Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 mei 2021, 19:52   #1
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard Boetetarieven worden verhoogd

Vandaag in DS: "Regering verhoogt alle boetes met 9 tot 25 euro"

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210526_97648679

Zogezegd gerechtvaardigd om de administratieve kosten te dekken want, dixit minster Van Quickenborne: "de belastingbetaler moet toch niet opdraaien voor die kosten", en dus worden de boetetarieven niet verhoogd, nee, nee, er wordt enkel een "administratieve toeslag" bijgeteld.

Dat is lachen. Hoe onnozel denkt die minister dat de burgers in dit land zijn?

Die boetes zijn sowieso pure opbrengst voor de overheid en als ze er niet in slaagt om die boetes kostenefficiënt te innen dan is dat haar probleem en niet het onze. Niemand vraagt de overheid om hem of haar een boete te geven.

Dus is het een willekeurige verhoging van de tarieven, zomaar, omdat je dat als overheid kan.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 07:52   #2
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Boetes zijn sowieso veel te laag. Neem nu het gebruik van de smartphone / GSM achter het stuur, iets wat vandaag de dag heel courant gebeurt en waaraan menig automobilist zich bezondigt. Nochtans is het levensgevaarlijk en vaak de oorzaak waarom automobilisten zich zonder verklaring te pletter rijden tegen een boom ( waarbij dan natuurlijk de boom de grote boosdoener is ), waardoor automobilisten op gewestwegen frontaal op een tegenliggers knallen of zwakke weggebruikers van de baan gemaaid worden.

In Belziek kost deze overtreding met dus mogelijk zware gevolgen een aalmoes van € 116, in Nederland - waar de mensen doorgaans wat meer gezond verstand hebben en pragmatischer zijn - € 340.

Drie maal zoveel dus, jawel.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 08:00   #3
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Hier een mooi voorbeeld;

https://www.hln.be/deinze/man-31-geb...nten~ad0dab34/
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 09:38   #4
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

De (r)overheid moet geld hebben, heel veel geld. Wie gaat anders die corona-kosten allemaal betalen? Dit is pas het begin, hou uw portefeuille maar al klaar.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 09:46   #5
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

De informatisering zorgt natuurlijk voor extra kosten bij de overheid. De ambtenaren die door computers vervangen zijn, zitten nu met hun duimen te draaien, en dat kost geld. Bovendien hebben die geen verstand van computeronderhoud, en moeten ze cursussen informatica volgen om erachter te komen hoe je een computer aan- en uitzet en zo.

En dan al die flitspalen die politie-agenten vervangen. Hetzelfde liedje.

Natuurlijk stijgen de administratiekosten.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 15:32   #6
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
De informatisering zorgt natuurlijk voor extra kosten bij de overheid. De ambtenaren die door computers vervangen zijn, zitten nu met hun duimen te draaien, en dat kost geld. Bovendien hebben die geen verstand van computeronderhoud, en moeten ze cursussen informatica volgen om erachter te komen hoe je een computer aan- en uitzet en zo.

En dan al die flitspalen die politie-agenten vervangen. Hetzelfde liedje.

Natuurlijk stijgen de administratiekosten.
Ik was daarstraks nog bij de politie om een verklaring af te leggen. Eerste computer was kopt, op de tweede computer inloggen duurde een eeuwigheid, dan maar naar een derde computer waar het wel lukte. ICT en onze overheid, dat gaat niet samen!
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 17:08   #7
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Ik was daarstraks nog bij de politie om een verklaring af te leggen. Eerste computer was kopt, op de tweede computer inloggen duurde een eeuwigheid, dan maar naar een derde computer waar het wel lukte. ICT en onze overheid, dat gaat niet samen!
Dat gaat in feite nergens niet samen. Niet in banken niet bij verzekeringskantoren zelfs niet bij internetbedrijven zelf. Het is een fabeltje dat de digitalisering een goede zaak is.

Destijds met gewone typmachines ging alles blijkbaar veel vlotter en sneller. Toen ik vroeger bij de huisarts ging nam die mijn fiche bekeek die 1 minuut en de resterende 29 minuten dienden voor onderzoek en vragen stellen. Als ik nu bij een arts binnenstap zit die eerst 29 minuten naar zijn scherm te turen voortdurend te tokkelen en op het einde krijg ik 1 minuut om uit te leggen waarom ik daar zit.

Eigenlijk gaat de mensenwereld en digitale wereld niet echt goed samen. Een mens is een mens en een robot een robot.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 mei 2021 om 17:10.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 17:36   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

De link tussen verkeersboetes en verkeersveiligheid is nu wel definitief bewezen als een leugen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 21:03   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat gaat in feite nergens niet samen. Niet in banken niet bij verzekeringskantoren zelfs niet bij internetbedrijven zelf. Het is een fabeltje dat de digitalisering een goede zaak is.

Destijds met gewone typmachines ging alles blijkbaar veel vlotter en sneller. Toen ik vroeger bij de huisarts ging nam die mijn fiche bekeek die 1 minuut en de resterende 29 minuten dienden voor onderzoek en vragen stellen. Als ik nu bij een arts binnenstap zit die eerst 29 minuten naar zijn scherm te turen voortdurend te tokkelen en op het einde krijg ik 1 minuut om uit te leggen waarom ik daar zit.

Eigenlijk gaat de mensenwereld en digitale wereld niet echt goed samen. Een mens is een mens en een robot een robot.
Bij mijn huisdokter zeker niet. Mijn ID gaat in de kaartlezer en hij heeft mijn medisch dossier voor zijn neus. Minder dan een minuut.

En typen/tokkelen op een computer-toetsenbord moet sneller gaan als op een ouderwetse typmachine. Ik zie die al een tikfout verbeteren met tipp-ex.

Dus met extreem te overdrijven maak je jezelf ongeloofwaardig.

Ik vind het trouwens handig dat je zelf de uitslag van elk onderzoek online kunt raadplegen.
Voor mij was het dit jaar alleen:
- bloedonderzoek
- CT-scan van gezwel
- Covidtest want nodig voor een operatie (dagopname ziekenhuis)
- alles van dat ziekenhuis.

3 maal een extra artsbezoek gespaard. En de arts wordt niet lastiggevallen met telefoonoproepen terwijl hij met een patient bezig is.

Ging dat met uw fiches ook, konden die doorgefaxt worden ofzo? Of was dat nog met de postduif? lol

En met de app myneexuzhealth heb je zelfs je volledig medisch dossier online via smartphone. Dus ook al de uitslagen van een ziekenhuisonderzoek enz...
Ik plak even:
Citaat:
https://play.google.com/store/apps/d...uz&hl=nl&gl=US

Via mynexuzhealth kunnen patiënten van een nexuzhealth-ziekenhuis veilig hun medisch dossier raadplegen.

- Afspraken
- Verslagen
- Contacten
- Facturen
- Technische onderzoeken
- Documenten en beelden
- Communicatie met uw zorgverstrekkers
- Extra informatie over uw behandeling of ziekte
Dit gaat natuurlijk ook via de PC thuis: (aanmelden via Itsme met de smartphone na de app geïnstalleerd te hebben)

Linkje: https://nexuzhealth.com/nl/kennisart...xuzhealth-app/

Mijn facturen stuurt het ziekenhuis zelf door naar mijn hospitalisatieverzekering.

Van die hospitalisatieverzekering heb ik ook een app op mijn smartphone.

Van het ziekenhuis kreeg ik de QR-code van mijn data voor de nazorg van de operatie. De apotheek scande dat in tesamen met het de medicatievoorschrift.

Dus de rekening van de nazorgmedicatie was ook al gekend bij mijn hospitalisatieverzekering, dezelfde namiddag nog.

Verleden week kreeg ik een mailtje van mijn hospitalisatieverzekering dat mijn laatste dossier behandeld werd en de medicatiekosten krijg ik dan wslk volgende week op mijn rekening gestort.

Uiteraard kan ik dat allemaal controleren op de PC thuis.
Onze autoverzekering is ook alles online te checken. Zoals veel dingen.

Aja voor deze tekst te tokkelen op een typmachine had ik minstens 5 maal tipp-ex moeten gebruiken.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 mei 2021 om 21:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 21:40   #10
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Boetes zijn zoals accijnzen: een gemakkelijke bron van inkomsten.
Een manier om de brave burger in het gareel te houden.
Niet te snel rijden, niet smoren, en niet zuipen.
Gewoon voor de tv zitten met je partner.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be