model. Oftewel doe je aan protectionisme, en dan loop je achter. Dan wordt je Albanie of Haiti of zo. Oftewel aanvaard je om economisch te ruilen met anderen. En ja, dan zit je in een markt he en is die sterker dan jij.

Het ware heel gemakkelijk geweest voor de EU om een goeie vaccinatie campagne door te voeren, maar met de idiote apparatchicks van de EUSSR gaat dat natuurlijk niet lukken. De oplossing ware geweest van voor heel veel grof geld heel vroeg alle vaccin ontwikkeling en productie te overdonderen met centen als ze alles hier kwamen doen, en enorm veel bijdragen bij de productiefaciliteiten. Met andere woorden, die farma bedrijven gewoon laten te verzuipen in de miljarden Euro's en hen hier gigantische fabrieken op EU kosten laten uit de grond stampen, nog voor we zelfs maar wisten of die vaccins zouden werken. Daar 50 of 100 miljard Euro tegenaan gooien, 1 jaar geleden.

Een peuleschil in vergelijking met de schade door idioot gemaatregel dat enkel maar waarde heeft vernietigd aan ongezien tempo.

En dan zouden wij nu honderden miljoenen dosissen van vele verschillende vaccins hebben, waarvan er een goed stuk in de vuilbak mochten gekieperd worden maar dat was niet erg.

Maar nee, wij hadden regelneven en boekhouders zoals elke soviet organisatie er veel van heeft.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 12:07   #79
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De EU heeft blijkbaar niet de complete keten van grondstoffen in huis voor vaccins waardoor ze afhankelijk is van derden.

Strategisch falen.
Hier moet men echt lering uit trekken. Er zullen nog pandemiën komen, dat is onvermijdelijk. Het is niet normaal te noemen dat ondanks de vele farmaceutische bedrijven in europa dat we dit niet zelf volkomen autonoom aan kunnen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 12:42   #80
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.395
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Met zeewater ?
2

Niet te geloven hoe optimistisch bepaalde mensen zijn naar al die perikelen die wij al hebben moeten ondergaan.
Deze morgen in commissie ‘Volksgezondheid’ ging het over de medische gegevens van risico patiënten.

De mutualiteiten verzamelen die in alle zekerheid binnen een wet die hier gestemd wordt voor plenaire.

Quid: privacy?

Franky stelde met klem dat de dag na de pandemie deze bestanden worden vernietigd.

In welk land heeft die man de laatste twintig en meer geleeft?

Hij was tamelijk overtuigd bij het stemmen van deze wet.

Oud minister Bacquelaine was dat niet.

Waarom wij burgers van dit land op een gegeven ogenblik ons medisch dossier bij een arts moesten neerleggen is ook een goede vraag?

Was dat gebeurd dan was het vandaag helder geweest.

Vervolgens een vraag met twee antwoorden:

Aan wie vertrouwt u uw medische gegevens?

1.- De huisarts?

2.- De mutualiteit?




Bijlage:

Geen schriftelijk verslag

23/03/2021
09:27

55U1540

Voltooid

Gezondheid en Gelijke Kansen (Yourcenar) : Regeling van de werkzaamheden



De video van deze bijeenkomst zal binnenkort beschikbaar zijn in de rubriek «

Archieven ».

23/03/2021

09:27
55U1540


http://www.dekamer.be/media/index.ht...nl&sid=55U1540

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 23 maart 2021 om 12:58.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be