Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juli 2014, 16:16   #81
doeme80
Gouverneur
 
doeme80's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2012
Locatie: Maeseyck
Berichten: 1.010
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Het is nog niet gezegd maar de liberale schurkenbende uit het grootste rovershol op dit continent genaamd het EP aan her Schumanplein mogen zich wel eens beginnen achter de oren te krabben met 2 walgelijke figuren van (hoe kan het ook anders) liberale signatuur die onrechtstreeks medeverantwoordelijk zijn voor dit drama. Deze 2 figuren meende zich te moeten moeien in het Oekra"inse wespennest met de val van president Janoekovitsj die nadien in het land in chaos hebben gestort met de bekende gevolgen. Zo ontstonden separatistische groepen in het Oosten en stonden de voormalige vrienden Oekraine en Rusland nu met getrokken messen tegen over elkaar.....het passerende lijnvliegtuig van Malaysian Airlines draait nu op voor de gevolgen van machtsgeile criminele politici. 298 doden + heel wat bloedvergieten in Oekraine hebben die gewetenloze baantjesjagers op hun geweten.

De stelling luidt dan ook: De EU en deze 2 leden van de liberale fractie ALDE zijn medeverantwoordelijk voor de dood van 298 passagiers in het Maleisische lijnvliegtuig...

Ben jij achterlijk? Verhofstadt wil net een sterker Europa met een Europees leger. Dan zouden we hier kunnen ingrijpen.
De nationalisten willen net alles rond de kerktoren houden.
doeme80 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 16:18   #82
doeme80
Gouverneur
 
doeme80's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2012
Locatie: Maeseyck
Berichten: 1.010
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Bent u bekend met het woord "onrechtstreeks"?????
Bent u bekend met het woord "gefrustreerde PVV-er" ?
doeme80 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 16:32   #83
mettewie
Burgemeester
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 546
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doeme80 Bekijk bericht
Ben jij achterlijk? Verhofstadt wil net een sterker Europa met een Europees leger. Dan zouden we hier kunnen ingrijpen.
De nationalisten willen net alles rond de kerktoren houden.

Tegen wie ingrijpen ? De corrupte nazibende in Kiev?
mettewie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 17:02   #84
doeme80
Gouverneur
 
doeme80's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2012
Locatie: Maeseyck
Berichten: 1.010
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mettewie Bekijk bericht
Tegen wie ingrijpen ? De corrupte nazibende in Kiev?
Zijn er regeringen die dit niet zijn?
doeme80 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 17:05   #85
doeme80
Gouverneur
 
doeme80's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2012
Locatie: Maeseyck
Berichten: 1.010
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mettewie Bekijk bericht
Tegen wie ingrijpen ? De corrupte nazibende in Kiev?
Een gecombineerd Engels-Frans-Duits-Europees Leger(waarschijnlijk steun VS en Nato) is dus echt wel sterker dan het Russische.
doeme80 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 18:30   #86
mettewie
Burgemeester
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 546
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doeme80 Bekijk bericht
Een gecombineerd Engels-Frans-Duits-Europees Leger(waarschijnlijk steun VS en Nato) is dus echt wel sterker dan het Russische.
Probeer het nu eens zonder de steun van de USA. Ojee, dat zal vast niet lukken.
mettewie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 18:32   #87
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Het is nog niet gezegd maar de liberale schurkenbende uit het grootste rovershol op dit continent genaamd het EP aan her Schumanplein mogen zich wel eens beginnen achter de oren te krabben met 2 walgelijke figuren van (hoe kan het ook anders) liberale signatuur die onrechtstreeks medeverantwoordelijk zijn voor dit drama. Deze 2 figuren meende zich te moeten moeien in het Oekra"inse wespennest met de val van president Janoekovitsj die nadien in het land in chaos hebben gestort met de bekende gevolgen. Zo ontstonden separatistische groepen in het Oosten en stonden de voormalige vrienden Oekraine en Rusland nu met getrokken messen tegen over elkaar.....het passerende lijnvliegtuig van Malaysian Airlines draait nu op voor de gevolgen van machtsgeile criminele politici. 298 doden + heel wat bloedvergieten in Oekraine hebben die gewetenloze baantjesjagers op hun geweten.

De stelling luidt dan ook: De EU en deze 2 leden van de liberale fractie ALDE zijn medeverantwoordelijk voor de dood van 298 passagiers in het Maleisische lijnvliegtuig...

Leg uit?
Ik zie het verband niet.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 18:34   #88
mettewie
Burgemeester
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 546
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doeme80 Bekijk bericht
Zijn er regeringen die dit niet zijn?

Weet wel dat V Baalen een voorliefde heeft voor Nazi's en vAgt, ex MP van Nederland.
mettewie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 19:05   #89
doeme80
Gouverneur
 
doeme80's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2012
Locatie: Maeseyck
Berichten: 1.010
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mettewie Bekijk bericht
Probeer het nu eens zonder de steun van de USA. Ojee, dat zal vast niet lukken.
EU steunt toch ook altijd de VS.
Nu, een degelijk Europees Leger mag er van mij direct komen hoor.
doeme80 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 00:16   #90
Calvinist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 april 2013
Locatie: Conservatief Nederland
Berichten: 821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doeme80 Bekijk bericht
Ben jij achterlijk? Verhofstadt wil net een sterker Europa met een Europees leger. Dan zouden we hier kunnen ingrijpen.
De nationalisten willen net alles rond de kerktoren houden.
Met andere woorden, de imperialist uithangen en alles wat de elite in Brussel niet bevalt wegbombarderen of uit de weg ruimen. Neen dank je geef mij maar de macht van de democratische natiestaat....


Voor Belgen mag er blijkbaar idd een ''Europees leger'' komen omdat jullie zelf geen nationaal gevoel kennen. Wij Nederlanders zijn patriotten en houden van ons land en de wereld. Die imperiale VOC mentaliteit die bij Nederlanders in het bloed zitten daar kan jij alles Belg enkel maar eens aan ruiken....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Deze post staat in de top 5 meest smerige posts die ik op dit forum heb gelezen. Ben je wel 100 procent in je kop?
De waarheid kwetst nu eenmaal. Erg voor je dat wel. Maar als je de laatste 4 jaar niet op Mars had geleefd zou je intussen wel weten dat de EU daar de boel gaan opstoken is met een versplinterd land en een burgeroorlog tot gevolg. Dat jij dat met je blauwe paardekleppen niet wil zien is dan ook mijn probleem niet!

Laatst gewijzigd door Calvinist : 22 juli 2014 om 00:28.
Calvinist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 00:50   #91
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
De debiliteit in jouw bericht is zo alomwezig dat ik hersencellen voel afsterven elke keer als mijn ogen in contact komen met jouw schrijfsels.
Ik wens liever te argumenteren dan op de man te spelen, maar goed, iedereen is anders natuurlijk...

Jij weet niets van Oekraïne, ik ben er al verschillende keren geweest en ken veel van Oost-Oekraïne. Ik zeg U dat veel Oost-Oekraïers bereid zijn hun leven te geven voor de rebellen, zozeer haten ze het regime, en de oligarchen die achter dat regime zitten, in Kiev.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 05:53   #92
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doeme80 Bekijk bericht
Ben jij achterlijk? Verhofstadt wil net een sterker Europa met een Europees leger. Dan zouden we hier kunnen ingrijpen.
De nationalisten willen net alles rond de kerktoren houden.
Zeg, dat mislukt Napoleonneke kan zijn oorlogszucht dan eens op zijne playstation uitleven he. Geen reden om oorlog gaan te voeren voor dingen die ons geen direct voordeel opbrengen. Reden te meer om geen Europees leger te hebben.

Ik ben er op militair vlak voorstander van van verschillende naties enkel met kernwapens uit te rusten, en voor de rest een heel kleine, maar professionele interventiemacht om ergens een lokaal probleempje op te lossen. Ofwel is het dus lokaal en kleinschalig, ofwel is het de moeite om de grote kloppers boven te halen. Alle geopolitiek daartussen is dan niet meer mogelijk, en dat is maar goed ook.

Als agressor weet je dan ook dat je maar een antwoord kan verwachten: een aantal atoombommen op uwe kop. Want ander tuig heeft de vijand dan niet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 07:38   #93
doeme80
Gouverneur
 
doeme80's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2012
Locatie: Maeseyck
Berichten: 1.010
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Met andere woorden, de imperialist uithangen en alles wat de elite in Brussel niet bevalt wegbombarderen of uit de weg ruimen. Neen dank je geef mij maar de macht van de democratische natiestaat....


Voor Belgen mag er blijkbaar idd een ''Europees leger'' komen omdat jullie zelf geen nationaal gevoel kennen. Wij Nederlanders zijn patriotten en houden van ons land en de wereld. Die imperiale VOC mentaliteit die bij Nederlanders in het bloed zitten daar kan jij alles Belg enkel maar eens aan ruiken....



De waarheid kwetst nu eenmaal. Erg voor je dat wel. Maar als je de laatste 4 jaar niet op Mars had geleefd zou je intussen wel weten dat de EU daar de boel gaan opstoken is met een versplinterd land en een burgeroorlog tot gevolg. Dat jij dat met je blauwe paardekleppen niet wil zien is dan ook mijn probleem niet!
Echt? Hoe herken je die? VOC opgericht door Antwerpenaren, gefinancierd door Zuid-Nederlanders (Belgen)
Alles wat NL is heeft het aan het Zuiden (Belgen) te danken.

Het legertje van Nederland alleen daar heeft de rest van de wereld veel respect voor he Hebben we in Srebrenica gezien wat een hevige patriotten daar gevochten hebben.

Dat jij niet snapt dat we als 1 Super Europa moeten optreden is een gevoel gevoed door angst, onzekerheid en waarschijnlijk zit je met persoonlijke frustraties.
doeme80 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 07:40   #94
doeme80
Gouverneur
 
doeme80's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2012
Locatie: Maeseyck
Berichten: 1.010
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zeg, dat mislukt Napoleonneke kan zijn oorlogszucht dan eens op zijne playstation uitleven he. Geen reden om oorlog gaan te voeren voor dingen die ons geen direct voordeel opbrengen. Reden te meer om geen Europees leger te hebben.

Ik ben er op militair vlak voorstander van van verschillende naties enkel met kernwapens uit te rusten, en voor de rest een heel kleine, maar professionele interventiemacht om ergens een lokaal probleempje op te lossen. Ofwel is het dus lokaal en kleinschalig, ofwel is het de moeite om de grote kloppers boven te halen. Alle geopolitiek daartussen is dan niet meer mogelijk, en dat is maar goed ook.

Als agressor weet je dan ook dat je maar een antwoord kan verwachten: een aantal atoombommen op uwe kop. Want ander tuig heeft de vijand dan niet.
Waarom heb je bang om groot en sterk te worden?
doeme80 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 07:49   #95
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Jij weet niets van Oekraïne, ik ben er al verschillende keren geweest
Ji bent al op veel plaatsen verschillende keren geweest.

En toevallig altijd op plaatsen waar dan later revoluties plaatsvinden.

Pas op, ik zeg niet dat je liegt hee. Maar ik vraag je af of jij daar die revoluties niet gaat voorbereiden.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 07:58   #96
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doeme80 Bekijk bericht
Waarom heb je bang om groot en sterk te worden?
Omdat JE niet "groot en sterk" wordt, maar omdat JE dan macht geeft aan een kleine kliek om met JOUW middelen (belastingen) en in JOUW naam (waar je verder niks over te zeggen hebt) de grootheidswaanzinnige onnozelaar gaan uit te hangen. En dat JIJ daar dan de gevolgen en de brokken mag van dragen.

Het is de essentie zelf van "staat". Dat is sinds de oudheid nog niet veranderd. De koningen en keizers beschikken, het volk werkt en gaat op het slagveld creveren. En het standbeeld komt er voor de koning of de keizer. De titels zijn veranderd, de mandaten hebben nu een eindige duur, en de manier om de koning of de keizer aan te duiden zijn wat aangepast (dat heet nu "verkiezingen"), maar het principe is hetzelfde gebleven.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 juli 2014 om 08:03.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 08:37   #97
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Vooralsnog weten we nog steeds niet zeker wie dat gedaan heeft/hebben, en 't is nog maar de vraag of we dat ooit zullen (mogen) weten.
Dat is natuurlijk zowat het belangrijkste wat erover te zeggen valt.

En wel juist omdat zovelen onmiddellijk de 'schuldigen' konden aanwijzen. Wat die politici en journalisten doen, is je reinste ophitsing. Het zijn oorlogsstokers.

Ten eerste ligt daarbij de vraag voor de hand of degenen die meteen van Poetin en de Oost-Oekraïners onze vijand willen maken, of degenen die hen manipuleren, niet ook de ramp zelf hebben gemanipuleerd of uitgelokt.

Ten tweede hoeven we die vraag niet eens te beantwoorden om te weten wat ze nú al doen, voordat de vragen beantwoord zijn: oorlog stoken. Als we in hun logica trappen, krijgen we straks geen driehonderd doden, maar driehonderdduizend of nog veel meer. Poetin mag wat mij betreft de duivel zelve zijn, hij heeft olie op de golven gegooid en ertoe opgeroepen, de ramp niet politiek te misbruiken, onderzoek af te wachten enz. (Merkel ook overigens). Dat is het redelijke, vredelievende, op samenwerking gerichte standpunt.

Waarom kan dat niet ook het onze zijn? Moeten wij de VS, die al 46 of 47 jaar lang het privilège exorbitant genieten om in de hele wereld te gaan shoppen met dollars die alleen maar door gewelddreiging zijn gedekt, de gevolgen van hun roofzuchtige monetair beleid blijven helpen besparen?

De reguliere media manipuleren ons; moeten wij de machthebbers dan ook op een forum als dit, waar wat meer vrijheid bestaat, nog eens een duwtje in de rug komen geven?
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 22 juli 2014 om 08:39.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 09:21   #98
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doeme80 Bekijk bericht
Waarom heb je bang om groot en sterk te worden?
Als je angst bent of bang hebt, moet je misschien eerst nog wat boterhammetjes eten.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 13:40   #99
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ji bent al op veel plaatsen verschillende keren geweest.

En toevallig altijd op plaatsen waar dan later revoluties plaatsvinden.

Pas op, ik zeg niet dat je liegt hee. Maar ik vraag je af of jij daar die revoluties niet gaat voorbereiden.
Dat is toeval, maar ik kom graag in landen en regio's die op politiek vlak interessant zijn, zoals Zuid-Ossetië, Nagorno-Karabach, etc.
Als het daar enigszins gekalmeerd is ga ik zeker eens Donetsk bezoeken.
Het enige dat ik nu kan doen om de rebellen te steunen is veel kabaal maken op sociale media en de westerse leugens doorprikken.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 13:44   #100
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
...
Het enige dat ik nu kan doen om de rebellen te steunen ....
Jij steunt dus openlijk de massamoordenaars die net een vliegtuig met 300 onschuldige burgers hebben neergeknald?
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be