Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 mei 2021, 22:12   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Ik volg je daarin niet. Ik heb vroeger tussen 1977 en 1990 vele kilometers met bromfiets en later motorfiets gereden.
Ik zit een decade later.
Citaat:
Eén keer scheelde het niet veel omdat een autobestuurder me blijkbaar niet gezien had.
Met de brommer een hoopje near misses gehad en 1 treffer.
Telkens was de uitleg " 'k had u niet gezien.".
Citaat:
Dan door omstandigheden jarenlang enkel met de auto.
Ik zelfs een paar jaar zonder auto.
Citaat:
Nu rij ik al weer dik 2 jaar met de motorfiets, zuiver voor het plezier, met een 300cc scooter, maar op die ruim 9000km heb ik nog niet ervaren dat iemand me niet gezien had. Eerder het tegendeel.
Waar rijd u? Ik rij voornamelijk in de Brusselse rand. En tot een jaar geleden deed ik gemakkelijk 12K per jaar met de 125cc motorscooter (woon-werk verkeer). Nu doe ik die kilometers voornamelijk met mijn "specialeke".
Citaat:
Je hebt het ook over "speciale fietser". Rij je dan met zo een speedelec op het fietspad?
Nope, ik rij met een ligfiets e-trike. Met meer verlichting dan een Coca Cola vrachtwagen tijdens kerstmis en een fluo vlag aan een koolstofvezel stang van 180 cm lang.
Ik kan weinig fietspaden (te smal of te gevaarlijk) gebruiken in deze omgeving, zelfs fietssnelwegen zijn voorzien van obstakels die het me moeilijk maken. Maar ik vind het een uitdaging. En de wetgeving laat fietsers toe de gewone weg te gebruiken indien het fietspad het normale gebruik niet toelaat. Ik vind toeterende wagens achter me heerlijk.
Ze mogen dan rustig achter me aan sjokken tegen 25km/u. En omdat , als ze me dan toch zien omdat ik blatant in't midden van de weg rij (ervaring als motorfietser), en merken dat Grey Ghost een imposante laagliggend rijwiel is met een grote vlag en een even grote kerel in de strandstoel, zijn er maar bitter weinig mensen geroepen om vrijheden te nemen.
En natuurlijk, ik ben een techneut. Volgende stap, een actieve "dashcam" die mijn blik volgt. Zou ik irritant genoeg zijn om een supersoaker met waterverf parallel te plaatsen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 21 mei 2021 om 22:15.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2021, 07:01   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Wat een onzin wordt ons wijsgemaakt.
Onzin, dergelijke afstanden zijn binnen sommige beroepen heel normaal.
Binnen sommige beroepen is zelfs 100 000km per jaar heel normaal.
Dat is immers maar 450km per werkdag of 50km per werkuur in een dag van 8 arbeidsuren.
Vrachtwagen, bussen, koeriers en taxi's rijden gemiddeld 750 tot 1 000km per dag.
Ook bouwvakkers rijden vaak 200 tot 300 km per werkdag.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2021, 19:14   #23
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Onzin, dergelijke afstanden zijn binnen sommige beroepen heel normaal.
Binnen sommige beroepen is zelfs 100 000km per jaar heel normaal.
Dat is immers maar 450km per werkdag of 50km per werkuur in een dag van 8 arbeidsuren.
Vrachtwagen, bussen, koeriers en taxi's rijden gemiddeld 750 tot 1 000km per dag.
Ook bouwvakkers rijden vaak 200 tot 300 km per werkdag.
De onzin ligt hem niet in het aantal verreden kilometers maar in het idee dat de natuur zou vernietigd worden omdat we met de wagen of de vrachtwagen rijden.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2021, 19:33   #24
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
(...)
Waar rijd u? Ik rij voornamelijk in de Brusselse rand. En tot een jaar geleden deed ik gemakkelijk 12K per jaar met de 125cc motorscooter (woon-werk verkeer). Nu doe ik die kilometers voornamelijk met mijn "specialeke".
(...)
Het gebied waar ik met de scooter rij strekt zich uit tussen Dendermonde en Diest west - oost en tussen Turnhout en Wavre noord - zuid. Een druk verkeersgebied.
Ik rij door de band gewoon mee met het verkeer, het valt me met de scooter minder moeilijk om vb aan 70 het rijtje te volgen dan met de wagen. En als het echt te gortig wordt dan even het gas opentrekken en binnen een wip ben ik die enerverende voorganger voorbij.

En natuurlijk rij ik niet in het midden van de rijstrook want daar ligt al de rommel en de gelekte olie maar in het linkerspoor. Daar ben je het best zichtbaar en heb je zelf het beste overzicht en je kan zowel naar links als naar rechts uitwijken moest dat nodig zijn.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2021, 19:44   #25
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
(...)
Nope, ik rij met een ligfiets e-trike. Met meer verlichting dan een Coca Cola vrachtwagen tijdens kerstmis en een fluo vlag aan een koolstofvezel stang van 180 cm lang.
Ik kan weinig fietspaden (te smal of te gevaarlijk) gebruiken in deze omgeving, zelfs fietssnelwegen zijn voorzien van obstakels die het me moeilijk maken. Maar ik vind het een uitdaging. En de wetgeving laat fietsers toe de gewone weg te gebruiken indien het fietspad het normale gebruik niet toelaat. Ik vind toeterende wagens achter me heerlijk.
Ze mogen dan rustig achter me aan sjokken tegen 25km/u. En omdat , als ze me dan toch zien omdat ik blatant in't midden van de weg rij (ervaring als motorfietser), en merken dat Grey Ghost een imposante laagliggend rijwiel is met een grote vlag en een even grote kerel in de strandstoel, zijn er maar bitter weinig mensen geroepen om vrijheden te nemen.
En natuurlijk, ik ben een techneut. Volgende stap, een actieve "dashcam" die mijn blik volgt. Zou ik irritant genoeg zijn om een supersoaker met waterverf parallel te plaatsen?
Eén voorwiel en twee achterwielen, of twee voorwielen en één achterwiel?

Je moet je er van bewust zijn dat jouw "specialleke" inderdaad een specialleke is en niet direct zal herkend worden. Dat je nu en dan wat conflict ervaart met andere weggebruikers lijkt me niet zo vreemd.

Met mijn scooter ligt dat anders. 30-40 jaar geleden lag het aantal motorfietsen in het verkeer veel lager dan nu. Mensen zijn er nu beter aan gewend dat er motorfietsen rondrijden en houden er beter rekening mee.
Zo ervaar ik het.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2021, 22:42   #26
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik moet wel toegeven, als motorrijder en "speciale fietser" weet ik verdomd goed dat 95% van de automobilisten me niet gezien hebben.

Daar heeft Blue Sky wel een hard punt in.
En ja, ik ben zelf ook automobilist.

Uiteindelijk ben ik een ongelofelijke natuurverwoester.
Sinds 1987 heb ik 95 000 km 2takt gereden
450 000 km loodhoudende benzine
380 000 km loodvrije benzine
600 000 km diesel
7500km elektrisch.

tijd voor de gaskamer dan maar?
Of de elektrische stoel. Dat is milieu vriendelijker.
Maar of het daarvoor nu al tijd is, dat ga ik zeker niet beweren.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2021, 21:08   #27
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Ik volg je daarin niet. Ik heb vroeger tussen 1977 en 1990 vele kilometers met bromfiets en later motorfiets gereden. Eén keer scheelde het niet veel omdat een autobestuurder me blijkbaar niet gezien had.
Dan door omstandigheden jarenlang enkel met de auto.
Nu rij ik al weer dik 2 jaar met de motorfiets, zuiver voor het plezier, met een 300cc scooter, maar op die ruim 9000km heb ik nog niet ervaren dat iemand me niet gezien had. Eerder het tegendeel.
U doet me een beetje denken aan al die naïeve miekes die zich op reis perfect veilig voelen in eender welk apenland - zelfs veiliger dan in eigen land - niettegenstaande de statistieken het tegendeel bewijzen. Tot het eens grondig fout loopt natuurlijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
De onzin ligt hem niet in het aantal verreden kilometers maar in het idee dat de natuur zou vernietigd worden omdat we met de wagen of de vrachtwagen rijden.


Ik merk dat u nogal veel aan wishful thinking doet in al uw analyses; alles in functie van wat u graag als uitkomst zou hebben. De realiteit is helaas wel wat anders;

https://www.animalstoday.nl/8-miljoe...dieren-belgie/

Wat niet weet, niet deert? Of liever de kop in het zand steken?
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 24 mei 2021 om 21:09.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2021, 05:01   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Eén voorwiel en twee achterwielen, of twee voorwielen en één achterwiel?
Tadpool. 2 voorwielen.
Citaat:
Je moet je er van bewust zijn dat jouw "specialleke" inderdaad een specialleke is en niet direct zal herkend worden.
Niet herkend worden is niet zo erg. Niet gezien worden, da's lastiger.
Citaat:
Dat je nu en dan wat conflict ervaart met andere weggebruikers lijkt me niet zo vreemd.
Valt wel mee. Uitgezonderd wat getoeter en rare blikken gaat het goed.
Citaat:
Met mijn scooter ligt dat anders. 30-40 jaar geleden lag het aantal motorfietsen in het verkeer veel lager dan nu.
Meer brommers en minder auto's/vrachtwagens ook.
Citaat:
Mensen zijn er nu beter aan gewend dat er motorfietsen rondrijden en houden er beter rekening mee.
Zo ervaar ik het.
Mijn ervaring is dat er een hele hoop mensen rondrijden die hun rijbewijs bij een pak zeep hebben gekregen, of anders na het halen van het rijbewijs hun zintuigen met 50% hebben verminderd.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2021, 08:40   #29
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
De onzin ligt hem niet in het aantal verreden kilometers maar in het idee dat de natuur zou vernietigd worden omdat we met de wagen of de vrachtwagen rijden.
Nu, als het over natuurvriendelijkheid gaat, dan kan men niet anders dan erkennen dat onze transportwegen zeer schadelijk zijn voor de natuur.
En dan maakt het niet uit welke krachtbron men gebruikt en hoeveel km men rijd.
Het is zelfs zo dat luchtstransport het natuurvriendelijkste is en de helikopters staat met grote voorsprong op nummer 1 als het over de natuurvriendelijkheid van transportmiddelen gaat.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2021, 10:41   #30
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
België heeft met het Vlaams Gewest ook algemene 70 kmh op alle wegen buiten de bebouwde kom, dit ook op 2+2 wegen gescheiden door wegmarkeringen.

Het gemiddelde van de Europese landen heeft daar 90 kmh. (eilandjes en mini-landen tel ik niet)

Maar ook aan het draagvlak van die algemene 70 kmh zal het niet alleen liggen.

België heeft ook een slechte reputatie qua gordeldracht en rijden onder invloed.
België/Vlaanderen heeft en pak idiote verkeersregels die totaal niks met verkeersveiligheid te maken hebben.
Als ik in Frankrijk rij, en daar staat max.50km/u weet ik dat dit een geldige reden heeft. ALs ik in België rij en daar staat 30km/u op een vierbaansweg met middenberm weet ik dat dit 9/10 niks met veiligheid te maken heeft. Idd voor die 70km/u op gewestwegen.

Omdat de Belg ziet dat vele verkeersregels in dit land niks met verkeersveiligheid te maken hebben twijfelt hij ook aan de waarde van verkeersregels die wel gebaseerd zijn op veiligheid. Vandaar dat velen die gordel niet dragen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2021, 11:01   #31
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
België/Vlaanderen heeft en pak idiote verkeersregels die totaal niks met verkeersveiligheid te maken hebben.
Als ik in Frankrijk rij, en daar staat max.50km/u weet ik dat dit een geldige reden heeft. ALs ik in België rij en daar staat 30km/u op een vierbaansweg met middenberm weet ik dat dit 9/10 niks met veiligheid te maken heeft. Idd voor die 70km/u op gewestwegen.

Omdat de Belg ziet dat vele verkeersregels in dit land niks met verkeersveiligheid te maken hebben twijfelt hij ook aan de waarde van verkeersregels die wel gebaseerd zijn op veiligheid. Vandaar dat velen die gordel niet dragen.
Niet alleen dat.

De verplichte gordeldracht werd wel ingevoerd halfweg 70ies, toen al die rare snelheidsbeperkingen in Belgie niet bestonden, de Nederlanders hadden al lang hun algemene 80 kmh, en eens in Vlaanderen konden ze 90 en 120 kmh rijden op gewone wegen. (Nederland had toen zelfs nog 100 kmh op de snelweg)

Dat de Belg nog achterstand heeft qua gordeldrachtpercentage ligt alleen maar aan de zeer lakse handhaving op de gordeldracht in het verleden. Sinds een vijftal jaren is dat percentage pas echt gestegen.

Er was toen in het verleden gewoon een gedoogbeleid in ons landje (boetes gordeldracht watisda?) terwijl in het buitenland (Duitsland toen) er wel gehandhaafd werd op gordeldracht met serieuze boetes.

Men leest trouwens nog het verschil in de buitenlandse media waar dodelijke ongevallen wegens geen gordeldracht vet in de krant staan.
In Belgenland heel zelden of meestal helemaal niet.

Laatst gewijzigd door Micele : 25 mei 2021 om 11:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 20:02   #32
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
U doet me een beetje denken aan al die naïeve miekes die zich op reis perfect veilig voelen in eender welk apenland - zelfs veiliger dan in eigen land - niettegenstaande de statistieken het tegendeel bewijzen. Tot het eens grondig fout loopt natuurlijk.

(...)
Motorrijden is onveiliger dan autorijden, dat weet iedereen, en dat zal onvermijdelijk altijd zo zijn.
Maar ik vergelijk met 30 jaar geleden, en vergeleken met toen is de situatie zeker niet verslecht. Toch niet in mijn ervaring.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 20:06   #33
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
(...)
Ik merk dat u nogal veel aan wishful thinking doet in al uw analyses; alles in functie van wat u graag als uitkomst zou hebben. De realiteit is helaas wel wat anders;

https://www.animalstoday.nl/8-miljoe...dieren-belgie/

Wat niet weet, niet deert? Of liever de kop in het zand steken?
Wat je aanbrengt is niet relevant. Geen enkel van die dieren is bedreigd met uitsterven, en het gaat al helemaal niet over de bedreiging van het leven op aarde.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 20:15   #34
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tadpool. 2 voorwielen.

Niet herkend worden is niet zo erg. Niet gezien worden, da's lastiger.
(...)
Een Tadpole Trike. Ik denk dat ik er wel al eens zoiets tegengekomen ben.

Ik denk dat je niet herkend worden ervaart als niet gezien worden.

Vroeger meegemaakt dat ik met de moto aankwam en mensen veel te laat uit zijstraten de weg opkwamen. Die hadden mij wel gezien maar dachten dat ik een bromfiets was, zo een ding dat met moeite aan 40 vooruit komt.

Jouw Trike zien ze mogelijk als een driewieler voor iemand met een beperking die nauwelijks aan 10 per uur rijdt.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 20:18   #35
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
(...)
Meer brommers en minder auto's/vrachtwagens ook.

Mijn ervaring is dat er een hele hoop mensen rondrijden die hun rijbewijs bij een pak zeep hebben gekregen, of anders na het halen van het rijbewijs hun zintuigen met 50% hebben verminderd.
Ik bedoelde het aandeel van motorfietsen in het verkeer. Je komt ze in verhouding tot het verkeer nu vaker tegen.

En dat van dat rijbewijs: nee, kan ik niet herkennen.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 20:24   #36
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
België/Vlaanderen heeft en pak idiote verkeersregels die totaal niks met verkeersveiligheid te maken hebben.
Als ik in Frankrijk rij, en daar staat max.50km/u weet ik dat dit een geldige reden heeft. ALs ik in België rij en daar staat 30km/u op een vierbaansweg met middenberm weet ik dat dit 9/10 niks met veiligheid te maken heeft. Idd voor die 70km/u op gewestwegen.

Omdat de Belg ziet dat vele verkeersregels in dit land niks met verkeersveiligheid te maken hebben twijfelt hij ook aan de waarde van verkeersregels die wel gebaseerd zijn op veiligheid. Vandaar dat velen die gordel niet dragen.
Je zegt het een beetje cru, maar inderdaad: geloofwaardigheid van het verkeersbeleid dat is het waar het om gaat, en die wordt in ons land met de dag meer onderuit gehaald.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 20:35   #37
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Een Tadpole Trike. Ik denk dat ik er wel al eens zoiets tegengekomen ben.

Ik denk dat je niet herkend worden ervaart als niet gezien worden.

Vroeger meegemaakt dat ik met de moto aankwam en mensen veel te laat uit zijstraten de weg opkwamen. Die hadden mij wel gezien maar dachten dat ik een bromfiets was, zo een ding dat met moeite aan 40 vooruit komt.

Jouw Trike zien ze mogelijk als een driewieler voor iemand met een beperking die nauwelijks aan 10 per uur rijdt.
Ik geef je op een papiertje dat niemand denkt dat ik tegen 10km per uur voorbij sukkel.
Eerder , als ze me zien, denken ze "shit, die gaat de geluidsmuur halen".

https://azub.eu/recumbent-bikes-and-...wheels/tricon/

(de basis van mijn monsterke)

https://www.youtube.com/watch?v=JDLJuzutyK0

PS, niet ik.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 27 mei 2021 om 20:37.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2021, 21:58   #38
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik geef je op een papiertje dat niemand denkt dat ik tegen 10km per uur voorbij sukkel.
Eerder , als ze me zien, denken ze "shit, die gaat de geluidsmuur halen".

https://azub.eu/recumbent-bikes-and-...wheels/tricon/

(de basis van mijn monsterke)

https://www.youtube.com/watch?v=JDLJuzutyK0

PS, niet ik.
Denk je dat, echt?
Hoe snel rij je met die trike op het fietspad?
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2021, 22:19   #39
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Denk je dat, echt?
Hey, het was uw opmerking die me laat rijden met een bomma-driewieler.
Citaat:
Hoe snel rij je met die trike op het fietspad?
25km/u als de situatie het toelaat.
Anders rij ik op de weg, en dan kan ik tot 50km/u halen als ik de elektronica daar toestemming voor geef en zelf heel hard bijtrap.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2021, 08:13   #40
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Je zegt het een beetje cru, maar inderdaad: geloofwaardigheid van het verkeersbeleid dat is het waar het om gaat, en die wordt in ons land met de dag meer onderuit gehaald.
In Brussel geldt sinds 1 januari een snelheidsbeperking van 30km/u, uitgezonderd op hoofdwegen. Op die kleine stadswegen is het voor mij geen probleem om dat aan te houden. In tegendeel zelfs. dat is een verademing als ik vergelijk met de jaren '70). Maar 30km/u rijden (op bepaalde tijdstippen per dag) op een vierbaansweg met middenberm omdat daar een school ligt (waar de leerlingen op een kleine zijweg kunnen in- en uitrijden) dat lukt mij maar moeilijk..
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be