Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 september 2022, 10:08   #81
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

"Zo mag een moderne houtkachel wettelijk maximaal 40 milligram fijn stof per kubieke meter uitstoten."

Hoeveel mag een uitslaande bos/auto/woning/vuilnisbelt/industrie brand eigenlijk wettelijk uitstoten?
Wat zijn de uitstootnormen bij gewapende conflicten?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2022, 10:19   #82
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

5200 ton
In het blad Earth & Planetary Science Letters schrijven ze dat het op jaarbasis naar schatting om zo’n 5200 ton stof gaat. En daarmee is het interplanetaire stof de grootste bron van buitenaards materiaal op onze planeet.

https://scientias.nl/er-valt-elk-jaa...stof-op-aarde/

Tel daarbij alle aardse stof verwekkers zoals zee, bos, huidcellen en what ever en de groenen zijn zo zot als een draaideur.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 17 september 2022 om 10:21.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2022, 10:29   #83
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dan gas?

Zoals bij sigarettenrook, heel gezond.


Je ziet het zelfs niet als je blind bent.

Als de buurman stookt kun je de was buiten al niet laten drogen, want dan kun je ze opnieuw wassen.

Enkele meldingen - van een paar weken in 2019 - via:
Tenzij je achterlijk bent stook je niet in de zomer en hang je geen was buiten in de winter.

Allicht een tesla minded achterlijke groene die uw artikels schrijft.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2022, 15:45   #84
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hij heeft wel gelijk. Kolen mag niet meer, mazout mag niet meer opnieuw eens dat uw mazoutketel versleten is. Wat mag dan nog? Wel, een warmwaterpomp of gas. Dat kost stukken van mensen.

En wat zeggen dan velen? Zual Demir kan de pot op, ik koop een houtkachel of pellets (ook duur geworden). Vervuiling of niet. Ik wil we me kunnen verwarmen met een minimum aan kosten.

Al deze politiekers zoals Demir zijn wereldvreemd. Met hun riante wedde weten ze niet meer wat er leeft in vele lagen van de bevolking. In ieder geval ik zal zo lang mogelijk op mazout stoken. Ik heb die installatie en koop er desnoods een nieuwe mazoutketel. Zuhal of niet. En als ik de ketel hier niet meer kan kopen dan ga ik naar Duitsland er eentje kopen. Wat wereldvreemde Zuhal van de NVA er ook moge over denken.
Ach doe maar, beste Oosten.
Eén mazoutketel meer die toch overblijft, zal het verschil amper beinvloeden.

Zorg wel dat eventuele groene buren je niet klikken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2022, 16:01   #85
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De verantwoordelijke voor houtkachels is Z. Demir.
Neenee, Verafstoot en de toenmalige groenen.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2022, 17:00   #86
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hij heeft wel gelijk. Kolen mag niet meer, mazout mag niet meer opnieuw eens dat uw mazoutketel versleten is. Wat mag dan nog? Wel, een warmwaterpomp of gas. Dat kost stukken van mensen.

En wat zeggen dan velen? Zual Demir kan de pot op, ik koop een houtkachel of pellets (ook duur geworden). Vervuiling of niet. Ik wil we me kunnen verwarmen met een minimum aan kosten.

Al deze politiekers zoals Demir zijn wereldvreemd. Met hun riante wedde weten ze niet meer wat er leeft in vele lagen van de bevolking. In ieder geval ik zal zo lang mogelijk op mazout stoken. Ik heb die installatie en koop er desnoods een nieuwe mazoutketel. Zuhal of niet. En als ik de ketel hier niet meer kan kopen dan ga ik naar Duitsland er eentje kopen. Wat wereldvreemde Zuhal van de NVA er ook moge over denken.
Wallonië is ver genoeg, daar mag het wel nog.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2022, 18:53   #87
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De verantwoordelijke voor houtkachels is Z. Demir.



Goed geprobeerd. Maar het feit dat men houtkachels aansteekt komt doordat elektriciteit en gas zo duur zijn en daar kan Demir maar een weinig aan veranderen. De hoge prijzen komen door de 'groene' keuze voor 100% 'hernieuwbaar' en groen gas, de paarsblauwroodgroene wet op de kernuitstap en de oorlog in Oekraïne.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2022, 18:55   #88
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Gezellig een blokje in kachel en weten dat dure aardgas ligt te drukken tegen mijn dichtgedraaide kraan. Goed gevoel!!

Laatst gewijzigd door Deo : 17 september 2022 om 18:56.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2022, 18:57   #89
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht



Goed geprobeerd. Maar het feit dat men houtkachels aansteekt komt doordat elektriciteit en gas zo duur zijn en daar kan Demir maar een weinig aan veranderen.
Al van Ventilus gehoord?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2022, 19:04   #90
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hout verbranden is wel co2 neutraal, dat wel.
Maar wat ge er allemaal van andere dingen mee in de lucht pompt, ALS ge slecht op huishoudelijk vlak bezig zijt, da's niet zo gezond.
Die moderne houtkachels zijn beter, maar ... tegelijk ook wel erg duur. Dus niet zo vaak te vinden in huizen waar slechts beperkte huishoudelijke budgetten beschikbaar zijn.
Is dat zo ? Het feit dat men aan de oerbossen zit geeft aan dat men meer verbrandt dan men groeit. Van ongeveer 20% van het brandhout is geweten dat het uit oerbossen komt en van net geen 15% van het brandhout weet men niet vanwaar het afkomstig is. Het verbranden van dat 'hernieuwbaar' hout zorgt ook voor hogere houtprijzen in de bouw waardoor men weer naar fossiele of artificiële vervangers grijpt.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2022, 19:15   #91
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

https://youtu.be/NK3O6GBr4Ho
Zeer goedkope brandstof, Graspellets
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2022, 19:22   #92
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En ja, iedereen moet zuiniger gaan leven.
Kortom, vanaf nu is het achteruitgang. En dat, terwijl het volstaat om gewoon het gros van de wereld af te maken en hun resources aan te slaan.

Wie wil er nu een toekomst waar men minder zal hebben dan in 't verleden ? Dan is het toch beter om de wereld op te blazen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2022, 19:23   #93
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hout verbranden is wel co2 neutraal, dat wel.
Op lange termijn, bij constante bebossing, ja. Maar het wil dus zeggen dat alle gelul over "plant een boom voor de planeet" ook zever is he. Als het neutraal is in 1 richting, dan ook in de andere.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2022, 19:23   #94
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Al van Ventilus gehoord?
Ja. Het feit dat die hoogspanningslijn er nog niet is niets doet aan de prijzen van vandaag. In tegendeel ze zal die duurder maken want de kosten zijn enorm, het is een grote subsidie voor windmolens. Die lijn dient in eerste instantie voor de vermazing van het net, niet voor het aanbrengen van nieuwe elektriciteit. Het nieuwe windmolenpark dat er ooit op aangesloten gaat worden is nog niet gebouwd en met het Engelse net is er al een verbinding. Als men ooit de moed gaat vinden om eerlijk te berekenen hoeveel de meerkost van 'hernieuwbare' energie zal zijn geweest in vergelijking met de bouw van kerncentrales gaan er vele mensen hartaanvallen krijgen vrees ik.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2022, 19:24   #95
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Al van Ventilus gehoord?
Ventilus was destijds niet nodig, om West Vlaanderen van stroom te voorzien he. Ventilus is gewoon een technische pleister op de zever van de kernuitstap, en de waanzinnigheid van fluctuerende windmolen stroom van de noordzee.

Trouwens, mocht Ventilus er komen, zal het pas vanaf 2030 zijn, dat heeft dus niks te maken met de huidige problemen die enkel maar van de kernuitstap komen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 september 2022 om 19:25.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2022, 20:28   #96
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Gezellig een blokje in kachel en weten dat dure aardgas ligt te drukken tegen mijn dichtgedraaide kraan. Goed gevoel!!
Post van de dag!

Ik ben al lekker aant stoken
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 17 september 2022 om 20:30.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2022, 20:48   #97
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ja. Het feit dat die hoogspanningslijn er nog niet is niets doet aan de prijzen van vandaag. In tegendeel ze zal die duurder maken want de kosten zijn enorm, het is een grote subsidie voor windmolens. Die lijn dient in eerste instantie voor de vermazing van het net, niet voor het aanbrengen van nieuwe elektriciteit. Het nieuwe windmolenpark dat er ooit op aangesloten gaat worden is nog niet gebouwd en met het Engelse net is er al een verbinding. Als men ooit de moed gaat vinden om eerlijk te berekenen hoeveel de meerkost van 'hernieuwbare' energie zal zijn geweest in vergelijking met de bouw van kerncentrales gaan er vele mensen hartaanvallen krijgen vrees ik.
Dus jij denkt echt dat nieuwe kerncentrales goedkoper zijn? Bron?

Hier een vergelijk van 2 rapporten:

https://www.change.inc/energie/kerne...nclusies-34753

Detail:
Citaat:
https://www.nvde.nl/wp-content/uploa...574.1663443181

Vergelijking van twee rapporten over de kosten van nucleaire en zon- & windstroom in het Nederlandse energiesysteem, die Minister Wiebes in april en september 2020 naar de Tweede Kamer heeft gestuurd
En wie is die Oostenrijkse ENCO eigenlijk? Aha wij van kerncentrale-eend Nederland...

Citaat:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach....google.com%2F

Onafhankelijk onderzoek pro-kernenergie blijkt van oud-directeur Borssele
Een van de auteurs van het rapport van adviesbureau Enco, dat onlangs kernenergie aanprees als goedkoper dan wind- of zonnestroom, is een voormalig directeur van de kerncentrale Borssele.

Gerard Reijn
23 oktober 2020

Het Enco-rapport dat op 23 september werd gepubliceerd door het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat bevatte geen enkele naam van een auteur. Alleen de naam van het Oostenrijkse consultancy-bureau Enco stond erop. Pas bij navraag bij Enco meldde zich Bojan Tomic, die schrijft ‘een van de auteurs’ te zijn die het rapport ‘afwerkte’. Ook Tomic bleek nauw betrokken bij de kerncentrale van Borssele. Hij is al zeker twaalf jaar lid van de ‘Commissie Benchmarking’, een commissie die elke vijf jaar onderzoekt of Borssele nog wel tot de veiligste kerncentrales ter wereld behoort.

Laatst gewijzigd door Micele : 17 september 2022 om 20:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2024, 08:24   #98
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

De vakbonden verbranden al een hele week paletten in Oelegem. Rood is het nieuwe groen ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2024, 09:16   #99
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
- globaal gezien is industriele biomassaverbranding af te raden als de biomassa zelf niet milieuvriendelijk geproduceerd wordt.
Hoe doe je dat eigenlijk, biomassa 'niet milieuvriendelijk' produceren?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 19:51   #100
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Hoe doe je dat eigenlijk, biomassa 'niet milieuvriendelijk' produceren?
Monocultuur, oerbossen omleggen en/of de biomassa de wereld rond transporteren.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 2 maart 2024 om 19:53.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be