Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juni 2020, 09:22   #21
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Op 25 april heb ik 'n voorraad mondmaskers gekocht op internet bij Amazon. Eerst lieten ze mij weten dat ze gingen leveren op 26 mei of vroeger. Op 26 mei 's avonds kreeg ik dan bericht dat ze afgelopen vrijdag of vroeger zouden komen leveren. Nu laten ze me weten dat mijn pakket mogelijk is zoek geraakt. Nu weet ik niet wat er juist gebeurd is. Heeft iemand mijn mondmaskers gestolen? Ik weet het niet. Ik dacht eerst dat de chauffeur misschien was ziekgevallen of dat hun busje misschien in panne was gevallen, maar nu begin ik te vrezen dat iemand mijn mondmaskers gestolen heeft, maar zeker weet ik dat natuurlijk niet.
Dat heb je met Amazon...
Ben je verwonderd ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 09:30   #22
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat wilt ge dan ook ? Een bekende TV ster heeft rondgebazuind dat het tot niks dient !

Er zijn plekken waar maskers wel serieus helpen tegen ziek worden, en openbaar vervoer is er daar een van. In feite was dat waarschijnlijk het ENIGE wat men had moeten doen. Vooral in rusthuizen.
Het is heel raar, toen ze moeilijk te vinden waren begon je vrij veel mensen met mondmaskers te zijn. Nu ze overal volop te krijgen zijn (ik heb er trouwens ook eentje van de gemeente gekregen) weer veel minder.

Ze zijn trouwens hoofdzakelijk nuttig op plaatsen waar er veel volk kort bij mekaar loopt. Op straat hebben ze weinig nut tenzij je zelf besmet bent.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 10:12   #23
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Op 25 april heb ik 'n voorraad mondmaskers gekocht op internet bij Amazon. Eerst lieten ze mij weten dat ze gingen leveren op 26 mei of vroeger. Op 26 mei 's avonds kreeg ik dan bericht dat ze afgelopen vrijdag of vroeger zouden komen leveren. Nu laten ze me weten dat mijn pakket mogelijk is zoek geraakt. Nu weet ik niet wat er juist gebeurd is. Heeft iemand mijn mondmaskers gestolen? Ik weet het niet. Ik dacht eerst dat de chauffeur misschien was ziekgevallen of dat hun busje misschien in panne was gevallen, maar nu begin ik te vrezen dat iemand mijn mondmaskers gestolen heeft, maar zeker weet ik dat natuurlijk niet.
Dat pakje hebben ze gewoon aan een verkeerd adres geleverd.
Als ze aan de deur bellen, en niemand reageert, wordt het pakje gewoon voor de voordeur geplaatst.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 10:16   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat pakje hebben ze gewoon aan een verkeerd adres geleverd.
Als ze aan de deur bellen, en niemand reageert, wordt het pakje gewoon voor de voordeur geplaatst.
Ja, dat komt met die nieuwe regels van contactloos leveren. Maar men doet er niet moeilijk over. Als het "geleverd" is gemarkeerd en je hebt het niet ontvangen, gewoon Amazon contacteren en dat komt in orde. Vaak stellen ze je voor van oftewel een nieuwe identieke bestelling, oftewel terugbetaald.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 10:29   #25
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, dat komt met die nieuwe regels van contactloos leveren. Maar men doet er niet moeilijk over. Als het "geleverd" is gemarkeerd en je hebt het niet ontvangen, gewoon Amazon contacteren en dat komt in orde. Vaak stellen ze je voor van oftewel een nieuwe identieke bestelling, oftewel terugbetaald.
Wist ik niet.
In ieder geval, er hoeft tegenwoordig niemand thuis te blijven om een pakje te ontvangen.
Wat uiteindelijk ook goed uitkomt voor de leverancier. Die hoeft geen pakjes terug mee te nemen. Die gaat naar huis met een lege camion.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 10:32   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wist ik niet.
In ieder geval, er hoeft tegenwoordig niemand thuis te blijven om een pakje te ontvangen.
Wat uiteindelijk ook goed uitkomt voor de leverancier. Die hoeft geen pakjes terug mee te nemen. Die gaat naar huis met een lege camion.
Inderdaad. Was grappig, vorige week. Mijn vrouw zat in de tuin, en plots kwam er een pak over het hek gevlogen. Ze raapt het op, en het was niet voor ons. Ze ging snel naar buiten, en wuifde naar de camion, die al aan het vertrekken was. De man stopte. Ze gaf hem het pak terug, en zegde "dit is niet voor ons".

Hij antwoorde: "ja dat weet ik, maar ik had het te laat gezien ! Het is toen ik uw pak nog in de camion zag, dat ik besefte dat ik een ander over het hek heb gegooid... "

Ze hebben dus het pak geruild, maar had ze niks gedaan, dan was die kwiebus dus ONS pak bij die andere gaan gooien
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 11:16   #27
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het heeft ook niet veel zin om in openlucht met maskers te lopen.
En nog eens anderhalve meter tussen bovenop.
Inderdaad, in open lucht, zeker met wat afstand er tussen, hebben maskers weinig zin.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 16:36   #28
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. Was grappig, vorige week. Mijn vrouw zat in de tuin, en plots kwam er een pak over het hek gevlogen. Ze raapt het op, en het was niet voor ons. Ze ging snel naar buiten, en wuifde naar de camion, die al aan het vertrekken was. De man stopte. Ze gaf hem het pak terug, en zegde "dit is niet voor ons".

Hij antwoorde: "ja dat weet ik, maar ik had het te laat gezien ! Het is toen ik uw pak nog in de camion zag, dat ik besefte dat ik een ander over het hek heb gegooid... "

Ze hebben dus het pak geruild, maar had ze niks gedaan, dan was die kwiebus dus ONS pak bij die andere gaan gooien
Conclusie: opletten wat je online bestelt.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 16:55   #29
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Amazon betaalt altijd spontaan terug als er een probleem bij levering is. Soms stellen ze het U zelfs voor als ze over datum zijn: terugbetalen of toch wachten ?

Gemakkelijk al 10 keer voorgevallen bij mij. Nooit het minste probleem gehad. In veruit de meeste gevallen komt de bestelling toe, en indien niet, hebt ge zelfs uw geld terug zonder te vragen.
Voor mij is dit de eerste keer dat ik zoiets meemaak. En dan laten ze me weten dat mijn pakket mogelijk is zoek geraakt. Dat lezen stelt me niet gerust en geeft me geen hoop.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 16:59   #30
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat heb je met Amazon...
Ben je verwonderd ???
Ik had vertrouwen in Amazon. 't Is mogelijk dat ik mijn mondmaskers toch nog ga krijgen, of misschien ga ik mijn geld terug krijgen, maar ik zit nu even in onzekerheid. Mogelijk is de chauffeur ernstig ziek gevallen en duurt dat even voordat hij weer kan rijden. Ik weet het niet.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 17:00   #31
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is heel raar, toen ze moeilijk te vinden waren begon je vrij veel mensen met mondmaskers te zijn. Nu ze overal volop te krijgen zijn (ik heb er trouwens ook eentje van de gemeente gekregen) weer veel minder.

Ze zijn trouwens hoofdzakelijk nuttig op plaatsen waar er veel volk kort bij mekaar loopt. Op straat hebben ze weinig nut tenzij je zelf besmet bent.
Momenteel heb ik er maar ééntje en dat heb ik zelf gekocht in de supermarkt.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 17:03   #32
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat pakje hebben ze gewoon aan een verkeerd adres geleverd.
Als ze aan de deur bellen, en niemand reageert, wordt het pakje gewoon voor de voordeur geplaatst.
Ik kan kijken op internet en ze laten me weten dat mijn mondmaskers mogelijk zijn zoek geraakt. Ik was al 'n beetje bang dat ze mijn mondmaksers aan het verkeerde adres ging leveren, maar volgens de informatie op internet is dat niet gebeurd.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 17:04   #33
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, dat komt met die nieuwe regels van contactloos leveren. Maar men doet er niet moeilijk over. Als het "geleverd" is gemarkeerd en je hebt het niet ontvangen, gewoon Amazon contacteren en dat komt in orde. Vaak stellen ze je voor van oftewel een nieuwe identieke bestelling, oftewel terugbetaald.
Wel, 't is niet gemarkeerd als "geleverd".
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 17:05   #34
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Ik had vertrouwen in Amazon. 't Is mogelijk dat ik mijn mondmaskers toch nog ga krijgen, of misschien ga ik mijn geld terug krijgen, maar ik zit nu even in onzekerheid. Mogelijk is de chauffeur ernstig ziek gevallen en duurt dat even voordat hij weer kan rijden. Ik weet het niet.
Kijk even bij je ‘aankopen’. Tenzij daar ‘delivered’ staat zou ik mij geen zorgen maken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 17:19   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Ik kan kijken op internet en ze laten me weten dat mijn mondmaskers mogelijk zijn zoek geraakt. Ik was al 'n beetje bang dat ze mijn mondmaksers aan het verkeerde adres ging leveren, maar volgens de informatie op internet is dat niet gebeurd.
Heb ik ook voorgehad. Ben terugbetaald. Je hebt waarschijnlijk amazon market gebruikt (ttz, niet een product van Amazon zelf, maar van iemand die via amazon zijn waar verkoopt).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 17:20   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Wel, 't is niet gemarkeerd als "geleverd".
Dan weten ze dat er een probleem is. Komt binnenkort waarschijnlijk in orde: oftewel geleverd (met vertraging), oftewel terugbetaald, oftewel een vraag of je een nieuwe levering wil.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 17:22   #37
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Ik kan kijken op internet en ze laten me weten dat mijn mondmaskers mogelijk zijn zoek geraakt. Ik was al 'n beetje bang dat ze mijn mondmaksers aan het verkeerde adres ging leveren, maar volgens de informatie op internet is dat niet gebeurd.
Eens de leverancier heeft geleverd, op welk adres ook, verkeerdelijk of niet, is de informatie op het net dat je pakje werd (af)geleverd.
Neem contact op met Amazon. Ik neem aan dat de informatie van Patrick correct is.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 17:54   #38
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Ik kan kijken op internet en ze laten me weten dat mijn mondmaskers mogelijk zijn zoek geraakt. Ik was al 'n beetje bang dat ze mijn mondmaksers aan het verkeerde adres ging leveren, maar volgens de informatie op internet is dat niet gebeurd.
Wat ik altijd doe in zo een geval, is snel even contact opnemen met Jeff Bezos.

Meestal hangt die toch rond in het magazijn, dus het is voor hem een kleine moeite om te kijken of je bestelling niet verkeerd geplaatst werd.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 17:59   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Wat ik altijd doe in zo een geval, is snel even contact opnemen met Jeff Bezos.
Je zal dichter bij hem staan dan ik neem ik aan. Hij heeft de dingen voor mij maar een of twee keer zelf geregeld, en mij nadien gezegd dat ik beter mijn plan trek met Andrew Jassy, die ik goed ken om daar nog pinten mee gepakt te hebben destijds op een feestje van Weinstein. Nu, die helpt mij ook altijd vriendelijk, dat moet gezegd zijn.

patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 18:07   #40
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je zal dichter bij hem staan dan ik neem ik aan. Hij heeft de dingen voor mij maar een of twee keer zelf geregeld, en mij nadien gezegd dat ik beter mijn plan trek met Andrew Jassy, die ik goed ken om daar nog pinten mee gepakt te hebben destijds op een feestje van Weinstein. Nu, die helpt mij ook altijd vriendelijk, dat moet gezegd zijn.

Tegen mij zei hij dat ik best Bill Gates bel als hij niet bereikbaar is.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be