Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 maart 2003, 10:15   #81
Jean Pierre van Rossem
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 maart 2003
Berichten: 80
Standaard

God, nu nog die kwiestenbiebel. Antoontje van 't zevende knoopsgat, ik wacht nog altijd op één zinnig woord kritiek van je. Ik weet wel dat je daar in je gebetoneerde geborneerdheid helemaal niet toe in staat bent, maar ik wacht nog steeds. In jouw geval is dat uiteraard een wachten op Godot.

JPVR
Jean Pierre van Rossem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 10:22   #82
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Jouw diarree van idiotie is geen waardevol kritiek waard.

Wie als uitgangspunt een platte anti-amerikanisme en antisemitisme gebuikt (en dat doe je), is nog minder interessant dan iemand die de domste nazitheroieën verdedigt.

De anti-kapitalistische en anti-zionistische clichés in jouw teksten maken die teksten gewoon waardeloos.

Daarom krijg je zo weinig reactie.

Jij denkt dat het komt omdat je slimmer bent dan de rest. Maar dat denken de meeste gelimiteerde hersenen. Hoe kunnen ze weten dat ze dom zijn.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 10:24   #83
Pascal L.
Gouverneur
 
Geregistreerd: 18 maart 2003
Berichten: 1.033
Standaard

Ten eerste zou ik het apprecieren dat ge mij gene zeveraar noemt. Ge zegt:"Zeg me eens welke Amerikaan die bankiers als machthebbers heeft verkozen? ". Ik veronderstel dat dat uw herformulering is van mijn uitspraak dat het amerikaanse systeem expliciet meer macht geeft aan succesvollen dan aan succeslozen. Zoals ge misschien wel (of misschien ook niet weet) is de lobby-structuur in de VS geen accident. Het was, en aangezien gij mij wat boeken aanraadt zal ik voor u hetzelfde doen, inderdaad zo opgezet om wie meer succes boekt in het prive-leven meer inspraak te geven in het publieke leven zoals uitgezet in the Federalist Papers (dat zijn de debatten van de Founding Fathers). En dat is zo stom nog niet aangezien er reden is om te geloven dat er een betere kans is dat mensen die goed hun eigen zaken kunnen beheren, misschien ook beter de publieke zaken zullen kunnen beheren, dan iemand die geen enkele ervaring heeft of totaal gefaald heeft, of gefoefeld heeft, JPVR. Dat het in de praktijk niet altijd perfect loopt is jammer maar gewoon een feit van het leven. Goed, misschien moet ik Wittgenstein lezen maar beloof me dan wel dat ge 'de Protocollen' voor een paar dagen op uw slaapkastje laat liggen.
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 10:28   #84
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.
En dat is zo stom nog niet aangezien er reden is om te geloven dat er een betere kans is dat mensen die goed hun eigen zaken kunnen beheren, misschien ook beter de publieke zaken zullen kunnen beheren, dan iemand die geen enkele ervaring heeft of totaal gefaald heeft, of gefoefeld heeft, JPVR.
Die laatste drie woorden geven ook de reden aan waarom JPVR dat systeem niet goed vindt.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 10:58   #85
Jean Pierre van Rossem
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 maart 2003
Berichten: 80
Standaard

Op dit forum zit ergens ene Antoon, volgens mij een puber die pal achter het Vlaams Blok staat. Gebrainwasht door de Amerikaanse massacultuur van waardenloze consumptierommel loopt hij al wat Amerikaans is achterna. Zijn eerste erectie - enfin, wat daarvoor moest doorgaan - kreeg hij toen hij op de buis de bommen boven Bagdad zag neervallen. Voor de gelegenheid loopt deze strontbruine jongen ook bij wijze van uitzondering Tony Blair achterna. Pacifisten vergelijkt hij met Nazi's (wat genoegzaam bewijst wat een leeghoods hij is). Al zijn bijdragen zijn het gedachteloos herkauwen van plattitudes. Zijn meerwaarde voor dit forum is nihil. Zijn racistische ingesteldheid druipt ervan af (b.v. in dat debiele Arafat artikel). Als ik hem zeg even uit te leggen waarom hij mij de dorpsidioot van Vlaanderen noemt en dat met enige argumentatie te onderlijnen komt hij af met het verweer dat hij zulke domme teksten niet leest. Tja, dat is uiteraard een prachtige kritiek in de stijl van "Dit boek is slecht, daarom heb ik het niet gelezen! Waarom het slecht is? Dat zei ik toch, omdat ik het niet gelezen heb". Meer valt er over de puber Antoon en zijn geslachtsmoeilijkheden allicht niet te vertellen. Arm Vlaams Blok dat het van zulke perverse sukkels moet hebben.

JPVR
Jean Pierre van Rossem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 11:04   #86
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Wie als uitgangspunt een platte anti-amerikanisme en antisemitisme gebuikt (en dat doe je), is nog minder interessant dan iemand die de domste nazitheroieën verdedigt.
Ik vrees, Antoon, dat jij bij de minste kritiek op Joden en/of Zionisten, op uiterst politiek correcte wijze op je achterpoten gaat staan en meehuilt met de wolven in het bos.
Probeer liever eens objectief te staan tegenover wat er werkelijk in JPVR's tekst aan het begin van deze thread staat.
Indien een bepaalde groep (bankiers, (wapen)industriëlen, ongeacht afkomst of oorsprong) in de fout gaat, oorlogen ontketent, conflicten bestendigt om puur economische motieven, dan mag dat gezegd worden, ongeacht en los van de onheuse behandelingen die ze zelf in de loop der geschiedenis ondergingen.
België heeft trouwens ook de intentie om achter Sharons vodden aan te zitten, en dat zal wel zijn reden hebben zeker? Of ruik je ook hier een anti-joods complot?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 11:05   #87
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Amerika is op wereldvlak een speler zoals een andere, uiteindelijk kiest iedereen voor zijn of haar eigenbelang. Het stadsstaatje België is toch ook mede-verantwoordelijk voor de uitvoer van nucleare kennis en materiaal aan Pakistan die hierdoor de zoveelste kernmacht werd, de misdaden gepleegd in Afrika, de verspreiding van hoogtechnologische handwapens en noem maar op... Dus wie zijn wij om kritiek te leveren?
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 11:10   #88
Pascal L.
Gouverneur
 
Geregistreerd: 18 maart 2003
Berichten: 1.033
Standaard

Citaat:
België heeft trouwens ook de intentie om achter Sharons vodden aan te zitten, en dat zal wel zijn reden hebben zeker?
Belgie heeft zich ongewoonlijk belachelijk te maken door als enige in de wereld universele jurisdictie uit te vaardigen. Zelfs het International Criminal Court heeft geen retroactieve jurisdictie voor het opgericht was. Ik denk niet dat u beseft hoe laag men in de wereld-opinie valt als men met een falende rechtspraak in eigen land dan maar gaat proberen de wereld-rechter te spelen ...'T zal lachen worden nu ook een zaak is aangespant tegen Bush Sr. Ik denk dat Belgie zelf de gevolgen zal ondervinden, maar het zal niet onverdiend zijn.
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 11:16   #89
Jean Pierre van Rossem
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 maart 2003
Berichten: 80
Standaard

Helemaal niet, Amerika is GEEN speler als een ander. In Amerika werkt de democratie niet. Het maakt weinig uit wie democratisch verkozen is, de Amerikaanse power elite stoelt op overwegend Joodse bankiers, captains of industry, gewezen generaals die in de wapenhandel terecht kwamen en een dun laagje politici. De fameuze speltheorie, die Oskar Morgenstern ontwikkelde m.b.t. oorlogen past gewoon niet op een land als Amerika. En laten we ophouden te jammeren dat we er allemaal toch niets kunnen aan verhelpen. We kunnen op zijn minst ijveren voor een wereldorde waarin één Superstaat niet op illegale manier oorlog kan voeren. Dat alles impliceert niet dat ik ook maar op één punt de meningen van een dictator als Saddam Hussein zou goedkeuren. Maar ik weiger als de eerste de beste imbeciel achter de Amerikanen aan te hollen. Ze denken altijd weer maar aan één ding: hun EIGENBELANG.

JPVR
Jean Pierre van Rossem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 11:18   #90
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Wie als uitgangspunt een platte anti-amerikanisme en antisemitisme gebuikt (en dat doe je), is nog minder interessant dan iemand die de domste nazitheroieën verdedigt.
Ik vrees, Antoon, dat jij bij de minste kritiek op Joden en/of Zionisten, op uiterst politiek correcte wijze op je achterpoten gaat staan en meehuilt met de wolven in het bos.
Probeer liever eens objectief te staan tegenover wat er werkelijk in JPVR's tekst aan het begin van deze thread staat.
Indien een bepaalde groep (bankiers, (wapen)industriëlen, ongeacht afkomst of oorsprong) in de fout gaat, oorlogen ontketent, conflicten bestendigt om puur economische motieven, dan mag dat gezegd worden, ongeacht en los van de onheuse behandelingen die ze zelf in de loop der geschiedenis ondergingen.
België heeft trouwens ook de intentie om achter Sharons vodden aan te zitten, en dat zal wel zijn reden hebben zeker? Of ruik je ook hier een anti-joods complot?
Wel Superstaaf, laat mij het volgende even duidelijk maken:

1. Ik ben tegen de genocidewet omdat nu blijkt dat bevriende staatshoofden zoals die van Amerika en Israel worden geviseerd, terwijl de echte bloeddorstige dictators en terroristen niet aangeklaagd worden. Of zo'n aanklacht tegen Sharon een anti-Joods complot is? Dat denk ik niet.

2. Er mag zeker kritiek worden geleverd op de oorlog tegen Irak en de politiek van Bush in het algemeen. Maar de zionistische complottheorieën van leeghoofd en fraudeur JPVR zijn niet geloofwaardig en zijn ook doorgestoken kaart. Ik walg van dat soort antisemieten.

3. Ik kan de politiek van Israel en Amerika niet altijd goedpraten, maar wel voor een stuk volgen. De tegenpartijen zijn erger en moeten bestreden worden. Dat gaan wij hier in Europa, spijtig genoeg, ook nog voelen. Wij hebben het alleen nog niet door.

3. Die JPVR scheldt elke tegenspreker de huid vol, daarom laat ik hier duidelijk blijken dat die man de eerste is die scheldwoorden aan zijn kop verdient.

JPVR, ter verduidelijking, ik ben ouder dan jij, en het grootste verschil tussen jou en ik is dat ik nooit heb gefraudeerd of gestolen, en dat ik geen recidivist ben.

Wel een eerlijke Vlaming die belasting betaalt en die van zijn land houdt.

Verder heb ik reeds dikwijls geschreven dat ik nooit op het Vlaams Blok heb gestemd of ga stemmen. Maar jij leest ook niet wat jouw niet uitkomt.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 11:23   #91
Jean Pierre van Rossem
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 maart 2003
Berichten: 80
Standaard

Och gottekes toch, de overbejaarde intellectueel impotente Antoon met het inzicht van een puber, gaat een keer wat vertellen: tot meer dan persoonlijke kritiek is hij niet in staat. Mag ik er deze gepensioneerde duivenmelker aan herinneren dat ik door het Hof van Straatsburg vrijgepleit ben? In elk geval kan Antoon de Boon zijn racistische ingesteldheid niet onder stoelen of banken steken. Dat hij mijn teksten niet leest? Tja, kan ik eraan doen dat hij geen gebenedijd woord Engels verstaat, deze overbejaarde hoer in het kozijn van het Amerikaanse grootkapitaal?

JPVR
Jean Pierre van Rossem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 21:38   #92
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Jouw diarree van idiotie is geen waardevol kritiek waard.

Wie als uitgangspunt een platte anti-amerikanisme en antisemitisme gebuikt (en dat doe je), is nog minder interessant dan iemand die de domste nazitheroieën verdedigt.

De anti-kapitalistische en anti-zionistische clichés in jouw teksten maken die teksten gewoon waardeloos.

Daarom krijg je zo weinig reactie.

Jij denkt dat het komt omdat je slimmer bent dan de rest. Maar dat denken de meeste gelimiteerde hersenen. Hoe kunnen ze weten dat ze dom zijn.
Aangezien je JP een dorpsidioot vind, ga ik ervan uit dat je jezelf bij de intellectuelen vind horen. Ik ga er dus ook even vanuit dat je een beetje op de hoogte bent van het internationaal recht. Als lid van de VN heb je NOOIT het recht om een ander regime op eigen houtje te verwijderen. Heb je problemen met een bepaald land, dan klop je aan bij de VN. M.a.w., de VS is in overtreding tegen één van de grondbeginselen van de VN. Trouwens, al voor 11/9 heeft de Bush-administratie internationale akkoorden éénzijdig verbroken. Ik ben geen anti-Amerikaan, maar hoe kan je nu in hemelsnaam nog voor Bush zijn? Als er ergens ter wereld een VN resolutie niet wordt nageleefd schreeuwen ze moord en brand.
Terwijl Israël geen enkele resolutie hoeft na te leven, en de VS zelf het één na het ander internationaal verdrag aan z'n laars lapt. Zijn dit allemaal dingen die u ontgaan, of wat?
Er zijn in het verleden al een paar idioten president van de VS geweest, maar Bush jr. slaat werkelijk alles.
Dus, iemand die een ernstige poging doet om iets duidelijk te maken uitschelden voor dorpsidioot en tegelijkertijd de grootse idioot ter wereld nalopen, getuigt ook niet echt van bijster veel intelligentie.
Tot slot. Als ik iemand z'n bewering afdoe als nonsens of onzin, of erger, als leugen, dan plaats ik daar een tegenargument bij.
U nooit. Iemands mening bestempelen als dom of onjuist is makkelijk ja.
Een zinvol tegenargument plaatsen is al wat moelijker. Misschien toch maar eens doen, Antoon. Het zou je credibiliteit tenminste een beetje verhogen.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 21:56   #93
Jean Pierre van Rossem
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 maart 2003
Berichten: 80
Standaard

Ik constateer dat het grootste deel van de forumbezoekers dat het optreden van Bush en zijn power elite goedkeurt bestaat uit een bizzar allegaartje van rechtse tot extreem-rechtse Vlaams-Nationalisten dat om één of andere reden Ariel Sharon en zijn moordenaarsbende een warm hart toedraagt. Ook nog maar durven aanhalen dat Amerikaans-Joodse bankiers en Amerikaans-Joodse wapenfabrikanten oververtegenwoordigd zijn binnen de Amerikaanse power elite - wat een objectieve vaststelling is - wordt direct als anti-semitisme van de hand gedaan. Het is dan wel merkwaardig dat die leden van de power elite een reeks Amerikaanse oorlogen gepland heeft tegen uitgerekend de vijanden van Israël, nl. Irak, Iran en Indonesië. Dat ze hun plannen er kunnen doordrukken komtomdat de politieke vleugel van de power elite bestaat uit een beperkt aantal figuren, w.o. Colin Powell, die bekend staan om hun goede relaties met de Civilian Militarists. Daarbij storen ze zich niet langer aan internationale afspraken binnen het UNO Charter en doen ze zich voor als de redders van de hele wereld. In werkelijkheid dienen ze uitsluitend (a) de economische belangen van de Amerikaanse corporations en (b) de militair-strategische belangen van Israël. Sharon en zijn kliek zullen wel de laatsten zijn om dit laatste tegen te spreken!

JPVR
Jean Pierre van Rossem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 23:24   #94
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Aan jullie gescheld te zien (lezen) zijn jullie waarschijnlijk allemaal pubers.
Te veel Brusselmans gelezen?
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 23:37   #95
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Aan jullie gescheld te zien (lezen) zijn jullie waarschijnlijk allemaal pubers.
Te veel Brusselmans gelezen?
Als je problemen hebt met een polemische pen, dan ontgaat je ook een groot gedeelte van de fijnste literatuur die er bestaat.
Hermans, Brandt-Corstius, e.v.a.
Laat je toch zo vlug niet in de gordijnen jagen!
Geniet ervan wanneer iemand wild om zich heen schopt.
Het is gewoon een (ietwat vreemde) kunstvorm.
Verwijten kan niet bijten.
Als we slaan, is 't rap gedaan.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 23:45   #96
Jean Pierre van Rossem
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 maart 2003
Berichten: 80
Standaard

Superstaaf, betrap ik jou - die mij een gemis aan culturele achtergrond verweet - daar niet op een paar serieuze gaten in jouw cultuur. Naast "Mandarijnen op Zwavelzuur" van W-F Hermans hebben we nog pareltjes van polemische literatuur, te beginnen bij Willem Kloos en Edgar du Perron, uitlopend over Julien Weverbergh (Bokboek), Hedwig Speliers (Ik heb altijd gelijk), Jacq. F. Vogelaar, Armando, en ga zo maar door. Polemiek is voor mij het hoogste in de schrijfkunst, maar uiteraard niet besteed aan wie intellectuele mobiliteit mist.

JPVR
Jean Pierre van Rossem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 23:56   #97
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean Pierre van Rossem
maar uiteraard niet besteed aan wie intellectuele mobiliteit mist.

JPVR
Of iemand die geen tijd heeft om die dingen te lezen omdat hij iets beters te doen heeft zoals zijn boterham verdienen.

Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 23:58   #98
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Geniet ervan wanneer iemand wild om zich heen schopt.
Ik geniet daar zeer zeker van.
Schop maar.
Maar niet naar mij
Want dan doe ik mee
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2003, 00:07   #99
Jean Pierre van Rossem
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 maart 2003
Berichten: 80
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter

Of iemand die geen tijd heeft om die dingen te lezen omdat hij iets beters te doen heeft zoals zijn boterham verdienen.

Kom nou, we kennen dat van dat boterham verdienen, alsof intellectuelen ook geen negen uur per dag zouden moeten werken. Het verschil is wel dat ze na hun dagtaak geen uren naar die stomme tv zitten te kijken, maar hun tijd wel besteden aan lezen, lezen en nog eens lezen. In de tijd dat ik met Luk Alloo nog meewerkte aan die idiote tv programma's heb ik er NOOIT één van zelf bekeken. VTM & Cie zijn aan mij zeker niet besteed. Dus niet staan jammeren mijn beste Boskabouter!
Jean Pierre van Rossem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2003, 00:09   #100
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean Pierre van Rossem
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter

Of iemand die geen tijd heeft om die dingen te lezen omdat hij iets beters te doen heeft zoals zijn boterham verdienen.

Kom nou, we kennen dat van dat boterham verdienen, alsof intellectuelen ook geen negen uur per dag zouden moeten werken. Het verschil is wel dat ze na hun dagtaak geen uren naar die stomme tv zitten te kijken, maar hun tijd wel besteden aan lezen, lezen en nog eens lezen. In de tijd dat ik met Luk Alloo nog meewerkte aan die idiote tv programma's heb ik er NOOIT één van zelf bekeken. VTM & Cie zijn aan mij zeker niet besteed. Dus niet staan jammeren mijn beste Boskabouter!
Boskabouters zijn zelfstandigen.
Moet ik er een tekening bijmaken?
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be