Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 19 juni 2015, 23:45   #1
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.581
Talking Onder heerschappij van IS: Een staat van angst

mauw, mauw, namastiaauw forum geleerden en toilet deskundigen,

Zie deze tekst onder over een Isis staat. Integraal maar hier naartoe gekopieerd vanuit nu.nl

maar hier iets opmerkelijks dat gaande is in mijn buurt hier bij Delft Zuid station:

1. vorige week zat ik even op het bankje bij delft zuid station in de zon en een kleine turkse jongen kwam op de fiets naar mij toe en vroeg mij: 'ben jij homo?' Ik lachte en zei niets en hij vertrok direct.

2. Een keertje net paar weken geleden gilde ook een kleine turkse jongen luidop naar mij de vraag op straat: 'ben jij homo?'

3. Eergisteren bij de brievenbussen van mijn etage ontmoette ik mijn twee turkse buur kinderen, twee deuren verder en die vroegen mij wat ga je eten? Ik wees hen de kip en zij reageerden van je moet vasten nu want het is goed. Ik lachte naar hen en zei niets.

4. Gistermiddag vlak bij de flat buiten vroegen vier moslim kinderen mij van 'ben jij homo?' en ik zei maar ja hoor, lachend en zij lachten gierend en brullend mee alsof zij het zo geweldig geil vonden en opwindend. Er waren twee somalische moslim meisjes bij met hoofddoek, allemaal minderjarig en erg dom islamitisch opgevoed.

zo te zien is er een radicalisering gaande onder moslims in Nederland en in mijn buurt hier zie ik het elke dag, de informele apartheid is al ingesteld en iedereen gedraagt zich nu ernaar. Dit is het begin van het einde geloof ik nu. Het is een neergaande spiraal en het einde is een grote vechtpartij of lokale burgeroorlog net als nu in de franse islamitische ghetto's gebeurt. Heel triest om aan te zien.

Wieroe wil dit nu op intelligente wijze oplossen en hij zal er nog een paar nachtjes over slapen voordat hij begint om zijn boek te schrijven met mij.

dewa en Wieroe


------------------ volledige tekst ivm belang ervan voor iedereen in Nederland die dit forum komt bekijken elke dag. bron: nu.nl nieuwssite

Ooggetuigenverhaal
Onder heerschappij van IS: Een staat van angst
Foto: Getty Images
Gepubliceerd: 19 juni 2015 14:49 Laatste update: 19 juni 2015 18:54

In de Islamitische Staat (IS) moet je het papier waarop staat dat je "berouw" hebt voor je heidense verleden altijd op zak hebben. Veel mensen laten het kaartje plastificeren, voor de zekerheid. Het kan het verschil betekenen tussen leven en dood.

Bilal Abdullah ondervond dat, kort nadat de extremisten een jaar geleden zijn Iraakse dorp Eski Mosul overnamen, aan den lijve. Toen hij op straat liep, vroeg een strijder van IS in een pick-up hem de weg naar een lokale moskee. Toen Abdullah de naam van de moskee niet herkende werd de strijder achterdochtig.

"Hij beschuldigde me ervan niet zwaar genoeg te geloven. "Bid jij wel?", vroeg hij, zo herinnert Abdullah zich. Toen vroeg de strijder hem naar zijn 'berouwkaart'.

Voor de IS-overname was Abdullah politieman van beroep. Nu is het verplicht dat oud-politiemensen en -soldaten zo'n pas in hun bezit hebben.

Hetzelfde geldt voor veel andere oud-overheidsmedewerkers en loyalisten. En zelfs voormalige docenten Engels, omdat zij ooit lesgaven in een "verboden taal". En voor kleermakers die vrouwenkleding maakten: on-islamitisch.

Abdullah had zijn pas thuis laten liggen. Doodsbang stuurde hij zijn zoon naar huis om hem op te halen.

"Het zijn bruten", vertelt hij aan persbureau AP. "Elke kleinigheid is genoeg voor ze om je als heiden te beschouwen."
Het Kalifaat

Het 'Kalifaat' van Islamitische Staat (IS), dat een jaar geleden werd uitgeroepen, strekt zich uit van Noord-Syrië tot een groot deel van het noorden en westen van Irak.

Tallozen werden vermoord omdat zij werden gezien als een bedreiging voor IS of simpelweg omdat ze niet vroom genoeg waren. Vijf tot acht miljoen mensen leven onder een regime dat hun wereld ondersteboven heeft gegooid en dat elk aspect van het dagelijks leven beïnvloedt, met zijn eigen radicale interpretatie van sharia, de islamitische wet.

Het domein van IS is een plaats waar mannen zich overgieten met eau de cologne om de geur van verboden sigaretten te verbergen, waar taxichauffeurs en andere bestuurders meestal afstemmen op het radiostation van IS, omdat muziek een chauffeur op tien zweepslagen kan komen te staan.

Het is een plaats waar vrouwen compleet bedekt moeten zijn in het zwart en plat schoeisel moeten dragen, waar mensen die worden verdacht van homoseksualiteit van hoge gebouwen worden geduwd, en waar winkels moeten sluiten tijdens de gebedstijden en iedereen die buiten wordt aangetroffen verplicht moet bidden.

Een veilige uitweg is er niet. Mensen gaan plotseling in rook op. Hun verdwijning wordt pas naderhand verklaard middels een video van hun onthoofding, of een overlijdenscertificaat zonder details, of helemaal niet.
Haat en geen hoop

"De bevoking haat IS, maar ze hebben geen hoop. Ze denken niet dat iemand ze zal steunen als ze in opstand komen", zegt een anonieme 28-jarige Syrische activist die 'Adnan' wil worden genoemd om zijn familie te beschermen. Zij wonen nog steeds in het gebied van IS. "De mensen voelen zich alsof helemaal niemand aan hun kant staat."

AP sprak met meer dan twintig Irakezen en Syriërs die onder de heerschappij van de terreurgroep leven. Een team van het Amerikaanse persbureau reisde naar verschillende dorpen en steden in het noorden van Irak, waaronder Eski Mosul, een dorp ten noorden van de inmiddels bekende stad Mosul, waar de inwoners net zijn bevrijd, na zeven maanden onder IS.

Een ander team reisde naar plaatsen aan de Turkse grens, waar veel Syriërs wonen die het territorium van IS zijn ontvlucht.

Dit artikel komt voort uit hun verhalen. Deze zijn in veel gevallen bevestigd door meerdere bronnen, en op materiaal afkomstig van IS zelf, uit hun berichten op sociale media, hun tv-uitzendingen en documenten die AP in het bezit heeft gekregen.

Dat laatste omvat onder andere kopieën van berouwkaarten, wapenlijsten, pamfletten met kledingvoorschriften voor vrouwen en toestemmingsverklaringen voor reizen buiten het IS-gebied - allemaal bedrukt met de zwarte vlag van IS en het logo; "Kalifaat in de voetsporen van de profeet".

Het beeld dat dit alles schetst suggereert dat het territorium van Islamitische Staat, dat nu een gebied grofweg ter grootte van Zwitserland omvat. En dat het zich heeft ontwikkeld tot een diepgewortelde pseudo-staat, die is gebaseerd op een bureaucratie van terreur.
De overname van Ragga

In janurari 2014 veroverde Islamitische Staat de Syrische stad Ragga. Adnan vluchtte, omdat hij vreesde dat zijn werk als politiek activist hem een doelwit zou maken. Maar na een paar maanden van heimwee naar zijn familie keerde hij terug om te zien of hij een leven onder de extremisten toch kon verdragen.

Vrouwen die van top tot teen waren bedekt met zwarte stof dribbelden snel naar de markt en weer terug naar huis. Jonge mannen vermeden de cafés die zij vroeger bezochten. Strijders van IS veranderden het voetbalstadion van de stad in een gevangenis en ondervragingscentrum, dat bekend kwam te staan als 'Punt 11'. Een van de grote, centrale pleinen in de stad werd nu door inwoners 'Het plein van de Hel' genoemd.

Adnan ontdekte al snel waarom. Op een dag hoorde hij vreugdeschoten. De dode lichamen van drie mannen bungelden aan palen op het Plein van de Hel. Die lijken bleven daar drie dagen hangen, vertelt hij, terwijl hij de ene na de andere sigaret rookte in een café in Gaziantep, een Turkse grensstad gevuld met Syriërs in ballingschap.

Het terreurregime dat hij was ontvlucht, was alleen maar erger geworden.
Zo neemt IS een gebied over

AP ontdekte dat iedere keer grofweg hetzelfde patroon dat zich aftekent wanneer IS een gemeenschap overneemt. Het is net zo methodisch als bloederig. De eerste golf van moorden richt zich op politiemensen en militairen. Dan proberen de strijders de steun van de lokale bevolking te verwerven door snel te zorgen dat de elektriciteits- en watervoorziening worden gerepareerd.

Ze roepen ambtenaren op weer aan het werk te gaan. Werknemers van de overheid en voormalige politieagenten en soldaten tekenen hun 'berouwkaart' en leveren hun wapens in, op straffe van hoge boetes.

Met luidsprekeraankondigingen, pamfletten en tijdens moskeediensten worden de nieuwe regels uitgelegd: roken en de consumptie van alcohol zijn verboden. Vrouwen mogen alleen werken als verpleegster of in vrouwenkledingwinkels, waar zelfs de paspoppen in de etalage volledig zijn bedekt.

Inwoners vertelden dat ze muren om hun huizen moesten bouwen, zodat de vrouwen in de familie nooit worden gezien.

In elk district wordt een 'emir' - vaak een lokale radicaal - aangesteld als bestuurder. Scholen sluiten en worden later heropend met een curriculum dat is opgesteld door IS. Bedrijven worden zwaar belast. Apothekers moeten sharia-cursussen volgen en mogen geen voorbehoedsmiddelen meer verkopen.

Op veel plaatsen krijgen stammen of families die zich achter de terreurgroep scharen betere functies of andere extraatjes, vertelden diverse geïnterviewden aan AP.
Ieder aspect van het leven

Adnan bleef bijna een jaar in Ragga en zag hoe de extremisten bijna elk aspect van het leven binnendrongen. IS-functionarissen bezochten de auto-onderdelenwinkel van zijn familie en eisten belasting op - het equivalent van 4.500 euro.

De groep werd duidelijk steenrijk van het afpersen van ondernemers, de inbeslagname van land van gevluchte inwoners en de inkomsten van olievelden verder naar het oosten in Syrië, die in handen zijn van IS.

De groep moedigt handel aan binnen het 'Kalifaat', zegt Adnan. Groenten en voorraden voor de productie van cement worden bijvoorbeeld aangevoerd uit Turkije en via Ragga naar Mosul, de tweede stad van Irak, vervoerd.

“Vandaag hebben we iemand knapperig gemaakt.”

Adnans vroegere politiek activisme ter ondersteuning van de Syrische rebellen haalde hem in. In januari doorzocht een patrouille de woning van zijn familie, nam zijn laptop in beslag en arresteerde hem wegens de publicatie van artikelen op het internet. Die moedigden secularisme aan, zeiden ze.

"Wat een mooi huis", zei een van de strijders, voordat hij twee glazen waterpijpen kapotsloeg. "Deze vervuilen de omgeving."

In de vijfenvijftig dagen die volgden, werd Adnan gevangen gehouden in Punt 11, het voetbalstadion.

Tijdens zijn eerste dagen in het stadion werd hij drie keer ondervraagd en geslagen met een groene pvc-buis. Toen werd hij uit de isolatiecel gehaald en ondergebracht op een afdeling met andere gevangenen.

Vlak daarna diende het volgende gruwelijke moment zich aan. Een van de belangrijkste IS-rechters in het gebied, een plaatselijke man die bekendstond onder het pseudoniem Abu Ali al-Sharei, kwam begin februari op bezoek om de gevangenen les te geven in de islamitische wet.

Hij praatte eerst over koetjes en kalfjes, maar toen grijnsde hij en zei: "Luister, ik heb jullie dit nog niet verteld, maar vandaag hebben we al-Kaseasbeh knapperig gemaakt." Hij haalde een usb-kaart uit zijn zak, zo vertelde Adnan, en liet de verbijsterde gevangenen beelden zien van de gevangengenomen Jordaanse luchtmachtpiloot Muath al-Kaseasbeh, die was opgesloten in een kooi en levend werd verbrand door zijn IS-bewaarders.
Propagandavideo's

Adnans verhaal is slechs één voorbeeld van hoe IS de executievideo's, die het de wereld toont via het internet, ook gebruikt om mensen onder het IS-regime te intimideren.

In de gevangenis in Ragga gaf Adnans baantje als voedseluitdeler voor zijn medegevangenen hem een goed beeld van de gang van zaken.

Hij zag twee Koerdische gevangenen en hoorde bewakers zeggen dat het tweetal waarschijnlijk zou worden gebruikt voor propagandafilms in het Koerdisch voordat ze zouden worden vrijgelaten.

Adnan zei dat hij ook een aantal buitenlandse IS-strijders zag - drie Turken, een Oezbeek, een Rus en een Jemeniet - die door hun kameraden werden vastgehouden op verdenking van spionage.

Twee andere IS-strijders werden binnengebracht voor het stelen van roofgoed uit de Syrisch-Koerdische stad Kabani , dat zij niet wilden delen met andere strijders. In Kobani leed IS zijn grootste nederlaag in Syrië tot nu toe, toen Koerdische strijdkrachten met Amerikaanse luchtsteun de extremisten verdreef na maanden van zware gevechten.

"Wij hebben 2200 martelaars opgegeven in Kobani, en jullie besloten te gaan stelen?", hoorde Adnan een ondervrager schreeuwen tegen de twee gevangen strijders.

“Toen kwam de dag dat ze hem echt vermoordden.”

Adnan ontmoette de Palestijnse Mohammed Musallam, die door IS werd beschuldigd van spionage voor Israël. Musallam vertelde hem dat de bewakers hem herhaaldelijk filmden voor zijn eigen executievideo. Elke keer vertelden zij hem dat een kind hem in zijn hoofd zou schieten - maar elke keer bleek het pistool niet geladen te zijn. "Toen kwam de dag dat ze hem echt vermoordden", vertelt Adnan.

In maart bracht IS een video uit waarin Musallams dood is te zien. Hij knielt in een veld en wordt in zijn hoofd geschoten door een jongetje in camouflagekleding.

Adnan denkt te weten waarom zoveel slachtoffers in de beruchte video's zo kalm lijken. "Ze herhalen het proces zo'n twintig keer. Wanneer het moment van hun dood echt is aangebroken, denken de gevangenen dat het weer gaat om een nep-executie."

Dit verhaal verscheen eerder deze week bij persbureau AP (waarbij ook NU.nl is aangesloten). Dit is een vertaling van een deel van het AP-artikel. De volledige versie vindt u op de website van AP.

AP-video bij het artikel:


http://www.nu.nl/weekend/4071881/hee...van-angst.html
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline  
Oud 8 juli 2015, 12:07   #2
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.581
Talking 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

kijk eens hiernaar, ongelooflijk wat die gasten verzinnen.
Een ebook 'moslim bendes'

dit zijn allemaal nutteloze, hersenloze woestijn barbaren en dit soort mensapen die een evolutionaire achterstand hebben van minstens 40.000 jaar moeten gewoon ver buiten de Schengen zone gehouden worden. Wieroe heeft nu dit probleem opgelost en binnenkort gaat hij dat in heel europa verkondigen via zijn eigen hindoe nazi katten legertje.

Wieroe is onze laatste hoop op bevrijding.

Heil onze nieuwe Katten Fuhrer die lekker vanuit zijn luie, warme mandje zijn BlitzKrieg regelt, af en toe op knopjes tikkend met zijn harige pootjes.

---------------
Oproep tot ‘Jihad-bendes’ in Europa
Geplaatst op 8 juli 2015 door E.J. Bron

Screenshot_12

(Door: Bart Olmer)

AMSTERDAM – Militante moslims in Europa moeten gewapende straatbendes vormen, net als criminele organisaties en motorclubs, om machtige Jihad-bewegingen van de grond te krijgen. Deze huiveringwekkende oproep staat in het e-book ’Moslimbendes: de toekomst van moslims in het Westen’ dat sinds enkele dagen circuleert op verborgen Jihad-websites zoals Shumukh al-Islam en ook wordt verspreid via Scribd, een internetplatform om documenten te delen.

Dit boek over de oprichting van ’moslimmilities’ past binnen een serie van eerder verschenen Engelstalige e-books over de Jihad. Eerder verschenen epistels over hoe westerse Jihad-strijders het ’Kalifaat’ kunnen bereiken en ’Hoe te overleven in het Westen,’ over hoe radicalen zichzelf kunnen trainen in het westen voor de gewapende strijd.

Lees verder>>>
(h/t “Bert G.”)
De Telegraaf


https://ejbron.wordpress.com/2015/07...des-in-europa/
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com

Laatst gewijzigd door dewanand : 8 juli 2015 om 12:08.
dewanand is offline  
Oud 8 juli 2015, 17:17   #3
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.545
Standaard

Volgens onze linkse rakkers is er niets aan de hand en heeft het allemaal niets te maken met de islam.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline  
Oud 9 juli 2015, 02:12   #4
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.677
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Volgens onze linkse rakkers is er niets aan de hand en heeft het allemaal niets te maken met de islam.
Dat proberen die ontkenners van het zonlicht ons toch wijs te maken.
daiwa is offline  
Oud 9 juli 2015, 02:18   #5
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
zo te zien is er een radicalisering gaande onder moslims in Nederland en in mijn buurt hier zie ik het elke dag, de informele apartheid is al ingesteld en iedereen gedraagt zich nu ernaar. Dit is het begin van het einde geloof ik nu. Het is een neergaande spiraal en het einde is een grote vechtpartij of lokale burgeroorlog net als nu in de franse islamitische ghetto's gebeurt. Heel triest om aan te zien.
Er is zeker segregatie en zij manifesteert zich onder de jeugd. In mijn buurt spelen Turkse en Nederlandse kinderen niet met elkaar op het speelplein. De Turkse kinderen vormen een hechte groep en identificeren zich met Turkse symbolen, zoals het dragen van voetbaltruitjes van Turkse voetbalverenigingen en het spreken van de Turkse taal. Het is Turks als het kan en Nederlands als het moet.

Kinderen met een getinte huid, die minder frequent op het speelpleintje vertoeven, worden actief in het Turks benaderd met de vraag of zij ook Turks zijn. Deze kinderen reageren dan verontwaardigd met de mededeling dat zij geen Turken zijn, maar bijvoorbeeld (half-)Molukse kinderen die 'gewoon' Nederlands praten. Vervolgens worden zij buitengesloten en verstoten als paria's.

Als (buurt)vader doe ik regelmatig dergelijke waarnemingen. Het gaat hier om jeugd in de leeftijd van de basisschool. Ik vind dat evenzo kwalijk als zorgelijk. Ik vermoed namelijk dat de divergentie in de samenleving van de bevolkingsgroepen hand over hand toeneemt met alle kwalijke gevolgen van dien.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline  
Oud 9 juli 2015, 02:18   #6
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
zo te zien is er een radicalisering gaande onder moslims in Nederland en in mijn buurt hier zie ik het elke dag, de informele apartheid is al ingesteld en iedereen gedraagt zich nu ernaar. Dit is het begin van het einde geloof ik nu. Het is een neergaande spiraal en het einde is een grote vechtpartij of lokale burgeroorlog net als nu in de franse islamitische ghetto's gebeurt. Heel triest om aan te zien.
Er is zeker segregatie en zij manifesteert zich onder de jeugd. In mijn buurt spelen Turkse en Nederlandse kinderen niet met elkaar op het speelplein. De Turkse kinderen vormen een hechte groep en identificeren zich met Turkse symbolen, zoals het dragen van voetbaltruitjes van Turkse voetbalverenigingen en het spreken van de Turkse taal. Het is Turks als het kan en Nederlands als het moet.

Kinderen met een getinte huid, die minder frequent op het speelpleintje vertoeven, worden actief in het Turks benaderd met de vraag of zij ook Turks zijn. Deze kinderen reageren dan verontwaardigd met de mededeling dat zij geen Turken zijn, maar bijvoorbeeld (half-)Molukse kinderen die 'gewoon' Nederlands praten. Vervolgens worden zij buitengesloten en verstoten als paria's.

Als (buurt)vader doe ik regelmatig dergelijke waarnemingen. Het gaat hier om jeugd in de leeftijd van de basisschool. Ik vind dat evenzo kwalijk als zorgelijk. Ik vermoed namelijk dat de divergentie in de samenleving van de bevolkingsgroepen hand over hand toeneemt met alle kwalijke gevolgen van dien.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline  
Oud 9 juli 2015, 02:18   #7
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
zo te zien is er een radicalisering gaande onder moslims in Nederland en in mijn buurt hier zie ik het elke dag, de informele apartheid is al ingesteld en iedereen gedraagt zich nu ernaar. Dit is het begin van het einde geloof ik nu. Het is een neergaande spiraal en het einde is een grote vechtpartij of lokale burgeroorlog net als nu in de franse islamitische ghetto's gebeurt. Heel triest om aan te zien.
Er is zeker segregatie en zij manifesteert zich onder de jeugd. In mijn buurt spelen Turkse en Nederlandse kinderen niet met elkaar op het speelplein. De Turkse kinderen vormen een hechte groep en identificeren zich met Turkse symbolen, zoals het dragen van voetbaltruitjes van Turkse voetbalverenigingen en het spreken van de Turkse taal. Het is Turks als het kan en Nederlands als het moet.

Kinderen met een getinte huid, die minder frequent op het speelpleintje vertoeven, worden actief in het Turks benaderd met de vraag of zij ook Turks zijn. Deze kinderen reageren dan verontwaardigd met de mededeling dat zij geen Turken zijn, maar bijvoorbeeld (half-)Molukse kinderen die 'gewoon' Nederlands praten. Vervolgens worden zij buitengesloten en verstoten als paria's.

Als (buurt)vader doe ik regelmatig dergelijke waarnemingen. Het gaat hier om jeugd in de leeftijd van de basisschool. Ik vind dat evenzo kwalijk als zorgelijk. Ik vermoed namelijk dat de divergentie in de samenleving van de bevolkingsgroepen hand over hand toeneemt met alle kwalijke gevolgen van dien.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline  
Oud 9 juli 2015, 03:20   #8
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Exclamation

Zulke toestanden , nee dank u:
http://www.hln.be/hln/nl/33982/Islam...zen-werd.dhtml
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-stappen.dhtml
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...hadisten.dhtml
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline  
Oud 9 juli 2015, 09:03   #9
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

45 IS militanten werden vergiftigd in Mosul.

45 minder.

Met een beetje geluk hebben ze nog flink afgezien ook.
Pericles is offline  
Oud 9 juli 2015, 13:34   #10
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
45 IS militanten werden vergiftigd in Mosul.

45 minder.

Met een beetje geluk hebben ze nog flink afgezien ook.
Dat is goed nieuws.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online  
Oud 11 juli 2015, 18:49   #11
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150711_01772949


Weer 3O minder.

Het gaat vooruit.
Pericles is offline  
Oud 20 juli 2015, 22:03   #12
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.581
Talking 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

dit geeft nieuwe hoop:

Bevrijding Europa: nee niemand heeft tijd om te wachten tot 2083 zoals anders behring breivik profeteerde:

--------------------

Meerderheid van de Europeanen wil het Verdrag van Schengen afschaffen
Geplaatst op 20 juli 2015 door E.J. Bron

Screenshot_23

(Vertaling: E.J. Bron)

Het Verdrag van Schengen was er oorspronkelijk voor bedoeld om de vrijheid van reizen binnen de EU te garanderen en tegelijkertijd te buitengrenzen te beschermen. Maar sinds het verdrag werd gebroken (door het massatransport van moslims en Afrikanen over de Middellandse Zee, die door de belastingbetaler betaald wordt) heeft de EU controle van de interne landsgrenzen nodig. De veiligheid van de Europese burgers zou belangrijker moeten zijn dan EU-wetten.

Uit een actuele peiling blijkt dat de meerderheid van de Europeanen de vrijheid van reizen als gevolg van de migratiecrisis afwijst. De peiling van het instituut IPOF, die in verschillende Europese landen werd uitgevoerd en die gepubliceerd werd door de Franse krant “Le Figaro”, laat zien dat 67% van de Fransen de grenscontroles weer wil invoeren.

Het Verdrag van Schengen, dat vrijheid van reizen binnen 26 EU-landen toestaat, moet afgeschaft worden. Groot-Brittannië heeft het verdrag niet ondertekend en controleert zijn grenzen, maar 63% van de Britten zou de herinvoering van grenscontroles in heel Europa toejuichen.

Een meerderheid van de Duitsers en Italianen zou zo´n stap eveneens verwelkomen, 56% van de Italianen en 53% van de Duitsers willen het Verdrag van Schengen afschaffen.

Bron:
http://de.europenews.dk

Bron oorspronkelijk artikel:
www.lefigaro.fr

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

https://ejbron.wordpress.com/2015/07...en-afschaffen/
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be